Toon op tablet geschikt voor Zon | Eneco Community

Toon op tablet geschikt voor Zon

• 15 september 2015
  • 31 reacties
  • 586 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Toon op tablet is nu ook geschikt voor Toon Zon. De nieuwe versie is nu beschikbaar in de Playstore en de Appstore.Ik ben benieuwd naar jullie reacties hierover.

Update:15.48
Helaas is er een bug gevonden in de iOS versie. Dankzij jullie hebben we snel de oorzaak kunnen vinden en wordt er een nieuwe versie voor iOS aangeboden, deze proberen we versneld aan te bieden via de App store.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

31 Reacties

Moet je gewoon nog minimaal een jaartje wachten, dan neem je een nieuwe Toon en dan kon het wel eens gewoon..........
Reputatie 4
Badge +2
Dat grasduinen vind ik nu juist zo leuk.:)
In principe heb je Toon met de tablet in de hand niet meer nodig.
Alleen als je in het menu van Toon wilt grasduinen.
Voor bediening heb je meer dan genoeg aan je tablet.

Met een Toon zal je nooit op de bank kunnen zitten, omdat Toon daar totaal niet voor ingericht/geschikt is.
Daar zijn andere draadloze thermostaten voor!
Reputatie 4
Badge +2
daar kom ik ook achter inderdaad.
Alleen kom ik er ook achter dat ik wat toon betreft weer meer van de tablet verwachtte.
Op de toon zelf kan je namelijk ook zien hoeveel van de opgewekte stroom ik verbruikt heb en nog meer dingen die me nu even niet te binnen schieten.
Ik had verwacht dat je op de tablet precies hetzelfde kon als op de toon zelf, dat is dus niet zo.
Kort door de bocht gezegd verwacht ik dat straks de toon zelf overbodig is en je alles met de tablet kan doen.
Of dat er een accu in de toon zit zodat je hem op de bank rustig kan bekijken.
Klopt ja, gisteren heb ik een tablet gekocht dus ben nu helemaal up to date.

Kijk nou zijn we on speaking therms!
Veel plezier met je tablet en het is leuk voor Toon, maar er zijn zoveel andere leuke zaken die je met een tablet kan doen.
Epub's lezen; surfen en emailen in je makkelijke stoel; enz enz

Veel plezier ermee!
Reputatie 4
Badge +2
Klopt ja, gisteren heb ik een tablet gekocht dus ben nu helemaal up to date.
Op Toon zie je je realtime verbruik!
Voor alle andere info heb je een tablet nodig!
Daar hebben wij samen toch al eens over heen en weer gepraat?
Reputatie 4
Badge +2
je live verbruik of ook per dag?

Helaas zijn de stekkers niet op de toon zelf te zien (verbruik) maar verder super.

Vreemd, ik zie op Toon keurig het verbruik van de Slimme Stekker.......
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb nu ook een poosje de update en wil even melden dat ik er erg blij mee ben.
Helaas zijn de stekkers niet op de toon zelf te zien (verbruik) maar verder super.
Reputatie 4
Badge +4
Ja natuurlijk Ton. Eerst updaten dan toevoegen!
Hoi Wim,

Je bedoelt dat gister een update is uitgekomen!
Die dient natuurlijk wel eerst uitgevoerd te worden.
De versie is nu 1.5.1
Reputatie 4
Badge +4
Tegels voor zonnepanelen kunnen in IOS (IPad) worden toegevoegd. De bug is verdwenen.
Reputatie 2
Badge
Ook bij mij vanmorgen andere waardes in de iPad app dan op Toon zelf, en ook bij mij crasht de app zodra ik een van de Toon Zon tegels wil toevoegen. Met andere tegels werkt het wel. Misschien is de bug automatisch weg zodra morgen iOS 9 beschikbaar is, maar een snelle update (heenworstelen hotfix gebruik ik niet meer) is welkom!
Hoi Frank,

We moeten deze wens, die ik ook heb, blijven koesteren.
In een eerdere reactie meldde Folkert toen dat hij dat eigenlijk ook vond en zou het doorgeven.

Zelf denk ik dat het in volgende updates wel zal komen als we er maar gewoon iedere keer (terecht) om blijven zeuren.

In mijn optiek moet het een peace of cake zijn om zon cumulatieve mogelijkheid te creëren, vooral omdat de data aanwezig is!

Elke dag mis ik dit gegeven en moet ik de grafiek raadplegen, om het te weten.
Reputatie 5
Badge +3
Werkt goed op Android en ziet er leuk uit. Heb alleen de volgende vraag: Net zoals in Toon op Afstand helaas niet kan zou ik graag een tegel willen met daarin de totaal opgewekte stroom van de dag.
Het lijkt mij dat hier meer mensen in geïnteresseerd zijn.
Door op de tegel te klikken en dan details te kiezen zie je het uiteindelijk ook wel maar het zou mooi zijn als daar ook een tegel voor komt.
Reputatie 7
Badge +6
Helaas is er een bug gevonden in de iOS versie. Dankzij jullie hebben we snel de oorzaak kunnen vinden en wordt er een nieuwe versie voor iOS aangeboden, deze proberen we versneld aan te bieden via de App store.
@Brandje

In principe hoort het te werken vanaf iOS 7.0, bedankt voor de info!

Hou Folkert,

Pfff, gelukkig!!
Ik wacht je nadere mededelingen af!
Reputatie 7
Badge +6
@Brandje

In principe hoort het te werken vanaf iOS 7.0, bedankt voor de info!
Reputatie 4
Badge +4
Hallo Folkert,

Ook bij mij geen reactie als ik een van de 4 tegels wil toevoegen. App gaat meteen down. Versie IOS 8.4.1
Ik hoop niet dat ik de iPad moet opdaten naar de nieuwste iOS, want versie 8.2 is de laatste versie waar ik nog ouderwets m'n bestanden zelf kan benaderen/aanvullen/verwijderen enz
Hoi Folkert,

Op de iPad 3 draait bij mij iOS versie 8.2.
Reputatie 7
Badge +6
@Brandje

Gezien ook andere identieke meldingen wat betreft iOS heb ik het uitgezet. Welke versie gebruik je voor de volledigheid?
Badge
Bij mij op de Android app loopt nu alles stabiel. Tegels voor panelen kunnen worden toegevoegd en bij herstart Toon op tablet staan de tegels nog keurig op hun plek. Bij aanklikken ook geen instabiliteit. Storing is hier in ieder geval opgelost.
Oké Folkert,

Maar voor zover ik nu kan zien zijn er bij andere zaken van het SC geen problemen.
Ik ga over een uurtje nog wel eens testen.
Je hoort van me!