Toon op Afstand problemen | Eneco Community
vraag

Toon op Afstand problemen

Badge
Sinds een paar dagen had ik problemen met Toon op Afstand op mijn Samsung Galaxy S4. De eerste keer starten duurde vrij lang en mislukte altijd, de tweede keer ging daarna wel goed maar ook langzaam. Alleen toonde de App niet altijd de juiste gegevens. Dit vermoedde ik al maar heb dit thuis ook zelf kunnen constateren. De actuele temperatuur klopt soms niet, de verbruiks gegevens zijn soms niet goed bijgewerkt. Met nadruk op soms.
Ik heb toen voordat ik een melding maak hier op dit forum allereerst het volgende gedaan. Via de instelling zowel de cache als de gegevens gewist van de Toon op Afstand App. Daarna moest ik wel opnieuw mijn gegevens intikken en daarna werkte de App weer als vanouds en veel sneller.
Misschien een Tip als je problemen hebt met de Toon op Afstand App.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

121 Reacties

Reputatie 4
Badge +4
Ik heb hier hetzelfde via de app op mijn gsm.

Temperatuur, momentaal e-verbruik en g-verbruik dag kloppen niet. Ook e-verbruik dag klopt niet.

Is dit bekend bij Eneco??

ppj
Reputatie 2
Badge +4
Hier ook fout.
gegevens kloppen niet en zijn niet bijgewerkt
Reputatie 2
Badge +4
Inmiddels app verwijdert en opnieuw geinstalleert.
geen verbetering.
waarschijnlijk na de update ?
Ja hier werkt ook niet alles goed. Krijg regelmatig "kan geen verbinding maken met display".
Ook kloppen de waardes niet in vergelijk met toon.

Ook jammer is dat de Mijn Eneco app niet alles laat zien, bij verbruik zie je niet de uren,dagen,maanden onder de grafiek dit probleem zou volgens de nieuwe update verholpen zijn maar helaas. Ook wordt er geen verbruik weergegeven in de grafieken. Na diverse malen opnieuw inloggen en herstarten geen ander resultaat op mijn Samsung tablet en smartphone.
Badge
Hier zie ik helemaal niets meer in de app!
Krijg nu ook een foutmelding bij het opstarten (zie bijlage 2)
Reputatie 4
Badge +4
Is de info ook niet fout:P

Bij mij lijkt de info "vast te staan". Er verandert niets en info is onjuist.
Ik heb versie 2.1.1 (512) Is dit de laatste versie ( app mobiel)?

ppj
Badge
Stekker van de thermostaat er even uitgehaald en na een halve minuut weer in het stopcontact gedaan. Nadat Toon is herstart lijkt het nu weer te werken.

Maar niet voor lang helaas .... 😞
Badge
Ook bij mij dezelfde problemen:(
Zelfde problemen. Toon op afstand werk niet! Data die doorgegeven wordt klopt niet. Zowel op mobiel als gsm. Eneco op de hoogte?
Jante77 wrote:

Zelfde problemen. Toon op afstand werk niet! Data die doorgegeven wordt klopt niet. Zowel op mobiel als gsm. Eneco op de hoogte?

Eneco op de hoogte, ook via Facebook.
Reputatie 1
Badge +4
Ook bij mij geen Toon op afstand. Dus niet op mijn mobiel en niet via de laptop. Toon gereset, niet opgelost. App Toon op afstand verwijderd en weer geupload. Na herinstallatie ook geen verbinding met Toon. Uiteraard kan ik slechts alleen voor mijn laptop rechtstreeks op de web en kan daar niets mee.
Opvallend, vanmiddag kreeg ik wel een melding van Toon dat er teveel zijn ingelogd. Capaciteitsproblemen?
Reputatie 1
Hier ook alles compleet eruit, behalve de Toon zelf.. ach 't maakt niet uit, maar mis 't meteen 🙂
Nu ook ineens storing op toon dat er geen WiFi is. Terwijl ik dit op het forum plaats??????
Reputatie 1
Badge +4
Hier is nu de Toon zelf (de vaste) er ook uit. Geen verbinding. Heb hem herstart. Ja, wat te doen als Toon straks bij vorst een paar dagen welvalt? Hoe kun je de verwarming dan wel zijn werk laten doen? Of moet je dan maar helemaal verpakt in dikke kleding in je huis zitten? Wie weet een antwoord op die laatste vraag?
Badge +5
pvb149 wrote:

Ook bij mij geen Toon op afstand. Dus niet op mijn mobiel en niet via de laptop. Toon gereset, niet opgelost. App Toon op afstand verwijderd en weer geupload. Na herinstallatie ook geen verbinding met Toon. Uiteraard kan ik slechts alleen voor mijn laptop rechtstreeks op de web en kan daar niets mee.
Opvallend, vanmiddag kreeg ik wel een melding van Toon dat er teveel zijn ingelogd. Capaciteitsproblemen?

Geen paniek, er zijn meerdere mensen waarbij de internet verbinding met service center eruit ligt. Niet meteen aan het Resetten of verwijderen gaan maar geduldig het forum raadplegen en dan pas actie plegen.
Reputatie 1
Badge +4
Gereset en de " vaste " doet het weer, maar geen internet. Ja Yobotje, dit hebben we vaker met geen internet verbinding gehad en na een paar uur werkt het weer. Maar heb je ook een antwoord op mijn vraag? Stel dat Toon helemaal plat ligt, hoe moet je dan handelen om niet dagenlang in de koude te zitten? Ja, ik heb wel een cv contract en wordt binnen een uur geholpen, maar niet voor een kamerthermostaat als Toon. Dus de cv monteur doet dan volgens het contract dan ook niets. Ja, misschien met kosten een andere kamerthermostaat plaatsen. Eneco komt echt zelfs binnen een dag niet alles repareren. Denk dat veel mensen die zekerheid wel kunnen gebruiken.
Reputatie 1
Badge +4
Toon op afstand werkt bij mij weer en met een mooie uitbreiding. Ik heb een stekker van Toon die ik niet op met Toon op afstand kon bedienen.
Nu dus wel. Prachtig. Ja, de rookmelder stond er al bij ook al hoef je hem niet te bedienen.
Badge +5
pvb149 wrote:

Gereset en de " vaste " doet het weer, maar geen internet. Ja Yobotje, dit hebben we vaker met geen internet verbinding gehad en na een paar uur werkt het weer. Maar heb je ook een antwoord op mijn vraag? Stel dat Toon helemaal plat ligt, hoe moet je dan handelen om niet dagenlang in de koude te zitten? Ja, ik heb wel een cv contract en wordt binnen een uur geholpen, maar niet voor een kamerthermostaat als Toon. Dus de cv monteur doet dan volgens het contract dan ook niets. Ja, misschien met kosten een andere kamerthermostaat plaatsen. Eneco komt echt zelfs binnen een dag niet alles repareren. Denk dat veel mensen die zekerheid wel kunnen gebruiken.

Ook zonder internet werkt Toon gewoon door Peter. Je verwarming blijft dan gewoon onder controle alleen niet op afstand en zonder gegevens uitwisseling van Eneco via het internet.;)
Groeten uit A'frt.
Reputatie 1
Badge +4
Werkt dan de Toon in je kamer dan alleen als kamerthermostaat en meer niet? Zo ja, dan is er bij storing voor een cv monteur niets aan de hand en hij ziet het apparaat aan de wand dus als een doorsnee kamerthermostaat en kan zijn werk doen.
Reputatie 1
Badge +4
Correctie op mijn eerdere reactie: Toon op afstand werkt bij mij bijna compleet. De temperaturen kun je wel veranderen, maar je ziet die verandering niet op het scherm van je mobiel. Dus je hoeft dat op dit moment alleen maar te weten als je onderweg bent en je cv wil bedienen.
Reputatie 4
Badge +4
Bij mij werkt alles weer! Toon op afstand leest ook verbruiken weer in en geeft de grafieken daarvan weer.

ppj
Badge +5
pvb149 wrote:

Werkt dan de Toon in je kamer dan alleen als kamerthermostaat en meer niet? Zo ja, dan is er bij storing voor een cv monteur niets aan de hand en hij ziet het apparaat aan de wand dus als een doorsnee kamerthermostaat en kan zijn werk doen.

Inderdaad Peter, Toon blijft als thermostaat zijn werk doen maar is alleen niet verbonden met het service center van Eneco waardoor je op afstand geen controle hebt over je thermostaat Toon met al zijn gegevens.
Badge
'T is weer zover, de app laat het hier opnieuw afweten na het eerder vandaag wel te hebben gedaan. :((
Badge +5
Hoi Woody36, hier in Amersfoort geen probleem. Zojuist even gechecked.
Reputatie 4
Badge +4
Ja, bij mij ook weer! Alles staat weer vast!!Problemen zijn kennelijk nog niet opgelost.

ppj

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen