Toon® Software update 3.7.9 | Eneco Community

Toon® Software update 3.7.9

Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Vandaag zijn we gestart met de gefaseerde uitrol van 3.7.8, deze bevat diverse firmware updates, bugfixes en diverse verbeteringen wat betreft status verbruik, zowel visueel als qua uitleg.

Update 08-02-2017

Versie 3.7.8 wordt vervangen door 3.7.9

Deze update verhelpt een aantal bugs die naar voren kwamen in 3.7.8 onder andere dat de c waarde niet meer zichtbaar was bij instellingen.
De gefaseerde uitrol kan tot ongeveer 2 weken duren, dan heeft iedereen de update binnen!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

446 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Ik heb een behoorlijk aantal reacties moeten verwijderen uit dit topic, deze hebben allen geen toegevoegde waarde, en voegen niets toe aan dit topic. Wanneer een reactie van een mede forumlid niet bevalt, wil ik jullie verzoeken de rapporteer functie te gebruiken en niet te reageren. Zoals jullie hebben kunnen zien lokt dit alleen maar meer reacties uit die niet thuishoren op deze community. Het gaat er niet om dat er scheldwoorden in dit bericht staan maar er wordt diverse keren op de man wordt gespeeld, dit is niet bevorderlijk voor de sfeer op het forum. Laten we vanaf nu respectvol met elkaar omgaan en mocht er een reactie zijn die volgens jullie niet op de beugel kan, meldt dit dan via de rapporteer functie.
Reputatie 7
Badge +9
Poll heb ik inmiddels aangemaakt.. In de hoop dat Quby/Eneco in beweging komt.
Reputatie 7
Badge +5
@Henny Vink

Dag Henny, dit kan kloppen. De uitrol van de update wordt in verschillende fases gedaan. Maar, omdat je het zo lief vraagt, heb ik hem alvast naar je Toon gepusht.
Reputatie 2
Badge +2
@Bulldog, ik ben het ook met je eens. Geen Kwh en m3 meer en ik mis de I-knop. Jammer.
Reputatie 7
Badge +5
@P.M.T. Verger & @TimeKeeper

De update staat al voor jullie klaar. Mocht hij niet bij menu > instellingen > software staan, wil een harde reset wellicht helpen,

@toetankh

De update is toegekend.
Wel goed lezen.... Er staat duidelijk bij vermeld in ''ruststand''.
Wanneer men eens een keer goed leest, hoeft men ook niet overal op te reageren.
Goedemorgen,

Ik heb sinds eind vorig jaar Toon in huis en deze heeft 1 keer een update gestuurd gekregen.
Wat ik niet begrijp is dat deze nog op 3.6.3 staat, en er blijkbaar al meer updates geweest zijn.
Waarom zie ik deze niet netjes gemeld in Toon??

Graag zou ik ook de laatste update willen ontvangen.

Wat ik niet begrijp dat het nog steeds niet mogelijk is om smart radiator kranen aan te sturen van bv. EvoHome.
Je wil toch met Toon besparen, nou dan zijn dat soort zaken juist erg belangrijk.
Wanneer je in je huis alleen maar 1 ruimte wil warm stoken en niet waar Toon hangt.
Of wanneer je beneden een houtkachel hebt en de kids op hun kamer moeten studeren.
Ik heb Toon aangeschaft omdat ik er vanuit ga dat dit soort zaken er ook in komen.
Ja Hue is leuk maar bv. Evohome zou een betere besparing op mijn gasverbruik kunnen zijn.

Dus graag de laatste UPDATE en aan de slag met de mogelijkheid om smart radiator kranen aan te sturen.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zoveel uitroeptekens, dat maakt een foute indruk. Zoek eens op Evohome, dan weet je meteen hoe Eneco hierin staat.
Als je Toon®️ hiervoor hebt gekozen dan had je beter eerst wat rond kunnen neuzen op dit forum.

Er zijn volgens mij meer leveranciers voor smart radiator kranen!
En ja misschien had beter geen Toon kunnen nemen, al veel dingen fout gegaan bij Eneco bij de aanschaf.

Maar ik denk dat dit soort oplossingen in Toon echte besparingen kunnen opleveren!
Hoi Theo,

Die hotfix ziet toe op reparatie van de cWaarde.
Ons forumlid @Berny refereerde daar volgens mij als eerste aan omdat hij nog domme meters heeft. Nadat hij de update 3.7.8 had gedaan moest hij al die instellingen aanpassen.
Dus is er snel een hotfix uitgebracht.
Dus iedereen met DOMME meters heeft daar baat bij.
Dat is alles.

En inderdaad na een update is er altijd een korte inleer/bijleer periode en zoals we weten is het inleren op Toon®️ een continue proces.
@Allen

Vandaag zijn we gestart met de gefaseerde uitrol van 3.7.6, deze bevat diverse firmware updates, bugfixes en diverse verbeteringen wat betreft status verbruik, zowel visueel als qua uitleg.

Hoi Folkert,

Op de valreep toch nog een aankondiging.
Vergeet je niet te melden dat er, naar horen zeggen, nu ook de aanpassing voor zWave-plus in zit??
Of is dat toch nog mislukt......

Deze wijziging voor zWave plus is uiteraard heel erg van belang voor menige nieuwe slimme stekker eigenaar.
Hoi Pedro,

Uiteraard als veldtester heb ik de versie al langer.
Bij mij is niet zo zeer iets niet goed gegaan, maar Quby heeft gekozen om de I-functie van het status overzicht te verwijderen.
Dus kan je nu je door Eneco gepushde jaarverbruiken niet meer zien.
En dat is knap irritant.
Verder werkt Toon®️ inderdaad meer dan perfect.

Het ongewild wijzigen van de cWaarde is inderdaad een probleem wat steeds bij vorige updates ook al aan de orde was.
@Bulldog,
Je hebt gelijk, daar had ik nog niet opgelet. Ik vind het ook een min puntje.

In het opstart scherm stond dat het ''Status verbruik'' is verbeterd..... Ik vind dit juist een achteruitgang.

De inschatting van Eneco vind ik zo wie zo erg vreemd... want als ik zelf terug kijk naar gegevens die ik zelf al jaren bijhoud via ''Exel'' en op Mindergas.nl, kom ik en Mindergas.nl op hele andere getallen.
Zo wel ik als Mindergas.nl komen veel realistischer uit dan Eneco...
Eneco schat mijn verbruik vele malen hoger in dan. In de hoop dat we waarschijnlijk ons maandelijks bedrag daarop aanpassen. :8
Reputatie 1
Badge +1
Omdat de uitrol enige weken duurt en uiteindelijk kom je automatisch aan de beurt.
Sommige willen niet wachten en vragen dan om een handmatige eerdere toewijzing.

Oke top. Begrijp dat ze een release het liefst gestaged uitrolt ivm eventuele bugs voordat hij het grote publiek bereikt. Wellicht zijn ze ook druk met schakelschema's/eindelijk werkende API.

Heb je wel het topic gelezen met de poll? Breng daar even je stem uit als je wil. En als je niet wil ook. ;)
Klik klak

Haha natuurlijk, maanden geleden al gestemd 😉
Reputatie 7
Badge +9
Over Domoticz heb ik geen zaken vernomen sinds dat de testers al 3.7.7 hadden.
Vergeet ook niet dat de Toon®️ koppeling via de web versie Toonopafstand ook niet meer onderhouden wordt.

Sorry? Waar heb je die info vandaan?

En dus na het weigeren om een Windows (Mobile) app te maken wordt nu ook de work around even onklaar gemaakt?

Die informatie is al zo oud als de weg naar Rome..
Het is bekend dat Eneco vol in zet op de ToonAPI, en dat ze liever zien dat Domoticz gebruikt gaat maken van de API.. Ze zien ook liever niet dat Domoticz gebruikt maak van de webversie (toonopafstand........).. Vandaar ook de blokkade de laatste keer.. Er kwamen teveel verzoeken binnen..
Hoi Ricardo,

Zelfs al bijna 3 jaar niet meer.
Dat werd bekend toen de App uitgebreid werd en deze uitbreidingen niet op de web-versie werden doorgevoerd.
Daar zijn toen vragen over gesteld.
Ik zit al een hele dag op een reactie te wachten @brandje
Gewoon stekkers eruit trekken van de Toon en je modem resetten. 😉
@S.Luijendijk

Ik heb geen idee wat voor cv ketel je hebt, maar misschien is je cv ketel niet geschikt voor Toon of is hij verkeerd aangesloten.
Niet alle ketels kunnen goed met Toon overweg, bij sommige ketels moet er nog een apart kastje tussen en er zijn ook ketels die alleen maar met een eigen merk thermostaat werken.

Je zou de oude thermostaat terug kunnen plaatsen en maandag Eneco kunnen vragen om een monteur langs te sturen.
Meestal naar een sw update heeft toon weer een goede dag nodig om weer in te leren. Vergeet ook niet dat de overgang naar wat mindere koude ook vaak tot een wat hogere temp kan leiden.

Ook hier gisteravond na 1 dag de nieuwe sw dat er wat langer doorgestookt werdt. Zo een 1/2 graad. Vanmorgen zie ik dat toon weer goed de temp aan houd.
Bij mij heeft de Toon ook meer gestookt dan het had gehoeven, de dag na de update. Nu lijkt het weer stabiel te zijn. Ik heb een Aan/uit regeling, en toch zie ik verschil in het stook gedrag op mijn gasgrafiek.
Als het zo elke keer moet gaan met het inleren proces door nieuwe updates, dan kunnen we beter de updates in de zomer krijgen. Dan is de ketel voor cv toch uit.:)
Ik heb bericht gekregen van nieuwe update 3.7.9 maar ik mis de knop updaten. En oh ja het weer doet het niet en de app ook weer eens niet grrrrr
Toon een harde reset gegeven maar zonder resultaat, de updateknop wordt niet zichtbaar. Zijn er nog meer mogelijkheden?

Er is net een topic geopend inzake het moderators aandeel op het forum.

https://forum.eneco.nl/actueel-87/moderatie-topics-13479/index1.html#post138102

Dus ik zou je nu adviseren het bestaande en daar genoemde 0900 nr te bellen.
Ga ik doen, bedankt voor je hulp.
Hoi Teun,

Houd er deze week even rekening mee, dat Folkert een reactie heeft geplaatst, dat de moderatie deze week minder frequent is.
Dus het kan langer duren voordat je antwoord krijgt.
Badge
Da's waar ja....:8
Deze week ligt de moderatie een beetje stil meldde Folkert gister.
Normaliter duurt de uitrol van een update enige weken.
Het is een kwestie van afwachten.
Je zit met je reactie in het goede topic; dus als het tussendoor handmatig toekennen van updates weer ter hand wordt genomen, is je naam in ieder geval bekend.
Bedankt voor je uitleg