vraag

Toon aan vervanging toe?

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 6 reacties
De afgelopen maanden heb ik continue gedoe met onze Toon (installatie datum mei 2013). Het lijkt wel of hij aan vervanging toe is. Een opsomming van de problemen:

- met regelmaat heb ik bij thuiskomst een zwart scherm met lichtgrijs Toon logo en een half vol gelopen laad balk. Dan moet ik eerst de adapter bij de ketel eruit halen, Toon van de muur, wifi (horizon) uitzetten en dan weer alles in volgorde opstarten. Dan werkt het meestal weer voor een paar dagen/weken.
- De laatste software versie die ik heb is 4.16.8 Dat is al een oudere versie, de nieuwe versie krijg ik niet geinstallateerd. Hij download de update tot 100 % en geeft dan een melding dat er bij het bijwerken iets is misgegaan vanwege een verbroken internet verbinding. Dat is typisch, want ik heb zelf geen last van wifi dips in huis bij andere apparaten. Tevens heb ik al geprobeerd om onze Toon over te schakelen naar een sterker wifi netwerk via 5GHZ, maar dit netwerk ziet Toon niet eens. Ook heb ik het bijwerken al geprobeerd met een vaste Lan verbinding naar mij Horizon box, maar ook dat geeft geen soelaas.

Of te wel, is Toon aan vervanging toe, want mijn eerste-logische-hulp-bij-Toon-problemen is nu wel even op qua ideeen? En ik ben het ook wel een beetje zat dat ik hierdoor dus ook geen accurate gegevens meer heb op mijn Toon en al 3 keer ben thuis gekomen in een koud huis.

Dus wie helpt mij uit de brand!
(klantnummer vewijderd door moderator)

groetjes, Bianca

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Hoekbia

Vervelend dat je zoveel problemen ervaart met je Toon.Toon kan inderdaad niet via een 5GhZ verbinding verbinden, dit is ook niet zozeer een sterker netwerk, het bereik van een 2.4GhZ netwerk is in de regel beter. Wat voor melding kreeg je toen je Toon met de lanverbinding verbond? En kun je ook aangeven hoe vaak het binnen halen van de laatste update is mis gegaan?

Groet,

Folkert
Dat updaten heb ik een paar weken geleden al een paar keee geprobeerd en de afgelopen dagen een keer of 8.
Maar inmiddels is dat via de Lan gelukt. Ik had eerst alleen de kabel ingeplugd en de update gedaan, dat werkte niet. Daarna de kabel laten zitten en Toon opnieuw herstart en toen de update gedraaid. Nu is dat gelukt, dus ik hen weer software versie 4.19.10. Nu maar hopen dat de andere problemen daarmee ook zijn opgelost!
Reputatie 7
Badge +6
@Hoekbia

Dat hoop ik ook. Laat gerust een bericht je achter hier wanneer je problemen ervaart, dan kijken we er naar voor je.
Hallo Folkert, helaas is het euvel nog niet opgelost. Vanavond weer thuis gekomen in een koud huis. Toon met een zwart scherm met logo en halfvol gelopen laadbalk. Opgelost door de adapter bij de ketel los te halen, de Toon van de muur en de horizon box losgekoppeld, en dan alles weer opstarten.
Dus als je nog een idee hebt om dit structureel op te lossen?
Reputatie 5
Badge
@Hoekbia

Dat is balen zeg! Zeker in dit seizoen is een warm huis zeker wenselijk. Wil je de Toon en modem beide ten minste 5 minuten van het stroom halen, zodat de cache van Toon geleegd wordt. Daarna mag eerst de modem opgestart worden, en daarna het display.
Koppel daarna het display weer aan de Wifi.

Wil je het me laten weten of dit heeft geholpen?

Groet,
Mitchel
Reputatie 6
Badge +2
Mitchel wrote:

Wil je de Toon en modem beide ten minste 5 minuten van het stroom halen, zodat de cache van Toon geleegd wordt.

WAAAT???? Zodat de cache van de Toon geleegd wordt 😄 😆 😎 😏

Dit is wel de grootste onzin dat je hier loopt te verkondigen @Mitchel. Wie heeft je dat verteld?

De Toon meer dan 5 seconden stroomloos laten voor een reset is ruim voldoende. Het beetje cache wat een toon kent is gewoon standaard memory cache en dat is na 5 seconden wel weg hoor 🙂 En daarbij lost dat echt niet een probleem op waar TS last van heeft.
Reputatie 6
Badge +2
@Hoekbia ik vrees dat je constatering aan de juiste kant zit en dat je Toon aan vervanging toe is. Hoogst waarschijnlijk loopt z'n geheugen vol door update na update na update na al die jaren. Heel misschien helpt het nog om de Toon op fabrieksinstelling te resetten maar dan ben je wel je hele geschiedenis kwijt (die ben je sowieso kwijt als je zou overstappen naar een nieuwe Toon).

In het hobby-circuit zou er wellicht nog wel gekeken kunnen worden naar wat er precies aan de hand is. Vanuit Eneco verwacht ik weinig hulp gezien de garantie allang verlopen is.
@Mitchel Ik heb je tip opgevolgd, stroom van beide ruim 15 minuten eraf. Ik hoop dat dit het euvel verhelpt. Maar zo te lezen aan de berichten van @thehognl vrees ik dat het probleem hiermee niet wordt opgelost. Ook omdat de stroom er vanzelfsprekend al meerdere keren af is geweest de afgelopen weken.

Ik hou jullie op de hoogte als ik weer thuis kom in een koud huis 😞
Reputatie 7
Badge +8
Het probleem word alleen maar verschoven op deze manier, maar niet opgelost.
Deze Toon loop duidelijk op zijn laatste benen, het is van de zotte die oplossingen die worden aangedragen.

Come on Eneco, dit is echt geen goede reclame voor Toon, en al helemaal niet voor Eneco zelf.
Mocht je er klaar mee zijn @Hoekbia, op marktplaats word al veelal de nieuwe Toon aangeboden, voor ongeveer 100eur. Aansluiten is een fluitje van een cent. 😉
Waarschijnlijk is bij Eneco je garantie verlopen, zal je anders tegen een kostenplaatje van 145eur aanlopen.
Reputatie 5
Badge
@Hoebia

Het constant uitvallen van Toon is mijn inziens niet gerelateerd aan de internetverbinding maar aan de stroomvoorziening. Wil je mij aangeven waar de ketelmodule exact hangt? Stuur evt een foto.

Ik hoor graag van je.

Tina
Reputatie 7
Badge +2
Serieus?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen