Toekomstige Toon versies | Eneco Community

Toekomstige Toon versies

• 23 september 2017
  • 19 reacties
  • 595 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8
Zoals eerder is aangekondigd, kom er dit jaar 3 nieuwe functie's aan..
Deze zijn bij ons alle wel bekend.. Alleen is er veel onduidelijkheid over hoe dit in de praktijk zal gaan werken.. In dit topic kunnen we losgaan hierop..

Inzake versie 4.8 heb ik een klein nieuwtje, maar met heelveel zekerheid kan ik dit niet garanderen..

Naar verwachting zou 4.8 aankomende week worden uitgerold. Let op: er zijn geen garanties dat dit werkelijk zo is.. Kreeg dit nieuwetje via de app te horen van Eneco.. :)

19 Reacties

Dat zou best eens kunnen, want dan wordt het begin gemaakt met de monitoring CV, wat in 4.9 z’n beslag krijgt.
Dus in de loop van oktober kunnen we met de verspilApp spelen.
Op de ledenavond werd dat aangekondigd; uiteraard vragen daarover gesteld inzake het onderscheid, kwam een niets zeggend antwoord op.
Ik houd het gewoon bij m’n slimme stekkers. Dan weet ik het exact.
Reputatie 7
Badge +8
Dat zou best eens kunnen, want dan wordt het begin gemaakt met de monitoring CV, wat in 4.9 z’n beslag krijgt.

Inderdaad Ton..
Ik ben heeeeel benieuwd naar 4.9.. vooral ook omdat dan de nieuwe Toon op Afstand word uitgerold..
Ben nou ook wel eens benieuwd of KetelIQ in Toon komt.. Zeker aangaande de waterdruk? Dat is ook wel een dingetje aan het worden.

Inderdaad Ton..
Ik ben heeeeel benieuwd naar 4.9.. vooral ook omdat dan de nieuwe Toon op Afstand word uitgerold..
Ben nou ook wel eens benieuwd of KetelIQ in Toon komt.. Zeker aangaande de waterdruk? Dat is ook wel een dingetje aan het worden.

Een nieuwe App Toon op Afstand?
Ik denk dat je je vergist. De nieuwe hybride uitvoering wordt nu getest en is nog lange na niet goed werkend!!
Ik denk dat je de verspil App bedoelt die er gaat komen......
Reputatie 7
Badge +8

Inderdaad Ton..

Een nieuwe App Toon op Afstand?
Ik denk dat je je vergist. De nieuwe hybride uitvoering wordt nu getest en is nog lange na niet goed werkend!!
Ik denk dat je de verspil App bedoelt die er gaat komen......

Ton,

Bij Softwareversie 4.9 staat toch echt Toon-App. Ga ik uit van Toon op Afstand.

Uiteraard dat heb ik gelezen.
Dat is de Verspil App
Zou dit nwe "toezicht" aanwinst een voordeel kunnen betekenen alsmede het onderscheid laten zien wanneer de ketel opnieuw is met het gas toevoer en/of het stoppen omdat de warmteketel zijn beurt staat pas aan met warmte te leveren via de verwekte lucht van buiten?
Reputatie 6
Badge +7
De enige manier waarop ik dat zie hoe de verspilchecker gaat werken denk is hoe op een makkelijke manier dat ingevoerd kan worden net zoals logitech dat met zijn harmony serie doet . Een zeer uitgebreide database met heel veel apparatuur die je kan selecteren ..

Als dat klopt wat Ricardo@mAiden zei hoe het gaat werken .

En op wat voor manier gaat Toon de CV monitoren ? De foutmeldingen worden nu ook al doorgegeven . Het enige wat ik er nog bij kan verzinnen is waterdruk en een reminder voor onderhoud . Of mis ik iets ?
Reputatie 7
Badge +3
Misschien ben ik een zuurpruim hoor maar die functies zoals hierboven omschreven lijken mij nogal erg magertjes om die veelbesproken abonnementsverhoging te rechtvaardigen.
Ik vind het erg teleurstellend om te zien wat er in 4.8/9/10 wordt opgeleverd.

Tussenstand jaarnota: redelijk nutteloos als je het mij vraagt vanwege de verschillende seizoensinvloeden en de grote invloed van het algehele weerbeeld/temperatuur gedurende de rest van het jaar. Niets iets waar je als gebruiker invloed op hebt.

Ketelmonitoring zit ik zelf ook niet op te wachten, eens per jaar komt er vanzelf een monteur langs voor onderhoud.

De energieslurpers zijn al genoeg besproken......

Dit is echt geen extra 12 euro per jaar waard voor mij.

Met vriendelijke groeten.

Toonz
Reputatie 7
Badge +8
Hoi @Toonz,

De prijsverhoging die per 1 oktober in gaat, is voor iedereen anders. De 1 vind hem te rechtvaardigen, de ander weer niet. Uiteindelijk komt het erop neer. Wil je de prijsverhoging niet, zeg je Abbonement op, doe je dit niet krijg je alsnog de prijsverhoging. Ik heb het er wel voor over.

Ik wacht me smart op de 3 nieuwe functies, vooral om het feit dat ik 1 van de innovators was die KetelIQ heb getest. Ben zeer benieuwd of de Waterdruk en retour en aanvoer nu ook in Toon meegenomen worden. Zal voor mij zeer welkom zijn deze functie. Zie graag mij waterdruk en alles op Toon ipv naar de schuur te moeten lopen.

Verspil functie ben ik ook erg nieuwsgierig naar. Vooral om het feit hoe alles zal gaan werken. Er zijn genoeg theorieën te vinden, hoe men denk dat het zou gaan lopen.

Tussenstand functie ben ik wel wat afzijdiger tegen. Dit is meer omdat de Tussenstand op Mijn Eneco nog nooit fatsoenlijk gewerkt bij mij.

Groetjes,

Ricardo
Reputatie 7
Badge +8
Onderstaande is puur een gevoel, maar deel hem toch met jullie..

Ik gok dat er vandaag een moment komt voor 4.8, of die uitgerold kan/mag worden. Als dat mag/kan, zal die denk ik Woensdag uitgerold gaan worden.
Hoi Ricardo,

Ivm update 4.9 had ik op ons platform nadere info gevraagd.
Inderdaad is de VerspilApp een los staand iets van deze versie.

Zoals ik eigenlijk al verwachtte.
Reputatie 7
Badge +8
Hoi Ricardo,

Ivm update 4.9 had ik op ons platform nadere info gevraagd.
Inderdaad is de VerspilApp een los staand iets van deze versie.

Zoals ik eigenlijk al verwachtte.

Hoi Ton,

Dankjewel voor het informeren.
Ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat werken.
Ja dat is de grote vraag.
Daar zal Eneco dus tzt mee komen.
Reputatie 4
Badge +1
De enige manier waarop ik dat zie hoe de verspilchecker gaat werken denk is hoe op een makkelijke manier dat ingevoerd kan worden net zoals logitech dat met zijn harmony serie doet . Een zeer uitgebreide database met heel veel apparatuur die je kan selecteren ..

En op wat voor manier gaat Toon de CV monitoren ? De foutmeldingen worden nu ook al doorgegeven . Het enige wat ik er nog bij kan verzinnen is waterdruk en een reminder voor onderhoud . Of mis ik iets ?
Ik vrees dat het allemaal een stuk minder zal zijn dan je verwacht

Hangt er af wat je bedoelt?
Het gaat daar over versie 4.9, het monitoren van je CV EN de verspil App.
Reputatie 4
Badge +1

Hangt er af wat je bedoelt?
Het gaat daar over versie 4.9, het monitoren van je CV EN de verspil App.
ja wat is monitoren? Wij geven de datum in dat de ketel een nieuwe onderhoudsbeurt nodig heeft en Eneco geeft een seintje wanneer het zover is? Of zal het verder gaan..? Dat doet diegene die het ketelonderhoud doet ook, die geeft ook een seintje dat ze weer langs komen om de ketel te controleren. Hoop dat ik het mis heb.
Oké, ik dacht dat je het ook over de verspilApp had.
Wat er gemonitord zal worden is toch al bekend?

Als je versie 4.8 hebt, weet je het antwoord al.
Reputatie 6
Badge +7
De verspil app ben ik wel benieuwd naar ...
Zoals het er nu uit ziet is de cv ketel monitor een domper als het inderdaad een onderhouds reminder is ... I hoop het niet ...
Reputatie 4
Badge +1
De verspil app ben ik wel benieuwd naar ...
Zoals het er nu uit ziet is de cv ketel monitor een domper als het inderdaad een onderhouds reminder is ... I hoop het niet ...
afwachten maar, ben überhaupt niet onder de indruk van de wijzigingen die er aankomen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen