Toon 3.0 | Eneco Community

Toon 3.0

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

288 Reacties

Reputatie 1
Badge
Het ziet er inderdaad allemaal mooi uit, de demo-account werkt overigens inmiddels al niet meer :)
Maar gelukkig genoeg screenshots.
Ben zeer benieuwd naar deze dienst. Ik heb momenteel een alarm van WoonVeilig maar over dat bedrijf ben ik minder dan enthousiast. Dus het zou mooi zijn als Eneco alles geintegreerd aan zou bieden!
Reputatie 3
Badge +4
Net ook zitten kijken maar dat ziet er gelikt uit. Kom maar op met de update en de controllers kan niet wachten. 
Reputatie 1
Badge +1
Voor testen en produktontwikkeling ben ik ook altijd in. Maar ik vaag me af ofdat het echt stil staat. Ik denk eerder dat het veel tijd kost en geld

Esuse moi, er zijn 40.000 toon gebruikers die gezaamelijk 3.50 per maand ophoesten. Dat betekend dat circa (en dan hou ik het heel laag) 75000 euro per maand aan onderzoek/ontwikkeling gespandeerd kan worden, dat lijkt mij toch en dusdanig bedrag dat je zou mogen verwachten dat het allemaal wel en tandje sneller gaat als dat het nu gaat.

Voor Eneco zit aan dit alles ook en groot voordeel, je houd je klanten vast. Gaat eneco niet sneller iets doen verlopen toon contracten en gaan de mensen en deurtje verder kijken, en dat zou jammer zijn.
Hoi Marcel,

Wat mij betreft sla je de spijker op z'n kop!
Toon is nu 1,5 jaar op de markt dus het wordt wel eens tijd zeg.
Het is voor mij onbegrijpelijk waarom ze niet inzien dat klanten weglopen naar de concurrentie.
Het enige wat veel klanten nu nog bindt is de fantastiche vormgeveing van Toon aan de muur, maar het geduld kan ook op raken.......................
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Marcel,

Wat mij betreft sla je de spijker op z'n kop!
Toon is nu 1,5 jaar op de markt dus het wordt wel eens tijd zeg.
Het is voor mij onbegrijpelijk waarom ze niet inzien dat klanten weglopen naar de concurrentie.
Het enige wat veel klanten nu nog bindt is de fantastiche vormgeveing van Toon aan de muur, maar het geduld kan ook op raken.......................

Die uitstroom zal nog niet opwegen tegen de instroom moet ik eerlijk bekenen. Als ik de monteur die laatst de toon bij mijn ex monteerde, goed begreep lopen ze met 25 man elke dag toon's te installeren. Dus er is nog zeker een groei in toon. Echter, die groei gaat ergens stagneren en dan gaat de uitstroom wel opvallen natuurlijk.

Ik vind het eerder genant van eneco dat ze die 120.000 euro die maandelijks via de update's binnen stromen niet gebruiken om toon sneller tot en beter product te maken. Die 120.000 euro is natuurlijk niet netto, maar laat er 50.000 euro met aftrek van kosten overblijven dan alsnog praat je over 6 ton per jaar. Als je dat bedrag afzet tegen het aantal update's kan je wel zeggen dat het tergent langzaam gaat. Ik laat hierbij nog buitenwege dat het ronduit belachelijk is dat de update omtrend het steeds uitvallen van de internet verbinding (wat niet zo is maar zo lijkt) na bijna 3 maanden nog steeds niet verholpen is.
Helaas mee eens, hoewel ik twijfel aan de termijn van 3 maanden.....
Is dat niet minder?

En dat er een grote instroom zou zijn vind ik eigenlijk zo gek nog niet; Toon is immers een fantastich gadget!
Maar de concurrentie is verder en dat benauwd mij als "oude" Toon gebruiker.
Reputatie 6
Badge +1
Ik denk dat er nog wel meer groeimogelijkheden in Toon zitten. Alleen ik ben het eens dat ze moeten gaan opletten op het missen van de spreekwoordelijke boot. Maar de demo zag er veelbelovend uit en dat zou een reden dan kunnen zijn om 1 of schakelaars te kopen, puur voor de stroom per apparaat te indiceren. Maar goed zo ver is het nog niet.

we wachten af. Maximaal nog 22 dagen:p, want dan moet de update ( onder voorbehoud ) komen of al bezig zijn met zijn uitrol.
Reputatie 2
Badge
Quote http://www.energiebusiness.nl/2013/08/13/eneco-groep-schrijft-zwarte-cijfers/
---
Energiebedrijf Eneco heeft in het eerste half jaar van 2013 een netto resultaat van 184 miljoen euro behaald. Dit is 9 miljoen euro (+5 procent) meer in vergelijking met het eerste half jaar van 2012.
---

Dus geen enkele reden om te zeggen dat er niet genoeg middelen zijn om Toon sneller te ontwikkelen. Het is een keuze en op dit moment vraag ik me sterk af of het genoeg prioriteit krijgt... De boot is al los van de kade... Springen ze er nog op of niet...
Ik denk dat er nog wel meer groeimogelijkheden in Toon zitten. Alleen ik ben het eens dat ze moeten gaan opletten op het missen van de spreekwoordelijke boot. Maar de demo zag er veelbelovend uit en dat zou een reden dan kunnen zijn om 1 of schakelaars te kopen, puur voor de stroom per apparaat te indiceren. Maar goed zo ver is het nog niet.

Dat is mijn insteek ook; ik begin met de uitbreiding van de schakelaars, die ik nu ook al heb.
Maar de getoonde mogelijkhedi via de App vind ik vooralsnog heel interessant.
Reputatie 6
Badge +1
Quote http://www.energiebusiness.nl/2013/08/13/eneco-groep-schrijft-zwarte-cijfers/
---
Energiebedrijf Eneco heeft in het eerste half jaar van 2013 een netto resultaat van 184 miljoen euro behaald. Dit is 9 miljoen euro (+5 procent) meer in vergelijking met het eerste half jaar van 2012.

Dat is leuk,  maar het is een kosten en baten aspect en een aandeelhouders aspect (50 nederlandse gemeentes). Als de laaste groep een goedezekerheid hebben dat het project niet kan floppen, dan krijg je die aandeelhouders mee  en kun je absurt hoog investeren op een project. Maar als die tegen zijn of twijfelen aan het rendemant...........dan kun je het vergeten..... Dan kan de netto reseltaat nog zo hoog zijn.....iedereen kijkt naar het uiteindelijke te verwachten rendament van inversteringsprojecten. Dus dat bedrag is geen vrijbrief voor snelle ontwikkeling van Toon. 
En we weten niet wat er nog meer in het bedrijf en er buiten afspeelt, wat te maken heeft met de ontwikkeling van Toon. Gelukkig hebben ze daar bij Eneco topmanagers uitgevonden, die zich daar druk over moeten maken.
Wij kunnen wachten op de boot of overstappen op een snellere boot. Dat is de enigste optie. 
Wij moeten niet op de (snellere) boot wachten/stappen. 
Het is Eneco die de boot gaat missen, omdat Toon klanten van nu zeker die Toon al een jaar hebben en het wachten zat zijn, die kunnen opstappen. 
En uiteraard komen er wel nieuwe Toon gebruikers bij, maar uiteindelijk kan de weegschaal wel eens verkeerd doorslaan. 
Ook kan versneld minder nieuwe Toon gebruikers komen, omdat de slimmers zien wat de concurrentie aanbiedt. 
Reputatie 3
Badge
zie er goed uit allemaal ,

de demo website werkt niet meer maar de screenshots zien er veel belovend uit.
Ik wacht liever een week langer dan dat het een onstabiel systeem woord.!!
Een week langer??
Ik denk dat een termijn van (een) maand(en) realistischer is. 
Als in het najaar de zaak wordt uitgerolt, mogen we in onze handen klappen 
Reputatie 3
Badge
Ik bedoel daar niet mee dat ik verwacht dat het volgende week word uitgerold.
Als de oplevering maar goed is dan mag het van mij best nog wel even duren.

maar niet te lang graag :rolleyes:
Oké, nou deze of volgende week wordt eerst een update uitgerold. 
En uitbreidingen op Toon zal nog enige maanden duren. 
Reputatie 6
Badge +1
Wat wij (bij toeval) in de keuken hebben gezien, is veel belovend idd. Maar ik geloof ook dat dit nog niet in deze update zit. Ik verwacht deze update als een reparatie update. Maar we wachten wel af. Een keer wordt hij vrijgegeven........ We zijn net kinderen die bijna een nieuw snoepje krijgen :p
Uiteraard zit het niet in de update van deze maand. 
Hooguit zouden er voorbereidingen in kunnen zitten, die wij niet eens kunnen zien. 
Daar xijn meer voorbeelden van geweest. 
Uitrol van Zorgeloos Wonen zal nog wel enkele maanden duren. 
Reputatie 1
Badge
Yup, voorbereiden van producten(kopen/inslaan/afspraken maken over levering) installateurs trainen (nieuwe installaties) helpdesk trainen, testen in het veld van de software/hardware, reclam campagne, (tv/radio/internet) etc. etc.  
Het blijft ontzettend stil van de zijde van Eneco.
Ik had de ijdele hoop dat er toch nog een tipje van de sluier opgetilt zou worden.
Reputatie 4
Badge
Ik bedoel daar niet mee dat ik verwacht dat het volgende week word uitgerold.
Als de oplevering maar goed is dan mag het van mij best nog wel even duren.

maar niet te lang graag :rolleyes:

Helemaal mee eens, ik kan nog wel even wachten, als het dan maar stabiel is. Beter als dat ik het morgen heb en onstabiel is. Zoiets kost nu eenmaal tijd.
Geduld is een schone zaak 😮
Ze hebben geleerd van de eerste release van toon. Weten jullie nog hoeveel problemen er mee waren? Beter eerst goed doorontwikkelen en dan pas uitbrengen.
Reputatie 6
Badge +1
Daar ben ik het roerig mee eens. Je ziet wel bij de laaste update, dat een bug in de sftware zo gemaakt is, en hoe iedereen ligt te blazen om deze bug zo snel mogelijk op te lossen.
Ze hebben geleerd van de eerste release van toon. Weten jullie nog hoeveel problemen er mee waren? Beter eerst goed doorontwikkelen en dan pas uitbrengen.

Dat klopt Jacob,

Maar vroeger volgden de updates zich sneller op elkaar op. 
Nu wachten we bijna 3!! maanden, en vorige week werd gemeld dat er nog een paar kleine wijzigingen moesten worden doorgevoerd. 
Prima want aan een corrupte update hebben we ook niets. 
Maar Eneco had ook kunnen kiezen om de bug in de storingsmodule in een tussendoor update uit te brengen. 
Het zou enorm veel irritaties voorkomen hebben. 
Reputatie 1
Badge +1
Eneco had ook kunnen kiezen om de bug in de storingsmodule in een tussendoor update uit te brengen.
Het zou enorm veel irritaties voorkomen hebben.

Ik denk dat véél toon eigenaars het daar volledig mee eens zijn. Ik zie in de op hande zijnde update geen heilige graal maar simpel de oplossing voor de huidige troubels en thats it. Je hebt het al eerder gezegdt dat eind dit jaar pas progressie komt in zorgeloos wonen, en ik vermoed dat dit ook gelijk het laatste is wat er nog aan toon veranderd word.
Reputatie 4
Badge +4
Ik ken de omvang van de "testgroep" niet, maar misschien moet Eneco deze eens uitbreiden, want kennelijk is deze nogal beperkt. Anders zouden sommige bugs in eerdere versies wel  tijdens het testen aan het licht gekomen zijn.

Nu Eneco de demosite uit de lucht heeft gehaald, is dat m.i.  een teken dat het nog wel geruime tijd zal duren voordat er significante uitbreidingen/wijzigingen worden doorgevoerd in de software.

Net als een aantal andere forumleden, vind ik de communicatie van Eneco rondom de Toon erg slecht.  Op vragen krijg je geen antwoord of, als het een beetje moeilijk wordt, een nietszeggend antwoord.

De Toon draait bij mij op een oudere versie van de firmware en zonder problemen, maar als er geen grote wijzigingen in de komende update zitten, ga ik het denk ik niets eens installeren.  Duurt het heel erg lang, dan inderdaad maar eens bij een "concurrent" gaan kijken wat die kan leveren.

Zoals Brandje al aangaf: Eneco gaat de boot missen op deze wijze!

Peter-Paul