Softwareversie 4.8. | Eneco Community

Softwareversie 4.8.


  • Anonymous
  • 0 reacties
Vandaag zijn wij gestart met het uitrollen van software update 4.8. Deze software-update wordt in een tijdsbestek van vier weken gefaseerd uitgerold naar alle klanten van Toon.

De verbeteringen van de laatste softwareversie lees je op Toon.nl. Staat de software update nog niet voor je klaar? Vraag deze dan aan via het topic ‘Is mijn Toon up-to-date?’.

Dit najaar rollen we stapsgewijs drie nieuwe functionaliteiten uit. Het gaat dan om monitoring van je cv-ketel, inzicht in je jaarnota en een verspillingschecker. Met iedere software update maak je Toon nog slimmer.

150 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Dankjewel Dani.
Heb hem inmiddels al geïnstalleerd. Nou kijken wat de rest breng.
Reputatie 7
Badge +8
Even update:

@Danielle,

Zou jij aan Quby kunnen doorgeven dat mijn type cv ketel er niet tussen staat.

Ik heb namelijk een Nefit Proline NxT HRC24 CW4
Helaas staat alleen de Proline HRC24 ertussen. Erg jammer dit.
Reputatie 6
Badge +5
Ben hem nu aan het binnen hengelen ...Ben benieuwd
Badge +1
Onze ketel staat er ook niet tussen...agpo ecoforte...jammer dit 😞
Reputatie 6
Badge +5
Gaat goed met de ketels ....😭

De mijne staat er gelukkig wel tussen en is ingevuld ...
Reputatie 2
Badge +1
Dank je,

Hij is geïnstalleerd op mijn Toon en ketel gegevens in ge voert.
Badge +1
Heb de update ontvangen en geïnstalleerd. Heel handig dat de CV-ketel in de toekomst op afstand gemonitord kan worden.

Maar waarom moet ik opnieuw het merk, type en bouwjaar invoeren? Is tijdens de aansluiting van Toon (een paar maanden geleden) ook al gedaan? Ketel is nog maar 2 jaar oud (wat ik niet zeker weet, kon een bouw/installatiejaar op een sticker op de ketel vinden (woon nog niet zo lang in dit huis)
Badge +2
Update binnen.
Alles werkt naar behoren.
Ketel stond er netjes tussen.
Bedankt!
Badge +1
De vraag is: worden de ketels die niet in de lijst staan en worden opgenoemd in dit topic nog toegevoegd of...???
Reputatie 3
Badge +3
Update is geinstalleerd. Ketel info opgeven ging prima. Maar mijn 3 rookmelders worden niet herkend. Dat zou toch niet moeten ma een update.....
Reputatie 1
Badge +1
Was snel geinstalleerd ketel invullen ook zo gedaan
Badge +2
Abonte wrote:

Update is geinstalleerd. Ketel info opgeven ging prima. Maar mijn 3 rookmelders worden niet herkend. Dat zou toch niet moeten ma een update.....



Komt vanzelf binnen 6 uur.
Of het knopje kort indrukken op de melders.
Reputatie 3
Badge +3
JBB wrote:

Abonte wrote:

Update is geinstalleerd. Ketel info opgeven ging prima. Maar mijn 3 rookmelders worden niet herkend. Dat zou toch niet moeten ma een update.....



Komt vanzelf binnen 6 uur.
Of het knopje kort indrukken op de melders.



Ah, dan wacht ik geduldig. Bedankt voor de tip!
Badge +2
Je kan het versnellen door even kort op het knopje van de melders te drukken.
Goed recht indrukken.
Bij iets scheef drukken kunnen ze wel eens blijven hangen.
Badge +2
Je bedoel de batterij status toch?
Of zie je ze helemaal niet?
Haal dan even de stekker van de ketelmodule er 1min. uit en plaats deze weer terug.
Reputatie 5
Badge +1
Op zich een mooie wijziging, ik heb zelf een warmtepomp met aan/uit sturing dus ik verwacht niet veel van de aanpassing. Ben wel benieuwd naar de eerste ervaringen.
Reputatie 4
Badge +4
Ook hier probleemloos geïnstalleerd. Alleen bij het type ketel heb ik moeten gokken tussen de E serie en de E serie Z-ready. Heb maar voor het laatste gekozen omdat mijn ketel in eerste instantie op dit blok was aangesloten om OT aan te sturen maar dit bracht teveel storingen met zich mee.
Badge +1
Kan u hem ook naar mij pushen?
Patrick_92 wrote:


Maar waarom moet ik opnieuw het merk, type en bouwjaar invoeren? Is tijdens de aansluiting van Toon (een paar maanden geleden) ook al gedaan? Ketel is nog maar 2 jaar oud (wat ik niet zeker weet, kon een bouw/installatiejaar op een sticker op de ketel vinden (woon nog niet zo lang in dit huis)



Omdat de gegevens die jij of de monteur tijdens installatie Toon invulde puur voor statistische info werd gebruikt. Toon deed daar dus zelf totaal niets mee.
Nu met de monitoring wat deze module/profiel doet, moet het daardoor opnieuw worden verstrekt, plus aanvullende info, zodat je nieuwe profiel geheel gevuld is.
De balk helpt je te controleren op je op de 100% komt.
Abonte wrote:



Maar mijn 3 rookmelders worden niet herkend. Dat zou toch niet moeten ma een update.....



Dat is een bekend verschijnsel/ neveneffect na een update en het verbreken van de verbinding wat Toon voor de update doet om opnieuw te kunnen opstarten.
Dus ook de verbinding van de met de rookmelders valt uit.
Je hebt de keus elke rookmelder na te lopen en de verbinding te herstellen, of simpel weg een afwachtende houding aan te nemen, omdat Toon eens in de 6 uur die verbinding controleert en weer hersteld.

Verder bladerend in dit topic zie ik ook dat @JBBal gereageerd heeft.
Top!
Reputatie 3
Badge +2
Update snel geinstalleerd ketel instellen fluitje vaneen cent.
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb de update uitgevoerd en is goed verlopen zo te zien.
Ik heb de volgende ketel Nefit Smartline HRC24/CW4 deze stond er niet tussen maar wel de Nefit Smartline HRC24 dus deze maar geselekteerd.
Als het goed is staat CW4 voor de hoeveelheid tapwater per minuut staat mij bij dus zal het wel niet uitmaken wat ik nu heb geselekteerd.
Reputatie 7
Badge +8
Fr.Black11018 wrote:

Ik heb de update uitgevoerd en is goed verlopen zo te zien.
Ik heb de volgende ketel Nefit Smartline HRC24/CW4 deze stond er niet tussen maar wel de Nefit Smartline HRC24 dus deze maar geselekteerd.
Als het goed is staat CW4 voor de hoeveelheid tapwater per minuut staat mij bij dus zal het wel niet uitmaken wat ik nu heb geselekteerd.



Het klopt als een bus wat je zegt.
Alleen tussen de Proline HRC24 en Proline NXT HRC24 zit wel een hééél groot verschil. Namelijk dat de Proline NXT Opentherm heeft, proline HRC24 niet.
Reputatie 4
Badge +2
mAiden

Mijn Nefit ketel heb ik opentherm gemaakt dmv een converter met het nr: 7 746 901 847 en werkt al 2,5 jaar zonder problemen.
Voor het monitoren van onderhoud is het mi totaal niet van belang.
Slim dat je diegene hebt genomen die het dichtst in de buurt komt.

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen