Toon® Software update 3.7.9 | Eneco Community

Toon® Software update 3.7.9



Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

446 Reacties

Reputatie 2
Badge
Heee na reset modem vetschijnt na 5 minuten toch updat knop..?
Heee na reset modem verschijnt na 5 minuten toch update knop..?

Tja niet zo verwonderlijk, dat gebeurde bij het forumlid hiervoor ook!
Het reset modem, doet nu eenmaal soms wonderen, omdat Toon®️ gedwongen wordt een nieuwe beveiligde verbinding met het SC op te zetten.
Niet iedereen heeft storing en/of een niet werkende App......

En nog veel belangrijker: doet je App het nu na de update ook weer?
Reputatie 2
Badge
Heee na reset modem verschijnt na 5 minuten toch update knop..?

Tja niet zo verwonderlijk, dat gebeurde bij het forumlid hiervoor ook!
Het reset modem, doet nu eenmaal soms wonderen, omdat Toon®️ gedwongen wordt een nieuwe beveiligde verbinding met het SC op te zetten.
Niet iedereen heeft storing en/of een niet werkende App......

En nog veel belangrijker: doet je App het nu na de update ook weer?


@Brandje Dat weet ik pas morgenochtend weer..
Dat weet ik pas morgenochtend?
Je hebt de update nu toch gehad?
Nog niet geïnstalleerd?
Reputatie 5
Badge +3
@allen hierboven die geen update ontvangen had, ik heb deze nu toegewezen.

@FGA.Kreijen, ik heb het klantnummer uit je bericht verwijderd. Wij zien deze automatisch. Het is niet raadzaam deze privacygevoelige informatie openbaar te delen.

Groet, Kelly
Reputatie 2
Badge
@Brandje. Ik kon vanmorgen pas weer zien of Toon via mijn tablet de kachel op de comfort temperatuur wilde zetten, iets wat afgelopen week niet lukte (en wat ik in eerder bericht meldde). Nu dus wel. Gisterenavond deed Toon via tablet het evenwel niet: geen verbinding met SC.
@Brandje. Ik kon vanmorgen pas weer zien of Toon via mijn tablet de kachel op de comfort temperatuur wilde zetten, iets wat afgelopen week niet lukte (en wat ik in eerder bericht meldde). Nu dus wel. Gisterenavond deed Toon via tablet het evenwel niet: geen verbinding met SC.

Oké dus in ieder geval een hele verbetering.
Vandaag loopt het grootschalig onderhoud.
Ik zou even nu wachten tot vanavond, vermoedelijk zal de  iPad®️ het dan ook wel doen.
Werken de Z Wave Plus Fibaro stekkers nu wel volledig? Kan je het gebruik uitlezen?
Werken de Z Wave Plus Fibaro stekkers nu wel volledig? Kan je het gebruik uitlezen?

Jazeker!
Alleen oppassen als je reeds eerder bij een lagere software versie dan 3.7.X deze stekkers al had aangemeld.
Dan dien je na upgrade naar versie 3.7.9 deze slimme PLUS te verwijderen en opnieuw aan te melden en dat werkt ook de weergave van het verbruik.
Ik spreek uit eigen ervaring!
Top dan ga ik er een aanschaffen. Had er nog geen omdat het niet zou werken. Bedankt
Waarom wordt de updtae nu nog niet standaard aangeboden aan iedereen? Hij zal nu toch wel redelijk bug vrij zijn voor de basis handelingen, want nu draaien mensen nog op verschillende versies en daar wordt je als klant niet beter van, maar ook verwarrend voor de helpdesk lijkt mij zo.
Top dan ga ik er een aanschaffen. Had er nog geen omdat het niet zou werken. Bedankt

Graag gedaan!
Waarom wordt de updtae nu nog niet standaard aangeboden aan iedereen? Hij zal nu toch wel redelijk bug vrij zijn voor de basis handelingen, want nu draaien mensen nog op verschillende versies en daar wordt je als klant niet beter van, maar ook verwarrend voor de helpdesk lijkt mij zo.

Ik weet niet wat je met standaard bedoelt, maar de werkwijze van een versie zoals bv nu de 3.7.9 wordt al sinds enige weken uitgerold. Bugs zitten daar niet in!!
Gedurende deze weken krijgen in principe alle Toons de melding dat de update klaar staat. Dat is een automatisch proces.
Maar soms staat bij de klant de koppeling met het SC uit voor welke reden dan ook en dan kan het mis gaan.
Maar er zijn ook forumleden die op deze toewijzing niet willen wachten en vragen dan in dit topic of de toewijzing met voorrang gegeven mag worden.
De moderators voldoen daar bijna altijd aan.
Bedankt voor je uitleg
Ik heb sinds de update geen actueel gasverbruik meer zichtbaar op de Toon. Alle handelingen gedaan die in andere topics beschreven gedaan. Maar geen resultaat helaas.
Reputatie 7
Badge +5
@KevinS

Wellicht dat het probleem in je slimme gasmeter zit. Zou je hiervoor een mandaat willen afgeven in Mijn Eneco? Dit vindt je onder verbruik > slimme meters instellen. Op deze manier kunnen zowel jij als wij de meterstanden per dag inzien en controleren of je gasmeter de afgelopen dagen uitgelezen is.
Reputatie 2
Badge +2
Mijn dochtertje checkt elke ochtend het weer via Toon en vaak laat zij het radar schermpje openstaan en vergeet af te sluiten. Af en toe merken we dan dat de Toon spontaan gaat rebooten. Is dit een bekende bug?
Reputatie 7
Badge +5
@roko

Goeie vraag! Niet voor zover bij ons bekend is. Zou je Toon eens kunnen resetten door de witte module naast de CV-ketel 30 seconden uit het stroom te halen? Ik ben benieuwd of dit iets verandert.
Ik heb het net nog even getest.
Als je de optie gebruikt en je tikt bv op details of dubbel klikt op Nederland in het groen, dan blijft deze positie actief totdat de dim-functie weet actief wordt en dan springt Toon®️ weer in de basisstand en geeft Toon de 1e overzichts pagina weer.
Een reboot vindt er overigens niet plaats.
@DeniseMR Ik heb Eneco zojuist via site toestemming gegeven om de meters uit te lezen.
Reputatie 4
Badge +4
@KevinS,

Goed dat je ons toestemming hebt gegeven. Het kan nu maximaal twee weken duren, voordat het verbruik zichtbaar wordt in Mijn Eneco. We kunnen dit nu het beste even afwachten en dan op zoek gaan naar een oplossing.
Ik heb versie 2.10.15 .Kan nog niet updaten. Wanneer krijg ik die ?
Ik heb versie 2.10.15 .Kan nog niet updaten. Wanneer krijg ik die ?

Dan zal pas maandag zijn, als er weer een moderator online is.
Wil je het sneller dan zou je WhatsApp kunnen gebruiken.

+31 6 13 22 06 00
Het is maandag... kom maar op met die updates!
Reputatie 5
Badge +3
Hallo M.L. Westerwaal,
Volgens onze info gebruik je al even 3.7.9. Zie jij dit anders?