Softwareversie 4.8. | Eneco Community

Softwareversie 4.8.

• 27 september 2017
  • 150 reacties
  • 5218 Bekeken

Toon eerste bericht

150 Reacties

Helaas dat is onmogelijk.
Misschien de reden van het actief worden van de notificatiebalk even oplossen??

Dus 4 vraagjes beantwoorden en het is opgelost.
Badge
Hoe bedoel je ?
Akkoord gaan met het monitoren van mijn ketel?
verklaar je nader?
Heb je de release notes van versie 4.8 gelezen?
Zie anders het openingsbericht van Danielle van dit topic.

Als je je profiel dan hebt ingevuld (4 vraagjes) zie je dit:

Badge
Geef mij 1 goede reden waarom ik deze info moet invullen als ik GEEN gebruik wil maken van deze service.
Iedereen wil altijd maar zoveel mogelijk info , laat eneco mijn keuze respecteren en kom niet steeds terug met die ontsierende popup.
Als optie prima , maar dan vul ik dat in indien gewenst.
Niets moet; Eneco wil geen info; hooguit je Toon.
Zoals je vermoedelijk weet wordt dat lokaal in je eigen Toon vastgelegd.
Niet zozeer toon die slimmer word. Voordat ik kon updaten eerst alles terug naar fabriek moeten zetten toon zowel als router. En dat lees ik hier toch vaker het wachtwoord dilemma.
Toch best benieuwd wat nu echt de oorzaak is want ben zelf verre van een leek met computers maar hier werd ik akelig van na een paar uur rommelen.
Toon nu op 4.7 als ie ooit door update komt want denk dat ie vast staat.
Asus RT-AC88U router provider caiway. Iemand nog een betaalbare domotica suggestie die via toon kan ?

Groeten Rene

P.S. hou me aan bevolen voor 4.8 en beta versies 🙂
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Mark,

Dat ziet er bij mij toch heel anders uit.
Dan moet er toch met je geschatte jaarverbruik/opbrengst iets fout zitten.
Zie hier mijn zelfde pagina:

Overigens is mijn display ook zo traag als dikke p...
Als ik in de dimstand naar bv de opbrengst ga moet ik gemiddeld 7 seconden wachten.
Ik ga ook Quby maar eens informeren.

Hoi, ik zie de lijn, van verwachte opbrengst niet, de verwachte jaaropbrengst is wel ingevuld, ook zie ik de legenda, alleen het lijntje niet in de grafiek
Reputatie 7
Badge +6
@toongebruiker

Wanneer je via het Menu voor cv-ketel kiest en daarna de uitleg hebt doorlopen(in totaal 3 schermen), dan verdwijnt het bericht en verschijnt dit niet nog een keer.
Reputatie 7
Badge +5
@mpleizr

Onze software experts kunnen hier op het moment helaas niks aan doen. Ik ga dit op de lijst zetten als verbeteridee in de hoop dat het snel opgepakt wordt.

Groet, Denise
Reputatie 1
Badge
Kan het zijn dat met deze update de wifi-verbinding vaker problemen heeft? Had tot deze versie nooit problemen en nu geeft ie al een paar keer aan dat er geen internetconnectie is. Ik ga niet lopen rommelen in ip-nummer toekenning ed want dat staat allemaal gewoon goed.
Maak je modem even 30 seconden stroomloos; dan zal het wel over zijn.
Reputatie 1
Badge
Beste Brandje,

Heb ik als eerste gedaan. Wat ik zie is dat Toon opeens geen verbinding meer maakt, een rood uitroepteken geeft, en vervolgens een minuut later opeens weer wel verbinding heeft. Heb dit met voorgaande versies nooit gehad. Toon heeft in mn router ook n vast IP en de router staat op zo’n 2 meter afstand. Wellicht meer mensen last van?
Beste Brandje,

Heb ik als eerste gedaan. Wat ik zie is dat Toon opeens geen verbinding meer maakt, een rood uitroepteken geeft, en vervolgens een minuut later opeens weer wel verbinding heeft. Heb dit met voorgaande versies nooit gehad. Toon heeft in mn router ook n vast IP en de router staat op zo’n 2 meter afstand. Wellicht meer mensen last van?

Dan geef je Toon een harde reset.
Dus maak je Toon module bij je CV even 1 minuutje stroomloos.
@mpleizr

Onze software experts kunnen hier op het moment helaas niks aan doen. Ik ga dit op de lijst zetten als verbeteridee in de hoop dat het snel opgepakt wordt.

Groet, Denise

Dank voor de terugkoppeling @Denise

Jammer dat dit niet hersteld kan worden. Is er al wel duidelijk waarom niet. De afgelopen maanden stond het wel correct.

Zolang toon rekening houd met het door mij ingegeven terugleveren en die klopt nog dan gaat het wel correct
Reputatie 7
Badge +5
@mpleizr

Ben ik het mee eens! Hiervoor moet ons ontwikkelteam aan de slag. Het is dus geen bug die zo opgelost kan worden. Toon houdt gelukkig nog wel gewoon rekening met je ingevoerde teruglevering.

Groet, Denise
Niet zozeer toon die slimmer word. Voordat ik kon updaten eerst alles terug naar fabriek moeten zetten toon zowel als router. En dat lees ik hier toch vaker het wachtwoord dilemma.
Toch best benieuwd wat nu echt de oorzaak is want ben zelf verre van een leek met computers maar hier werd ik akelig van na een paar uur rommelen.
Toon nu op 4.7 als ie ooit door update komt want denk dat ie vast staat.
Asus RT-AC88U router provider caiway. Iemand nog een betaalbare domotica suggestie die via toon kan ?

Groeten Rene

P.S. hou me aan bevolen voor 4.8 en beta versies :)

Hoi Rene,

Ook ik gebruik een Asus RT-AC88u router en heb nog 2x Asus access points staan.
Zelf ben ik geen problemen tegen gekomen, update op Toon ging goed, ketel ingevuld en werkt.

Ik gebruik een Raspberry Pi 2 met daarop linux en Domoticz (http://www.domoticz.com & https://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_Wiki_Manual).
Werkt als een zonnetje en je kan alles aflezen en een mooie dashboard maken.

Groeten
Herman
Reputatie 4
Badge +2
Nog geen update. Kunnen jullie de update pushen naar mijn Toon?
Reputatie 4
Badge +2
Alvast bedankt!
Reputatie 6
Badge +2
kunnen jullie de update 4.8 ook naar mijn vriendin haar toon sturen !!!
Reputatie 5
Badge +3
@postmasterjake je hebt de update nu wel binnen als het goed is!

@thewhale, dat kan. Wil je haar klantnummer via een pb naar mij sturen?
Reputatie 4
Badge +2
Hoi Kelly.

Klopt!
Super bedankt voor de snelle reactie!
Top community!

Groetjes Jacob
Reputatie 5
Badge +3
Graag gedaan! 😳
Reputatie 1
Badge +1
Hoe bedoel je ?
Akkoord gaan met het monitoren van mijn ketel?
verklaar je nader?

@toongebruiker
Ik begrijp je helemaal.
Ik heb ook even getwijfeld of ik mijn CV-ketel bekend wil maken aan Eneco.
Want dat is precies wat je doet. NIet alleen het laatste onderhoud, maar ook de aankoopdatum
van de ketel wordt gevraagd. Dus Eneco komt dan te weten wanneer mijn ketel aan vervanging toe is qua leeftijd. Ik zie de reclamespam met ketel aanbiedingen al aankomen.🤔

Merk, type en aankoopdatum valt volgens ook mij niet onder "need to know" om een functie werkend te krijgen. OpenTherm is een gestandaardiseerd protocol. Dus het merk en type is niet nodig om de ketel te monitoren (wat wel weer een leuke uitbreiding is voor Toon).

Tenslotte de laatste onderhoudsdatum: Waarom ?
Ik heb een keurig onderhoudsabonnement op mijn ketel bij de leverancier die hem geleverd heeft. Eneco heeft deze info dus helemaal niet nodig.
Ook daar zie ik wel een spam-email komen zodra het tijd wordt voor onderhoud ;-)

Ik heb om deze redenen ketelmonitoring niet aangezet. Totdat ik velden kan leeglaten.

Peter
Reputatie 7
Badge +4

Ik heb om deze redenen ketelmonitoring niet aangezet. Totdat ik velden kan leeglaten.

Peter

Goed punt, dit heeft ook allerlei data privacy implicaties. Het lijkt erop dat Eneco meer gegevens vraagt dan nodig is voor de dienst. In April 2018 worden er strengere data privacy regels van kracht in de EU (General Data Protection Regulation (GDPR) ). Dit legt nog meer beperkingen op aan bedrijven voor wat betreft verzameling, opslag en gebruik van gegevens van EU consumenten). Ik vraag me af of in hoeverre de Toon dienst compliant is met deze regels. Vooralsnog is het erg onduidelijk welke informatie Enenco precies verzamelt van de klanten.
Mocht Eneco dan toch met overbodige spam gaan strooien, stuur het dan a.u.b, naar woningbouw vereniging Wierden en Borgen in Bedum.... zij zijn namelijk eigenaar van mijn cv-ketel. En ook zij hebben het onderhoud ondergebracht bij een onderhoudsbedrijf betreffende de cv-ketel.

Zoals U kunt opmaken uit dit antwoord, is deze functie van ketelonderhoud overbodig voor vele gebruikers van Toon.
Ik mag aannemen dat niet iedere Toon gebruiker een eigenhuis heeft, ik in ieder geval niet.

Reageer