Toon: Uitrol software versie 5.5.7 is van start gegaan | Eneco Community

Toon: Uitrol software versie 5.5.7 is van start gegaan

Toon eerste bericht

116 Reacties

Update na vakantie geladen deze stond klaar. Kan niet meer in Toon inloggen met mijn eneco en paswoord. Als ik met dezelfde gegevens inlog bij mijn Eneco is en niets met mijn account aan de hand.

Rara hoe kan dit>
Reputatie 7
Badge +2
@george44

Wat gek dat je niet kan inloggen op de Toon op Afstand app, maar wel op Mijn Eneco. Heb je het topic over o.a. dit probleem al gelezen 'Problemen met inloggen in Mijn Eneco, Eneco app of Toon app? Lees dit topic eerst!'? Wellicht biedt dit soelaas, anders hoor ik het graag.

Groet. Urgel
Badge
Er blijft toch echt iets goed fout gaan bij Eneco/Quby. Er blijven Toon’s gebrickt worden. Worden nu ook al met “vastgelopen software” op marktplaats aangeboden. Niet de eerste die ik zelf tegen kom trouwens.

WAAROM worden de updates niet PER DIRECT gepauzeerd totdat hier een oplossing voor is gevonden?

Toon thermostaat compleet ALLEEN software is vast gelopen
http://link.marktplaats.nl/m1425002162
Reputatie 2
Goedemorgen @Raymond

Naar mijn inzichten heb je de laatste software al draaien op je Toon. Ik kan dus geen nieuwe software voor je klaarleggen.

Groet, Urgel

Ik zie dat er gesproken wordt over versie 5.6 en 5.7, maar ik heb nog steeds 5.5.7 Zijn 5.6 en 5.7 vooraf vrijgegeven versies of loopt mijn Toon achter?
Hoi Vistaus,

In het openingsbericht van dit topic kan je lezen hoe het zit met versie 5.6 en wie die versie als test gekregen hebben.
https://forum.eneco.nl/software-en-hardware-updates-166/toon-uitrol-software-versie-5-5-7-is-van-start-gegaan-21653

Versie 5.7 is nog niet vrijgegeven voor uitrol.😢

Overigens zit in versie 5.6 een bugje. Als je rookmelders hebt, worden die ook als repeater “gezien”. De werking van Toon wordt er verder niet door beïnvloed. 😢
Versie 5.7 lost deze bug op.😀
Reputatie 5
Badge
@Berny

Mijn excuses voor de late reactie. Ik heb een terugkoppeling gekregen van de softwarebeheerders. De oorzaak is gevonden en kan opgelost worden door de z-wave te resetten. Dit houdt in dat je de z-wave apparaten opnieuw moet koppelen. Laat je me weten of je akkoord gaat met het resetten?

Groet, Emel
@Emel, nee, niet akkoord. Ik wacht liever tot de uitrol van 5.7
Reputatie 7
Badge +2
@Berny

Oke dat is prima. Ik geef het door aan de softwarebeheerders.

Groeten Chantal
@ChantalS Als ik alle mijn z-wave apparaten ga resetten en opnieuw koppelen ben ik bang dat daarna i.p.v. 4 slimmestekkers dat geen stroomverbruik kunnen monitoren, dat het dan 8 zullen worden.
Reputatie 7
Badge +9
@ChantalS Als ik alle mijn z-wave apparaten ga resetten en opnieuw koppelen ben ik bang dat daarna i.p.v. 4 slimmestekkers dat geen stroomverbruik kunnen monitoren, dat het dan 8 zullen worden.

Dit probleem had ik ook op 1 software versie maar inmiddels door opnieuw koppelen is dit bij mij weg. Geef natuurlijk geen garantie dat dat bij jou zo zal zijn.
Hoi Ricardo @mAiden
Dit opnieuw koppelen speelde toch alleen bij de rookmelders, omdat die in versie 5.6 (auto update) als repeaters werden gezien?
Hoi @mAiden, had jij dat ook met Coolcam stekkers, en na het resetten en opnieuw koppelen deed het wel het stroomverbruik monitoren? Begrijp ik het goed?
Maar er zijn ook forumleden met 5.6.10 (tenminste bij @AndyDenise) dat na de rookmelder verwijderd te hebben om de repeater spook te verwijderen, dat Toon niks meer deed. Ik kan beter jouw voorstel proberen als ik de nieuwe sw versie binnen heb, denk ik.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Ricardo @mAiden
Dit opnieuw koppelen speelde toch alleen bij de rookmelders, omdat die in versie 5.6 (auto update) als repeaters werden gezien?

Ik had hetzelfde euvel wat Berny had met mij Everspring stekkers Ton. Deze geven na het opnieuw koppelen wel het verbruik weer door. Weet alleen niet meer vanaf welke versie dit was, dat ik ze weer heb gekoppeld.
Oké duidelijk. Ik dacht dat je de Coolcams bedoelde.
Reputatie 3
Badge +5
Na het terug zetten van de rookmelder zijn d3 spook rrepeaters ook weer terug gekomen staan er nu dus nog gewoon in. Ik denk alleen dat de andere problemen hier niks mee te maken hadden. Tot nu toe doet die hwt goed alleen via de app vallen bij de laatste dagen de hue lampen en slimme stekker weg
Hoi @mAiden, had jij dat ook met Coolcam stekkers, en na het resetten en opnieuw koppelen deed het wel het stroomverbruik monitoren? Begrijp ik het goed?
Maar er zijn ook forumleden met 5.6.10 (tenminste bij @AndyDenise) dat na de rookmelder verwijderd te hebben om de repeater spook te verwijderen, dat Toon niks meer deed. Ik kan beter jouw voorstel proberen als ik de nieuwe sw versie binnen heb, denk ik.

Hoi Pedro,

De uitrol van versie 5.7 of hoger ( want 5.7 kan ook overgeslagen worden) zou ik zeker afwachten. Dan is je spookmelding ook meteen voorbij.

Reageer