Toon softwareversie 4.7 | Eneco Community

Toon softwareversie 4.7

Toon eerste bericht

70 Reacties

Reputatie 7
Badge +3
Brandje, ga je nu ook weer je eigen posts liken? Of even een resetje nodig hihi 😎?
Badge +2
Mag hij ook een foutje maken? 😉
Geintje!
Druk baasje, dan kan dit gebeuren.
Reputatie 7
Badge +3
Uiteraard mag dat. Al zijn de meest recent gegeven adviezen Toon resetten of bij enige kritiek op de nieuwe versie gelijk maar je hele abo opzeggen.
Sorry hoor, maar dat voegt niet zoveel toe. Op mijn eerdere vraag waarom deze versie wel geïnstalleerd moet worden krijg ik alleen als antwoord lees de eerste post maar. Met andere woorden, worden de kritiekpunten breed gedeeld of is het een kleine groep? Ik zou graag van andere gebruikers horen of ze er blij mee zijn. Zelf heb ik m nog niet binnen overigens vandaar mijn vraag.
En is er iemand het niet eens met mijn post mag hij natuurlijk altijd zijn abo opzeggen. Scheelt 54 eur per jaar en mogelijk 300 per jaar bij overstap naar andere leverancier. Maar het liefst hoor ik wat voor positieve nieuwigheden deze versie brengt.
Badge +2
De nieuwste update brengt niet veel zichtbare veranderingen hoor.
Is meer de voorbereiding op wat komen gaat.
Precies @JBB, daar is nu het wachten op.

Ze zijn bij Quby m.i. daar een beetje laat mee; het is zo 1 oktober.
De meeste onder ons zijn nu wel eens benieuwd wat de aangekondigde vernieuwingen precies inhouden.
En of het de €1 meer waard is.
Reputatie 7
Badge +3
JBB wrote:

dus niet de beloofde versie waar iedereen naar uit keek?
Badge +2
Toonz wrote:

JBB wrote:

dus niet de beloofde versie waar iedereen naar uit keek?

Komt er aan!
Nog even wachten.
Reputatie 7
Badge +3
Maar dat kan dan toch beter in een keer? Deze versie is dus overbodig eigenlijk, een soort zoethoudertje dus?
Reputatie 7
Badge +8
Toonz wrote:

Maar dat kan dan toch beter in een keer? Deze versie is dus overbodig eigenlijk, een soort zoethoudertje dus?

Hoi Toonz,

Deze update leg de "bodem" voor het geen wat komen gaat.
Er zijn onder de moterkap wat verbeteringen gedaan, zWave verbinding is verbeterd nu onder andere.

Balk die door mijn zeer geliefd is, kan door een ander zeer hinderlijk zijn.

Thermostaatpanel is veranderd, temp fade nu eerst in, voordat je hem kan aanpassen.
mAiden wrote:

Hoi Ricardo,@mAiden

En dan met name voor diegenen, die geen abo meer zullen nemen nadat ze de update 4.7.x wel geïnstalleerd hebben.
Reputatie 4
Badge +4
Brandje wrote:

mAiden wrote:

Hoi Ricardo,@mAiden

En dan met name voor diegenen, die geen abo meer zullen nemen nadat ze de update 4.7.x wel geïnstalleerd hebben.

Het zou logischer zijn om degene die geen abo meer nemen ook geen "extra dienst" te leveren van storingsindicaties als een balk bovenin.

Ik heb wel een abo, maar ik moet nog eens goed nadenken of ik de komende versies wel ga installeren. Versie 4.7 in ieder geval niet.

Beter zou zijn om in de dimstand een uitroepteken te laten verschijnen. Dat valt toch wel op en dan bepaal je zelf wel of je daarop wil klikken met achterliggende (storings) mededeling.

M.b.t. tijdpad: eind september zal versie 4.7 vermoedelijk nog niet geheel uitgerold zijn. ik ben het dan ook met Toonz eens dat deze versie volstrekt overbodig is en meer als zoethoudertje te zien is.

ppj
Hoi Peter-Paul,

Beter zou zijn de werking van de notificatiebalk te voorzien van een schakelaar.
Want als ik gelijk krijg qua notificatiebalk ishm geen abo, dan worden velen benadeeld door Quby.
Eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat het bewust zou zijn gedaan om abo's af te dwingen, zoals al door iemand werd gedacht......
Of wellicht kiezen ze voor juist een koppeling met de instelling "geen abo" en zetten dan de notificatiebalk uit..........
Het blijft even gissen.😙
Reputatie 4
Badge +4
Brandje wrote:

Hoi Peter-Paul,

Beter zou zijn de werking van de notatiebalk te voorzien van een schakelaar.
Want als ik gelijk krijg qua notificatiebalk ishm geen abo, dan worden velen benadeeld door Quby.
Eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat het bewust zou zijn gedaan om abo's af te dwingen, zoals al door iemand werd gedacht......
Of wellicht kiezen ze voor juist een koppeling met de instelling "geen abo" en zetten dan de notificatiebalk uit..........

Dag Ton,

Punt is dat wanneer je geen abo meer hebt en de thermostaat werkt goed er geen reden is om de Toon nog gekoppeld te houden aan internet / verbinding te houden met de server van Quby. De updates (zouden) voornamelijk nieuwe functies moeten brengen.

En zoals je al aangeeft, verbreek je de koppeling dan krijg je steeds die irritante balk te zien.

ppj
Hoi Peter-Paul,

Je 1e volzin is zeker waar uiteraard, maar dan zal er aan de koppeling storingsmodule versus notificatiebalk ook gesleuteld moeten worden.
Want inderdaad o.a. geen WiFi is een melding in de notificatiebalk.

Dan zou ik opteren voor de koppeling met het abo; geen abo; zet de notificatiebalk uit.
Reputatie 2
Badge +1
Notificatiebalk zal door de gebruiker aan en uitgezet moeten kunnen worden. Zodat de gebruiker zelf kan bepalen wat hij wilt en NIET wat eneco wilt .
Reputatie 3
Badge
Per 1 Oktober stopt m'n abo er mee. Als ik dan continue een balk in m'n scherm heb gaat die toon nog sneller van m'n muur dan nu al gepland.
Badge +5
Brandje wrote:

Hoi Peter-Paul,

Je 1e volzin is zeker waar uiteraard, maar dan zal er aan de koppeling storingsmodule versus notificatiebalk ook gesleuteld moeten worden.
Want inderdaad o.a. geen WiFi is een melding in de notificatiebalk.

Dan zou ik opteren voor de koppeling met het abo; geen abo; zet de notificatiebalk uit.

Dat zou een goede oplossing zijn, een reactie van de moderator is hier zeker wenselijk.
Mijn idee om tijdens de zomer periode geen abonnement te nemen wordt hierdoor nl flink gedwarsboomd.
(Waar zijn ze toch mee bezig?)
Klopt Theo!
Ik had ook gehoopt dat er van de kant van de mods een reactie kwam.
Kleine moeite om aan de software-ontwikkelaars te vragen hoe de "vork in de steel zit"
We houden dit onderwerp gewoon even warm toch?
Reputatie 7
Badge +3
Andere vraag: in versie 4.4 zat een zeer rudimentaire versie van een digitaal fotolijstje (app ImageViewer) waarbij je de foto's moest uploaden naar Toon (?!?!?!). Is dit nu verder ontwikkeld in 4.7 zodat je fotos van een netwerkshare kan plukken bijvoorbeeld? Overigens stel ik vraagtekens bij het nut van een fotoviewer op Toon omdat er dan geen enkele tegel / tijd/ temperatuur meer zichtbaar is, maar goed....hij werkt wel 📷
Ik heb TOON met abonnement maar NIET aangesloten aan mijn CV ketel. Ik gebruik TOON voor het bijhouden van mijn energieverbruik en heb Honeywel evohome vanwege de
zoneverwarming als thermostaat.

De adapter van TOON staat ingesteld als aan/uit verwarming, de temperatuur alle 4 de tijdblokken op 12 graden en die denkt dus misschien iets te regelen maar klikt nutteloos aan/uit

In hoeverre ga ik "last" krijgen van verkeerde foutmeldingen door de nieuwe aangekondigde functies? Graag een mogelijkheid deze balk uit te zetten.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen