Toon Hotfix 2.9.26 | Eneco Community

Toon Hotfix 2.9.26

  • 13 april 2015
  • 57 reacties
  • 2648 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Er is zojuist een hotfix live gegaan. Door een update van de slimme meters gaf Toon extreme pieken weer in de verbruiksweergave, dit probleem is met tergwerkende kracht opgelost met deze fix.
Tevens zijn er diverse kleine bugs opgelost.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

57 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Witsel,

De reden dat je nog op 2.9.18 zit, is omdat je Toon Ketelcomfort hebt. De update komt later uit, vandaar dat je hem nog niet toegekend hebt gekregen.
Hoe lang duurt het voordat updates worden toegekend aan klanten? Ik zit nog op versie 2.9.18
Reputatie 7
Badge +6
@JAM van der Zalm,

Dat is goed nieuws, fijn dat het is opgelost!
Blij met deze geslaagde update, na uit uitloggen en weer opnieuw inloggen op de Ipad worden de maand en de jaar statistieken weer goed weergeven. De piek van 50.000 watt in oktober afgelopen jaar, die deze statistieken onleesbaar maakte, is gecorrigeerd.
Chapeau.
Reputatie 7
Badge +6
@C. van den Hoonaard,

Kijk eens aan, bij toeval is je vraag beantwoord en heb je de update. 😉
Badge
Helaas heb ik nog steeds geen update bericht voorbij zien komen

Ik zie nu net in instellingen dat ik een update kan downloaden dus beschouw mijn vraag als behandeld
Badge
Helaas heb ik nog steeds geen update bericht voorbij zien komen


Kijken al uit naar een volgende update!


Dat kan je wel zeggen!!
Wat denk je van versie 3.0................
@Robin Harmsen

Ik heb je in de groep gezet waar de meeste forumgebruikers in zitten. je moet hem nu binnen kunnen halen.


Beste Folkert,

De update is vandaag binnengekomen, maar kan ik ook in die groep gezet worden? Ik ben wat software updates betreft een early adaptor. 🆒
Reputatie 4
Badge +1
@Robin Harmsen
Ik heb je in de groep gezet waar de meeste forumgebruikers in zitten. je moet hem nu binnen kunnen halen.


Heb hem inmiddels binnen, bedankt.
Ben wel benieuwd in hoe grote groepen jullie updaten en over wat voor periode jullie normaal alle Toon's updaten.
Reputatie 7
Badge +6
@aadje

Je kunt de update nu ook binnenhalen.
Reputatie 3
Badge +1
Hier update wel gehad en het werkt prima, geen problemen.
Duurt wel even wat langer met installeren en opstarten, maar verder prima :)

Kijken al uit naar een volgende update!
Reputatie 1
Badge +2
Ik heb nog 2.9.16 en geen envelopje maar alles werkt goed hoor
Reputatie 7
Badge +6
@Robin Harmsen

Ik heb je in de groep gezet waar de meeste forumgebruikers in zitten. je moet hem nu binnen kunnen halen.
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb hier nog steeds versie 2.9.15 op Toon staan.
Helaas geen envelop om hem te updaten, verder zie ik onder Systeem -> software ook geen mogelijkheid om te updaten.
Zojuist Toon herstart maar nog steeds geen update te zien.
Reputatie 3
Badge +1
@Danielle
Bedankt voor deze info. We wachten maar gewoon af, het is niet anders. Zou het jammer vinden als we nu opeens echt alles kwijt zijn. Dan maar een te hogen 2013, die we gelukkig niet echt hebben gehaald 😉
Reputatie 7
Badge +7
het zelf kunnen maken van een backup zou toch vele problemen kunnen oplossen.
zoals bij menig besturings systeem op pc,s e.d.
mocht er wat mis gaan of iets niet naar je zin zijn

b.v.b.
stroomuitval tijdens update
verkeerde update
verkeerde hotfix
onbedoelde fabrieks reset
en ga zo maar door.

kun je het een en ander naar keuze weer repareren/goed zetten🆒
Reputatie 7
Badge +6
@Energieboy,

De hotfix is voor een ander probleem geweest. Het probleem van jou is anders en dat is hierin niet meegenomen, wat wel de verwachting was. Sorry voor het ongemak.
Op dit moment is hier dan ook helaas niets aan te doen. Meer kunnen we er ook nog niet over zeggen.
Badge
De update uitgevoerd na melding envelopje
Ik heb na de update niets hoeven te herstarten alles werkte prima wel even geduld hebben met de connectie naar de meteropnemers.
ook de temperatuur instellingen waren gelijk goed.
Eigenlijk al maanden geen problemen gehad met vreemde pieken ed.
Toon werkt eigenlijk zoals waarvoor hij bedoeld is
Dit na een moeizame start van een paar maanden.
Hoi Wim,

Irritant maar het is niet anders.
Bij mij is bv de hele maand okt 2014 afwezig ivm omwisseling dom naar slimme meters.
Reputatie 4
Badge +4
Dan is een harde reset de enige mogelijkheid, omdat die vaak een (gedeeltelijke) herstel geeft.
Blijft je afwijking dan zal je ook moeten berusten.


Rest mij niets anders dan ook te berusten.
Dan is een harde reset de enige mogelijkheid, omdat die vaak een (gedeeltelijke) herstel geeft.
Blijft je afwijking dan zal je ook moeten berusten.
Reputatie 4
Badge +4
Ik heb een harde reset gedaan en je hebt gelijk, nu blijft hij wel het zelfde. Alleen klopt er nog steeds niets van. In 2013 hebben we 10000 KWh verbruikt, dit klopt natuurlijk ook niet. Folkert heeft er al eens naar laten kijken, maar ik weet eigenlijk niet of het nu al opgelost is, niet dus ;-)

Misschien dat Folkert hier nog een keer naar kan kijken?!




Mooi dat dacht ik wel dat een harde reset dat zou oplossen; simpel weg omdat wat jij schetste ik niet had.........
Mooi dat dat is opgelost.
Ik weet niet meer welk topic, maar er zijn meer gevallen bekend met grote uitschieters zoals jij.
Daar werd aanvankelijk van gedacht dat deze hotfix dat zou "kunnen" repareren, maar er is al gemeld dat dat onmogelijk is. Ik vermoed dat dat (helaas) ook voor jou geldt.

Dat zou mij en ik neem aan jou enorm storen, dan heb je eigenlijk nog maar 2 mogelijkheden........
Ik denk dat je die wel weet, toch...........


Ik denk dat het dit topic is:

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/verschil-verbruik-grafiek-toon-vs-toon-op-tablet-7815/index1.html#post79492

echter ik heb een grafiek van 2013 op tablet en op toon die hetzelfde zijn maar ook niet klopt.(meer dan 50000kWh verbruik)
Reputatie 3
Badge +1
Oh jee... Fabriefsherstel... dan zijn we alles kwijt en moeten we helemaal opnieuw beginnen :(
Dan zal het berusten worden, want ik zie dat niet echt zitten. Met de hoop dat we over 2 jaar 2013 niet meer zien in ons Toon scherm :)

Bedankt voor je antwoord!
Nou logisch toch.......
Berusten of fabrieksherstel......