Toon 3.0 | Eneco Community

Toon 3.0

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

288 Reacties

Reputatie 6
Badge +1

Hoi JSE,

Je bent hartstikke goed bezig zeg met al die links!

Nu maar weer hopen dat uit de Eneco hoek een reactie komt.
Het is inmiddels bijna juli en Toon is m.i. hartstikke stabiel; dus Eneco rol eens wat nieuws uit!!

ik weet niet Ton, maar dat toon bij jou en mij stabiel draait, wil nog niet alles zeggen. Kijk maar eens over het forum. 162 berichten over de vergelijker die niet goed werkt ( en die is nu 4 maanden nieuw ) en 102 berichten over geen gas na update. Ik noem dat niet stabiel.
Reputatie 7
Badge +7
Eerst maar eens de meer dan een jaar geleden beloofde solarpower weergave ,
daarna de rest pfft.

dit schiet niet echt op ENECO.

maar gelukkig hebben we de concurentie !!!
en overstappen is echt geen probleem .

dus let op Eneco dit kan en gaat klanten kosten.!!!
Reputatie 2
Badge

Hoi JSE,

Het is inmiddels bijna juli en Toon is m.i. hartstikke stabiel; dus Eneco rol eens wat nieuws uit!!

Ze zijn nu toch echt wel TE LAAT: https://nest.com/works-with-nest/
Kijk ook zeker even het filmpje op: https://www.youtube.com/watch?v=bPdltu-93pM

Plus: https://www.greentechmedia.com/articles/read/apple-launches-home-kit-for-connected-home
Plus: http://www.greentechmedia.com/articles/read/Nest-Buys-Dropcam-for-555M-Google-Thermostat-Gets-Video-Ally

@jvdl: Dit gaat ze zeker klanten kosten.

Hoi JSE,

ik weet niet Ton, maar dat toon bij jou en mij stabiel draait, wil nog niet alles zeggen. Kijk maar eens over het forum. 162 berichten over de vergelijker die niet goed werkt ( en die is nu 4 maanden nieuw ) en 102 berichten over geen gas na update. Ik noem dat niet stabiel.

Ik denk dat als het vergelijk niet stabiel is en dat is uiteraard zo; volledig los van Toon gezien kan worden en uitbreidingen totaal niet in weg behoeven te zitten.
Het zijn uiteraard de onderliggende systemen/koppelingen enz die nog niet uitmuntend werken.
Nu Toon zo stabiel draait is het dus tijd om uitbreidingen uit te rollen.

Hoi JSE,

Ze zijn nu toch echt wel TE LAAT: https://nest.com/works-with-nest/
Kijk ook zeker even het filmpje op: https://www.youtube.com/watch?v=bPdltu-93pM

Plus: https://www.greentechmedia.com/articles/read/apple-launches-home-kit-for-connected-home
Plus: http://www.greentechmedia.com/articles/read/Nest-Buys-Dropcam-for-555M-Google-Thermostat-Gets-Video-Ally

@jvdl: Dit gaat ze zeker klanten kosten.

Hoi JSE,

Nog even voort bordurend op NEST, kwam ik dit tegen, uiteraard zit het fimpje erin wat jij ook al eerder meldde.
Vooral die optie als je met de auto in de buurt van je huis komt................, schitterend!

http://www.iphoneclub.nl/343739/nest-apparaten-praten-voortaan-met-andere-apps-en-hardware/
Reputatie 7
Badge +7
mij bekruipt het benauwde gevoel dat er : eerst ff aan m,n moeder vragen gebezigd word door de mod,s
en.
dat we volkomen genegeerd worden als de wat langer meedraaiende forum leden.
betreffende Toon en z,n uitbreidingen (nogmaals zie kiek op texel)
mogelijkheden genoeg.
alleen hoe is het extra kosten plaatje .
dat is door Eneco moeilijk uit te rekenen blijkbaar.

jammer maar helaas.
Reputatie 1
Badge +1
Mij krijg je niet zo makkelijk negatief over toon, maar 't word toch echt tijd om met 3.0 te komen waarin toch écht het schakelen op afstand is verwerkt. Het geheel staat op de vergelijk functie na en beetje stil. Kom op Eneco! het is wellicht niet makkelijk maar ga de uitdaging aan!
Reputatie 6
Badge +1
Ik weet niet, maar wanneer is de laatste update geweest, waarin de vergelijken als nieuwe functie is geïnstalleerd:?. Volgens mij nog geen half jaar geleden.

De een zit te wachten op terug levering, de ander op schakeling van apparaten en licht. En wat voor wens komt er daarna. Misschien als ik het dorp ingereden kom, begint toon, op basis van het gps alvast met verwarmen.

Wacht toch rustig af! Wij als forumleden hebben onze wensen kenbaar gemaakt. Teruglevering zonnepanelen zou hoog waarschijnlijk ergens deze zomer in toon geïntegreerd worden. Ook lopen er pilots met schakelen van apparaten. Er is zelf een reclame uiting van gemaakt en verwacht dus dat dat niet lang meer gaat duren. ( ik geloof nooit dat Eneco geld uitgeeft, voor iets wat niet aanstaande is.)

Maar het nu een applicatie er door duwen, met de wetenschap dat er veel problemen kunnen ontstaan , omdat het nog niet voldoende getest of stabiel/af is, krijg je ook weer een hoop irritatie ( kijk maar naar de storingsmodule)

Dus wat willen we met z'n alle. 1 ding is zeker. Het zal nooit 100% goed zijn, welke strategie ze van uitrol ook volgen. Maar uitrollen met de mogelijkheid dat er veel problemen ontstaan geniet niet mijn voorkeur, al heb ik er geen moeite mee om voor proefkonijn te spelen. Zolang ik het maar weet dat ik totproefkonijn ben gebombardeerd. 🙂
Reputatie 1
De hele vergelijk feature vind ik compleet zinloos (veeeeeel te grof, situaties zijn gewoon niet te vergelijken). Doe mij maar vooral nieuwe features op 't gebied van schakelingen in huis. Of (maar dat zal niet gebeuren) integratie met de watermeter 😉
Reputatie 6
Badge +1
De hele vergelijk feature vind ik compleet zinloos (veeeeeel te grof, situaties zijn gewoon niet te vergelijken). Doe mij maar vooral nieuwe features op 't gebied van schakelingen in huis. Of (maar dat zal niet gebeuren) integratie met de watermeter ;)

In het topic vergelijk heb ik al diverse keren uitgelegd hoe de indeling in letters tot stand is gekomen. Als je dat begrijpt is het niet veel te grof en wel degelijk vergelijkbaar. Maar als je dat zegt, vind je dus het energielabels van auto's onderling dus ook compleet zinloos. Want het basis principe is hetzelfde.
Badge +5
De hele vergelijk feature vind ik compleet zinloos (veeeeeel te grof, situaties zijn gewoon niet te vergelijken). Doe mij maar vooral nieuwe features op 't gebied van schakelingen in huis. Of (maar dat zal niet gebeuren) integratie met de watermeter ;)

Mee eens en zinloos. Het vergelijk met 206 anderen is voor mij niet representatief. Al 20 jaar let ik op wat ik zelf gebruik in mijn gezin en probeer daar redelijkerwijs overbodig gebruik te voorkomen en ben daarover zelfs tevreden.
Voor mij mag men "vergelijk" wel naar een andere menu pagina verplaatsen.
De iPad app is veel handiger in dat opzicht.
Reputatie 6
Badge +1

Met deze regel ben ik het eens. Ik zou het graag zien dat ze de ipad interface/opmaak op een zelfde manier in toon zouden verwerken. Zou toon een stuk gebruiksvriendelijker maken. Ik gebruik nu ook veel liever de ipad dan het scherm van Toon
Badge +5

Met deze regel ben ik het eens. Ik zou het graag zien dat ze de ipad interface/opmaak op een zelfde manier in toon zouden verwerken. Zou toon een stuk gebruiksvriendelijker maken. Ik gebruik nu ook veel liever de ipad dan het scherm van Toon

Maar of de moderator hier, met deze opmerking, iets mee wil/kan doen vraag ik me af. Over het algemeen krijg ik weinig response te zien van de op dit forum gelanceerde ideeën; er worden wel goede ideeën geplaatst.
Reputatie 6
Badge +1
Ik kan dit wel als een mooi idee opperen Theo, maar de hardware comfiguratie van toon moet het ook nog aan kunnen. En dat betwijfel ik. Ik zou wel eens met quby rond om tafel willen zitten, om zo te komen tot een nog beter produkt voor Eneco. Zij kunnen dan uitleggen wat de hardware wel en niet af kan en vandaar ook de consumenten visie op basseren.

Want als de processor, het werkgeheugen, intern geheugen en scherm het idee niet af kunnen, dan is het een waardeloos idee.:(
Badge +5
Ik kan dit wel als een mooi idee opperen Theo, maar de hardware comfiguratie van toon moet het ook nog aan kunnen. En dat betwijfel ik. Ik zou wel eens met quby rond om tafel willen zitten, om zo te komen tot een nog beter produkt voor Eneco. (

Ik hou je in ieder geval niet tegen.
Reputatie 4
Badge
Ik denk dat er daar ook wel een paar knappe mensen rond lopen, maar die misschien toch ook zo hun beperkingen hebben wat weer van hoger af komt.
Alles draait om geld, zo werkt dat nu eenmaal in deze wereld.
Badge +5
....... wat weer van hoger af komt.
Alles draait om geld, zo werkt dat nu eenmaal in deze wereld.

Ja, en 't draait bij menig topman als een waterhoos waar ook de meeuwen vliegen ...
Reputatie 7
Badge +6
@JSE

Ik heb het productmanagement om een reactie gevraagd. We verwachten dat vanaf half augustus slimme stekkers beschikbaar zijn, hiermee kan je van afstand kan schakelen.
Reputatie 2
Badge
@JSE

Ik heb het productmanagement om een reactie gevraagd. We verwachten dat vanaf half augustus slimme stekkers beschikbaar zijn, hiermee kan je van afstand kan schakelen.

@Folkert,

Zijn dit enkel de slimme stekkers of zijn dit:

- de stekkerdozen (voor 6 stekkers)
- de stekkers (voor 1 stekker)
- de sensoren (voor op ramen en deuren)
- de rookmelder
- de sirene

zoals ook te zien zijn in het Zorgeloos Wonen platform (http://www.tech365.nl/wp-content/uploads/2014/01/2u77hg2.jpg.png)

Welk van bovenstaande zijn half augustus beschikbaar?

En mag ik aannemen dat de schakelaars ook het verbruik van de aangesloten apparaten per stekker meet?
Reputatie 7
Badge +6
@JSE

Recent is de aansturing van Toon via de tablet geïntroduceerd en zoals ik al aangegeven heb komen naar verwachting in augustus de slimme stekkers uit. Toon is unieke en voordelige combinatie van thermostaat en inzicht in je energieverbruik met diverse vergelijkmogelijkheden inclusief domotica toepassingen.

Het verbruik van alle apparaten per stekker wordt inderdaad gemeten. Tevens kan je deze aan- en uitschakelen op je Toon op of de tablet. Zodra er meer informatie is zullen we dit plaatsen op het forum.
Reputatie 2
Badge
@Folkert,

Recent is inderdaad de Toon via de tablet uitgekomen. Let wel: 2 jaar LATER dan de concurrentie. Dit is daarom geen nieuwigheid, maar een 'commodity' die nu eindelijk ook door Eneco wordt ondersteund.

Dat Toon een 'unieke' en 'voordelige' combinatie is, is ZEKER niet waar.

Niet 'uniek', want er is al veel verkrijgbaar bij andere partijen (welke ik duidelijk vernoemd heb op: https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/toon-30-6448?postid=59885). Daarbij het ik zelfs: http://www.smarthomesupply.nl niet vernoemd, welke veel completer is dan de Toon op dit moment.

Niet 'voordelig', want we betalen al 2 jaar lang 3,50 per maand voor enkel bugfixes en marginale updates (bijv. vergelijkingen met anderen, waar weinigen op zaten te wachten of gebruik van maken). Dat is dus 84 euro (in totaal voor de 2 jaar), zonder enige uitbreiding welke al bij de concurrentie ruim beschikbaar is. Niet vernoemd dat ik ook nog eens 120 euro heb betaald voor de Toon.

Het is simpel 'vendor-lock-in'. Jullie hebben er baat bij dat we energie bij Eneco blijven afnemen. Echter dat is een verouderd concept in deze tijd. Transparantie en openheid is waar de consument behoefte aan heeft. Dit ontbreekt bij Eneco!

Dan als laatste noem je 'inclusief domotica-toepassingen'. Welke zijn er nu beschikbaar dan? Er kan nog niets geschakeld, gedimd, gesignaleerd of gemeten worden, buiten de ketel en de energiemeter! Eigen zonnepanelen worden nog niet eens ondersteund. Laat staan lampen, zonwering, rookmelders, etc.

Ofwel, leuk dat je met mooie marketingkreten komt, maar voeg nu eens ECHT de daad bij het woord!
De tijd van het figuurlijke pappen en nathouden van de consument wekt weinig sympathie.
Reputatie 6
Badge +1
Ik had geen ander antwoord verwacht. Als ze een specifieke datum of tijdvak noemen en Eneco haalt die, om welke reden dan ook, niet, dan worden ze er spreekwoordelijk aan "opgehangen".

En ja ieder systeem heeft zijn voordeel en nadeel. Echter blijft idd Toon een (heel) beetje achter op zijn homedomatica gebied. Er zijn systemen die later op de markt zijn geïntroduceerd en meer kunnen. Over de. 3,5 euro verhaal icm de storingen en bug, vind ik dat een beetje kort door de bocht.
Windows besturing kun je kopen voor 500 euro (winkeladviesprijs ) en zit ook vol met bugs en fouten. Daar is het zelfs zo mee, dat als je behaalde hardware vervangt, je ook je licentie kwijt bent en dus een nieuwe Windows-versie mag aanschaffen.
Voor die 3,5 betaal je ook de afschrijving en onderhoud van de SC en alles wat rond de Toon gebeurd.

Maar goed ik wacht wel af, maar de kosten van de slimme stekkers, daar zullen we ook niet vrolijk van gaan worden. Die zullen rond de. 50-60 euro gaan kosten per module. Althans als ik het filmpje vergelijk met dit produkt.
Reputatie 7
Badge +6
@JSE

Toon is een thermostaat die inzicht geeft in het verbruik en daarmee kan helpen besparen op de energierekening. Domotica is hier een onderdeel van, maar de focus ligt op het inzicht geven in het verbruik. Zoals ik al gemeld heb in een eerder bericht zullen de slimme stekkers half augustus beschikbaar zijn en kun je de ketel op afstand besturen. Dit zijn momenteel de functionaliteiten die beschikbaar zijn/komen en die kunnen je helpen met meer gemak Toon te gebruiken. Zo ook de vergelijk-functie, die door veel klanten gewaardeerd wordt, maar natuurlijk zijn er ook klanten die hier niet op zitten te wachten.

Toon is in de eerste plaats een thermostaat die je inzicht geeft in je energieverbruik en de toepassingen die daarmee te maken hebben. Als je van mening bent dat de updates en het inzicht in je verbruik + de extra functies geen toegevoegde waarde hebben voor je, ben je vrij het abonnement op te zeggen. Zonder abonnement krijg je wel bugfixes, maar verdwijnt het inzicht in je verbruik.

P.S. Ik heb je pb gelezen alleen kan ik momenteel niet antwoorden vanwege technische problemen, ik stuur je zo spoedig mogelijk een reactie daarop.
Reputatie 1
Badge
Dank je wel voor je duidelijke uiteenzetting. Erzijn altijd mensen die andere verwachtingen hebben. Ik ben zeer tevreden met de tablet op afstand functie. Ik wacht op volgende verbeteringe.

Remy
Reputatie 7
Badge +7
Ik wacht al vanaf het begin dat ik Toon heb = meer dan 1 jaar geleden op De Toen beloofde weergave van solarpower .:8