Toon Hotfix 2.9.26 | Eneco Community

Toon Hotfix 2.9.26

• 13 april 2015
  • 57 reacties
  • 2648 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Er is zojuist een hotfix live gegaan. Door een update van de slimme meters gaf Toon extreme pieken weer in de verbruiksweergave, dit probleem is met tergwerkende kracht opgelost met deze fix.
Tevens zijn er diverse kleine bugs opgelost.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

57 Reacties

De update net gestart; er stond nog geen melding in de rechter bovenhoek.
Uiteraard stond er bij software wel de tap update.
Update: het envelopje is er net tijdens de update alsnog "ingesprongen".
De update is vrij snel (4 minuten) klaar. Het opstarten duurt vrij lang, nu al 3 minuten.
Nadat de 3 blokjes rechts onder er stonden; geen er weer een blokje af en later werden het er weer 3.
Het lijkt er op dat de update in etappes gaat...........

Nu na 7 minuten is Toon®️ weer online en gebruiks klaar.
De software versie is nu 2.9.26.
Verder merk ik geen enkel verschil.
Op zich logisch, want ik had verder geen enkele klacht.
Reputatie 6
Badge +1
Hier loopt hij nu ook. Nog geen melding gehad dmv envelopje.
Reputatie 6
Badge +1
De update is vrij snel (4 minuten) klaar. Het opstarten duurt vrij lang, nu al 3 minuten.
Nadat de 3 blokjes rechts onder er stonden; geen er weer een blokje af en later werden het er weer 3.
Het lijkt er op dat de update in etappes gaat...........

Nu na 7 minuten is Toon®️ weer online en gebruiks klaar.

Hier hetzelfde verschijnsel. Dat zal wel te maken hebben met de update van de meteradapter. Athans dat denk ik zo.
Reputatie 6
Badge +1
Hij zegt nu dat er een update klaar staat en dat hij is geinstaleerd. Echter is mijn stroomwaarde 0 en blijft 0.......:? (Ja hoor, ik ben een dombo:P mijn zonnepanelen leveren nu meer op dan ik genbruik. Dus Toon staat op 0 )

Dus geen problemen. toon werkt weer goed, met de nieuwe hotfix.

Hier hetzelfde verschijnsel. Dat zal wel te maken hebben met de update van de meteradapter. Athans dat denk ik zo.

Dat denk ik niet, mijn versie voor de adapter was en is nog steeds 35/39
Ik had het idee dat er als het ware 2 updates werden verwerkt; dus eerst de ene en daarna pas de 2e; vergelijkbaar met Windows
Badge
Geen updates hier.... Zit op versie 2.9.15...
Reputatie 7
Badge +7

heb je al gekeken in je Toon ( menu systeem software)

update,s worden meestal in batches uit gerold dus niet iedereen krijgt ze tergelijkertijd
ik weet niet of dat met deze hotfix wat dit zou moeten zijn volgens Folkert,
ook zo is .
Badge

heb je al gekeken in je Toon ( menu systeem software)

update,s worden meestal in batches uit gerold dus niet iedereen krijgt ze tergelijkertijd
ik weet niet of dat met deze hotfix wat dit zou moeten zijn volgens Folkert,
ook zo is .

Ja ik had daar al gekeken. Er stond geen update en ook geen envelopje. Ik kijk vanavond nogmaals.
Als je vandaag geen update hebt gehad, zal die er vanavond ook niet staan.
Zoals @jvdl al zegt, gaan de updates altijd in groepjes; de vraag is welke groep je zit.
Je zal dus gewoon de komende dagen rustig even moeten afwachten tot het envelopje verschijnt.
Soms duurt de volledig uitrol van een update wel 2 a 3 weken of dat met deze relatief kleine update ook zo is, dat heeft @Folkert helaas niet gemeld.
Badge
Dan wacht ik eventjes af, vandaag de nieuwe slimme meter gekregen. Komende tijd met de Toon aan de slag dus 🙂
Reputatie 7
Badge +7
nooit ! wachten op het "envelopje":8

hier en bij de meesten volgens mij komt eerst de update ( zichtbaar in menu /meer/systeem/software)
en als je dat hebt gedaan , dan voila het "envelopje"
zo gaat het bij mij.
dus zelf af en toe in het menu van Toon koekeloeren:)

mvg,
jan
nooit ! wachten op het "envelopje":8

hier en bij de meesten volgens mij komt eerst de update ( zichtbaar in menu /meer/systeem/software)
en als je dat hebt gedaan , dan voila het "envelopje"
zo gaat het bij mij.
dus zelf af en toe in het menu van Toon koekeloeren:)

mvg,
jan

Hoi Jan,

Om zich begrijp ik je reactie wel hoor; ook in dit geval verscheen bij mij het envelopje pas toen ik de download ging binnen halen.
Maar ik heb ook mee gemaakt dat het envelopje klaar stond en ik nog van niets wist.
Reputatie 7
Badge +7
Dit hier nog nooit mee gemaakt Ton
envelopje kwam altijd achteraf :?
dit al van af het begin dat ik Toon heb.

dus mijn advies altijd ff controleren in het menu van Toon.
en dit op de juiste datum en tijd doen :8
Dit hier nog nooit mee gemaakt Ton
envelopje kwam altijd achteraf :?
dit al van af het begin dat ik Toon heb.

dus mijn advies altijd ff controleren in het menu van Toon.
en dit op de juiste datum en tijd doen :8

De keer dat ik het meemaakte was ik misschien later dan normaal.
In de andere gevallen meldde Folkert dat er een update was en ging ik uiteraard meteen kijken en updaten. Ik ging er dus altijd vanuit dat de het snelle updaten je als het ware het activeren van het envelopje voor was.
Reputatie 4
Badge +5
Ik zag vanochtend toen ik opstond het envelopje, heb het zojuist geinstalleerd toen ik thuis kwam van mijn werk. Alles zonder problemen verlopen.
Reputatie 7
Badge +6
@KKC

Je kan de update binnenhalen nu.
Badge
Zo mijn toon is ook geüpdatet vannacht. Hartelijk dank Folkert!

Merkte wel voor ik de deur uit ging vanochtend dat m'n warmte niet meer werd gemeten, dus maar weer
Toon gereset en de energie meter 30 sec. eruit gehaald. Even kijken of ik weer warmte meting heb vanavond.
Reputatie 7
Badge +6
@KKC

Wanneer dat vaak/vaker voorkomt, kun je er een topic voor aanmaken of mij een pb sturen dan laat ik er naar kijken voor je.
Badge
@Folkert, ik hou het in de gaten mocht het te gek worden dan geef ik een gil 🙂
Badge
Tot op heden is er bij mij geen update te zien. Ik heb gelezen dat Toon deze zomer zou gaan draaien op een nieuw platform. Zal dat gaan gebeuren bij deze update of staat dat voor een volgende update gepland?
Reputatie 3
Badge +1
Er zit toch nog een BUG in het systeem.

Ga naar grafiek overzicht en kijk naar Jaaroverzicht (eerst naar kWh overzicht, dan naar Euro's en dan weer terug naar kWh en weer terug naar Euro's). Bij ons zie je eerst de ene cijfers en daarna krijg je opeens andere cijfers.

Stroom als je eerst kijkt op kWh:
2013 2000 kWh - 2014 2000 kWh

Stroom als je dan klikt op Euro's:
2013 1000 euro - 2014 400 euro

Ga nu weer terug naar kWh stroom tabblad, om nog eens te kijken en wat zien we dan:
2013 10000 kWh - 2014 2000 kWh

En ga je dan weer terug naar tabblad euro's dan krijgen we opeens:
2013 2200 euro - 2014 500 euro

En dit zelfde is ook voor GAS controle op jaarbasis:
2013 1200 - 2014 900

Ga ik nu naar euro's dan krijg ik te zien:
2013 1700 euro - 2014 500 euro

En ga ik weer terug naar tabblad m3 van gas:
2013 3000 - 2014 900

En weer terug naar euro's tabblad:
2013 700 euro - 2014 550 euro

Zoals jullie zien klopt er dus elke keer helemaal niets van. Hij verspringt elke keer van bedragen en aantal verbruikte GAS en ELECTRA. Hier is die er dus niet beter op geworden. Nu kan ik nog niet goed zien wat mijn verbruiken waren in de jaren 2013/2014 en hij neemt het dan ook verkeerd over in Toon met berekeningen. Dit lijkt me toch een vervelende BUG in Toon, of heb ik dat probleem alleen maar dat je bij grafieken (jaar overzicht) van tabblad blijft veranderen, dat ook de bedragen veranderen en verbruik?
Reputatie 7
Badge +6
Beste R Leijten,

De update is aan je toegekend en deze kan je nu binnenhalen.