Toon: Uitrol software versie 5.5.7 is van start gegaan | Eneco Community

Toon: Uitrol software versie 5.5.7 is van start gegaan

Toon eerste bericht

116 Reacties

Dan hoop ik dat Quby voor volgende te updaten Toon®️’s een keuze maakt om alleen dan te updaten naar 5.6.10 als er geen rookmelders zijn, maar beter is uiteraard een hogere versie uit te rollen waar deze repeater bug is gerepareerd.

Wellicht dat men na de update denkt dan verwijder ik die repeater toch, maar dan werkt de rookmelder ook niet meer.😢
Vandaar mijn eerdere advies: “niets doen”

Dus Eneco/Quby stop met deze “automatische” update 5.6.10😉
Reputatie 6
Badge +3
Voor zover ik kan zien is de "automatische" update alleen voor veldtesters en innovators aan gezet (TST en ACC devices) en niet voor normale toon gebruikers (PRD enviroment). Het script dat zorgt voor de updates in de Toon heeft er namelijk specifiek een regel voor staan dat productie Toons nog geen automatische updates mogen ontvangen.

En dus geen paniek want daar is deze groep Toons juist voor 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Goedenavond @Berny

Graag kijken we mee naar de spook-repeater die plots in je Toon is verschenen. Wil je hiervoor de externe toegang tot je Toon aanzetten en laten weten als dit is gebeurd?

Groet. Urgel
Reputatie 7
Badge +9
Goedenavond @Berny

Graag kijken we mee naar de spook-repeater die plots in je Toon is verschenen. Wil je hiervoor de externe toegang tot je Toon aanzetten en laten weten als dit is gebeurd?

Groet. Urgel

@Urgel ,

Lees onderstaande even:

Dan hoop ik dat Quby voor volgende te updaten Toon®️’s een keuze maakt om alleen dan te updaten naar 5.6.10 als er geen rookmelders zijn, maar beter is uiteraard een hogere versie uit te rollen waar deze repeater bug is gerepareerd.

Wellicht dat men na de update denkt dan verwijder ik die repeater toch, maar dan werkt de rookmelder ook niet meer.😢
Vandaar mijn eerdere advies: “niets doen”

Dus Eneco/Quby stop met deze “automatische” update 5.6.10😉
Reputatie 7
Badge +2
@mAiden

Het is gelezen 😃. Toch kijken we graag naar dit specifiek geval.

Groet. Urgel
@Urgel hij staat aan.
Uiteraard @Urgel kan het kijken op afstand altijd, maar neem van mij maar aan dat dat verder zinloos is. Ik was niet de enige veldtester met rookmelder die deze bug kreeg.
Enkele dagen later rolde Quby gewoon een nieuwe update versie uit en de bug was gerepareerd.
Vandaar mijn advies zet die 5.6.10 in de ijskast.🧐
@TinaC, bedankt voor jouw reactie. Dat de softwareversies gelijkwaardig zijn had ik begrepen van een eerder post. Maar ik had het ook aangegeven op een andere post dat zolang geen vernieuwing in Toon komt qua functionaliteit, hoef ik ook geen nieuwe software, en toch hebben jullie het gedaan. Mag ik dat zelf bepalen?
Ook fijn om te weten dat de voorwaarden worden aangepast zonder kennis te moeten geven aan de abonnees...
Als ik het goed begrijp, kan Eneco alle mijn content aan derden doorgeven/ verkopen, zonder toestemming van de klanten, en kan Eneco dus ook mijn Toon flashen (stel dat hij kapot gaat tijdens de update) en wordt niet aansprakelijk gesteld. Het moet niet gekker worden 😳
Reputatie 6
Badge +3
@TinaC, bedankt voor jouw reactie. Dat de softwareversies gelijkwaardig zijn had ik begrepen van een eerder post. Maar ik had het ook aangegeven op een andere post dat zolang geen vernieuwing in Toon komt qua functionaliteit, hoef ik ook geen nieuwe software, en toch hebben jullie het gedaan. Mag ik dat zelf bepalen?
Ook fijn om te weten dat de voorwaarden worden aangepast zonder kennis te moeten geven aan de abonnees...
Als ik het goed begrijp, kan Eneco alle mijn content aan derden doorgeven/ verkopen, zonder toestemming van de klanten, en kan Eneco dus ook mijn Toon flashen (stel dat hij kapot gaat tijdens de update) en wordt niet aansprakelijk gesteld. Het moet niet gekker worden 😳

@Berny ben jij geen innovator of veldtester?
Reputatie 3
Badge +5
Ik had de update staan gisteren en is nu weg hoe kan dat?
Wellicht was dat de versie 5.6.10 waar we het hiervoor in dit topic over hebben.
@ThehogNL niet dat ik weet😆
Reputatie 3
Badge +5
Oke klopt is nu idd 5.6.10 nog niet eens gezien. Dus eneco heeft de update zelf geïnstalleerd waarom Eneco???? Ik kreeg hem eerder ook altijd als 1 van de eerste maar sinds mijn nieuwe TToon moet ik dus 21 dagen wachten op een update.

ik had idd ook 2spook repeaters heb die al verwijderd
Reputatie 6
Badge +3
@ThehogNL niet dat ik weet😆
Ok bijzonder. Wellicht heb je toch een bijzondere toon dan. Zoals gezegd begrijp ik dat de auto update alleen voor test en acceptatie Toons aan zou staan nu
Hoi @AndyDenise

Lees ook nog even het (vanmiddag) aangepaste openingsbericht.
Deze versie 5.6.10 wordt namelijk automatisch geïnstalleerd.
Reputatie 6
Badge +3
@AndyDenise jij toevallig wel of niet innovator/veldtester?
Reputatie 6
Badge +3

@ThehogNL niet dat ik weet😆Ok bijzonder. Wellicht heb je toch een bijzondere toon dan. Zoals gezegd begrijp ik dat de auto update alleen voor test en acceptatie Toons aan zou staan nu

Enige wat kan is dat ze tijdelijk (per ongeluk?) een nieuwe update script hadden neergezet waar de auto update ook voor productie toons is aangezet. Huidige script blokkeerd productie Toons weer voor de auto update in ieder geval.
@ThehogNL volgens @TinaC het mag allemaal tegenwoordig onder de nieuwe voorwaarden. Had jij het aangekondigd gekregen en gelezen? Ik ook niet...
@ThehogNL volgens @TinaC het mag allemaal tegenwoordig onder de nieuwe voorwaarden. Had hij het aangekondigd gekregen en gelezen? Ik ook niet...
Hoi Pedro,

Heb je ook het vanmiddag aangepaste openingsbericht van dit topic gelezen?
Deze automatische versie is dus gewoon voor het eerst voor de Productie Toons.
Alleen heeft Quby m.i. een verkeerde versie klaar gezet. Zie mijn eerdere bericht daarover.
In deze versie 5.6.10 zat nog de bug en in de volgende versie niet.

Overigens ken ik de voorwaarden zoals Tina ze toonde niet anders.
Ik had bij de veldtesters en Quby al gewaarschuwd voor de auto update. Zelf ben ik er ook zeer sceptisch over.
Jammer dat er op het forum vooraf slecht over gecommuniceerd is.
Gezien @Brandje. Heb ik dan een productie Toon? Is er een serienummer of bepaalde cijfers bekent dat ik het kan nakijken?
Hoi Pedro,
Ja zo heet dat in hun vaktaal.
Er wordt ook wel eens gesproken over reguliere Toons; zo een heb jij dus.
Er zijn bv ook veldtest Toons, zoals ik er 1 heb.

Jij bent nu als een van de eerste gewoon voorzien van de auto update.
Reputatie 6
Badge +3
Ik denk dat het gewoon een fout is geweest van Quby temeer omdat a) de 5.6.10 is uitgerold die nooit productie had moeten zijn en b) de script nu weer het auto updaten blokkeerd voor productie toons
Jij bent nu als een van de eerste gewoon voorzien van de auto update.

Daar ben ik niet echt trots op Ton. Features dat wij al jarenlang vragen... Zero, nada!

Jij bent nu als een van de eerste gewoon voorzien van de auto update.Daar ben niet echt trots op Ton. Features dat wij al jarenlang vragen... Zero, nada!

Nee, dat wil ik geloven Pedro.
Maar ik doelde eigenlijk op het gemis aan info mbt deze auto update. Dat maakte je dus als 1e nu mee.
Ook ik heb mijn onvrede richting Quby geuit. Ik stelde voor om het via een keuze mogelijkheid te doen. Nou daar waren geen “oren” naar.....
Ik weet nog dat ik als veldtester er tijdens mijn vakantie mee geconfronteerd werd.
Als het dan fout gaat en je bent er niet bij dan zijn de rapen gaar......
Geen controle op afstand; slimme stekkers die niet werken enz enz brrrr

Tja en nieuwigheden......., breek me de bek niet open.......
Reputatie 7
Badge +6
@Berny

Kun je Toon eens herstarten, via het Menu. We verwachten dan dat de rookmelder wel juist wordt aangewezen in Toon.

Reageer