Toon en zon niet op mijn toon wegens update ? | Eneco Community
vraag

Toon en zon niet op mijn toon wegens update ?

• 21 september 2015
  • 5 reacties
  • 163 Bekeken

Hoi !

Ik heb in augustus Toon en zon besteld (bij reeds bestaande Toon). De monteur moest komen en ondertussen is de afspraak al 2 keer verplaatst (door Eneco). Ondertussen Toon geüpdate en rookmelders aangeschaft. Uiteindelijk had ik a.s. vrijdag 25-9 afspraak. Helaas krijg ik deze middag telefoon dat de installatie niet kan doorgaan omdat de software-versie op mijn Toon niet klopt en dat ik dan maar tot ergens in november moet wachten ??? De persoon aan de telefoon had verder geen idee waarover het ging en kon me geen verdere uitleg geven. Ik heb gewoon de update-meldingen gevolgd en uitgevoerd en wordt nu 'gestraft' of zo ?! Ik heb in het gesprek aangegeven dat ik dat niet acceptabel vind en dat Eneco maar tegen vrijdag een passende oplossing moet bieden (desnoods downgraden). Niemand heeft me aangegeven dat ik moest wachten met de software-upgrades - sterker nog - bij de aankoop van de rookmelders kreeg ik een mail over een extra software upgrade. Eneco weet sinds augustus al dat ik toon en zon besteld heb, dus dan hadden ze deze updates niet eens mogen naar mijn Toon pushen !
Iemand op dit forum die hier iets zinnigs over kan zeggen of een oplossing weet ??

Thanks !

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

5 Reacties

Downgrade bestaat niet bij Toon!
Jammer dat je jezelf niet hebt ingelezen bij de bestelling Toon Zon.
Ik neem aan dat je nu op versie 3.1 zit?

Dan zit er niets anders op dan tot zelfs vermoedelijk begin december te wachten als versie 3.2 uitkomt waar Toon Zon wel op kan draaien.
Beste Brandje

Dank voor je reactie. Ik krijg echter bij je reactie "Jammer dat je jezelf niet hebt ingelezen bij de bestelling Toon Zon" een beetje een naar gevoel. Je geeft hier de indruk dat het mijn eigen 'schuld' is of zo... Op de aanmeldpagina voor Toon en zon voor bestaande Toon gebruikers wordt met geen woord gerept over welke software versie Toon moet/mag hebben (https://www.eneco.nl/actie/toon-zon/bestellen-zonder-toon/). Je kan van de gemiddelde klant niet verwachten dat die een heel forum doorakkert voordat die een bestelling plaatst. Trouwens, de software update is naar mijn Toon gepusht NADAT ik Toon en zon besteld heb (inderdaad versie 3.1.22)...

Zo ga je als bedrijf m.i. niet met klanten om. Dat ik dan maar moet wachten tot het de dames/heren van Eneco blieft om dit op te lossen doet het niet voor mij.
Het lijkt me logisch dat als je belangstelling hebt voor Toon Zon dat je je dan gaat oriënteren.
In augustus was wat ik bedoelde al bekend; daar hoefde je het hele forum niet voor door te nemen.
Er is 1 topic wat alles behandeld.

Helaas zit je nu even tussen wal en schip qua Toon Zon.
Uiteraard is dat vervelend.

Ook toen de update 3.0 uitkwam kon je in de releasenotes meteen lezen dat Toon Zon dat niet mochten updaten.
Wat voor u logisch lijkt, is dat voor de gemiddelde consument misschien niet...
Voor mij is niets logisch.
Bij alles waar een update voor komt probeer ik altijd mezelf een beeld te vormen waarom die update er is.
Vandaar dat het forum ook zo'n groot belang heeft bij dit soort zaken.
Toon is nu eenmaal een erg innovatief product met veel techniek in zich.
Gelukkig zijn er steeds verbeteringen, maar opletten blijft m.i. het credo.

Ook ik met versie 2.10.12 moet helaas wachten tot misschien wel begin december, het is niet anders.