Toon: Uitrol software versie 5.5.7 is van start gegaan | Eneco Community

Toon: Uitrol software versie 5.5.7 is van start gegaan


Reputatie 7
Badge +6
Zojuist is de uitrol van softwareversie 5.5.7 van start gegaan

In deze software versie is het weer mogelijk om via Toon data een kopie te downloaden van je Toon data.

De installatiewizard van de rookmelder is verbeterd waardoor het makkelijker is om rookmelders te koppelen.

De foutmeldingen in de functionaliteit '' CV-ketel zijn ook verbeterd, zodat er geen onterechte foutmeldingen meer worden weergegeven.

Ook zijn we bezig met de uitrol van een software-update t.w.; 5.6.10 waarin het automatisch updaten naar toekomstige (nieuwe) softwareversie wordt uitgetest.

Dit betreft een pilot en is de reden waarom niet iedereen deze software update binnen heeft of toegekend kan krijgen.

De update is een initiatief vanuit de softwareontwikkelaars. Mochten hier vragen over zijn, stel ze gerust, zodat we de vragen intern uit kunnen zetten. Buiten de automatische update is deze versie gelijkwaardig aan 5.5.7. Geen veranderingen verder

116 Reacties

Hoi @mAiden, had jij dat ook met Coolcam stekkers, en na het resetten en opnieuw koppelen deed het wel het stroomverbruik monitoren? Begrijp ik het goed?
Maar er zijn ook forumleden met 5.6.10 (tenminste bij @AndyDenise) dat na de rookmelder verwijderd te hebben om de repeater spook te verwijderen, dat Toon niks meer deed. Ik kan beter jouw voorstel proberen als ik de nieuwe sw versie binnen heb, denk ik.

Hoi Pedro,

De uitrol van versie 5.7 of hoger ( want 5.7 kan ook overgeslagen worden) zou ik zeker afwachten. Dan is je spookmelding ook meteen voorbij.
Reputatie 3
Badge +5
Na het terug zetten van de rookmelder zijn d3 spook rrepeaters ook weer terug gekomen staan er nu dus nog gewoon in. Ik denk alleen dat de andere problemen hier niks mee te maken hadden. Tot nu toe doet die hwt goed alleen via de app vallen bij de laatste dagen de hue lampen en slimme stekker weg
Oké duidelijk. Ik dacht dat je de Coolcams bedoelde.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Ricardo @mAiden
Dit opnieuw koppelen speelde toch alleen bij de rookmelders, omdat die in versie 5.6 (auto update) als repeaters werden gezien?


Ik had hetzelfde euvel wat Berny had met mij Everspring stekkers Ton. Deze geven na het opnieuw koppelen wel het verbruik weer door. Weet alleen niet meer vanaf welke versie dit was, dat ik ze weer heb gekoppeld.
Hoi @mAiden, had jij dat ook met Coolcam stekkers, en na het resetten en opnieuw koppelen deed het wel het stroomverbruik monitoren? Begrijp ik het goed?
Maar er zijn ook forumleden met 5.6.10 (tenminste bij @AndyDenise) dat na de rookmelder verwijderd te hebben om de repeater spook te verwijderen, dat Toon niks meer deed. Ik kan beter jouw voorstel proberen als ik de nieuwe sw versie binnen heb, denk ik.
Hoi Ricardo @mAiden
Dit opnieuw koppelen speelde toch alleen bij de rookmelders, omdat die in versie 5.6 (auto update) als repeaters werden gezien?
Reputatie 7
Badge +9
@ChantalS Als ik alle mijn z-wave apparaten ga resetten en opnieuw koppelen ben ik bang dat daarna i.p.v. 4 slimmestekkers dat geen stroomverbruik kunnen monitoren, dat het dan 8 zullen worden.

Dit probleem had ik ook op 1 software versie maar inmiddels door opnieuw koppelen is dit bij mij weg. Geef natuurlijk geen garantie dat dat bij jou zo zal zijn.
@ChantalS Als ik alle mijn z-wave apparaten ga resetten en opnieuw koppelen ben ik bang dat daarna i.p.v. 4 slimmestekkers dat geen stroomverbruik kunnen monitoren, dat het dan 8 zullen worden.
Reputatie 7
Badge +2
@Berny

Oke dat is prima. Ik geef het door aan de softwarebeheerders.

Groeten Chantal
@Emel, nee, niet akkoord. Ik wacht liever tot de uitrol van 5.7
Reputatie 5
Badge
@Berny

Mijn excuses voor de late reactie. Ik heb een terugkoppeling gekregen van de softwarebeheerders. De oorzaak is gevonden en kan opgelost worden door de z-wave te resetten. Dit houdt in dat je de z-wave apparaten opnieuw moet koppelen. Laat je me weten of je akkoord gaat met het resetten?

Groet, Emel
Hoi Vistaus,

In het openingsbericht van dit topic kan je lezen hoe het zit met versie 5.6 en wie die versie als test gekregen hebben.
https://forum.eneco.nl/software-en-hardware-updates-166/toon-uitrol-software-versie-5-5-7-is-van-start-gegaan-21653

Versie 5.7 is nog niet vrijgegeven voor uitrol.😢

Overigens zit in versie 5.6 een bugje. Als je rookmelders hebt, worden die ook als repeater “gezien”. De werking van Toon wordt er verder niet door beïnvloed. 😢
Versie 5.7 lost deze bug op.😀
Reputatie 2
Goedemorgen @Raymond


Naar mijn inzichten heb je de laatste software al draaien op je Toon. Ik kan dus geen nieuwe software voor je klaarleggen.

Groet, Urgel


Ik zie dat er gesproken wordt over versie 5.6 en 5.7, maar ik heb nog steeds 5.5.7 Zijn 5.6 en 5.7 vooraf vrijgegeven versies of loopt mijn Toon achter?
Badge
Er blijft toch echt iets goed fout gaan bij Eneco/Quby. Er blijven Toon’s gebrickt worden. Worden nu ook al met “vastgelopen software” op marktplaats aangeboden. Niet de eerste die ik zelf tegen kom trouwens.

WAAROM worden de updates niet PER DIRECT gepauzeerd totdat hier een oplossing voor is gevonden?

Toon thermostaat compleet ALLEEN software is vast gelopen
http://link.marktplaats.nl/m1425002162
Reputatie 7
Badge +2
@george44

Wat gek dat je niet kan inloggen op de Toon op Afstand app, maar wel op Mijn Eneco. Heb je het topic over o.a. dit probleem al gelezen 'Problemen met inloggen in Mijn Eneco, Eneco app of Toon app? Lees dit topic eerst!'? Wellicht biedt dit soelaas, anders hoor ik het graag.

Groet. Urgel
Update na vakantie geladen deze stond klaar. Kan niet meer in Toon inloggen met mijn eneco en paswoord. Als ik met dezelfde gegevens inlog bij mijn Eneco is en niets met mijn account aan de hand.

Rara hoe kan dit>
Reputatie 7
Badge +2
Goedemorgen @Raymond

Naar mijn inzichten heb je de laatste software al draaien op je Toon. Ik kan dus geen nieuwe software voor je klaarleggen.

Groet, Urgel
Reputatie 1
Badge
Kunnen jullie de update ook aan mij toewijzen ?
Reputatie 6
Badge +7
Misschien een beetje vreemd maar het lijkt er op dat sinds de update mijn internet af en toe uitval ...
Reputatie 7
Badge +2
@Berny

Dat is prima. De issue wordt nog steeds bekeken. We geven een seintje zodra de externe toegang uit mag.

Groet. Urgel
@Berny

De softwarebeheerders zijn nog voor je bezig. De toegang dient open te blijven tot we meer weten.

Groeten Chantal

Het is nog steeds open...
Reputatie 3
Badge +5
En waar zijn de moderators als er kritiek is 😡
Reputatie 3
Badge +5
Die hele automatische update is maar waardeloos. Wordt maar gewoon gedaan zonder goedkeuring. Gebeurt bij telefoons toch ook niet hoe belangrijk een update ook is. Repeaters die er niet in horen ,blijft hangen bij het opstarten, rookmelders niet meer te vinden, en tot slot valt mijn internet nu steeds weg.

Eneco kom met een update wel snel graag!

Edit: na het opnieuw opstarten van mijn modem en daarna het opnieuw opstarten van toon komt toon weer niet door het opstart proces heen. 🤬

Edit: voor de moderators hij doet het nu weer. Toegang staat ook aan voor als iemand misschien eens wil kijken of ze iets vreemds zien
Reputatie 3
Badge +5
Opgelost
Reputatie 7
Badge +2
@Berny

De softwarebeheerders zijn nog voor je bezig. De toegang dient open te blijven tot we meer weten.

Groeten Chantal

Reageer