Toon stookt tijdens het updaten van de software

Toon eerste bericht

35 Reacties

Badge
Sabrina wrote:

Wil je je externe toegang opnieuw aanzetten? Momenteel staat deze uitgeschakeld.

Hoi Sabrina,
Hij staat open. Succes!
Groeten,
Eric
Reputatie 7
Badge +4
@Eric

Dankjewel! Zoals eerder aangegeven dit jaar is hier helaas geen oplossing voor. Naast het vervangen van de ketelmodule en de workaround waarvan we hadden gehoopt dat dit het zou omzeilen, is er op het moment niks dat we kunnen adviseren of aanpassen. Hopelijk is hier in de toekomst geen sprake meer van, maar voor nu is het niet te omzeilen.

Groet, Denise
Bij de laatste 3 updates hadden wij telkens dat de ketel AWB thermomaster 3hr het kraanwater blijft verwarmen. Terwijl dit is uitgeschakeld.
Ben erachter gekomen dat als we de ketel 30 sec stroomloos maken dit weer goed is vlg de instellingen op de toon.
Weet niet of dit meegenomen kan worden bij een eventuele volgende update zodat er geen onnodig gas wordt verbruikt.
Reputatie 6
Badge
@Befajomo

Goed dat je hier een melding van maakt. Ik zal het neerleggen bij de softwareontwikkelaars. Wil je de toegang aanzetten via menu - instellingen - Toon support - externe toegang AAN.

Laat het even weten als de toegang aan staat zodat we de melding kunnen maken.

Groeten Chantal
@Wrangler
Externe toegang aangezet
Reputatie 7
Badge +6
@Befajomo

Even voor de duidelijkheid, dit speelt alleen tijdens de update, en niet daarvoor en daarna?
@Folkert
Ik merk het na de update dan slaat de ketel af en aan, als je kijkt naar het gasverbruik van afgelopen vrijdag na 20.00 is vlg mij van tijdens of na de update totdat ik de stekker van de ketel 30 sec eruit gehaald had. Daarna geen extra gasverbruik meer
Reputatie 6
Badge
@Befajomo

Er is een melding gemaakt bij de softwareontwikkelaars om er naar te laten kijken. Zodra we meer informatie hebben dan delen we die.
Reputatie 4
@Befajomo

De softwareontwikkelaars hebben meegekeken in Toon om te achterhalen waar het extra gasverbruik vandaan komt. Rond die tijd is er inderdaad sprake geweest van extra gasverbruik, maar heeft Toon geen stookopdracht gegeven. Ook blijkt er sinds begin dit jaar dat de ketel vaak een foutmelding heeft gegeven. Het advies is dan ook om je ketel te laten controleren door een cv monteur, omdat alles er op wijst dat daar de oorzaak ligt van het extra gasverbruik..

Mochten we je nog verder kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk graag.

Groet,
Glenn
[user=32400]Glenn[/user
Bedankt voor je reactie, ik ga kijken of de woningbouw aanstalten wil gaan maken om het reguliere onderhoud wil gaan plegen. Mei was het 2 jaar geleden.
Ben bang van niet

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen