Toon 3.0 | Eneco Community

Toon 3.0

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

288 Reacties

Reputatie 4
Badge
Duurt het heel erg lang, dan inderdaad maar eens bij een "concurrent" gaan kijken wat die kan leveren.

Als ik naar de mogelijkheden kijkt wat al mogelijk is denk ik precies hetzelfde. En waarmee komen ze dadelijk, met wat de concurent al een hele poos heeft? Die komen dadelijk alweer met wat nieuws, en zo loopt Eneco achter de feiten aan. Of ze komen ineens met iets heel geweldigs?
Ik wacht nog even af. Maar de communicatie is inderdaad slecht te noemen.
Ik ken de omvang van de "testgroep" niet, maar misschien moet Eneco deze eens uitbreiden, want kennelijk is deze nogal beperkt. Anders zouden sommige bugs in eerdere versies wel  tijdens het testen aan het licht gekomen zijn.

Nu Eneco de demosite uit de lucht heeft gehaald, is dat m.i.  een teken dat het nog wel geruime tijd zal duren voordat er significante uitbreidingen/wijzigingen worden doorgevoerd in de software.

Peter-Paul

Hoi Peter-Paul,

Haal je de update en de ophanden zijnde uitbreiding van Toon niet door elkaar?
Volgens mij is er alleen voor de uitbreiding een testgroep. Dus de demo-site en de wijzigingen in de software staan toch lod van elkaar?
Reputatie 4
Badge +4
@ Brandje: Haal je de update en de ophanden zijnde uitbreiding van Toon niet door elkaar?

Ik mag toch hopen dat de update eerst op kleine schaal getest wordt in een representatieve testgroep ( met/zonder slimme meter, opentherm/aan-uit cv enz)  waardoor eventuele bugs in de software zichtbaar worden, alvorens je het op grote schaal gaat "uitrollen". Ik heb zelf een ICT-achtergrond en zo is het mij wel geleerd!
Zou overigens wel de "problemen" verklaren met de vorige update!

Die andere testgroep ( zorgeloos wonen) zal voornamelijk gebruikt zijn om te kijken of er een markt zou zijn voor een aantal extra mogelijkheden. Ik begreep dat de testgebruikers ook een andere Toon ontvingen, mogelijk met meer geheugenruimte om e.e.a.  te kunnen implementeren. Uit eerdere berichten begreep ik dat in de standaard Toon er niet veel extra geheugenruimte  (meer) is om alles zo in te voeren.

Eneco moet zich denk ik ook eens gaan afvragen wat de "meerwaarde" nu is om een abonnement te houden als je de Toon al hebt hangen. Buienradar, verkeers/weerinformatie is leuk, maar heb ik ook op mijn gsm. Het loggen van e- en g- verbruik kan, als je een slimme meter hebt,  ook stukken goedkoper bij andere bedrijven. Alleen "het duimpje"  is dan een extra, maar dat is ook wel handmatig te doen. Zonder abo blijft je Toon dus grotendeels werken en veel contracten zullen binnenkort gaan aflopen ( bij mij: 1 april; geen grap), dus Eneco moet daar ook eens aan denken ( klantenbinding)!

Peter-Paul
Reputatie 6
Badge +1
@ Brandje: Haal je de update en de ophanden zijnde uitbreiding van Toon niet door elkaar?

Ik mag toch hopen dat de update eerst op kleine schaal getest wordt in een representatieve testgroep ( met/zonder slimme meter, opentherm/aan-uit cv enz)  waardoor eventuele bugs in de software zichtbaar worden, alvorens je het op grote schaal gaat "uitrollen". 

Ik twijfel daar een beetje aan, ofdat Eneco een grote testgroep heeft, die updates voor de uitrol goed testen. Ik denk eerder dat het op de testbank bij de ontwikkelaars wordt getest. Vervolgens door Eneco medewerkers  in de practijk wordt getest en dan word vrijgegeven voor ons. Er wordt ook gecommuniseerd dat ze grote updates gefaseerd uitrollen, om overbelasting server te voorkomen en te voorkomen dat, indien er een groot probleem ontstaat, ze de uitrol kunnen stoppen.
Ik twijfel daar een beetje aan, ofdat Eneco een grote testgroep heeft, die updates voor de uitrol goed testen. Ik denk eerder dat het op de testbank bij de ontwikkelaars wordt getest. Vervolgens door Eneco medewerkers in de practijk wordt getest en dan word vrijgegeven voor ons. Er wordt ook gecommuniseerd dat ze grote updates gefaseerd uitrollen, om overbelasting server te voorkomen en te voorkomen dat, indien er een groot probleem ontstaat, ze de uitrol kunnen stoppen.

Volgens mij werkt het inderdaad op deze manier 😮
Ik weet dat hier mensen voor benaderd zijn om dit te testen. In wat voor vorm geen idee. Sommige van die testers hadden hier vragen over en hebben dit op het forum gepost. Dit is namelijk een topic geweest wat weer heel snel is verweiderd. Hierop heb ik er achteraan gebeld of ik ook nog mee mocht doen. En ik heb een aantal PB's gehad van Marijn. Ik woonde tever weg dus mocht niet meedoen :(. Bij eneco wordt ook heel veel getest achter de schermen. Zo weet ik dat er bij eneco een aantal toons zijn getest als een fotolijstje. Of dit doorgaat weet ik dan weer niet. Het blijft afwachten.

Ik denk dat de ontwikkelaars bij eneco/quby ook zelf afwachten wat er van bovenaf goedgekeurd wordt. Ze mogen er ook niks over zeggen denk ik maar een klein tipje van de sluier mogen ze van mij wel oplichten. 
En de grote vraag: worden wij als trouwe forumleden weer uitgenodigd als deze grote release er komt? Lijkt mij wel weer een keer gezellig!
Hoi Jacob,

Helemaal mee eens.
En dan geen klatenavond, maar maak er dan maar een klantendag van.
Kunnen we misschien vooraf even stoeien met Toon 3.0

Het lijkt wel of we zeker weten dat het 3.0 wordt; dat zal nog afwachten worden.
Eers maar even de update van de maand afwachten; versie 2.6.xx.........................
Reputatie 4
Badge
Ik twijfel daar een beetje aan, ofdat Eneco een grote testgroep heeft, die updates voor de uitrol goed testen.
Precies, daar denk ik ook aan gezien de foutjes die er nog in zitten. Anders hadden die wel aan het licht gekomen en de updates misschien wel uitgesteld geweest.
Reputatie 6
Badge +1
Hoi Jacob,

Helemaal mee eens.
En dan geen klatenavond, maar maak er dan maar een klantendag van.
Kunnen we misschien vooraf even stoeien met Toon 3.0

Het lijkt wel of we zeker weten dat het 3.0 wordt; dat zal nog afwachten worden.
Eers maar even de update van de maand afwachten; versie 2.6.xx.........................

ja zou idd leuk zijn een bijeenkomst tussen vaste forummers. Zie je ook een keer een persoon achter de koalabeer ;) Die af en toe recht voor zijn raap praat.
Ja die verstand van groenten (raap) heeft!
Reputatie 7
Badge +7
Wel ff allemaal een badge op zodat we weten wie wie is 🆒
Ton jij hoeft dat ni hoor we trekken wel ff aan je sik
Wel ff allemaal een badge op zodat we weten wie wie is 🆒
Ton jij hoeft dat ni hoor we trekken wel ff aan je sik

Klopt helemaal, maar een badge is wel belangrijk; ik heb 'm nog liggen; kan 'm zo weer gebruiken.
Overigens is de sik weer een stuk kleiner; vanmiddag naarde Turkse kapper geweest; die brandt m'n oren uit en krijg een massage toe:p
Reputatie 7
Badge +7
Klopt helemaal, maar een badge is wel belangrijk; ik heb 'm nog liggen; kan 'm zo weer gebruiken.
Overigens is de sik weer een stuk kleiner; vanmiddag naarde Turkse kapper geweest; die brandt m'n oren uit en krijg een massage toe:p

Kijk Ton ,
jij hebt nog war haar op je hoofd
bij mij zijn die allang verdwenen , en een turkse kapper hebben we hier in,t dorp ni:D
dus ik doe het zelf maar met de tondeuze.
Reputatie 6
Badge +1
Ja hoor ik krijg een koalabeer badge en Jan rukt gewoon Toon van de muur en speld die op.:p (Wordt wel een zware badge en slecht voor je kleren)

En dan maar roepen dat Toon niet (meer) werkt, er geen verbinding is met zijn router, zijn stroom en gaswaardes stil staan en Toon maar aan het stoken is, terwijl de temperatuur het zelfde blijft. Hij wil dus eigenlijk dan zeggen:

" ik wil toon 3.0 en ze kunnen me herkennen aan mijn badge" 

zo nu weer on topic ;)
Zal ik hem posten in de ideeen bus? Toon als naamplaatje?
Reputatie 1
Badge
Zal ik hem posten in de ideeen bus? Toon als naamplaatje?

Kijk je uit dat je geen patent schendt? 🆒 Straks krijg je alle personen die "Toon" heten op je dak.
Pedum thing!
Maar nu weer ff on- topic. 
Geen spoor van de ophanden zijnde uitbreidingen in de update van gister he?
Reputatie 6
Badge +1
Nee, maar ook geen content met zonnepanelen en de terug levering. En dat had ik persoonlijk eerder verwacht dan de vergelijker.
Reputatie 4
Badge
Ik vraag me af wanneer de volgende update komt, en wat daar weer allemaal in zit.
Reputatie 2
Badge
Ik wacht nog steeds op:
- Gebruik icm stadswarmte (vrienden van mij zitten met dit probleem)
- Gebruik icm zonnepanelen (liggen bij mij en familie op het dak)
- Gebruik icm watermeter
- Gebruik icm SolarGreenPoint (ik heb collectieve zonnepanelen)
- Gebruik icm ZWave schakel en meet materiaal (Toon Zorgeloos Wonen wil maar niet opschieten)
Reputatie 4
Badge
Nee, maar ook geen content met zonnepanelen en de terug levering. En dat had ik persoonlijk eerder verwacht dan de vergelijker.Precies, maar misschien weet een moderator al wat meer te vertellen over de zonnepanelen etc?
Ik wacht nog steeds op:
- Gebruik icm stadswarmte (vrienden van mij zitten met dit probleem)
- Gebruik icm zonnepanelen (liggen bij mij en familie op het dak)
- Gebruik icm watermeter
- Gebruik icm SolarGreenPoint (ik heb collectieve zonnepanelen)
- Gebruik icm ZWave schakel en meet materiaal (Toon Zorgeloos Wonen wil maar niet opschieten)

Ik wacht met name op het zWave schakelmogelihkheden via Toon. 
Ook de watermeter meting wil ik vraag!
Zoals eerder vermeld de concurentie zit niet stil:

http://www.iphoneclub.nl/264787/review-wemo-switch-slim-apparaten-bedienen-vanuit-app/