Toon 3.0 | Eneco Community

Toon 3.0

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

288 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
Alles leuk en wel,
maar laten ze eerst maar eens zorgen dat het een en ander met zonnepanelen kan samen werken.
of te wel de terug geleverde wattjes  kan weergeven op de app en op Toon.
en op mijn Eneco tussenstand slim.
de oude app kon dit wel.
en daarna pas de nieuwe uitbreidingen implementeren.

en dan maar hopen dat het systeem niet al te duur word voor de klanten.
anders blijf ik m,n lampjes gewoon met de al aanwezige klik aan/uit van een paar eurie,s aan/uit doen.🆒
wat lampje a b of c verbruikt zal me dan een worst wezen.

maar het ziet er wel leuk uit allemaal:D

en dan maar hopen dat het systeem niet al te duur word voor de klanten.
anders blijf ik m,n lampjes gewoon met de al aanwezige klik aan/uit van een paar eurie,s aan/uit doen.🆒
wat lampje a b of c verbruikt zal me dan een worst wezen.

maar het ziet er wel leuk uit allemaal:D

Precies Jan,

Dat stelde ik ook!
Want voor 14 euries heb je klik aan/klik uit met 3 steekcontatcten, duus het moet wel betaalbaar zijn, anders gaat Eneco met de uitbreidingen de boot missen en blijf ik lekker, net als jij, met m'n simpele afstandsbediening de zaak bedienen.
En wil ik weten wat de stroom kost, dan is vaak het totaal belangrijk, dus door is Toon perfect voor geëcipeerd!
Reputatie 4
Badge
Alles leuk en wel,
maar laten ze eerst maar eens zorgen dat het een en ander met zonnepanelen kan samen werken.
of te wel de terug geleverde wattjes  kan weergeven op de app en op Toon.
en op mijn Eneco tussenstand slim.
de oude app kon dit wel.
en daarna pas de nieuwe uitbreidingen implementeren.

Ik denk dat ze toch ook vooruit moeten kijken en niet stil kunnen blijven staan. En misschien zijn ze wel met beide bezig, wie zal het zeggen.

ik heb ook zo'n klik aan klik uit ding. Met één afstandsbediening regel ik alle verlichting in de woonkamer 🆒
Reputatie 1
Badge +1
Ik denk dat ze toch ook vooruit moeten kijken en niet stil kunnen blijven staan. En misschien zijn ze wel met beide bezig, wie zal het zeggen.

ik heb ook zo'n klik aan klik uit ding. Met één afstandsbediening regel ik alle verlichting in de woonkamer 🆒

Ik denk dat Eneco zich eerst rich op het aan en uit zetten op afstand van huiselijk apparatuur. De concurentie is al daarmee veel verder dan enco. Ik wil niet zeggen dat het bepalend is voor toon maar veel nuon gebruikers maken veel gebruik van deze toevoeging. Daarom denk ik dat medio maart/april Eneco deze extra functionaliteit gaat uitrollen.
Reputatie 7
Badge +7

In 7 sloten tegelijk lopen gaat gegarandeerd mis .
zoek / en lees nog eens op google het eerste zonnepanelen project van eneco 
jaren terug .
slechte netinverters enz enz
dat heeft gegarandeerd de aandeelhouders centjes gekost.

zorg dat het een goed werkt , en ga dan verder met het volgende.
2 a 3 dingen tegelijk ik vrees zeker als er meerdere partijen bij betrokken zijn.

maar goed ik dwaal af :)
wie heeft hem niet zo,n klikker !
Reputatie 4
Badge
Ik denk ook, goed zal het niet zijn als er meerdere zich ermee bezig houden, maar als ze al achter lopen op de concurent?
En ze zullen toch wel geleerd hebben van eerdere fouten? Maar we zullen zien.

Ik gebruik mijn klikker wel voor de verlichting, die hoef ik niet op afstand aan en uit te kunnen zetten. Mijn kachel daar integen wel.
Ik denk dat Eneco zich eerst rich op het aan en uit zetten op afstand van huiselijk apparatuur. De concurentie is al daarmee veel verder dan enco. Ik wil niet zeggen dat het bepalend is voor toon maar veel nuon gebruikers maken veel gebruik van deze toevoeging. Daarom denk ik dat medio maart/april Eneco deze extra functionaliteit gaat uitrollen.

Nou ik kan niet wachten, maar wel voor een redelijk prijs!
Hoor je nog klachten van NUON gebruikers en hoe was daar de prijs?
Zit jij daar wel eens op het forum?
Reputatie 4
Badge
Nuon heeft zelf geen forum ...toch?
Ik kom wel via Google recente ervaringen tegen.
Reputatie 2
Badge
Zeker weten dat je niet meer vind? Ik wel :)
Ga maar eens naar: https://toonzorgelooswonen.nl/nl/web/zorgelooswonen/ en login met demo, wachtwoord demo

Zelfde geldt voor de mobiele website: http://toonzorgelooswonen.nl/mobiel/index_pc.html
Kan je zelf al eens wat aan en uitschakelen.

Mooi om te zien waar ze mee bezig zijn en waar Toon naar toe gaat. Niet wetende hoe lang dit beschikbaar blijft, hieronder de foto's van alle tabs.

Afbeelding 1

Afbeelding 2

Afbeelding 3

Afbeelding 4

Afbeelding 5

Afbeelding 6

Afbeelding 7
Reputatie 2
Badge
En voor de liefhebbers, de handleiding en voorwaarden
Briljant! Domotica voor dummy's. Precies waar ik naar opzoek ben! Eneco kom maar op met de update!
Hoi JSE,

Fantastisch waar je ons mee verwent!!
Zie er gelikt uit zeg!!
En voor de liefhebbers, de handleiding en voorwaarden

Deze handleiding ga ik een s goed lezen.
Ik zou zeggen Eneco kom maar op met deze zaak; langer wachten betekent de boot missen!!
Hoop dat alle andere z-wave producten gewoon competable zijn. In dat geval heb ik een goede keuze gemaakt om voor toon te kiezen en niet voor een ander product in de markt.
Reputatie 2
Badge
Quote "Met het product in samenhang met de randapparatuur krijgen de deelnemers naast de huidige Toon functionaliteiten extra functionaliteiten zoals het kunnen aan- en uitschakelen van apparaten op afstand, het laten afgaan van een alarm bij bepaalde gebeurtenissen en het kunnen meten van het individueel verbruik van apparaten.
Wat ik me nu dan ook afvraag is, wanneer gaat die TEST van Zorgeloos Wonen van start en hoe meld je je daar voor aan??
Hup Eneco schep eens wat duidelijkheid in deze materie; of zijn we nu nog veel te vroeg..........
Reputatie 2
Badge
Als je goed leest, die test is dus al geweest: De test vangt aan in week 27 en duurt tot week 31 2013. Deelnemers committeren zich door deelname voor de gehele duur van de test. Eneco behoudt zich te allen tijde het recht voor de test om voor haar zwaarwegende redenen met onmiddellijke ingang te beëindigen.

Staat in het voorwaarden pdf-je
Reputatie 2
Badge
Iemand trouwens interesse in de Android app: http://www.toonzorgelooswonen.nl/app/
Reputatie 2
Badge
Quote "De Zorgeloos Wonen Toon is een speciale (test) versie van de gewone Toon (voor informatie over de reguliere Toon: zie www.eneco.nl/toon). Indien u reeds over een reguliere Toon beschikt, zal het u opvallen dat er een nieuwe tab ‘Control' onderin de display is bijgekomen. Verder ziet de Toon er op het eerste gezicht hetzelfde uit, maar onderhuids kan deze Toon nu nog meer."
Als je goed leest, die test is dus al geweest: De test vangt aan in week 27 en duurt tot week 31 2013. Deelnemers committeren zich door deelname voor de gehele duur van de test. Eneco behoudt zich te allen tijde het recht voor de test om voor haar zwaarwegende redenen met onmiddellijke ingang te beëindigen.

Staat in het voorwaarden pdf-je

Hoi JSE,

Bedankt voor de aanvulling; ik was pas bij de handleiding, toen ik al reageerde...................
Reputatie 1
Badge
De speciale testversie van Toon is gewoon een reguliere Toon (danwel de nieuwere versie? waar ik niets van wist totdat ik het ergens hier op het forum las) maar dan met een ander (test) certificaat en andere (test) firmware. "Onze" Toon kan het wel aan. 
Reputatie 2
Badge
Zo jammer dat ook de concepten voor Zon en Wind teruglevering nog niet in Toon zijn geintegreerd.
En ik wil eigenlijk niet geloven dat een club als Quby hier de technische beperking is. Eerder is het Eneco die langzaam schakelt.
Ik snap goed dat als je iets uitrolt, het echt moet werken. Maar dit duurt wel heel lang...

Al een jaar geleden een aantal designopties opgegooid: https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/software-updates-toon-4676/index9.html#post22505
Reputatie 2
Badge
(verwijderd, dubbele post, sorry)
De test is al geweest inderdaad. Ik wilde ook meedoen maar ik woonde tever weg. Weet dat er een aantal forumleden aan mee hebben gedaan. Echter daarna werd het stil. Waarschijnlijk ook een geheimhoudingsverklaring moeten teken.
Reputatie 2
Badge
Quote toon_liefhebber:
----
De speciale testversie van Toon is gewoon een reguliere Toon (danwel de nieuwere versie? waar ik niets van wist totdat ik het ergens hier op het forum las) maar dan met een ander (test) certificaat en andere (test) firmware. "Onze" Toon kan het wel aan.

---

Volgens mij is het ook enkel een softwarematige update die nodig is. Technisch gezien is de huidige Toon die we allemaal hebben prima capabel om al deze functies uit te voeren.