Toon: Uitrol software versie 5.5.7 is van start gegaan | Eneco Community

Toon: Uitrol software versie 5.5.7 is van start gegaan

Toon eerste bericht

116 Reacties

Ggaat ook hier toekennen de update. Nog even opmerking kan ineens met mijn eneco account niet meer inloggen op het forum ?

Min eneco werkt wel dus nu even apart account tijdelijk aangemaakt
Reputatie 6
Badge +1
@Hkellen2

De update staat voor je klaar. Issue wat betreft het inloggen op de community via Mijn Eneco wordt aan gewerkt. Als je met je gebruikersnaam Hkellen2 en je wachtwoord inlogt op de community werkt het wel.

Groeten,

Tina
Bbedankt ja dit account heb ik nu tijdelijk aangemaakt
Reputatie 7
Badge +6
@Hkellen2

Je kunt inloggen op je oude account met je gebruikersnaam H. van der Kellen en het wachtwoord dat je hebt aangemaakt, maar via Mijn Eneco lukt dat helaas op het moment niet, wel wanneer je direct inlogt op het forum. Ik verneem graag van je of het zo lukt.
Reputatie 5
Badge +6
Hi Eneco, kunnen jullie de update toewijzen?

Normaal gaat dit automatisch
Graag ontvang ik de update ook.
Reputatie 5
Badge +6
Nog steeds de update niet gehad... Vanwaar is dit niet automatisch gegaan?
Badge
Ik heb de update gehad. Echter werkt sinds dat moment de connectie met de Toon-app niet meer.
De app geeft nu steevast de melding dat er geen verbinding is.
Ik heb Toon herstart, evenals m'n telefoon. Alles heeft verbinding, behalve de Toon-app met Toon 🤔

Edit: Na nog een extra herstart van Toon is er weer verbinding 👌
Reputatie 7
Badge +9
Nog steeds de update niet gehad... Vanwaar is dit niet automatisch gegaan?

Update word in batches uit gerold. Kan zijn dat je niet in de eerste en/of tweede batch zat.
Reputatie 5
Badge +6
Nee, zit nog op de oude versie, en zie ook geen update klaar staan op.Toon2
Reputatie 7
Badge +9
Nee, zit nog op de oude versie, en zie ook geen update klaar staan op.Toon2
Dat bedoelde ik dus ook.. Je zit blijkbaar niet in de eerste batch en ook niet in de tweede batch.. Je zou even moeten wachten totdat die aan je toegekend word dan! 🙂
Reputatie 5
Badge +6
Raar, normaal heb ik deze meteen
Reputatie 5
Badge +6
Heb nu 5.6.10 ontvangen.. nieuwer.. nog beter.. maar blijf het vreemd vinden, waarom ik deze niet gelijk meer toegewezen krijg
Badge +1
Heb ook versie 5.6.10 ontvangen, wat is er nieuw?
Reputatie 6
Badge +2
@Allen

Momenteel zijn we bezig met de uitrol van een software-update waarin het automatisch updaten naar toekomstige (nieuwe) softwareversie wordt uitgetest.

Dit betreft een pilot en is de reden waarom niet iedereen deze software update binnen heeft of toegekend kan krijgen.

De update is een initiatief vanuit de softwareontwikkelaars. Mochten hier vragen over zijn, stel ze gerust, zodat we de vragen intern uit kunnen zetten.

Groeten Chantal
Reputatie 6
Badge +2
Hi @Jan60

Deze update kan je gelijkwaardig zien aan de voorgaande. Geen veranderingen verder.

Groeten Chantal
Reputatie 5
Badge +6
Hi Chantal, beetje een vage zin, en geen concreet antwoord
Reputatie 6
Badge +2
@Juan

Mijn post is nu aangepast. Ga er vanuit dat dit wat meer duidelijkheid geeft.

Groeten Chantal
Hi Chantal, beetje een vage zin, en geen concreet antwoord
Hoi Juan,@Juan

Hoe is deze update 5.6.10 dan voor jou verlopen?
Heb je ‘m handmatig gestart of was de update dus automatisch geïnstalleerd?
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Chantal,

De update is volgensmij goed verlopen, ik ging gewoon bij de instellingen kijken of er een update was, en die was er. Er kwam geen melding, dat er een update klaar stond.

Volgens werd TOON2 wel 5 of 6 keer opnieuw gestart, dit is volgensmij wel vaker dan normaal.
Dus jouw update was idd automatisch en idd die gaat in etappes. Volgens mij maar 4 keer trouwens.
Puur ter voorkoming van vastlopers tijdens deze auto update en idd dat (getrapt) is ook nieuw.
De update is een initiatief vanuit de softwareontwikkelaars, waar wij momenteel nog niet het fijne van van weten.

Hoeven we het fijne van de nieuwe software ook niet te weten?
Ik vind het heel brutaal van de softwareontwillelaars dat ineens zonder enkele form van aankondiging een nieuwe firmware op MIJN apparaat hebben geflasht zonder mijn toestemming
Ik ging het toevallig checken als 5.5.7 ook voor mij klaar stond en heb ik al ineens 5.6.10 geïnstalleerd staan... hoe zit het nou met "de Lange arm van Quby"? Hier ben ik echt niet blij mee, en het is nog meer zorgwekkend als Eneco zelf het "fijne" er niet van weet... Wat wordt allemaal in achtergrond uitgespookt?
Toon is mijn eigendom en niet van Quby/Eneco!
Graag zie ik een uitleg tegemoet hierover samen met de release notes van 5.6.10
Ineens ben ik ook met een Repeater verbonden maar hij is niet geïnstalleerd🤔
Wat voor realease is dit?

Hoi Pedro @Berny ,

Helaas is dat een bug en komt omdat je GUI je rookmelder ook als repeater “ziet”
Gewoon niets doen; in een volgende versie is dat hersteld.
Kennelijk is de verkeerde versie in productie gegaan; ik zelf als veldtester heb Quby er tijdens ons testversie op deze bug gewezen.
Inmiddels draaien wij een versie waarbij het hersteld is.
Reputatie 6
Badge +1

De update is een initiatief vanuit de softwareontwikkelaars, waar wij momenteel nog niet het fijne van van weten.Hoeven we het fijne van de nieuwe software ook niet te weten?
Ik vind het heel brutaal van de softwareontwillelaars dat ineens zonder enkele form van aankondiging een nieuwe firmware op MIJN apparaat hebben geflasht zonder mijn toestemming
Ik ging het toevallig checken als 5.5.7 ook voor mij klaar stond en heb ik al ineens 5.6.10 geïnstalleerd staan... hoe zit het nou met "de Lange arm van Quby"? Hier ben ik echt niet blij mee, en het is nog meer zorgwekkend als Eneco zelf het "fijne" er niet van weet... Wat wordt allemaal in achtergrond uitgespookt?
Toon is mijn eigendom en niet van Quby/Eneco!
Graag zie ik een uitleg tegemoet hierover samen met de release notes van 5.6.10

@Berny

De zin waarin wij aangeven dat wij nog niet het fijne van de update weten creëert in dit geval onnodige verwarring c.q. achterdocht. Hiervoor onze excuses. We hebben de tekst in de opening post hierop aangepast. Hierin staat ook dat buiten de automatische update de softwareversie 5.6.10 gelijkwaardig is aan 5.5.7. Het issue met de gekoppelde repeater heb ik bij de softwarebeheerders gemeld.

Toon is uiteraard van jou, maar in de algemene voorwaarden hebben we wel het een en ander opgenomen m.b.t. dit soort zaken. Dit maakt dergelijke ontwikkelingen als deze mogelijk.

Module 6 - De Software
2. Overige bepalingen in verband met de Software
2.2. Eneco heeft het recht om de Software (derden)functionaliteiten/of content (inclusief geschiktheid bepaalde functies) zonder voorafgaande aankondiging te veranderen. Eneco vergoedt geen kosten en is niet aansprakelijk voor dergelijke veranderingen.

Groeten, Tina

Reageer