Softwareversie 4.8. | Eneco Community

Softwareversie 4.8.

Toon eerste bericht

150 Reacties

Badge +2

Heb er nog niks van gemerkt dat hij wat trager is ?

Hoi Masterbas,

Dan ben jij een bofkont!?

Mark en ik hebben Zon op Toon wellicht dat dat meespeelt bij de traagheid.

Bij ons nog géén Zon op Toon, en van traagheid is niets te merken.
Dus jullie bevinding kan best kloppen.
Badge +1
Danielle,

Ik kan de status van mijn ketel niet correct invullen.

In december 2015 heb ik een nieuwe ketel gekregen, deze heeft tot nu toe (nog) geen onderhoud gehad.

Als ik dit ingeef bij laatste onderhoud is mijn ketelprofiel niet volledig ingevuld.
Ik heb daarom maar de installatie maand aangegeven.

Hoe kan ik aangeven dat mijn ketel nog geen onderhoud heeft gehad en toch een volledig ingevuld ketelprofiel heb?

Reputatie 7
Badge +8
Danielle,

In december 2015 heb ik een nieuwe ketel gekregen, deze heeft tot nu toe (nog) geen onderhoud gehad.

Als ik dit ingeef bij laatste onderhoud is mijn ketelprofiel niet volledig ingevuld.

Hoe kan ik aangeven dat mijn ketel nog geen onderhoud heeft gehad en toch een volledig ingevuld ketelprofiel heb?

Hier liep ik ook tegen aan.. Nieuwe ketel gekregen in oktober 2016, maar heeft begrijpelijk nog geen onderhoud gehad. Deze staat gepland op volgend jaar oktober.
Danielle,

Hier liep men tijdens de veldtest ook tegen op. Dat veld wil perse een datum hebben puur om het seintje te kunnen geven dat de minimale tijdspanne van bv 2 jaar gepasseerd is. Dus daar ook de installatiedatum vermelden is perfect.
En levert dan een 100% profiel op.
Jammer dat deze extra info niet even verstrekt is.
Reputatie 7
Badge +4
@mpleizr

Dankjewel! Mijn collega's kijken het volgende week even voor je na. Ik houd je op de hoogte, alvast een fijn weekend voor nu. :-)

Groet, Denise
Reputatie 7
Badge +8
Danielle,

Hier liep men tijdens de veldtest ook tegen op. Dat veld wil perse een datum hebben puur om het seintje te kunnen geven dat de minimale tijdspanne van bv 2 jaar gepasseerd is. Dus daar ook de installatiedatum vermelden is perfect.
En levert dan een 100% profiel op.
Jammer dat deze extra info niet even verstrekt is.

Thanks Ton.
Installatie datum zojuist ingevuld.

Thanks Ton.

Graag gedaan!
Straks in de loop van oktober zal het met 4.9 veel duidelijker worden.
Diegenen die bv na een melding onderhoud hebben gehad, moeten tenslotte ook weer een nieuwe datum invullen op Toon.
Komt vast goed.
De verspilApp is waar ik benieuwd naar ben, maar ik denk dat het voor mij een wasse neus is met m'n vele slimme stekkers........
@mpleizr

Dankjewel! Mijn collega's kijken het volgende week even voor je na. Ik houd je op de hoogte, alvast een fijn weekend voor nu. :-)

Groet, Denise

Dank je @Denise wachten we daar even op. Jij ook een heel mooi weekend gewenst
Reputatie 1
Badge
Ik heb de update nu geinstalleerd, en ook het ketel profiel ingevuld.
Alleen over het installatie c.q. Bouwjaar van de ketel ben ik niet helemaal zeker.
Ik kon het niet op een sticker vinden, en de ketel was al geinstalleerd toen ik in dit huis kwam wonen.
Ik heb maar het jaar dat ik in dit huis kwam wonen (2009) ingevuld.
Het jaar zou ook 2008 kunnen zijn, want ik weet dat er voor dat ik daar kwam wonen een renovatie is geweest.

Het is overigens een huurhuis. Het onderhoudscontract van de ketel (en dus ook het reguliere onderhoud) is iets tussen de woningbouwvereniging en het installatie/onderhoudsbedrijf wat zij ervoor hebben ingeschakeld. Alleen bij storingen neem ik als huurder rechtstreeks contact op met dat installatiebedrijf.
Reputatie 7
Badge +3

Thanks Ton.

Graag gedaan!
Diegenen die bv na een melding onderhoud hebben gehad, moeten tenslotte ook weer een nieuwe datum invullen op Toon.
Komt vast goed.
De verspilApp is waar ik benieuwd naar ben, maar ik denk dat het voor mij een wasse neus is met m'n vele slimme stekkers........

Dan is deze release dus eigenlijk compleet overbodig? Waarom niet gewacht tot de 4.9 functionaliteit klaar is? Klanten die wachten op de beloofde extra functionaliteit om de abo prijsverhoging te verklaren worden niet echt niet warm van de mogelijkheid ketel gegevens in te voeren waar vervolgens niets mee wordt gedaan. Het lijkt erop dat deze tussenrelease alleen als zoethoudertje is uitgebracht. Helaas zijn de klanten anno 2017 waarschijnlijk iets te intelligent om daar nog in te tuinen... 🤔
Badge +5

Thanks Ton.

Graag gedaan!
Komt vast goed.

Dan is deze release dus eigenlijk compleet overbodig? Waarom niet gewacht tot de 4.9 functionaliteit klaar is? Klanten die wachten op de beloofde extra functionaliteit om de abo prijsverhoging te verklaren worden niet echt niet warm van de mogelijkheid ketel gegevens in te voeren waar vervolgens niets mee wordt gedaan. Het lijkt erop dat deze tussenrelease alleen als zoethoudertje is uitgebracht. Helaas zijn de klanten anno 2017 waarschijnlijk iets te intelligent om daar nog in te tuinen... 🤔

Het is inderdaad een zoethoudertje, niks nieuws alleen een bugfix.
De stijl van aanpak van Eneco is niet netjes zoals ik dat zie, alweer niet.
Als het eenmkwestie van lange adem wordt dan is het mij inmiddels wel duidelijker wat ik ga doen.
Hoi Theo,@Yobotje
Weet je nog dat ik ihkv die verspilApp vragen stelde op de ledenavond aan, ik dacht Marco, daar werd ik ook niet wijzer van.
Want via de Slimme stekkers heb ik de zaak ook onder controle.
Overigens denk ik dat deze tussenversie, zoals ik ‘m inderdaad noemde, puur is gedaan om Toon voor te bereiden op de daadwerkelijke monitoring. Dan moet de info hiervoor wel al in de Toon zitten als de monitoring in 4.9 daadwerkelijk begint.
Al met al is het nu bijna oktober en de verhoging gaat al in.
Mi een verkeerde planning, die verhoging had een kwartaal later moeten zijn.
Dan had men wel een goed inzicht wat voor de 1 euro wordt geboden.

Dan is deze release dus eigenlijk compleet overbodig? Waarom niet gewacht tot de 4.9 functionaliteit klaar is? Klanten die wachten op de beloofde extra functionaliteit om de abo prijsverhoging te verklaren worden niet echt niet warm van de mogelijkheid ketel gegevens in te voeren waar vervolgens niets mee wordt gedaan. Het lijkt erop dat deze tussenrelease alleen als zoethoudertje is uitgebracht.

Ik vermoed dat Toon aan de hand van het door ons ingevulde ketelprofiel het ketel merk + type kan koppelen aan de OpenTherm gegevens die de ketel (indien ondersteund) verstuurd aan Toon. In de volgende Toon release zou Toon dan automatisch het ketelmerk + type (indien ondersteund) moeten kunnen herkennen. Maar dit is dus een aanname. 🤔
Dat is precies mijn stelling ook!
Zonder deze tussenversie wil Toon gaan monitoren en vindt dan geen data om te monitoren.
Reputatie 4
Badge +4
En als je geen OT aansturing hebt, zoals ik?
Ik weet dat niet zeker Wim, maar gezien wat er gebeurt, zeg ik: maakt niet uit
Ik zie het (voorlopig) als een agenda functie.

Versie 4.9 is nog niet uitgerold aan de veldtesters namelijk.
Ik had bij Quby wel al nadere vragen gesteld.
Uiteraard keurig antwoord gehad, maar nog onvoldoende, omdat er nog hard aan gewerkt wordt.
Reputatie 7
Badge +8
Ik weet dat niet zeker Wim, maar gezien wat er gebeurt, zeg ik: maakt niet uit
Ik zie het als een agenda functie.

Versie 4.9 is nog niet uitgerold aan de veldtesters namelijk.
Ik had bij Quby wel al nadere vragen gesteld.

Stiekem heb ik nogsteeds de hoop dat 4.9 KetelIQ uitrol voor Toon..

Snap overigens ook niet waarom er 4wkn vooruit word getrokken. Terwijl 4.7 met 2wkn op alle Toons beschikbaar was..

Rol de nieuwe functie snel uit, om de 2wkn 1. Zo hou je je klanten tevreden.
Reputatie 4
Badge +4
En moeten we daar € 1,50 extra voor betalen, buiten wat er nog komen gaat? Wel al de prijsverhoging bekend maken, maar nog niet alle functionaliteiten beschikbaar.
En moeten we daar € 1,50 extra voor betalen, buiten wat er nog komen gaat? Wel al de prijsverhoging bekend maken, maar nog niet alle functionaliteiten beschikbaar.

Precies!
Het is uiteraard 1 euro Wim!
Maar vandaar dat ik zeg: had die verhoging nu later gedaan!
De 1e echte uitbreiding de verspilApp komt pas eind oktober uit. Mark my Words.
Reputatie 4
Badge +4
Correct Ton, 1€. Ik zie ook dat je achteraf betaalt. Er zit niets anders op dan af te wachten.
Inderdaad Wim en voor diegenen die niet tevreden zijn is een opzegging van 1 maand prima te doen.
Maar een echte afweging kan je bv eind oktober nog niet doen.
Ik blijf het daardoor een misplanning qua verhoging van Eneco vinden.
Badge +5
Inderdaad Wim en voor diegenen die niet tevreden zijn is een opzegging van 1 maand prima te doen.

@Brandje Misplanning en mooi 2 maanden binnengeharkt zonder concrete “opwaardering” voor de klant. Dat is pas graaien, zo kun je het ook noemen.

@Brandje Misplanning en mooi 2 maanden binnengeharkt zonder concrete “opwaardering” voor de klant. Dat is pas graaien, zo kun je het ook noemen.

Nou graaien is zwaar uitgedrukt, maar een ongelofelijke misplanning dat is volgens mij de grote fout.
Eigenlijk zou het Enevo sieren, die verhoging iets op te schorten, zodat de abo-klanten iets meer begrip kunnen opbrengen.
@Denise

Kunnen jullie ook aangeven of er naast het onderstaand probleem ook een relatie is tussen het wegvallen van de verbinding meteradapter?. Vandaag is het meerdere malen voorgekomen, en kan uiteraard hersteld worden echter met uitzondering van zonoptoon

PS: storing werdt niet weergegeven door de zg statusbalk?

Gr,
Mark

@mpleizr

Groet, Denise

Dank je @Denise wachten we daar even op. Jij ook een heel mooi weekend gewenst
Badge
irritante popup

Kan die irritante popup of ik mijn ketel wil laten monitoren ook verwijderd worden??

Als ik daar niks mee wil doen en ik klik het weg zou mijn keuze gerespecteerd moeten worden.
Maar niet steeds weer zo opdringerig terug laten komen!
Het ziet er niet uit en Toon is toch geen advertentie medium.
B.V.D.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen