Temperatuur bug in 4.7 | Eneco Community

Temperatuur bug in 4.7

• 22 september 2017
  • 65 reacties
  • 1112 Bekeken

Badge +5
Deze week stelde ik de temperatuur via het Toon display omlaag.
Ogenblikkelijk begon in het display als een soort animatie de temperatuur omlaag te scrollen naar 6 °C, een rare reactie.
Bovendien ziet de weergave er ook niet uit op dit moment getuige de afbeelding. Het pijltje en de daarbij behorende ingestelde temperatuur zijn nou niet erg netjes gesitueerd.
Moderator, de toegang voor klantenservice staat aan.

65 Reacties

Reputatie 6
Badge +7
Dit is bekend en gemeld ... Er hadden nog meer personen last van ...

In dit topic ... https://forum.toon.nl/software-updates-26/toon-softwareversie-4-7-476/index2.html
Badge +5
Dit is bekend en gemeld ... Er hadden nog meer personen last van ...

In dit topic ... https://forum.toon.nl/software-updates-26/toon-softwareversie-4-7-476/index2.html

Tja die had ik gemist echter de spontane temperatuur verlaging heb ik niet gevonden en wat mij stoort is de ontbrekende reactie van een van de moderatoren.

De discussie en oplossing maar ook Quby communicatie gaat niet zoals het hoort te zijn via moderators maar via enkele actieve forumleden.
Steeds meer ontbreekt de actieve rol waar in het begin van het jaar zoveel aandacht aan is geschonken door enkelen van de forum leden.
Dat rechtvaardigt dan een abonnements verhoging?
Wellicht breekt er weer een nieuwe reset periode aan naast de stookperiode.
We gaan het zien.

Tja die had ik gemist echter de spontane temperatuur verlaging heb ik niet gevonden en wat mij stoort is de ontbrekende reactie van een van de moderatoren.

De discussie en oplossing maar ook Quby communicatie gaat niet zoals het hoort te zijn via moderators maar via enkele actieve forumleden.
Steeds meer ontbreekt de actieve rol waar in het begin van het jaar zoveel aandacht aan is geschonken door enkelen van de forum leden.
Dat rechtvaardigt dan een abonnements verhoging?
Wellicht breekt er weer een nieuwe reset periode aan naast de stookperiode.
We gaan het zien.

Hoi Theo,

Tja soms zijn de forumleden sneller, want de eerste melding werd op het Quby platform gedaan.
Als je handmatig de instelling op Toon wijzigt, ontstaat dit bij sommigen.
Ze zouden proberen het zo snel mogelijk in een volgende versie aan te passen.
In mijn huidige versie merk ik er niets van, ook de 1e melder op het Quby platform, die deze versie heeft, heb ik niet verder er over gehoord.
Ik ga er van uit dat het is opgelost.
Reputatie 6
Badge +7
Moderaters zijn laatste tijd niet erg actief nee... En missen een hoop of willen niet overal antwoord op geven ...
Badge +5
Moderaters zijn laatste tijd niet erg actief nee... En missen een hoop of willen niet overal antwoord op geven ...

Ik vermoed dat de moderators klem zitten tussen de klant en bedrijfsleiding en mogelijk aankomende verkoop met alle organieke gevolgen van dien.
Ze kunnen dan maar beter op de vlakte blijven en de actieve forumleden het werk laten doen.

Ik vermoed dat de moderators klem zitten tussen de klant en bedrijfsleiding en mogelijk aankomende verkoop met alle organieke gevolgen van dien.
Ze kunnen dan maar beter op de vlakte blijven en de actieve forumleden het werk laten doen.

Maar Theo, ik lees niet hoe je het oplost?
Je weet dat een zachte reset voldoende is?
En de spontane verlaging komt omdat je de knop iets te lang hebt aangeraakt.
Dat is nieuw en zorgt dat je snel kan scrollen in de hoogte of laagte.
Badge +5

Maar Theo, ik lees niet hoe je het oplost?
Je weet dat een zachte reset voldoende is?
En de spontane verlaging komt omdat je de knop iets te lang hebt aangeraakt.
Dat is nieuw en zorgt dat je snel kan scrollen in de hoogte of laagte.

Hoi Ton, de knop iets te lang aanraken? Dat was niet het geval en was/is ook niet nodig geweest. Ook het actuele temperatuur programma verdween vwb kleur. Dit mag niet kunnen en vwb reset, tja dat weet ik maar mijn vrouw niet en dat moet ook. niet nodig zijn.
Laat ze het abonnement ook nog maar eens een reset geven met dit soort onvolkomenheden en ongevraagde veranderingen.
Tja een reset vwb de abo kosten zit er niet in Theo.
En iedere wijziging valt inderdaad niet bij iedereen in goede aarde.
Hopelijk is dit issue snel over.
Voor de time being, je echtgenoot toch via een App de Toon laten bedienen??
Doet die van mij ook hoor!?
Toch een fijn weekend!
Badge +5
Tja een reset vwb de abo kosten zit er niet in Theo.
En iedere wijziging valt inderdaad niet bij iedereen in goede aarde.
Hopelijk is dit issue snel over.
Voor de time being, je echtgenoot toch via een App de Toon laten bedienen??
Doet die van mij ook hoor!?
Toch een fijn weekend!

Nou, zij heeft Toon nog nooit via de app bediend met uitzondering van de keren dat we met de auto onderweg waren naar huis. Nu bediend ze de verlichting via Elgato. Op een of andere manier bevalt dat haar beter dan met Triggi of Hue-app. Het overzicht vind ze prettig en ik moet zeggen dat het mij ook goed bevalt.
Fijn weekend.??
In de email van Eneco van vandaag over de update 4.7, als je op de link "Lees meer" klikt, dan krijg je dit beeld voorgesteld als Toon met de 4.7 update.

Bij mij ziet het eruit als bij @Yobotje, wel zonder bug (voorlopig).

Verder in het linkje staat weer de actuele skin. Hoe kan dat, dezelfde update met 2 skins? Het lijkt dat 4.7 te snel en niet afgemaakt is uitgerold. Het is bijna 1 Oktober en ik had nu al verwacht de nieuwe definitief versie dat de verhoogde abonnementskosten gaat verklaren.
En komen ze nog met de aankondiging dat 4.7 is nou voor iedereen beschikbaar, voor mij is het al een oude versie. Kom maar op met de echte deal Eneco.

https://www.toon.nl/huis-van-de-toekomst/?utm_source=Toon&utm_medium=EDM&utm_campaign=Release_4.7&clangct=fde9d44133194425277341227655212a307175597c.b3JkZXJiZWRyYWcsYWFudGFsLG9yZGVyd2FhcmRl&ks=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJSUzI1NiJ9.eyJpYXQiOjE1MDYwODgzMzEsImlzcyI6Imh0dHBzOlwvXC9teWNsYW5nLmNvbSIsImV4cCI6MTUwNzI5NDg3Nywic3ViIjoiNDc5MTI5In0.fr3_-4SA4xVnMG6Hn1A6UJQzMjQbZ9S1m5g3A5WYbF8rsJ9HxIbMnxsj6axqt3sflqtj5kzDz48SnT2gaLSL3CTxQLsSLSZlRoesepzyceoMaMXDsALHkPU0OCe9SLoofrLUTzQC31gnQ7fiWWVOnbZPRSmT4e-uqBCPAcdrnGE6hr7_GkxeYRzdT-c7F2c0V7L1O6O0l4KsfVlQ4Ld3k8M5-tf-rGWU24ZVFzHUtoDwcwel6xB2anS5pnZ7U4RoJ0_FSa1DDHQjdePLeDXEcvsZ8XPeghCgrduaSMxiXVrdK74xgxQ7lFPbYPZhqiDsJt_Yf4MWUTD5x6DVCLlFWg
Reputatie 6
Badge +7
Er worden inderdaad 2 skins verspreid .. Is wel verwarrend en een beetje amateuristisch ....
In de email van Eneco van vandaag over de update 4.7, als je op de link "Lees meer" klikt, dan krijg je dit beeld voorgesteld als Toon met de 4.7 update.

Bij mij ziet het eruit als bij @Yobotje, wel zonder bug (voorlopig).

Verder in het linkje staat weer de actuele skin. Hoe kan dat, dezelfde update met 2 skins? Het lijkt dat 4.7 te snel en niet afgemaakt is uitgerold. Het is bijna 1 Oktober en ik had nu al verwacht de nieuwe definitief versie dat de verhoogde abonnementskosten gaat verklaren.
En komen ze nog met de aankondiging dat 4.7 is nou voor iedereen beschikbaar, voor mij is het al een oude versie. Kom maar op met de echte deal Eneco.

Hoi Pedro,@Berny

Ik vond de plaatsing ook al een beetje overdreven, want er was tenslotte al een aankondiging gedaan.
Bij mijn versie zie je dit:

Dus het image met een afwijkende (grijs cirkeltje) plus en min is kennelijk een tussenversie, die nooit is uitgerold.
Moet je hem idd ook niet gebruiken dus.
Dus ik ga er van uit dat deze lay-out gewoon blijft en niet met het gearceerde cirkeltje.
Bij mij ziet er ook zo uit @Brandje, of het is van een versie dat er nog aankomt.
Onderin staan de komende versies aangekondigd, 4.8, 4.9, 4.10...
Ik had al nieuwe features op mijn Toon willen zien om te kijken als ik mee doe aan de €1 verhoging.
Het wordt toch eerst kijken, dan pas kopen. Slechte zaak...
Bij mij ziet er ook zo uit @Brandje, of het is van een versie dat er nog aankomt.
Onderin staan de komende versies aangekondigd, 4.8, 4.9, 4.10...
Ik had al nieuwe features op mijn Toon willen zien om te kijken als ik mee doe aan de €1 verhoging.
Het wordt toch eerst kijken, dan pas kopen. Slechte zaak...

Hoi Pedro@Berny,

Wat ik je laat zien is dus versie 4.8.X
Dan snap ik ook helemaal niks van de bovenste genoemde plaatje met de +- cirkeltjes.
Stiekem vindt Eneco hem ook mooier en gebruikt hem als (misleidende) marketing.😁
Dan snap ik ook helemaal niks van de bovenste genoemde plaatje met de +- cirkeltjes.
Stiekem vindt Eneco hem ook mooier en gebruikt hem als (misleidende) marketing.😁

Hoi Pedro, @Berny
Begrijp ik maar, ik beschouw het als een tussen versie lay-out en die wordt even helaas als image gebruikt.
Ze lijken ook erg op elkaar, als je het vluchtig bekijkt.
Maar zoals gezegd vind ik deze extra reactie van de vanmiddag geplaatste werkwijze versie 4.7 ook wat overdreven.
Ik vermoed dat men persé het filmpje wilde promoten.
Moderators zijn laatste tijd niet erg actief nee... En missen een hoop of willen niet overal antwoord op geven ...
Zoals @picardo al zei... ach, het is weer weekend. 🙂
Hoi Pedro@Berny

Ik denk dat het niets met het weekend te maken heeft.
Ook door de week zou de aanwezigheid best wat frequenter kunnen zijn.
Dat is precies wat @Yobotje ook bedoelde.
Badge +5
Niets ten nadele van de actieve forumleden maar het is zoals je aangeeft Ton, dit is niet wat we in maart in gedachten hadden en tijdens het laatste event kwijt wilden.
Fijn weekend allen.
Buurman heeft ook de onbekende versie met meer contrast, een duidelijke vlammetje en zonder temperatuur bug. Items dat al lang gewenst zijn.
Mogen wij die ook hebben?☺

Ja die Buurman en Buurman toch.
Misschien is die layout puur en alleen voor reclame doeleinden.......
Reputatie 6
Badge +7
Buurman heeft ook de onbekende versie met meer contrast, een duidelijke vlammetje en zonder temperatuur bug. Items dat al lang gewenst zijn.

Ik zie hier een beetje misleiding .. Oei ..😉
Dat mag niet Meneer Toon van Eneco 😂 😂 😂
Badge +2
8Buurman heeft ook de onbekende versie met meer contrast, een duidelijke vlammetje en zonder temperatuur bug. Items dat al lang gewenst zijn.

Ik zie hier een beetje misleiding .. Oei ..😉
Dat mag niet Meneer Toon van Eneco 😂 😂 😂
9

Deze weergave ziet er strak uit.
Vooral dat radiatortje weg!
Ronde + en - knoppen zien er zo ook een stuk beter uit.
Reputatie 7
Badge +8
Ik ben heel benieuwd, wanneer er datums aan de versies komen te hangen. Zo komt er met 4.9 ook een nieuwe Toon app uit.
Hopelijk kan 1 van de moderators hier op antwoorden.

Reputatie 6
Badge +7
Ik ben vooral benieuwd naar de functie die energie slurpers opspoort. Zoals het voorgespiegeld word heb je die dure slimme stekkers daarvoor niet meer nodig ..

Alleen om te schakelen zijn ze wel erg duur ..

Reageer