Toon: Uitrol software versie 5.9.6 is van start gegaan | Eneco Community
Sticky

Toon: Uitrol software versie 5.9.6 is van start gegaan

Toon eerste bericht

128 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
Wacht... dus als de waterdruk van de ketel in de Toon gerapporteerd wordt als 13 bar dan geeft de Toon wel een melding aan de gebruiker (wat ie beter niet kan doen) en de app die heeft een beperking dat die alleen werkt tussen de 1.5 en 2 bar?

Klinkt als heel goed doorgeteste nieuwe feature. Misschien de reden waarom er zo weinig nieuwe features gereleased worden 😃
Reputatie 2
Badge
Oké Jan dan is dat de reden.
Pas in een volgende App versie wordt de App aangepast zodat deze (fout)melding wel verwerkt kan worden in de App.
Uiteraard kan je ook je waterdruk met 0,1 a 0,2 even verlagen.
Dan zou de App op het CV-ketel onderdeel wel weer goed werken.

Weet je zo voldoende?

Ja hoor dank je wel.
Groetjes Jan
Graag gedaan Jan.👍👍
Als je kiest voor even 0,1/0,2 bar te laten ontsnappen via bv het ontluchtings-ventiel, laat je dan even weten hoe of wat?😏
Reputatie 6
Badge +1
Naast de genoemde extra's viel het mij op dat in het menu verwarming bij de optie aanvoer nog maar twee opties zijn. te weten standaard 90/2uur of aangepast. Verder was mijn aanvoer van 50graden naar 70 gezet. Wellicht dat eneco hier nog wat over kan vertellen waarom hier voor is gekozen, dat het zonder medeweten deze aanvoer veranderd.

@mpleizr

Bedankt voor de melding. Het wijzigen van de aanvoertemperatuur hoort niet en wil ik graag uit laten zoeken. Ik zie dat je deze al hebt teruggezet maar misschien kunnen ze achter de schermen meer info halen. Zodra zij meer weten hou ik je op de hoogte.

Groeten,
Tina
Top dank je @TinaC hoor graag wat er uit komt
Reputatie 6
Badge +1
Update goed gegaan alleen zegt hij waterdruk ketel te hoog 6 bar op de ketel wezen kijken staat op 1,5 baar hoe kan dit.

@selt42

Ik ga het melden bij de softwarebeheerders. Als het al bekend is dan zijn dit soort meldingen meer dan welkom. Kan je voor een onderzoek de externe toegang op Toon via Toon Support aan zetten? Ook geef je aan dat het om een Intergas HR ketel gaat. Kan je ons het exacte type en het bouwjaar doorgeven?

Alvast bedankt.

Groeten, Tina
Reputatie 6
Badge +1
Toon geeft Waterdruk aan van 13.0 bar.
Ketel zelf geeft aan 1.5 bar.
Kan toch niet aan het niet goed ontluchten liggen ?

@schabaro

Ook dit voorbeeld wil ik melden bij de softwarebeheerders. Helemaal top dat je een screenshot hebt meegestuurd. Kan je voor het onderzoek de externe toegang op Toon via Toon Support aanzetten? Ook wil ik graag het merk, type en bouwjaar van de ketel weten dan geef ik dat door.

Alvast bedankt.

Groeten,
Tina
Update goed gegaan alleen zegt hij waterdruk ketel te hoog 6 bar op de ketel wezen kijken staat op 1,5 baar hoe kan dit.
@selt42 Ik ga het melden bij de softwarebeheerders. Als het al bekend is dan zijn dit soort meldingen meer dan welkom. Kan je voor een onderzoek de externe toegang op Toon via Toon Support aan zetten? Ook geef je aan dat het om een Intergas HR ketel gaat. Kan je ons het exacte type geven en het bouwjaar doorgeven? Alvast bedankt. Groeten, Tina

Top Tina!👏👍
Want Quby heeft aan de veldtesters gemeld dat ze eerst willen afwachten/inventariseren of er meerdere meldingen zijn en nu dus ook (zoals verwacht) bij Productie Toons.
Dan hoop ik dat de software CV-ketel idd wordt aangepast voor de Intergas doelgroep.
Reputatie 1
Badge
Hallo

Bij mij geeft toon ook aan dat de waterdruk ketel te hoog is 6 bar. Op ketel staat 1.5 bar. Na update.
Kombi Ketel is Hr 22 van intergas bouwjaar 2010.
groetjes Monique
Reputatie 1
Badge
Waar kan ik in de TOON de waterdruk vinden?
Ik kan hem nergens vinden.
Ik heb een TOON 2 en sinds vorig jaar een nieuwe ketel.
Dat zou moeten staan bij menu/CV-ketel
Reputatie 1
Badge
Daar staat dus niks over waterdruk. Zie foto.
Ik heb een remeha tzerra van vorig jaar.

Heb je de nieuwste software versie 5.9.6 geïnstalleerd?
Zo ja, dan geeft jouw CV via OT kennelijk deze info niet door.
Reputatie 6
Badge +2
Hallo

Bij mij geeft toon ook aan dat de waterdruk ketel te hoog is 6 bar. Op ketel staat 1.5 bar. Na update.
Kombi Ketel is Hr 22 van intergas bouwjaar 2010.
groetjes Monique

@M.M. Bonte

Er is een melding gemaakt bij de softwarebeheerders.

Groeten Chantal
Reputatie 1
Badge
Heb je de nieuwste software versie 5.9.6 geïnstalleerd?
Zo ja, dan geeft jouw CV via OT kennelijk deze info niet door.

Die versie is geïnstalleerd idd.
Mag toch hopen dat een ketel van 1 jaar oud goed kan communiceren met de TOON?
Hij werkt ook gewoon via OT.
En de Remeha Tzerra is ook geen onbekende ketel.
Leeftijd en goed werkend met een Toon®️, ook via OT, staan daar verder buiten. Ook mijn type Intergas werkt verder meer dan perfect via het OT profiel.
Het is de fabrikant die, voor welke reden dan ook, deze data niet ter beschikking stelt. Heeft soms ook te maken met het promoten van een merk eigen thermostaat. Bekend is dat er dan van het OT profiel wordt afgeweken😢
Bij mijn type Intergas is dat idemdito.

Dat bleek bij mij al toen enige jaren geleden op mijn Toon de pilot liep met de test van KetelIQ.
Toen bleek al dat er veel CV’s waren waar deze data in het OT profiel ontbrak.

Het is niet anders😢😢

Uiteraard zal een moderator ongetwijfeld bij Quby met je nadere merk en type aanduiding nog even verdere navraag voor je doen.
Reputatie 3
Badge +2

@selt42

Ik ga het melden bij de softwarebeheerders. Als het al bekend is dan zijn dit soort meldingen meer dan welkom. Kan je voor een onderzoek de externe toegang op Toon via Toon Support aan zetten? Ook geef je aan dat het om een Intergas HR ketel gaat. Kan je ons het exacte type en het bouwjaar doorgeven?

Alvast bedankt.

Groeten, Tina

Het is intergas hr compact 28/24 bouwhaar 2010 en heb de externe toegang aan staan
Reputatie 3
Badge +2
Geef even een seintje als externe toegang weer uit kan alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +6
@selt42

Dank voor het aanzetten! We laten het aan je weten wanneer deze weer uit kan.

Groet,

Folkert
@Folkert kan je deze update aan mij toekennen? Ben benieuwd als deze versie de spook repeater van 5.6.10 oplost.
Reputatie 7
Badge +6
@Berny

De update is aan je toegekend.

Groet,

Folkert
Hij is al aan het bijwerken. Snel ben je👍🏼
Spooky repeater issue is gelijk opgelost met 5.9.6 zonder dat daarvoor alles moet ontkoppeld en opnieuw gekoppeld worden zoals advies van een andere moderator.
Jammer dat nog niet alle Coolcam slimmestekkers dat geïnstalleerd zijn na een bepaalde software versie nog steeds het verbruik niet doorgeven.😞
Dankjewel @Folkert voor je snelle handelingen👊🏼
De CV waterdruktegel kon ik niet vinden, zit het gekoppeld aan de CV ketel profiel of bij de OT instellingen? Ik gebruik geen van beiden maar ik had een waterdruktegel verwacht met N.V.T. of 0 Bar, PSI, KPa, whatever erin, en dat ik bepaal wat met de tegel te doen... Tegel verwijderen/ verbergen of de ketel vervangen😆
Reputatie 7
Badge +6
@Berny

Wanneer je ketel niet OT is aangesloten dan is de tegel niet zichtbaar. Wat betreft het toevoegen/verwijderen van een tegel die de waterdruk weergeeft, dat is een wens die al door een aantal forumleden is geuit. Dat is nu (nog) niet mogelijk.

Reageer