Toon 3.0 | Eneco Community

Toon 3.0

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

288 Reacties

Deze testers hebben tijdelijk een andere toon met andere firmware gekregen. Hier waren nog vragen/bezwaren over in een topic. Echter is dit topic binnen een dag verwijderd door Eneco.
Daarom verwacht ik eigenlijk dat dit wat wij nu schrijven morgen ook gegumd wordt.
Reputatie 2
Badge
Een officiele roadmap en wat meer transparantie zou het product en de markt goed doen.
Dan zien mensen wat er allemaal gaat komen en stappen in of helpen mee...

Het idee dat de concurrent het anders snel overneemt vind ik een beetje achterhaald in deze tijd.
Als je echt in je idee gelooft en er genoeg onderscheidende eigenschappen in hebt zitten,
dan moet transparantie juist een sterke positieve push geven aan het gehele product.

Stel je voor dat we mee kunnen helpen dit te ontwikkelen in een wat transparantere en open manier.
Dan zal je zien dat het product zich ten positieve en veel sneller ontwikkeld.

Door het dicht te houden, deels wellicht uit angst voor de concurrent, werkt volgens mij juist averechts.
Reputatie 2
Badge
Quote Brandje:
---
Daarom verwacht ik eigenlijk dat dit wat wij nu schrijven morgen ook gegumd wordt.
---

Wel benieuwd wie dit voor die tijd dan allemaal al gelezen hebben 🙂
Ja klopt, want de respons is nu wel erg mager.
Wordt het gummen wel makkelijk voor de moderators........................:p
Eens met JSE. Bij de eerste toon klantenbijeenkomst zouden we ook al meegenomen worden in de roadmap. Echter heb ik niks gezien.
Reputatie 1
Badge
Over dat gummen....Google Cache gumt wat lastig.
Wat dacht je van een printer en harde schijf.............................
Jacob wrote:

Eens met JSE. Bij de eerste toon klantenbijeenkomst zouden we ook al meegenomen worden in de roadmap. Echter heb ik niks gezien.

Hoi Jacob,

En ik ook niet:mad:
Ik denk dat jij net als mij en andere inmiddels al heel de boel opgeslagen heeft.
Ook bedankt voor de leuke ToonOpAfstandDomotics_405.apk 😉
Reputatie 2
Badge
En anders is er nog Facebook, Twitter, etc...
Badge
Misschien zijn er al wel gebruikers die het getest hebben, er was toch een tijd geleden ook een bijeenkomst bij eneco waarvoor mensen een geheimhoudingsverklaring moesten tekenen>? of was dat puur brainstormen...
Reputatie 2
Badge
Btw. zelfs Honeywell begint Eneco voorbij te streven, met Evohome.
Temperatuur per zone in te stellen. Dus niet meer zelf aan de knoppen draaien.

http://www.evohome.info/nl/

Dat moeten we met Toon 3.0 toch ook kunnen.
Een knop die de verwarmingsknop vervangt (zoals ook bij de Evohome) en zones instellen in de Toon.
Klaar, alles op afstand bestuurbaar via de app en men heeft geen reden meer om voor Honeywell te kiezen... :o
Reputatie 2
Badge
Quote theodp:
---
Misschien zijn er al wel gebruikers die het getest hebben, er was toch een tijd geleden ook een bijeenkomst bij eneco waarvoor mensen een geheimhoudingsverklaring moesten tekenen>? of was dat puur brainstormen...
---

Geen idee, ik was er in ieder geval niet bij. Kwam het geheel op het spoor via een of andere post op dit forum. Zag dat er meer te vinden was dan al was gedeeld. En de kracht tegenwoordig is toch echt transparantie en delen 🙂
Badge
Ik heb die Evohome bekeken, maar blijf dan toch de Toon mooier vinden 🙂 qau vormgeving en opties. Misschien een idee om bij de ideeen en suggesties te zetten: het indelen in zones
Reputatie 2
Badge
Done, theodp 🙂
Reputatie 6
Badge +1
Brandje wrote:

Wat ik me nu dan ook afvraag is, wanneer gaat die TEST van Zorgeloos Wonen van start en hoe meld je je daar voor aan??
Hup Eneco schep eens wat duidelijkheid in deze materie; of zijn we nu nog veel te vroeg..........

Ik zou me wel als proefkonijn willen aanmelden. Echter heb ik al de homewizzerd in huis. Dus tja is het voor mij (denk ik ) geen optie. Hooguit 2 modules om stroom van specifike apparaten te kunnen meten. Schakelen gebeurd bij mij al via de homewizzerd.
Reputatie 6
Badge +1
theodp wrote:

Ik heb die Evohome bekeken, maar blijf dan toch de Toon mooier vinden 🙂 qau vormgeving en opties. Misschien een idee om bij de ideeen en suggesties te zetten: het indelen in zones

ik vind Toon ook mooier vormgegeven. Daarbij is de omgeving zone instelling makkelijk bereikbaar via thermostatische knoppen. Dat zal ook vele malen goedkoper zijn. 

Daarbij twijfel ik ofdat het wijs is om alles afhankelik te laten worden van 1 apparaat. Als dit apparaat begeeft, dan heb je niks meer en wordt je eigenlijk "lam gemaakt"

kijk maar... Als vroeger de stroom uit viel, ging het leven door. Als heden de stroom uitvalt dan staat bijna alles stil, want we hangen van "stroom vragende apparaten" en internet aan elkaar.  Deze trend zie je ook in de huiskamers gebeuren. Alles in een abonementen bv. Als direct Toon uitvalt, heb je geen controle meer over je lampen, verwarming en alarm in huis. Als je problemen hebt met 1 firma, krijg je hetzelfde verhaal. Het heeft zijn voordelen en zijn nadelen, maar toch.
Klinkt allemaal goed zeg als ik dit allemaal zo lees. Maanden terug ooit een Eneco enquete ingevuld, met wat ik er voor over zou hebben voor randapperatuur, eventuele abbonementskosten, etc.

Kom maar door met het nieuwe pakket en update!
Reputatie 2
Badge
Quote ronvandegraaf:
---
Klinkt allemaal goed zeg als ik dit allemaal zo lees. Maanden terug ooit een Eneco enquete ingevuld, met wat ik er voor over zou hebben voor randapperatuur, eventuele abbonementskosten, etc.
---

Ja, maar de ontwikkelingen gaan snel en ik ben benieuwd of je nu nog steeds evenveel over zou hebben voor de randapparatuur en eventuele abonnementskosten. Zeker daar er meer en meer producten op de markt verschijnen waar geen abonnementskosten aan verbonden zijn.

En last, but not least, die gewoon blijven werken als je wisselt van energieleverancier. Dat is bij Toon niet het geval...

Er zijn zelfs mensen die hun tablet inbouwen: http://nl.tinypic.com/view.php?pic=4u9fus&s=5#.Us0oInk7qDk
Reputatie 4
Badge
JSE wrote:

Er zijn zelfs mensen die hun tablet inbouwen: http://nl.tinypic.com/view.php?pic=4u9fus&s=5#.Us0oInk7qDk

Lol, die kende ik nog niet. Zo'n groot scherm is wel handig, kan je een hoop info op kwijt. Of het dan nog overzichtelijk is?
Maar de toon is eigenlijk ook een simpele tablet.
ronvandegraaf wrote:

Kom maar door met het nieuwe pakket en update!

Dan had je op z'n minst toch wel opgeroepen moeten worden voor een test.
Of ze hadden kennelijk genoeg testers en hebben een keuze gemaakt.

En ook ik roep: kom maar op met de mogelijkheden; ik ben op de Toon zoals ie nu is uitgekeken en wil wel weer een aanvulling. Jammer dat het zo stil is op dat gebied vanuit Eneco.
Reputatie 1
Badge +1
Brandje wrote:

. Jammer dat het zo stil is op dat gebied vanuit Eneco.

Zoals gewoonlijk:mad:
Reputatie 6
Badge +1
Voor testen en produktontwikkeling ben ik ook altijd in. Maar ik vaag me af ofdat het echt stil staat. Ik denk eerder dat het veel tijd kost en geld en dat dat in deze tijd een beetje de remming geeft. Wij hebben natuurlijk ook geen overzicht vn aantallen Topns die zijn uitgezet, hoeveel problemen er zijn etc etc. Maar ik kan me zo wel de remming voorstellen, als alle cyfers een beetje tegen vallen
Dat kan wel zijn; het blijft allemaal gissen, maar Eneco til dan een tipje van de sluier op.
Want dat ze met de uitbreiding bezig dat is een ding dat zeker is!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen