Toon: Uitrol software versie 5.9.6 is van start gegaan | Eneco Community
Sticky

Toon: Uitrol software versie 5.9.6 is van start gegaan


Reputatie 7
Badge +6
Nieuw:
Zojuist is de uitrol van software update 5.9.6 van start gegaan.

Vanaf deze update is het mogelijk om de waterdruk van je ketel op Toon te zien. Ook wordt er advies gegeven wanneer deze te hoog of te laag is. Dit is alleen als de ketel OpenTherm is aangesloten.

Ook zijn de instellingen in het Menu>Instellingen verwarming versimpeld.
Verder is de luchtvochtigheidstegel zichtbaar in de app. Dit geldt alleen voor de nieuwe Toon.

Bugfix:
In sommige gevallen veranderde de gemeten temperatuur in dimstand ten onrechte. Dit is opgelost.

128 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Toon geeft Waterdruk aan van 13.0 bar.
Ketel zelf geeft aan 1.5 bar.
Kan toch niet aan het niet goed ontluchten liggen ?



@schabaro

Ik beantwoord je vraag uit het topic Geen verbinding Toon met Toon app hier. Dit omdat je ons hier al eerder over geïnformeerd hebt in dit topic. De reactie vanuit de softwarebeheerders is dat een foutieve waarde door de ketel naar Toon gestuurd wordt. Dit probleem speelde voor zover bekend alleen bij enkele Intergas ketels. Nu blijkt dat dit nu ook geldt voor enkele Bosch ketels. De ontwikkelaars zijn op zoek naar een fix, waarvan niet bekend is hoe lang deze op zich laat wachten. We houden jullie op de hoogte.

Bedankt voor de medewerking en je kan de externe toegang weer sluiten.

Groeten,

Tina
Reputatie 2
Badge +1
Thanks. Ik zag hem vanmorgen binnenkomen. De app heeft nu ook weer verbinding 👍🏼
Reputatie 2
Badge +1
Dank hiervoor. Update naadloos verlopen. Alles staat zoals het hoort. Maar....... geen verbinding meer mogelijk met de app. Enig idee want aan de app is niets veranderd.
Reputatie 6
Badge +2
@koopie

Ik heb het voor je nagekeken. De update staat voor je klaar.

Groeten Chantal
Reputatie 2
Badge +1
Zojuist is de uitrol van software update 5.9.6 van start gegaan.


Mooi, zet maar maar in de lijst alvast. Thanks
Lees even terug in dit topic en alles wordt duidelijk.
Het is helaas de Intergas die de juiste info niet cq onjuist levert.
Tijdens het testen kwam dat juist ook “boven water”.

Quby is nu aan het overwegen om dit binnen de software af te vangen.
Wordt vervolgd.

En als je de App gebruikt, onderdeel CV-ketel profiel, dan wordt deze weergave bug in versie 3.45.1 opgelost/aangepast.
Vandaag softwareversie 5.9.6 geïnstalleerd. Daarna melding dat de waterdruk van mijn Intergas Kombi Kompakt HR 28 te hoog is. De Toon geeft een druk van 6 bar (!) aan, terwijl de drukmeter op de ketel 1,5 bar aangeeft...!
Misschien moet Eneco de software eerst goed testen alvorens deze in productie te nemen!

Badge
Oke ga het doorgeven. Jullie horen nog van me.
Reputatie 6
Badge +1
@Hobbyist

Ik denk dat @Brandje wel eens gelijk heeft. Wij krijgen sinds 8 augustus geen meterstanden meer door De netbeheerder kan je daar beter over informeren. Helemaal top dat je de externe toegang al aangezet hebt. Hier is ook een storing zichtbaar. Dit zie je bij Energiebronnen. De status van de meetmodule staat op sensoren worden ingeregeld. Als je contact opneemt met de netbeheerder kan je aangeven dat de P1 poort geen informatie doorgeeft.

Groeten, Tina
Badge
Ja, dat is allemaal in orde. Heb het vorige voorstel al meerdere keren uitgeprobeerd. Helaas
Het kan toeval zijn, maar heb je ook gedacht aan een storing van je slimme meter?

Als je de meetmodule stroomloos maakt en daarna terug plaatst zie je de ledjes dan kort even flitsen?
Badge
Al geprobeerd. Geen resultaat
Meestal is dan verwijderen van je meetmodule in Toon®️ en opnieuw installeren voldoende.
Badge
Sinds de laatste update een enkele dagen geleden heb ik geen gegeven waardes meer. Toon werkt alleen als thermostaat. Heb de laatste 3 dagen alles doorgelezen en uitgeprobeerd, maar helaas alles blijft hetzelfde. Het zou mooi zijn als een moderator eens even meekijkt, want ik weet het echt niet meer.
Reputatie 3
Badge +2
Betreft versie 3.45.1

https://forum.eneco.nl/mijn-eneco-en-eneco-app-129/geen-cv-ketel-info-in-toon-app-21881#post220281

Thanks brandje voor je antwoord en de link.
Betreft versie 3.45.1

https://forum.eneco.nl/mijn-eneco-en-eneco-app-129/geen-cv-ketel-info-in-toon-app-21881#post220281
Reputatie 3
Badge +2
Beste mede forum leden,

De app voor op smart phone moet ook een upate krijgen daar in werkt de Cv-ketel optie niet meer hij werkt echter wel in de test app.
Reputatie 5
Badge +6
Ik zal vanavond eens kijken, dankje
Reputatie 6
Badge +1
@Juan

Excuses dat het zo lang heeft geduurd. De nieuwste softwareversie staat nu voor je klaar.

Fijn weekend.

Groeten, Tina
Reputatie 5
Badge +6
Hi Urgel,

De uitrol is nu al 20 dagen bezig, en heb de update nog niet, dat is dan toch geen "korte" tijd?

Mvgr,

Juan
Reputatie 7
Badge +2
Hoi @Juan

Tussen versie 5.6.10 en 5.5.7 zit geen verschil. Versie 5.6.10 is bedoeld voor gebruikers waarvan Toon automatisch wordt geüpdatet.

Zelf heb ik geen inzage in de uitrol-datum per groep. De ervaring leert dat eenmaal de uitrol is begonnen, deze binnen korte tijd over alle groepen wordt uitgerold.

Groet. Urgel
Reputatie 5
Badge +6
Hi Urgel,

5.5.7 heb ik nooit ontvangen ik zit nu op 5.6.10

En wanneer is "spoedig"?

Mvgr

Juan
Reputatie 7
Badge +2
Goedemorgen @Juan

De update kan ik je niet toewijzen, omdat je onderdeel uitmaakt van de groep die de update automatisch zal ontvangen. Zie hierover meer in het topic van de vorige update Toon: Uitrol software versie 5.5.7 is van start gegaan. Je zal de update spoedig ontvangen.

Groet. Urgel
Reputatie 5
Badge +6
Kan ik de update toegewezen krijgen.. heb deze nog niet ontvangen.
Reputatie 6
Badge +3
Laten we hier niet praten/discussieren over de TSC code. Daar is het andere forum voor. En wees welkom @Marijke Staleman want je input kunnen we wel gebruiken.

Reageer