Temperatuur bug in 4.7 | Eneco Community

Temperatuur bug in 4.7

Toon eerste bericht

65 Reacties

Badge +5
Ikbenmallehenkieniet wrote:

Inmiddels zijn we ruim 2 weken verder, is er al nieuws over deze bug.?

Die lijkt opgelost met de laatste update. Is nl niet meer voorgekomen.
Reputatie 7
Badge +4
@Ikbenmallehenkieniet & @Yobotje

Dit klopt! @Ikbenmallehenkieniet heb jij hier toevallig nog last van dan?

Groet, Denise
Yobotje wrote:

Nee @Yobotje, het is nog niet opgelost. Vandaag nog meegemaakt ook met 4.8.25 versie.

Badge +2
Berny wrote:

Yobotje wrote:

Nee @Yobotje, het is nog niet opgelost. Vandaag nog meegemaakt ook met 4.8.25 versie.

Hier ook.
Na een harde reset is het weg, maar zo weer terug!
Je hebt gelijk @JBB. Ik heb een Herstart gegeven vanuit de Toon instellingen scherm, maar na een paar keer heen en weer drukken op +/- dan komt het weer.
Toon mag dus weer zijn inleren process met zijn bijbehorende extra gas verbruik opnieuw beginnen. Word gek van alle soft/ hard resets, stekker eruit, stekker erin, eurotje erbij, geen update/ oplossingen...
Badge +2
Berny wrote:

Je hebt gelijk @JBB. Ik heb een Herstart gegeven vanuit de Toon instellingen scherm, maar na een paar keer heen en weer drukken op +/- dan komt het weer.
Toon mag dus weer zijn inleren process met zijn bijbehorende extra gas verbruik opnieuw beginnen. Word gek van alle soft/ hard resets, stekker eruit, stekker erin, eurotje erbij, geen update/ oplossingen...

8

Op het display? Dat is fabrieksherstel.
Ik bedoel stekker van de ketelmodule er 1 min. uit.
Badge +2
Bedien hem nu met de app. (handmatig hoog/laag) Dan gaat het goed!
Badge +2
Misschien is het deze week opgelost na de update.
Laten we het hopen.
Nee @JBB, je hebt daar 2 opties. Herstel (fabrieksinstellingen), en Herstart (Toon herstarten), de tweede gebruik ik meestal als soft reset. Scheelt weer trappen op en neer lopen naar zolder.😉
Badge +2
Berny wrote:

Nee @JBB, je hebt daar 2 opties. Herstel (fabrieksinstellingen), en Herstart (Toon herstarten), de tweede gebruik ik meestal als soft reset. Scheelt weer trappen op en neer lopen naar zolder.😉

Bedankt voor de tip!
Nog steeds geldt voor dit issue dat even het zwarte knopje aan de onderzijde Toon indrukken, dus een zachte reset, echt afdoende is.

Overigens is het bij mij niet meer voor gekomen als ik handmatig op Toon de temperatuur wijzig.

Dus wellicht is het as woensdag echt afgelopen.
Dan wordt Toon weer opnieuw gestart na de update @Brandje.😁
Tja, na een update uiteraard!
Dat hoort nu eenmaal bij.
Reputatie 7
Badge +8
Berny wrote:

Ik heb voor een hard reset een broadlink sp3 stekker op Toon zitten, daarmee kan ik via een app Toon een hard-reset geven. Zelfs via 3G/4G werk dit. Afgelopen Donderdag vanaf mij werk Toon een hard-reset moeten geven, omdat ik het issue had dat Toon weer niet wou moduleren (kleine vlammetje bleef branden, terwijl een grote vlam noodzakelijk was. Vroeg om van 19gr naar 21gr te gaan), na een hard-reset is het weg, moduleert Toon weer perfect (kwam wel de grote vlam in beeld.)

Issue wat jij onder ook heb, heb ik hier nog niet meegemaakt. Ook niet als ik Toon handmatig via display aanpas. Vreemd.
Dat bedoel ik nou @mAiden, toch weer resetten. Er is altijd wat met dat ding.
Wel ingenieus jouw op afstand resetschakelopstelling. 🤓

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen