Toon 3.0 | Eneco Community

Toon 3.0

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

288 Reacties

Reputatie 1
Badge +1
Ik denk dat je je daarover nog wel eens kan gaan verbazen. Eneco heeft zich als doel gesteld elk kwartaal een nieuwe update te doen met een nieuwe feature in toon. Dit hebben ze tot nu toe nog niet helemaal gehaald in mijn ogen, maar alles weist er op dat er meer energie meters aan zitten te komen.het lijkt mij dan logisch dat je deze dan ook kan schakelen. De concurrentie kan dit namelijk al.

Elke kwartaal en nieuwe update klopt, maar dit heeft geen nieuwe feature bevat enkel het oplossen van problemen. Ik ben benieuwdt of het schakelen van apparaten nog word toegevoegd, mijn gevoel zegt dat eneco het huidige concept perfectioneerd en het daarbij gaat laten.
We gaan het zien. Ik weet dat ze er mee aan het experimenteren zijn/geexperimenteerd hebben. Daarnaast is er een tweede stukje hardware voor nodig wat wordt ontwikkeld door quby. Dit kost geld dus het is in mijn ogen zeer waarschijnlijk dat het wordt uitgebracht.
Reputatie 6
Badge +1
Ik ben ook benieuwd jacob. Ik heb alleen nu de homewizzard in huis werkend en dat bevalt me eigenlijk uitstekend. Voornamelijk de kosten van nevenproduckten die de homewizard kan aansturen (klik aan klik uit bv). Ik ben bang dat Toon met zijn Z-wave protocol daar niet tegenop kan, waardoor het hele homedomatica plaatje erg prijzig zal worden.
Natuurlijk zou het wel een uitkomst zijn voor mensen die al een z-wave homedomatica aansturing hebben. Alles op 1 centrale plek. Je Toon!
Maar dan hopelijk wel bedienbaar (ook) met een App, anders kunnen ze het wel laten.
Reputatie 6
Badge +1
Ja ook dat Ton, maar als ik kijk dat een z-wave aan/uit schakelaar rond de 40 euro per stuk kost, als het niet meer is en je voor dat bedrag ook 3 klik aan klik uit aan/uit schakelaars hebt, dan weet ik het wel. Mijn portomonee wordt niet vrolijk van het z-wave verhaal.
Uiteraard heeft alles z'n prijs, maar je vergeet wel dat een beginneling wel het kastje gekoppeld aan de router a 120 euro's moet kopen voor hij/zij met Homeautomation van start kan gaan...................

Dan je bedenken dat ik de te schakelen punten nu met een setje van 15 euro's bedien.
Dus 1 afstandsbediening en 3 schakelunits.
In de loop der tijd zelfs 3 van die setjes gekocht.
Er ligt nu een afstandsbediening in de douche; in de keuken; in de huiskamer; makkelijker dan de Smartphone die je thuis ook niet altijd in je broekzak hebt zitten.
En de Kerstboom loopt uiteraard ook over die simpele schakelaar; dikke pret voor weinig geld
Reputatie 1
Badge +1
Dit is ook wat ik een paar postings bedoelde met "kosten/baten" verhaaltje. Mensen willen het wel, maar mag niet teveel gaan kosten. Zoals ik het zou willen hebben heb ik zeker 4 schakelaars nodig. Echter, als ik daar tussen de 150€ en 200€ voor moet neertellen dan gooi ik de knuppel in het hoenderhok.

Nu vergeet ik niet dat Eneco met qubi en deal kan slaan, Eneco neemt bijvoorbeeld 30.000 schakelaars af voor en x bedrag waardoor Eneco het aantrekkelijk in de markt kan zetten. Dit is zeker niet ondenkbaar omdat we in en crissis zitten, het is voor de leverancier ook en win-win situatie. Mensen aan de slag, iets winst en enco ook.

Kortom, we zien het idd wel.
Reputatie 6
Badge +1
Het is altijd een kosten baten verhaal. Echter Ton, wat ik al aangaf, werkt de homewizard met het klikaanklik uit systeem. Dus je kunt dan schakelen met app waar ter wereld en ook nog steeds schakelen met een afstandsbediening. Echter hier geld ook dat de homewizerd een behoorlijke duit kost. Het zal er dus vanaf hangen wat het sturingskastje, dat straks met Toon kan communiseren, gaat kosten. Even de prijs van de schakelmodules daargelate .

Echter heeft ooit iemand in een ander forum al geopperd, als idee, om samen te gaan werken met homewizard. Dit zou de makkelijkste weg zijn: 1 app maken voor de Toon software en die app, kan via internet de homewizard aansturen. App in de software inplanteren en klaar. Het systeem werkt, want de homewizard kan nu al via een internetapp, net zoals bv toon op afstand, bestuurd worden. 
Maar ofdat quby dat leuk vind is ten tweede
Jazeker de prijs van de besturingseenheid is van belang; duurder dan Homewizrad, dan kan Eneco het verder wel vergeten................
Toch pech jvp want toon werkt met het z-wave protocol om met de meteradapter te communiceren. Wat ik vermoed is dat Eneco in eerste instantie de concurentie aangaat met Nuon. En een vergelijkbaar systeem gaat lanceren maar dan ook dat je meteen kan zien wat het apparaat verbruikt. In een later stadium openen ze toon om opgenomen te worden in een netwerk. Aangezien z-wave het protocol is waar alle producenten een convernant over hebben gesloten gaan ze dat niet veranderen denk ik. Daarnaast gaat Eneco (speculatie van mijn kant) zelf de tussenstekkers verkopen en die zullen niet heel duur worden want ze willen een breed publiek.
Hoi Jacob,

Mede daarom heb ik nog niet geinvesteerd in bv Homeautomation en ik hoop dat in 2014 Eneco daar toch verduidelijking over gaat geven. Nu ga ik nog maar even met m'n klik/aan klik/uit setje door.
Anders gaan ze toch op dat gebied echt de "boot" missen.
Precies, ik ook. Heb plannen te over. Ben daarom bij dat er schot in begint te komen bij Eneco. 🙂
Reputatie 4
Badge
Ik kan haast niet wachten, kom maar op. En mochten ze testers zoeken, meld ik me vast aan 🙂
Reputatie 6
Badge +1
Wel zullen zien en we zullen het gaan beleven. Ik hoop ook dat ze vaart zetten, achter die ontwikkeling. Maar soms, heel soms twijfel ik aan de snelheid. Als ik zie hoe lang een fixupdate duurt voor een correct werkende wifi verbinding, moet ik dit niet denken dat dit gebeurd in een homeautomatiserings configuratie.
Ik weet dat Eneco met het z-wave werkt, maar je kunt in mijn optiek ook op meer paarden wedden dan alleen z-wave. 
Maar ja, als er vervolgns weer contracten liggen, word het weer een hang en wurg verhaal.

maar nogmaals we gaan het beleven en zien in de toekomst........ Of niet 🙂
Reputatie 4
Badge
Ach jvp, als je b.v. ziet hoelang het duurt voordat upc met een android app komt voor de horizon. Die zou eind vorig jaar al moeten zijn, en is er nu nog niet.
Maar hij komt er nu geloof ik aan.

Maar we kunnen beter iets langer wachten en dat het dan goed werkt, als dat het nog vol zit met kinderziektes enzo.
Wel zullen zien en we zullen het gaan beleven. Ik hoop ook dat ze vaart zetten, achter die ontwikkeling. Maar soms, heel soms twijfel ik aan de snelheid. Als ik zie hoe lang een fixupdate duurt voor een correct werkende wifi verbinding, moet ik dit niet denken dat dit gebeurd in een homeautomatiserings configuratie.
Ik weet dat Eneco met het z-wave werkt, maar je kunt in mijn optiek ook op meer paarden wedden dan alleen z-wave. 
Maar ja, als er vervolgns weer contracten liggen, word het weer een hang en wurg verhaal.

maar nogmaals we gaan het beleven en zien in de toekomst........ Of niet :)

Wie weet Jürgen wat er straks voor verrassing in de update van januari 2014 zit.
Uiteraard niet meteen een uitbreiding voor homeautomation, maar een voorloper/aankondiging...............
Reputatie 1
Badge
Een kleine teaser: http://toonzorgelooswonen.nl/mobiel/index_pc.html. Klik op demo en op control.

Ik gok erop dat er een nieuw abbonnement aan vast komt te zitten. Omdat je kan inloggen met een "zorgelooswonen" account.
Hoi toon_liefhebber,

Ja je zit ons wel weer lekker te maken he?
Nou vind ik niet erg hoor.
Ze zijn dus duidelijk bezig; er moet straks iets uit de bus komen; de webside is in iedergeval vastgelegd.
Reputatie 4
Badge
Ik ben nu wel heel erg nieuwsgierig wat het dadelijk allemaal gaat worden. Ziet er nu al goed uit, kan haast niet wachten.
En mocht er iets op de abonnementskosten komen heb ik dat er wel voor over.
Een kleine teaser: http://toonzorgelooswonen.nl/mobiel/index_pc.html. Klik op demo en op control.

Ik gok erop dat er een nieuw abbonnement aan vast komt te zitten. Omdat je kan inloggen met een "zorgelooswonen" account.

Ik ben nog eens op het www aan het surfen geweest, maar alles zit dicht getimmerd.
Jammer dat je er verder geen vinger achter kan krijgen.
Ziet er interessant uit. Veel overeenkomsten met woonveilig. Ook een handig en goed werkend systeem.
Briljant! Ik wil niet weten hoe je het gevonden hebt en of Eneco er gelukkig van wordt als je dit deelt 🙂. Maar het laat wel zien dat ze er mee bezig zijn in een gevorderd stadium. Hoop wel dat het niet zo gaat als bij Nuon. Daar kun je er maar 10 apparaten op aansluiten.
Reputatie 4
Badge
Daar kun je er maar 10 apparaten op aansluiten.
Ik ben wel benieuwd wat je daar allemaal dan op aan wil koppelen, verlichting kun je weer aan mekaar koppelen zodat het 1 - 2 of misschien 3 apparaten zijn toch?
Briljant! Ik wil niet weten hoe je het gevonden hebt en of Eneco er gelukkig van wordt als je dit deelt 🙂. Maar het laat wel zien dat ze er mee bezig zijn in een gevorderd stadium. Hoop wel dat het niet zo gaat als bij Nuon. Daar kun je er maar 10 apparaten op aansluiten.

Hoi Jacob,

Ik hoop dat Eneco dit concurrend in de markt zal zetten.
Ook met 10 apparaten zou ik al blij mee zijn.
Ik kijk er erg naar uit!
Reputatie 4
Badge
Ik zie dat er ook gesleuteld is aan de knoppen. bv de knoppen thuis, weg slapen staat de vooraf ingestelde temperatuur niet meer maar een icoontje.
Moet eerlijk zeggen dat ik het wel makkelijker vind als de temperatuur en in blijft staan.
Maar er kan nog van alles gebeuren denk ik. Het kan ook alleen een voorbeeldje zijn.