Toon | Eneco Community

Toon

Vraagje heeft iemand dit ook gehad.. sins ik zon op toon heb is mijn toon helemaal vanslag.. heb geen kachel aan en gebruik volgens toon het zelfde als d at ik de kachel de heledag aan zou hebben.. gebruik dus meer gas. En de display van toon werkt ook heel slecht.
Misschien toch verstandig om eneco te bellen
Ge

3 Reacties

Zon op Toon®️ heeft uiteraard niets met je gasverbruik te maken, maar alles met stroom opwekken/verbruiken en terugleveren.
Welke software versie draait op je Toon®️?

Ik zou 2 zaken uitproberen.
1) maak je meteradapter jn de meterkast even 30 seconden stroomloos
2) maak je Toon®️ module bij je CV een minuutje stroomloos.
@P.C. van Jeveren
Als het helpt, het is goed om te weten dat U de functie van een slimme meter mag uitzetten en teruggaan naar hoe het was voordat Toon werd geinstalleerd. U hebt zelfs het recht om het team dat de slimme meters komt plaatsen de deur te wijzen, als het gebeurt op de manier die ik hoorde omschrijven door een bekende. Het slimme meter team kwam aan de deur, belde aan en bij het open doen van de deur werd er gezegd "We komen de slimme meter plaatsen, het hele blok wordt daarvan voorzien dus Uw woning ook" en zonder een badge of vergunning c.q. bewijs van identiteit te tonen liep het team naar binnen en ging aan de slag. Pas later besefte de verbouwereerde bewoner dat dit een onwettige manier van doen is. Identificering is altijd een must, volgens de wet. Wat als je zomaar iedereen binnen laat die zegt jou een dienst te bewijzen? Dat is toch niet van deze tijd?

Kortom, ik geef hier informatie over de gang van zaken uit het echte leven, met ervaringen van echte mensen. Ook kritische stemmen, van slimme meter-gebruiker zowel als deelnemer aan het installerings plan van slimme meters. In het volgende artikel uit de Engelse Guardian, is meer informatie te vinden.

Ik ben regelmatig in Engeland en hier zijn hele bevolkingsgroepen tegen het plaatsen van slimme meters. Goed geinformeerd, ook over de effecten van slimme meters op de gezondheid. Gisteren las ik een ander helder en realistisch verslag in de plaatselijke krant, met uitleg van de fictieve voordelen en het sprookjes-gehalte, wat grotendeels overeenkomt met het artikel in onderstaande link.
Hopelijk kunt U Engels lezen. Ik hoop dat de zon aan de hemel voor U helder schijnt.

https://www.theguardian.com/money/2016/oct/01/smart-meter-energy-saving-revolution-cut-bills-gas-electricity
Ik dacht al waar blijft “onze” opstoker om ons te vertellen waarom we tegen een slimme meter moeten zijn.
Deze reactie heeft geen enkele toegevoegde waarde mbt het issue van de ts in dit topic.?
Het lijkt er op dat hij her en der zijn boodschap weer even gedropt wil hebben.
Erg storend!?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen