Toon Hotfix 2.9.26 | Eneco Community

Toon Hotfix 2.9.26

• 13 april 2015
  • 57 reacties
  • 2648 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

57 Reacties

Badge
Bedankt Folkert.
Ik ben sinds een maand flink in de weer met Toon met Warmte en zit ook nog op 2.9.15.

Zo'n update van Folkert zou hier ook met open armen ontvangen worden 🆒
Er zit toch nog een BUG in het systeem.

Ga naar grafiek overzicht en kijk naar Jaaroverzicht (eerst naar kWh overzicht, dan naar Euro's en dan weer terug naar kWh en weer terug naar Euro's). Bij ons zie je eerst de ene cijfers en daarna krijg je opeens andere cijfers.

Stroom als je eerst kijkt op kWh:
2013 2000 kWh - 2014 2000 kWh

Stroom als je dan klikt op Euro's:
2013 1000 euro - 2014 400 euro

Ga nu weer terug naar kWh stroom tabblad, om nog eens te kijken en wat zien we dan:
2013 10000 kWh - 2014 2000 kWh

En ga je dan weer terug naar tabblad euro's dan krijgen we opeens:
2013 2200 euro - 2014 500 euro

En dit zelfde is ook voor GAS controle op jaarbasis:
2013 1200 - 2014 900

Ga ik nu naar euro's dan krijg ik te zien:
2013 1700 euro - 2014 500 euro

En ga ik weer terug naar tabblad m3 van gas:
2013 3000 - 2014 900

En weer terug naar euro's tabblad:
2013 700 euro - 2014 550 euro

Zoals jullie zien klopt er dus elke keer helemaal niets van. Hij verspringt elke keer van bedragen en aantal verbruikte GAS en ELECTRA. Hier is die er dus niet beter op geworden. Nu kan ik nog niet goed zien wat mijn verbruiken waren in de jaren 2013/2014 en hij neemt het dan ook verkeerd over in Toon met berekeningen. Dit lijkt me toch een vervelende BUG in Toon, of heb ik dat probleem alleen maar dat je bij grafieken (jaar overzicht) van tabblad blijft veranderen, dat ook de bedragen veranderen en verbruik?

Ik heb net de proef gedaan. Ik heb overzichten van 2012 (gedeeltelijk) tot heden.
Kwh van 0>>750>>1500>>2250>>3000>>3750

De procedure die je schetst gevolgd en bij terugkomst zijn de bedragen identiek.

Heb je voor de zekerheid Toon®️ een harde reset gegeven?
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb een harde reset gedaan en je hebt gelijk, nu blijft hij wel het zelfde. Alleen klopt er nog steeds niets van. In 2013 hebben we 10000 KWh verbruikt, dit klopt natuurlijk ook niet. Folkert heeft er al eens naar laten kijken, maar ik weet eigenlijk niet of het nu al opgelost is, niet dus ;-)

Misschien dat Folkert hier nog een keer naar kan kijken?!
Ik heb een harde reset gedaan en je hebt gelijk, nu blijft hij wel het zelfde. Alleen klopt er nog steeds niets van. In 2013 hebben we 10000 KWh verbruikt, dit klopt natuurlijk ook niet. Folkert heeft er al eens naar laten kijken, maar ik weet eigenlijk niet of het nu al opgelost is, niet dus ;-)

Mooi dat dacht ik wel dat een harde reset dat zou oplossen; simpel weg omdat wat jij schetste ik niet had.........
Mooi dat dat is opgelost.
Ik weet niet meer welk topic, maar er zijn meer gevallen bekend met grote uitschieters zoals jij.
Daar werd aanvankelijk van gedacht dat deze hotfix dat zou "kunnen" repareren, maar er is al gemeld dat dat onmogelijk is. Ik vermoed dat dat (helaas) ook voor jou geldt.

Dat zou mij en ik neem aan jou enorm storen, dan heb je eigenlijk nog maar 2 mogelijkheden........
Ik denk dat je die wel weet, toch...........
Reputatie 3
Badge +1
Uh, nee eigenlijk niet, vertel ....
Reputatie 3
Badge +1
De hotfix heeft het bij mij dus niet gedaan :(
Misschien dat de moderators hier nog iets mee kunnen doen? En blijf nieuwsgierig wat de 2 mogelijkheden zijn 🙂
Nou logisch toch.......
Berusten of fabrieksherstel......
Reputatie 3
Badge +1
Oh jee... Fabriefsherstel... dan zijn we alles kwijt en moeten we helemaal opnieuw beginnen :(
Dan zal het berusten worden, want ik zie dat niet echt zitten. Met de hoop dat we over 2 jaar 2013 niet meer zien in ons Toon scherm :)

Bedankt voor je antwoord!
Reputatie 4
Badge +4

Mooi dat dacht ik wel dat een harde reset dat zou oplossen; simpel weg omdat wat jij schetste ik niet had.........
Mooi dat dat is opgelost.
Ik weet niet meer welk topic, maar er zijn meer gevallen bekend met grote uitschieters zoals jij.
Daar werd aanvankelijk van gedacht dat deze hotfix dat zou "kunnen" repareren, maar er is al gemeld dat dat onmogelijk is. Ik vermoed dat dat (helaas) ook voor jou geldt.

Dat zou mij en ik neem aan jou enorm storen, dan heb je eigenlijk nog maar 2 mogelijkheden........
Ik denk dat je die wel weet, toch...........

Ik denk dat het dit topic is:

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/verschil-verbruik-grafiek-toon-vs-toon-op-tablet-7815/index1.html#post79492

echter ik heb een grafiek van 2013 op tablet en op toon die hetzelfde zijn maar ook niet klopt.(meer dan 50000kWh verbruik)
Dan is een harde reset de enige mogelijkheid, omdat die vaak een (gedeeltelijke) herstel geeft.
Blijft je afwijking dan zal je ook moeten berusten.
Reputatie 4
Badge +4
Dan is een harde reset de enige mogelijkheid, omdat die vaak een (gedeeltelijke) herstel geeft.
Blijft je afwijking dan zal je ook moeten berusten.

Rest mij niets anders dan ook te berusten.
Hoi Wim,

Irritant maar het is niet anders.
Bij mij is bv de hele maand okt 2014 afwezig ivm omwisseling dom naar slimme meters.
Badge
De update uitgevoerd na melding envelopje
Ik heb na de update niets hoeven te herstarten alles werkte prima wel even geduld hebben met de connectie naar de meteropnemers.
ook de temperatuur instellingen waren gelijk goed.
Eigenlijk al maanden geen problemen gehad met vreemde pieken ed.
Toon werkt eigenlijk zoals waarvoor hij bedoeld is
Dit na een moeizame start van een paar maanden.
Reputatie 7
Badge +6
@Energieboy,

De hotfix is voor een ander probleem geweest. Het probleem van jou is anders en dat is hierin niet meegenomen, wat wel de verwachting was. Sorry voor het ongemak.
Op dit moment is hier dan ook helaas niets aan te doen. Meer kunnen we er ook nog niet over zeggen.
Reputatie 7
Badge +7
het zelf kunnen maken van een backup zou toch vele problemen kunnen oplossen.
zoals bij menig besturings systeem op pc,s e.d.
mocht er wat mis gaan of iets niet naar je zin zijn

b.v.b.
stroomuitval tijdens update
verkeerde update
verkeerde hotfix
onbedoelde fabrieks reset
en ga zo maar door.

kun je het een en ander naar keuze weer repareren/goed zetten🆒
Reputatie 3
Badge +1
@Danielle
Bedankt voor deze info. We wachten maar gewoon af, het is niet anders. Zou het jammer vinden als we nu opeens echt alles kwijt zijn. Dan maar een te hogen 2013, die we gelukkig niet echt hebben gehaald 😉
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb hier nog steeds versie 2.9.15 op Toon staan.
Helaas geen envelop om hem te updaten, verder zie ik onder Systeem -> software ook geen mogelijkheid om te updaten.
Zojuist Toon herstart maar nog steeds geen update te zien.
Reputatie 7
Badge +6
@Robin Harmsen

Ik heb je in de groep gezet waar de meeste forumgebruikers in zitten. je moet hem nu binnen kunnen halen.
Reputatie 1
Badge +2
Ik heb nog 2.9.16 en geen envelopje maar alles werkt goed hoor
Reputatie 3
Badge +1
Hier update wel gehad en het werkt prima, geen problemen.
Duurt wel even wat langer met installeren en opstarten, maar verder prima :)

Kijken al uit naar een volgende update!
Reputatie 7
Badge +6
@aadje

Je kunt de update nu ook binnenhalen.
Reputatie 4
Badge +1
@Robin Harmsen
Ik heb je in de groep gezet waar de meeste forumgebruikers in zitten. je moet hem nu binnen kunnen halen.

Heb hem inmiddels binnen, bedankt.
Ben wel benieuwd in hoe grote groepen jullie updaten en over wat voor periode jullie normaal alle Toon's updaten.
@Robin Harmsen

Beste Folkert,

De update is vandaag binnengekomen, maar kan ik ook in die groep gezet worden? Ik ben wat software updates betreft een early adaptor. 🆒

Kijken al uit naar een volgende update!

Dat kan je wel zeggen!!
Wat denk je van versie 3.0................