Softwareversie 5.2.11 | Eneco Community

Softwareversie 5.2.11

• 25 maart 2019
  • 26 reacties
  • 2721 Bekeken

Reputatie 4
Badge
Beste forumleden,

Zojuist is softwareversie 5.2 uitgerold. Deze update wordt zoals altijd in fases uitgerold. In deze update is het niet mogelijk om data te exporteren. We zijn hier na de release van deze update achter gekomen. De fix is beschikbaar bij de volgende update.

Nieuw:
· Het is nu mogelijk om via het display feedback te geven.
· Het ingeschatte jaarverbruik is zichtbaar in de functionaliteit “Status Verbruik”.
· Het toetsenbord is vernieuwd.
· Er is nu een optie om één pagina terug te gaan i.p.v direct naar “Home”.

Bugfixes:
· De historische opwek is nu zichtbaar bij alle gebruikers met een Qubino.

Groet, Emel

26 Reacties

Mooi de mogelijkheid bij gedachte streepje 2!

Eindelijk is het dan zover; we hebben vanaf januari 2017 hiervoor “gestreden”
Reputatie 6
Badge +2
Hier ook binnen
ben blij met mijn ingeschat jaarverbruik weer
en nu niet meer eruit halen he 😡
Reputatie 3
Badge +3
Mooi, bedankt weer, ben er blij mee 👍
Reputatie 7
Badge +8
Daar is ons kindje weer. Met ze alle keihard voor geknokt dat dit terug kwam (Uiteraard stonden ik en @Brandje voorop in de strijd), en het heeft resultaten gehaald..
Samen staan we sterk, samen kan je wat bereiken 😉.
Klopt Ricardo!👍
Daar is dit onderdeel een goed voorbeeld van!
Blijft jammer dat dit “herstel” meer dan 2 jaar heeft geduurd.......😳

Eindelijk heeft de Toon®️-gebruiker weer inzicht in zijn ingeschatte jaarverbruik en kan beter beoordelen of er aan zijn/haar Status/overzicht/duimpje echte waarde kan worden ontleend.😉
Reputatie 6
Badge +7
Het werd tijd .. Punt 4 heb ik ook al jaren geleden geroepen ..
Het gaat wel allemaal heel erg traag …
Reputatie 2
Badge +1
De update ziet er goed uit, alleen mn geschatte jaarverbruik stroom klopt geen k... van. Ik zou 5100 Kw moeten verbruiken terwijl ik zonnepanelen heb een afgelopen jaar 1100 kw over had. Hoe kan dit?
De update ziet er goed uit, alleen mn geschatte jaarverbruik stroom klopt geen k... van. Ik zou 5100 Kw moeten verbruiken terwijl ik zonnepanelen heb een afgelopen jaar 1100 kw over had. Hoe kan dit?
Kan je beter een spart topic overstarten!
Scheelt veel “vervuiling” in dit topic.
Kan ik je beter ook aanvullende info geven.
Reputatie 2
Badge +1

De update ziet er goed uit, alleen mn geschatte jaarverbruik stroom klopt geen k... van. Ik zou 5100 Kw moeten verbruiken terwijl ik zonnepanelen heb een afgelopen jaar 1100 kw over had. Hoe kan dit?Kan je beter een spart topic overstarten!
Scheelt veel “vervuiling” in dit topic.
Kan ik je beter ook aanvullende info geven.

OK, geplaatst, ben benieuwd naar je uitleg 🙂
Fijn dat de Terug knop eindelijk is geïmplementeerd, het is wel een stuk makkelijker geworden om door de menu's te bladeren. De status verbruik is bijna "Het visitekaartje" van Toon dat nooit weg had gemoeten, mooi dat het terug is. Jammer dat voor twee features zo lang over wordt gedaan.
Over de wi-fi chip hotfix wordt nog niks over gezegd en de optie om de thermostaatkranen te koppelen heb ik ook nog niet kunnen vinden...
Het gaat allemaal zo'n beetje "Het duur te lang, staan we hier al een tijdje..."😆
Reputatie 4
Badge +3
HIer ook geïnstalleerd .

De terug knop zie ik niet overal staan hoor .

Zoals bij de rookmelder in het menu

Jaar inzage eindelijk terug 👍.

Kom maar om met de volgende veelbelovende update
Reputatie 5
Badge +3
Update geïnstalleerd.
Ik vraag mij alleen af of het niet eens tijd wordt voor de implementatie van nieuwe functies in Toon(2).
Ik heb het idee dat we al heel lang stil staan.
Reputatie 4
Badge +1
Fijn dat het ingeschat jaarverbruik weer terug is! verder nette update maar weer eens een keertje nieuwe toevoeging zou fijn zijn.
Reputatie 6
Badge +2
na de laatste update kan de dimfunctie niet verder dan 10% gezet worden hiervoor was dat 30% kan dat weer hersteld worden ik zie s.avonds geen ene bal (dat andere is trouwens gewoon Rotterdams hoor ) op het scherm 😈

die auto. dimfunctie mag trouwens ook wel anders als ik geen voldoende licht heb dan graag het scherm feller en bij voldoende licht minder licht lijkt mij veel logischer

Dit is echt mijn laatste toon ben het zat dat elke keer dingen worden gedaan waar ik echt totaal niet om gevraagd heb

ik ga op zoek naar een schilderijlampje die je boven de toon kan plaatsen met een ledlampje dan heb ik altijd overdag/s.avonds normaal scherm zodat ik kan zien van afstand wat er staat op scherm
Helaas niet voor mij. Hier hangt de nieuwe toon al langer dan een maand en uiteraard de allerlaatste sw, maar toch geen ingeschat jaarverbruik. Er zijn regelmatig wisselingen van toon’s geweest als ook fabrieksresets. Na elke aanpasding had ik in de nieuwe opvolgende maand het verbruik weer zichtbaar.

Keek zojuist op toon en zag dat status niet zoals stond vermeld vanaf 1april maar ddat dit 1 mei gaat worden 😞 Waarom toon heeft dan al een maand gegevens opgebouwd?. Het kan wel getuige voorgeschiedenis

hoop dat dit wel wordt gelezen doir een moderator, en niet als de laatste tijd dat men de neeste topic’s links laten liggen en dat dit probleem opgelost kan worden
Reputatie 6
Badge +1
@mpleizr

Is het ingeschatte verbruik zowel maandelijks als jaarlijks niet zichtbaar? Ik heb voor de zekerheid de data nogmaals naar Toon toegestuurd. Dit zal binnen 24 uur zichtbaar zijn. Als je de externe toegang aanzet kijk ik na wat Toon de afgelopen tijd geregistreerd heeft.

Groeten,
Tina
Hoi @TinaC dank voor je reactie. Ja het maandelijkse en jaarlijkse verbruiksoverzicht is niet zichtbaar. (Status verbruik) Na vervanging toon zou in de opvolgende maand deze weer beschikbaar zijn. Echter wordt deze nu op 2mei gezet?.

Verder komen alle gegevens binnen dus toon mist geen data zover ik weet.

heb de toegang open gezet

Reputatie 6
Badge +1
@mpleizr

Ik zie wel haperingen in het verbruik op 23, 25 en 30 maart. Of dat de reden is dat Toon gelijk 1 maand overslaat weet ik zo niet. Ik vraag het morgen voor je na en kom er bij je op terug.

Groeten,
Tina
@TinaC betreft het de hapering van gasverbruik?. Door zeer lage verbruik geeft toon dit niet weer. Bij vervanging toon2 in juni 2018 gaf dit nl geen problemen wat betreft status.

hoor graag wat er morgen uitkomt. Nog een fijn weekend

groet Mark
Reputatie 6
Badge +1
@mpleizr

Ook stroom haperde op 23 maart. Ik zoek het morgen uit en dan hoor je van me.

Fijne zondag
Tina
Reputatie 6
Badge +1
Goedemorgen @mpleizr

Een vraagje tussendoor. Is het ingeschatte verbruik die ik gisteren verstuurd heb al zichtbaar? Kan je een harde reset uitvoeren door Toon van de muur te halen?

Groeten,
Tina
Hoi @TinaC vanmorgen was het extra ingeschoten verbruik toch zichtbaar op toon :)

helaas is in navolging van meerdere gebruikers het geschatte onjuist.

op laatste jaarnota had ik een gasverbruik van 330m2 en stroomverbruik van -435KWh

omdar het nog steeds niet mogelijk is om een minverbruik in toon te hebben, en ik liever iets meer betaal heb ik het maandtermijn op €40 gezet.

als ik uitga van de gegevens in toon dan klopt die 40,00 ook niet

Is het mogelijk een nieuwe berekening te maken op basis van €40,00 of nog liever mijn laatste jaarverbruik met - verbruik stroom

stuur nog wat foto’s bij

Reputatie 6
Badge +1
@mpleizr

Een - verbruik is helaas niet mogelijk in Toon. Ik heb wat aanpassingen gedaan en nieuwe data naar Toon gestuurd. Het termijnbedrag blijft op 40 euro staan. Kan je bevestigen of dit is wat je bedoelt?

Groeten,
Tina
@TinaC zodra ik terug ben uit het ziekenhuis zal
ik even op toon kijken of de data nu goed staat
Hoi Mark,@mpleizr

Als eerste suc6 straks in het ziekenhuis!👍👍

Ik zie dat jij een negatief stroomverbruik hebt en dus in aanmerking komt voor een teruglever vergoeding en idd dat kan Toon®️ niet aan.

Mijn advies is kijk straks of je ingeschatte jaarverbruik Stroom nu op Toon®️ is je zelf ingevoerde opwek + 2.
In jouw geval schat ik dat op 1700 + 2 = 1702.

Die waarde 2 is de laagst mogelijke waarde die Eneco naar je Toon®️ kan pushen.

Reageer