Toon: Uitrol software versie 5.9.6 is van start gegaan | Eneco Community
Sticky

Toon: Uitrol software versie 5.9.6 is van start gegaan

Toon eerste bericht

135 Reacties

Spooky repeater issue is gelijk opgelost met 5.9.6 zonder dat daarvoor alles moet ontkoppeld en opnieuw gekoppeld worden zoals advies van een andere moderator.
Hoi Pedro,

Precies als ik je toen adviseerde bij het ontstaan bij de spook repeaters.
Het advies was: niets toen en afwachten op nieuwe versie. En voilà dus👏😏😉
@Brandje Het leek mij ook logischer dat er iets mis was dat in de software opgelost moest worden en niet de hele installatie opnieuw gaan instellen met de mogelijk bijwerkingen van een niet werkende Toon, zoals ook gebeurt is bij een andere forumlid. Alles is weer ok 👌🏼
Behalve dat 50% van mij slimme stekkers werken 100% en de rest alleen aan/uit😞
Precies Pedro!
Wat die weerbarstige Coolcams betreft, daar ben ik nog niet achter of dat nu een wel of niet bewuste actie van Quby is geweest.
Ik houd de vinger aan de pols😏
Het was toen aangekondigd als onbewust, wij verwachten dat een werkende product ook werkend blijft, maar een oplossing is er nooit gekomen.
Het was toen aangekondigd als onbewust, wij verwachten dat een werkende product ook werkend blijft, maar een oplossing is er nooit gekomen.
Hoi Pedro,@Berny
Ik had vanmiddag nog wel een reactie verwacht van @Folkert. Helaas blijft dat uit😢😢
Hij meldde toen dat het geen bewuste actie van Quby zou zijn. Maar vervolgens blijft het oorverdovend stil.

Ook had ik verwacht dat bij een volgende (nieuwe update) versie deze bug wel hersteld zou worden. Maar helaas, nada😢
Aangezien ik nu zelf ook weer overweeg een Coolcam aan te schaffen, is helderheid wel vereist.
Ik heb als veldtester dus zelf ook maar vragen gesteld aan Quby. Afwachten maar.......

Terecht merkte je op, dat als het eerder wel werkte, dan moet dat zo blijven.😤
Hoi Pedro, @Berny
Vanmorgen reeds bericht gehad van ons veldtest contact.
Op hun verzoek heb ik je forumnaam doorgeven; dat vind je vast niet erg.
Ook werd het versienr gevraagd; ik heb in de historie:
https://forum.eneco.nl/slimme-apparaten-die-met-toon-samenwerken-162/alternatief-voor-fibaro-wall-plug-18083/index16.html#post215950

even teruggekeken.
Daar wordt gemeld dat dat sinds versie 5.04 optreedt.

Wordt vervolgd dus!

Ik hoop dat een moderator ook nog even aan de bel trekt.
Goed van jou @Brandje👍🏼
Het is inderdaad sinds ik 5.0.4 heb geïnstalleerd dat 4 nieuwe gekoppeld slimme stekkers het verbruik niet meer doorgeven, de oudere 4 doen het nog steeds 100%
iemand enig idee wat ''Vraag om mijn menig" is, deze kan op ''nooit en/of ''graag'' gezet worden.
........staat bij instellingen/scherm

Helemaal niemand die hier iets vanaf weet.?????????
Reputatie 7
Badge +9

iemand enig idee wat ''Vraag om mijn menig" is, deze kan op ''nooit en/of ''graag'' gezet worden.

Erg veel vraagtekens plaatsen op een forum, staat niet echt vriendelijk...

De optie in de instellingen omtrent vraag om mijn mening is gebaseerd dat Eneco/Quby om jou mening kan vragen wat jij van de Toon op Afstand app of Toon Display vind.

De optie in de instellingen omtrent vraag om mijn mening is gebaseerd dat Eneco/Quby om jou mening kan vragen wat jij van de Toon op Afstand app of Toon Display vind.

Bedankt voor je antwoord retour.
PS: als u zich stoort aan al die vraagtekens, dan gewoon de vraag negeren en niet antwoorden.🙄
Reputatie 6
Badge +3
Je mag toch best iemand wijzen op z'n gedrag dat dat niet, daar waar hij zich op dat moment begeeft, niet gewenst gedrag is? Niks mis mee. Zouden we vaker, ook in het openbaar, moeten doen!
Reputatie 3
Badge +2
@selt42

Dank voor het aanzetten! We laten het aan je weten wanneer deze weer uit kan.

Groet,

Folkert

Hoi Folkert de externe toegang staat nog steeds aan moet dit zo blijven of kan hij uit
Reputatie 5
Badge
@selt42

Het probleem hebben we nog in onderzoek. De externe toegang mag aanblijven. We geven je een seintje wanneer je deze uit kan zetten.

Groet, Emel
Reputatie 3
Badge +2
Oke bedankt ik hoor het wel.
Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je antwoord retour.
PS: als u zich stoort aan al die vraagtekens, dan gewoon de vraag negeren en niet antwoorden.🙄

@Jantan,

Lees Eneco Forum regels even door.. Hierin staat duidelijk het volgende regeltje bij categorie "Verboden berichten"

• Berichten of reacties die in overdreven mate voorzien zijn van vette of cursieve tekst of leestekens, hoofdletters en/of smileys.
Mag ik ook de laatste update?
Reputatie 7
Badge +2
Goedemiddag @Arie Jan

Welkom op het forum en bedankt voor je vraag. In jouw situatie dien je nog even te wachten op de update. Je zit namelijk in een groep waarin de updates automatisch worden uitgevoerd. Lees voor meer informatie het openingsbericht van de vorige software release 'Toon: Uitrol software versie 5.5.7 is van start gegaan'

Groet. Urgel
Reputatie 6
Badge +1

Toon geeft Waterdruk aan van 13.0 bar.
Ketel zelf geeft aan 1.5 bar.
Kan toch niet aan het niet goed ontluchten liggen ?

@schabaro

Ook dit voorbeeld wil ik melden bij de softwarebeheerders. Helemaal top dat je een screenshot hebt meegestuurd. Kan je voor het onderzoek de externe toegang op Toon via Toon Support aanzetten? Ook wil ik graag het merk, type en bouwjaar van de ketel weten dan geef ik dat door.

Alvast bedankt.

Groeten,
Tina

@schabaro

Is de hoge waterdruk nog steeds zichtbaar? Zo ja ontvang ik graag van jou het merk, type en bouwjaar van de ketel. Ook vraag ik je de externe toegang aan te zetten voor verder onderzoek.

Groeten, Tina
Reputatie 3
Badge +2
@selt42

Het probleem hebben we nog in onderzoek. De externe toegang mag aanblijven. We geven je een seintje wanneer je deze uit kan zetten.

Groet, Emel

Hoi de externe toegang staat al dagen moet dat nog zo blijven,
Reputatie 6
Badge +1
@selt42 @M.M. Bonte

We hebben een reactie ontvangen van de softwarebeheerders. Het probleem speelt voor zover bekend alleen bij enkele Intergas ketels. Dit kan niet opgelost worden door Intergas gezien de CV-ketel niet te updaten valt. Het is gemeld bij de ontwikkelaars van Toon. Deze zijn op zoek naar een fix, waarvan niet bekend is hoe lang deze op zich laat wachten. We houden jullie op de hoogte.

Bedankt voor de medewerking en de externe toegang kan gesloten worden.

Groeten, Tina
Hoi @TinaC

Bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb ook zo’n Intergas en idd het ligt puur aan bepaalde types van de Intergas en oa ook mijn type geeft deze waterdruk info simpelweg niet door.

Bleek trouwens al 3 jaar geleden tijdens de pilot KetelIQ.
Toen ik dit als veldtester al meldde bij Quby wilde men pas na inventarisatie meerdere gevallen in actie komen.
Want binnen de software dient er m.i. een afvang te zijn voor zulke situaties.

Nu met jouw bericht/terugkoppeling weet ik in ieder geval nu de status van dit issue en kan ik proberen de vinger aan de pols te houden voor realisatie van deze fix.

Dus dank zo ver!👌
Reputatie 6
Badge +3
Als de ontwikkelaars zich nou eens aan de specificaties van opentherm zouden houden hadden ze het ook gewoon al in de code opgelost. Want volgens opentherm is het bereik van Msg ID 18 (Boiler Water Pressure) nameljk 0 t/m 5. De genoemde intergas stuurt '6' en valt daarmee dus buiten dat bereik en derhalve zou de Toon dat als 'invalid' moeten beschouden. Helaas gemiste kans.

Zie https://www.domoticaforum.eu/uploaded/Ard%20M/Opentherm%20Protocol%20v2-2.pdf sectie 5.3.4 Class 4 : Sensor and Informational Data
Reputatie 6
Badge +3
Datzelfde geldt voor Intergas; als die ketelboeren zich allemaal aan de standaard hielden was er geen vuiltje aan de lucht. Maar dat doen ze dus niet allemaal even goed. Zie ook de tabel met commentaar op deze site:

http://otgw.tclcode.com/matrix.cgi

De fabrikanten maken er dus een behoorlijk potje van met z'n allen, als je deze tabel mag geloven.
Badge +1
Als de ontwikkelaars zich nou eens aan de specificaties van opentherm zouden houden hadden ze het ook gewoon al in de code opgelost. Want volgens opentherm is het bereik van Msg ID 18 (Boiler Water Pressure) nameljk 0 t/m 5. De genoemde intergas stuurt '6' en valt daarmee dus buiten dat bereik en derhalve zou de Toon dat als 'invalid' moeten beschouden. Helaas gemiste kans.

Zie https://www.domoticaforum.eu/uploaded/Ard%20M/Opentherm%20Protocol%20v2-2.pdf sectie 5.3.4 Class 4 : Sensor and Informational Data

Even een opmerking hierop: de TSC software geeft OOK vrolijk waardes buiten dit bereik door en zonder melding dat dit bijzonder is.
Reputatie 7
Badge +9

Even een opmerking hierop: de TSC software geeft OOK vrolijk waardes buiten dit bereik door en zonder melding dat dit bijzonder is.

Verklaar je nader..

Reageer