Toon: Uitrol software versie 5.9.6 is van start gegaan | Eneco Community
Sticky

Toon: Uitrol software versie 5.9.6 is van start gegaan



Toon eerste bericht

127 Reacties

Badge +1
Bij mij zijn zowel de waterdruk op toon (intergas kombi kompact) als de luchtvochtigheid in de app zichtbaar. Fijn weer eens iets van verbeteringen!

Nog een voorstel: een tegel voor de waterdruk zou ook wel fijn zijn, nu zit het nog een beetje verstopt.

Maar dan het liefst gecombineerd in een andere tegel, want ik wil er eigenlijk geen tegel voor opofferen en het swipen naar andere tegelpagina's vind ik niks.
Misschien zijn er combitegels aan toe te voegen om te kunnen kiezen?
Het scherm is er meer dan groot genoeg voor. (doe maar zo klein mogelijk, niet net zo groot als de klok!)
Badge +1


Als de ontwikkelaars zich nou eens aan de specificaties van opentherm zouden houden hadden ze het ook gewoon al in de code opgelost. Want volgens opentherm is het bereik van Msg ID 18 (Boiler Water Pressure) nameljk 0 t/m 5. De genoemde intergas stuurt '6' en valt daarmee dus buiten dat bereik en derhalve zou de Toon dat als 'invalid' moeten beschouden. Helaas gemiste kans.

Zie https://www.domoticaforum.eu/uploaded/Ard%20M/Opentherm%20Protocol%20v2-2.pdf sectie 5.3.4 Class 4 : Sensor and Informational Data
Even een opmerking hierop: de TSC software geeft OOK vrolijk waardes buiten dit bereik door en zonder melding dat dit bijzonder is.
Verklaar je nader..

Intergas geeft (gaf?) ook waardes tussen 5 en 6 door aan de TSC versie van Toon. Voor degene die deze combi hebben zou dit wel bekend moeten zijn.
In eerste instantie dacht ik aan een evt. druksensor van de koudwateraansluiting als controle voor het aansturen van het warmwater deel (die een onnauwkeurige meting doorgaf), maar dat bleek al snel na uittesten niet zo.
Reputatie 6
Badge +3
De TSC code haalt de data op dezelfde plek als de native toon code. TSC gaat ervan uit dat de aangeleverde data deugen, maar da's dus niet het geval ... kwestie van een beetje patchen ...
Reputatie 6
Badge +3
Laten we hier niet praten/discussieren over de TSC code. Daar is het andere forum voor. En wees welkom @Marijke Staleman want je input kunnen we wel gebruiken.
Reputatie 5
Badge +6
Kan ik de update toegewezen krijgen.. heb deze nog niet ontvangen.
Reputatie 7
Badge +1
Goedemorgen @Juan

De update kan ik je niet toewijzen, omdat je onderdeel uitmaakt van de groep die de update automatisch zal ontvangen. Zie hierover meer in het topic van de vorige update Toon: Uitrol software versie 5.5.7 is van start gegaan. Je zal de update spoedig ontvangen.

Groet. Urgel
Reputatie 5
Badge +6
Hi Urgel,

5.5.7 heb ik nooit ontvangen ik zit nu op 5.6.10

En wanneer is "spoedig"?

Mvgr

Juan
Reputatie 7
Badge +1
Hoi @Juan

Tussen versie 5.6.10 en 5.5.7 zit geen verschil. Versie 5.6.10 is bedoeld voor gebruikers waarvan Toon automatisch wordt geüpdatet.

Zelf heb ik geen inzage in de uitrol-datum per groep. De ervaring leert dat eenmaal de uitrol is begonnen, deze binnen korte tijd over alle groepen wordt uitgerold.

Groet. Urgel
Reputatie 5
Badge +6
Hi Urgel,

De uitrol is nu al 20 dagen bezig, en heb de update nog niet, dat is dan toch geen "korte" tijd?

Mvgr,

Juan
Reputatie 6
Badge +1
@Juan

Excuses dat het zo lang heeft geduurd. De nieuwste softwareversie staat nu voor je klaar.

Fijn weekend.

Groeten, Tina
Reputatie 5
Badge +6
Ik zal vanavond eens kijken, dankje
Reputatie 3
Badge +2
Beste mede forum leden,

De app voor op smart phone moet ook een upate krijgen daar in werkt de Cv-ketel optie niet meer hij werkt echter wel in de test app.
Betreft versie 3.45.1

https://forum.eneco.nl/mijn-eneco-en-eneco-app-129/geen-cv-ketel-info-in-toon-app-21881#post220281
Reputatie 3
Badge +2
Betreft versie 3.45.1

https://forum.eneco.nl/mijn-eneco-en-eneco-app-129/geen-cv-ketel-info-in-toon-app-21881#post220281

Thanks brandje voor je antwoord en de link.
Badge
Sinds de laatste update een enkele dagen geleden heb ik geen gegeven waardes meer. Toon werkt alleen als thermostaat. Heb de laatste 3 dagen alles doorgelezen en uitgeprobeerd, maar helaas alles blijft hetzelfde. Het zou mooi zijn als een moderator eens even meekijkt, want ik weet het echt niet meer.
Meestal is dan verwijderen van je meetmodule in Toon®️ en opnieuw installeren voldoende.
Badge
Al geprobeerd. Geen resultaat
Het kan toeval zijn, maar heb je ook gedacht aan een storing van je slimme meter?

Als je de meetmodule stroomloos maakt en daarna terug plaatst zie je de ledjes dan kort even flitsen?
Badge
Ja, dat is allemaal in orde. Heb het vorige voorstel al meerdere keren uitgeprobeerd. Helaas
Reputatie 6
Badge +1
@Hobbyist

Ik denk dat @Brandje wel eens gelijk heeft. Wij krijgen sinds 8 augustus geen meterstanden meer door De netbeheerder kan je daar beter over informeren. Helemaal top dat je de externe toegang al aangezet hebt. Hier is ook een storing zichtbaar. Dit zie je bij Energiebronnen. De status van de meetmodule staat op sensoren worden ingeregeld. Als je contact opneemt met de netbeheerder kan je aangeven dat de P1 poort geen informatie doorgeeft.

Groeten, Tina
Badge
Oke ga het doorgeven. Jullie horen nog van me.
Vandaag softwareversie 5.9.6 geïnstalleerd. Daarna melding dat de waterdruk van mijn Intergas Kombi Kompakt HR 28 te hoog is. De Toon geeft een druk van 6 bar (!) aan, terwijl de drukmeter op de ketel 1,5 bar aangeeft...!
Misschien moet Eneco de software eerst goed testen alvorens deze in productie te nemen!

Lees even terug in dit topic en alles wordt duidelijk.
Het is helaas de Intergas die de juiste info niet cq onjuist levert.
Tijdens het testen kwam dat juist ook “boven water”.

Quby is nu aan het overwegen om dit binnen de software af te vangen.
Wordt vervolgd.

En als je de App gebruikt, onderdeel CV-ketel profiel, dan wordt deze weergave bug in versie 3.45.1 opgelost/aangepast.
Reputatie 2
Badge +1
Zojuist is de uitrol van software update 5.9.6 van start gegaan.

Mooi, zet maar maar in de lijst alvast. Thanks
Reputatie 6
Badge +2
@koopie

Ik heb het voor je nagekeken. De update staat voor je klaar.

Groeten Chantal

Reageer