Toon op Tablet update 1.3 (84) | Eneco Community
vraag

Toon op Tablet update 1.3 (84)

Badge +5
Er is een update voor Toon op tablet met leuke en vooral handige verbeteringen maar pas op!!
Hij crasht en de enige manier (op dit moment) is het verwijderen van de oude versie en daarna de nieuwe te installeren.
Let op: je instellingen gaan dan wel verloren

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

30 Reacties

Badge
Android (Asus) tablet hier: geen enkel probleem, werkt als een zonnetje!
Wat voor OS heb jij?
Badge +5
Android (Asus) tablet hier: geen enkel probleem, werkt als een zonnetje!
Wat voor OS heb jij?

iOS 8 van Apple. Momenteel kan ik zelfs geen verbinding meer maken.
Hoi Theo,

Oud nieuws!!:P

Jij dacht toch zeker niet dat wij dat al lang ontdekt hadden..............

https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/nieuwe-versie-toon-op-tablet-v13-de-app-store-7948
Daar hebben we inderdaad ook vast gesteld dat de App crasht en dan zal je de App opnieuw moeten installeren.
Op zich helemaal niet erg, want dan kan je de tegeltjes meteen goed sorteren of eventueel NU schuiven!
En veel historie verlies je echt niet!
Badge +5
Nou, dat is ook wat.
Ik blijf ervan balen dat je maar een beperkt aantal topics ziet, dit is het gevolg en wanneer verandert dat?
Wat mij betreft mag de moderator de twee topics samenvoegen.
Hoi Theo,

Komt morgen vast goed!!
Badge +5
Vast wel Ton, truste.
Badge +5
@Moderator
Op de Toon op Afstand app zie ik ook de Repeater als slimme stekker en op de Tablet app is deze niet zichtbaar?:@
Waarom is dat? :?
Reputatie 3
Badge
@yobotje Verschil moet er zijn hé 😉
Badge +5
Hij is wel altijd te bedienen geweest op de tablet Pieter.
Lijkt me meer een vergissing omdat op de nieuwe app Toon op Afstand deze Stekker wel wordt meegenomen.
Reputatie 7
Badge +6
@Yobotje,

De repeater is niet helemaal goed ingeleerd, waardoor hij als Slimme Stekker op de Toon op Afstand App zichtbaar is en op de Tablet App juist helemaal niet. Als je de repeater verwijdert en opnieuw toevoegt dan wordt het aangepast.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen,

Onderstaand een toevoeging op het crashen van de TabletApp na de update.

Het crashen van de App treedt op in de volgende combinatie van factoren:
- iOS8.x softwareversie
- Vorige versie (met de hard coded Pop-overs) geïnstalleerd.
- Sluipverbruik geactiveerd en al resultaten binnengekregen

Wanneer je met deze combinatie de update installeert, crasht de app bij starten.
De app verwijderen en opnieuw installeren is de workaround. Dan werkt alles weer naar behoren voor 1 dag. Zolang de Sluipverbruik App aan staat zal de App elke dag als deze uit de slaapstand komt crashen. De enige echte workaround is dus voorlopig de Sluipverbruik functie uitschakelen in de iOS tablet app
Badge +5
@Yobotje,

De repeater is niet helemaal goed ingeleerd, waardoor hij als Slimme Stekker op de Toon op Afstand App zichtbaar is en op de Tablet App juist helemaal niet. Als je de repeater verwijdert en opnieuw toevoegt dan wordt het aangepast.

@Danielle, helaas is het niet zo. Verwijderen of Ontkoppelen en Tablet App verwijderen en opnieuw installeren leveren geen resultaat. Op de iPad Tablet blijft hij weg.
Graag je reactie hierop.
Badge +5
@Allen,

Onderstaand een toevoeging op het crashen van de TabletApp na de update.

Het crashen van de App treedt op in de volgende combinatie van factoren:
- iOS8.x softwareversie
- Vorige versie (met de hard coded Pop-overs) geïnstalleerd.
- Sluipverbruik geactiveerd en al resultaten binnengekregen

Wanneer je met deze combinatie de update installeert, crasht de app bij starten.
De app verwijderen en opnieuw installeren is de workaround. Dan werkt alles weer naar behoren voor 1 dag. Zolang de Sluipverbruik App aan staat zal de App elke dag als deze uit de slaapstand komt crashen. De enige echte workaround is dus voorlopig de Sluipverbruik functie uitschakelen in de iOS tablet app

Goed dat je deze reactie geeft, het voorkomt veel ergernis (en crashes). Bedankt!
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Verwachting is dat de update van de app waarin een fix voor de crash zit over 10 dagen in de store staat.
@Allen

Verwachting is dat de update van de app waarin een fix voor de crash zit over 10 dagen in de store staat.

Dank je Folkert; dat is een goed bericht!
Badge +5
@Allen

Dank je Folkert; dat is een goed bericht!

Folkert, hoe staat het met de Repeater stekker? Ik hoor daarover niets.
Reputatie 7
Badge +6
@Yobotje

Kun je de toegang weer aanzetten? Dan vul ik het ticket van Danielle aan.
Badge +5
@Yobotje

Kun je de toegang weer aanzetten? Dan vul ik het ticket van Danielle aan.

Staat aan Folkert.
Reputatie 7
Badge +6
@Yobotje,

Kun je controleren of de repeater goed geïnstalleerd staat op Toon bij Menu > Systeem > Energiemeters > Meteradapter, verbinding > Wijzigen? Daar zie de repeater staan. Wat staat daar achter voor tekst? Geïnstalleerd of iets anders?
Ik verneem het graag.
Badge +5
Hoi Danielle bij Energiemeters wijzigen staat bij Repeater Niet geïnstalleerd .
Op de iPhone werkt de Repeater wel als stekker.

De klantenservice staat overigens aan.
Reputatie 7
Badge +6
@Yobotje,

Ik zie dat de klantenservicetoegang aan staat, alleen sommige zaken zien we op een andere manier achter de schermen. Vandaar mijn vraag.
Heb je gisteren via die weg in mijn vorige post de repeater toegevoegd? (Menu > Systeem > Energiemeters > Meteradapter)
Zo niet, wil je dit alsnog doen alsjeblieft? Ik ben benieuwd hoe het er dan voor komt te staan.
Badge +5
@Yobotje,

Ik zie dat de klantenservicetoegang aan staat, alleen sommige zaken zien we op een andere manier achter de schermen. Vandaar mijn vraag.
Heb je gisteren via die weg in mijn vorige post de repeater toegevoegd? (Menu > Systeem > Energiemeters > Meteradapter)
Zo niet, wil je dit alsnog doen alsjeblieft? Ik ben benieuwd hoe het er dan voor komt te staan.

Dat was even lastig, een foto maken als je tekst edit lukt niet omdat hij dan terug gaat naar de site en niet meer naar het editvenster maar goed:

Gisteren heb ik de stekker ontkoppeld en weer toegevoegd, verwijderd en weer toegevoegd als stekker en dat is hij nog steeds.
Nu heb ik hem zoals jij aangeeft toegevoegd als Repeater zie foto 1 en in het menu systeem, Energiemeters, wijzigen zie je als foto 2 het resultaat.
Als stekker is hij nog steeds niet zichtbaar op de tablet maar wel op de iPhone.
.

Reputatie 7
Badge +6
@Yobotje,

Bedankt voor de foto's.
We zijn er verder mee bezig. Wij zien ook dat de repeater die als Slimme Stekker is ingeleerd niet voor komt op de Toon op Tablet App op de iPad. Wel is dit zichtbaar op de Android Tablets. We hebben dit issue uitgezet. Als er meer over bekend is, laat ik het je weten.
Badge +5
Oké Danielle, gelukkig is het nu duidelijker. Ik hoop dat het snel hersteld wordt want ik mis de optie wel.
Bedankt zover.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen