Toon geleverd met oude software | Eneco Community

Toon geleverd met oude software

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

41 Reacties

NLS wrote:

Zojuist de repeater geïnstalleerd. Kleine verbetering. De repeater heeft alleen verbinding wanneer ik hem in het stopcontact direct achter toon plaats. Plaats ik hem op 2meter afstand dan krijgt toon geen verbinding met de repeater. Met de repeater dichtbij toon is er verbinding met de meteradapter. Echter is de kwaliteit slecht: slechts 1 van de 5 sterren. Heeft toon dan echt zo'n waardeloze draadloze verbinding???

Het zWave signaal werkt op 868,4 MHz.
Heb je wellicht een draadloos alarminstallatie of een weerstation, die werken vaak op dezelfde frequentie.
Overigens zou ik morgen pas de sterkte beoordelen; het kan zo maar zijn dat je morgen meer sterren ziet.
Reputatie 7
Badge +7
beste @ NLS
adapter bij ketel en adapter meterkast
gewoon ff alles resetten
even wat eigen initiatief proberen/tonen :8
jvdl ik heb niet anders gedaan dan alles resetten, opnieuw koppelen, andere stopcontacten etc. Ik vind het een waardeloze draadloze verbinding. Belachelijk dat die zo gevoelig is voor WiFi en alarmsysteem want juist die dingen hangen standaard in de meterkast. Klinkt voor mij dus als een ontwerpfout van toon.
Reputatie 7
Badge +7
een alarm systeem hangt niet zomaar standaard in de meterkast.
wifi wel / levert normaal gesproken geen problemen op
wat hier bedoeld word zijn er storende signalen aanwezig ???
we proberen als gewone forum leden mee te denken !
en die hebben ook wifi/en stoorsignalen rond om Toon.

maar als dat niet word gewaardeerd houd het op .

en zal Eneco het moeten oplossen mss is er wat mis met je Toon.?
klanten toegang aan zetten en dan kunnen ze mss zien wat er mis is.
Reputatie 2
Badge +1
@NLS, ik zou de reset knop van de adapter in de meterkast eens langer dan enige seconden ingedrukt houden om te resetten. Denk eens aan een minuut.
Dank voor alle tips en het meedenken. We zijn inmiddels een paar dagen verder en toon heeft, met de repeater, een uitstekende verbinding met de meteradapter. Wel met de volgende vreemde situatie: de repeater zit in het stopcontact direct naast toon en dus op dezelfde afstand tot de meteradapter als toon zelf. Toon en de repeater hangen op 5 meter van de meteradapter. Als ik de repeater op 2 meter van Toon plaats (en dan op maar 3 meter van de meteradapter) dan krijgt toon geen verbinding met de repeater en niet met de meteradapter. Zonder repeater krijgt toon ook geen verbinding met de meteradapter.

Ik krijg hierdoor het idee dat het draadloze signaal of ontvangst van toon niet in orde is. Kan dat?
Ik ga nu toch ook twijfelen aan de zWave driver die tijdens de update van je adapter naar versie 0.25 is gegaan.

Daarvoor was je verbinding goed en na de update werkt het opeens belabberd, terwijl er dus aan de zWave/condities kennelijk niets ie gewijzigd.

Dus ik zou bijna zeggen Eneco stuur eens een nieuwe adapter toe van het nieuwe type waar deze driver standaard al in zit, want deze opstelling vind ik eigenlijk belachelijk.

Misschien willen ze hier aan meewerken; dat type is 6599-1500-0201
Brandje, welk apparaat is zender en welke is ontvanger van het zwave signaal? Aangezien je de repeater aan toon moet koppelen krijg ik het idee dat toon de zender is. (Net als bij WiFi waar je de repeater aan je router (zender) koppelt en niet aan je device (ontvanger) Als dat zo is dan lijkt het toon signaal niet in orde na de update, aangezien toon ook de repeater op 2 meter afstand niet kan bereiken (en ook de meteradapter niet wanneer ik deze op 3 meter hang ipv in de meterkast op 5 meter)
En bovendien was toon het signaal met de meteradapter kwijt na enkel de update van toon uitgevoerd te hebben. De meteradapter draaide toen nog op de oude versie. Een uur later heb ik pas de meteradapter ge-update in de hoop dat dat het probleem zou verhelpen. Dit bleek niet het geval.
NLS wrote:

Brandje, welk apparaat is zender en welke is ontvanger van het zwave signaal? Aangezien je de repeater aan toon moet koppelen krijg ik het idee dat toon de zender is. (Net als bij WiFi waar je de repeater aan je router (zender) koppelt en niet aan je device (ontvanger) Als dat zo is dan lijkt het toon signaal niet in orde na de update, aangezien toon ook de repeater op 2 meter afstand niet kan bereiken (en ook de meteradapter niet wanneer ik deze op 3 meter hang ipv in de meterkast op 5 meter)

De adapter is de zender, maar ook ontvanger; zWave is een 2-wegs protocol. Dus een schakeling wordt uitgevoerd en de aanvrager krijgt een terugmelding of het gelukt is.

Toon®️ is de controller, vandaar dat op Toon®️ adapters; slimme stekkers; Hue verlichting en rookmelders aangesloten/ aangemeld kunnen worden.
Dat geldt uiteraard ook voor de repeater!!

Met jouw nadere verklaring van volgorde, kan uiteraard ook de driver/software van de controller beschadigd zijn.

Vooropgesteld dat er geen storingsbronnen op de 868,4 aanwezig zijn........
Thnx voor de update.

Gezien de perfecte verbinding in de huidige situatie (repeater direct naast toon) lijken storingsbronnen mij uitgesloten; ondanks dat de meteradapter is omringd door 2 WiFi routers en een draadloos alarm centrale.
Ben wel benieuwd naar de mening/reactie van Eneco in deze
@eneco hebben jullie hier nog een mening over? Lijkt me een vreemde constructie die ik momenteel heb.
Reputatie 7
Badge +6
@NLS,

Het is inderdaad best vreemd. Als ik het goed begrijp werkt alles met deze constructie wel toch? We kunnen je een nieuwe meteradapter toesturen om te zien of dat zonder repeater dan goed gaat, alleen kost het je wel weer wat tijd en moeite. Laten we dan ook hopen dat de meteradapter de boosdoener is, anders moeten we het nog even verder onderzoeken.
Laat maar weten!
Badge
Hy NLS ik heb twee repeaters voor een afstand van nog geen zeven meter zonder muren.
Na vele problemen in het begin heb ik na installatie van de twee repeaters totaal geen problemen meer.
een repeater zit een halve meter van TOON af en de andere twee meter van de meterkast.

Wij zijn in het begin ook heel lang bezig geweest ca. meer dan een half jaar voordat het probleemloos ging werken.

Misschien heb je hier iets aan.

Wel is het connectie probleem via dit Forum een moderator en meerdere thuis bezoeken van de monteur uiteindelijk goed opgelost.

vr.gr.
Rob
Ook een goeie tip Rob.
Maar ik zou als @NLS het aanbod van Danielle accepteren en een nieuwe adapter nemen.

Dat is vermoedelijk 1 van het allernieuwste type.
En toch het proberen waard.

En verandert er wezenlijk niets dat is wellicht toch Toon®️ de schuldige.

Danielle wil het tenslotte verder onderzoeken.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen