Software versie 4.9 | Eneco Community

Software versie 4.9

Toon eerste bericht

126 Reacties

Reputatie 4
Badge +4
Hoi Wim,

Speelde de 6 grd bug misschien daarbij een rol?

Hallo Ton,

Wat bedoel je hiermee?
Zaterdagavond overgaand naar zondag morgen wil nog wel eens het programma aangepast worden door Toon en verschijnt de 6 grd instelling.
Dan zou het scherm daardoor ook niet op zwart gaan kunnen gaan.
Reputatie 4
Badge +4
Zaterdagavond overgaand naar zondag morgen wil nog wel eens het programma aangepast worden door Toon en verschijnt de 6 grd instelling.
Dan zou het scherm daardoor ook niet op zwart gaan kunnen gaan.

Heb ik nog niet gezien, de 6 grd instelling. Geen van de tegels lichtte rood op als zijnde welke actie er werd/wordt uitgevoerd. Vannacht de stand op slapen gezet en naar bed gegaan. Weet niet of het scherm zwart werd. Maar nogmaals dit viel mij voor het eerst op en van de 6 grd instelling heb ik nog nooit gehoord. Is niet zo'n issue, maar ik dacht aan een samenhang met de nieuwe software.
Reputatie 4
Badge +4
Heb het hele topic nu doorgeploegd ( 105 berichten) maar wordt er niet vrolijker van.
Begrijp dat de cv-functie niet verder komt dan alleen een notificatie wanneer de ketel onderhoud nodig heeft. en dan ook nog dat je zelf eerst een datum moet invoeren en ( vermoedelijk) om de 24 maanden een bericht ga krijgen. Ik wil graag de aanvoertemperatuur uit kunnen lezen, het actueel vermogen, enz!
Bij het event in mei werd er toch wel wat meer toegezegd.

M.b.t. de problemen met verbinding: ja al eerder aangegeven dat de testgroep kennelijk niet representatief is voor alle Toongebruikers.

Ik heb zelf nog softwareversie 4.4.21. Al dat gedoe met balkjes wil ik niet. Ik wil graag nuttige uitbreidingen. Zo te lezen is er weinig reden om de updates uit te gaan voeren. Heb overigens nog wel een abonnement, maar ik kan me voorstellen dat mensen afhaken.

ppj
Reputatie 4
Badge +1
het is een leuk speeltje, met een behoorlijk bedrag per jaar, neem het vooral niet te serieus.
Reputatie 7
Badge +4
En vooral op versie 4.4.21 blijven voorlopig (doe ik ook met mijn Toon aan de muur). Dat is de meest stabiele versie tot nu toe. In latere versies is vooralsnog geen noemenswaardige functionaliteit toegevoegd.Alleen de abo prijs is aangepast 🤔

M.b.t. de problemen met verbinding: ja al eerder aangegeven dat de testgroep kennelijk niet representatief is voor alle Toongebruikers.

ppj

Hoi Peter-Paul,@ppjaspers

Vermoedelijk heeft ook mee gespeeld dat na uitrol van deze 4.9 er meer tegelijk waren, die de verbinding voor het CV-ketel profiel aanriepen, dan de groep veldtesters.
Iedereen heeft enige tijd later nadat de update verder goed was verlopen z'n profiel kunnen aanroepen en bijwerken.
Het blijft inderdaad verder weer een simpele update, die niet zo veel om het lijf heeft.
Reputatie 4
Badge +4
En vooral op versie 4.4.21 blijven voorlopig (doe ik ook met mijn Toon aan de muur). Dat is de meest stabiele versie tot nu toe. In latere versies is vooralsnog geen noemenswaardige functionaliteit toegevoegd.Alleen de abo prijs is aangepast 🤔

Ga ik voorlopig ook doen. Ik was er al bang voor toen werd aangekondigd dat er een witte balk zou gaan verschijnen, ook wanneer het scherm "op zwart" staat.

ik ben met twee andere Toongebruikers begin dit jaar bij Quby geweest, na geklaagd te hebben over het uitblijven van aangekondigde uitbreidingen. Daar zat ook een directeur van Eneco bij. Helaas nog weinig terecht gekomen van alle toezeggingen die toen gedaan zijn. Jammer dus.

Heb ook een gerootte Toon en die heeft bijvoorbeeld een functie waarbij verschillende temperaturen ( buiten temp, temp. woonkamer en ingestelde temp programma) gelogd worden.Zo krijg je nuttige informatie over de afkoeling / opwarming je woning. Dat soort zaken voegen iets toe. Dat mis ik in de reguliere Toon!

ppj
Wederom vanmorgen een software reset uit moeten voeren bij mijn Toon omdat hij vanmorgen weer geen verbinding wou maken met de wifi.
Wat een bagger update deze 4.9 versie.
Misschien moet ik ook maar eens een veldtester gaan worden.... Oeps, dat zijn wij al. 😭
Reputatie 6
Badge +2
versie 4.9 volledig geinstalleerd en bij cv toestemming geven
maar geen bericht gehad dat toon mijn ketel wil checken zoals gemeld in beschrijving van versie 4.9
Badge +1
Zondag middag de update naar 4.9.23 uitgevoerd, daarna problemen met stroom verbruik.
Het viel mij later op dat het stroom verbruik om de 5 seconden naar 2000W ging en na een halve minuut
weer terug zakte naar normaal. (250W)
Alle stroomverbuik bronnen nagelopen, maar er stond niets aan wat dat gebruik rechtvaardigde.
Toen de meter opneemsensor gereset en ging alles terug naar normaal.
Als nu naar de verbruikgrafieken kijk, zie ik dat extreem hoge verbruik ook terug.

De vraag is nu....heeft de meter inderdaad sneller gedraaid, of is het de Toon stroom opneem sensor geweest die de
software update in de fout ging ??
Hoi @Wleeuw

Dat laatste klopt!
Want Toon is slechts een afgeleide van je originele stroommeter.
Dus dat gelijktijdig je stroommeter sneller heeft “gedraaid” zal echt niet zo zijn.
Zeker ook omdat je het verbruik op dat moment ook gecontroleerd hebt.
Badge +1
Heeft een andere Toon gebruiker dat ook ervaren, na de software update ??
Reputatie 3
Badge +2
En vooral op versie 4.4.21 blijven voorlopig

Ik wou dat ik dat ook eerder besloten had.
Ik zit nu met een firmware versie die mij middels een super irritant wit balkje laat weten
dat ik vooral moet updaten naar 4.9....
Maar gezien de ervaringen wil ik helemaal niet updaten....en zit nu dus opgescheept
met dat @#$#@$& witte balkje...

Peter
Gelukkig kan je dat balkje nu weg drukken en dan zie je hem voorlopig ook niet meer terug.
Badge +5
Hoi Wim,

Speelde de 6 grd bug misschien daarbij een rol?

Hallo Ton,

Wat bedoel je hiermee?

Bij mij gaat de temperatuur bij het aanpassen ook spontaan door naar 6 °C. Nog steeds!
Toon heeft zijn langste tijd gehad.
Er worden te veel fouten gemaakt, ketels beschadigd waar het dan ook aan mag liggen en alles wordt weggewimpeld maar hulp? Ho maar. Geen feedback.
Ik heb de laatste update ook niet meer gedaan.
Ik ben klaar met Toon.
Reputatie 3
Badge +2
Gelukkig kan je dat balkje nu weg drukken en dan zie je hem voorlopig ook niet meer terug.

Was dat maar waar; zelfs dat functioneert niet.
Ik kan de balk wegdrukken, maar na 5 minuten is ie er weer 😢
Toon vandaag maar geüpdatet.
Geen last van gehad, kon alle stappen doorlopen, zonder een reset of iets dergelijks.
Toon aan de muur doet voorlopig wat hij moet doen.

Ik had even gewacht met de update omdat ik veel problemen hoorde, ben ze zelf nog niet tegen gekomen vandaag.
Reputatie 2
Badge +1
Sinds de laatste update twee dagen geleden ontvang ik geen vergelijkings gegevens meer, meer mensen last van?
Sinds de laatste update twee dagen geleden ontvang ik geen vergelijkings gegevens meer, meer mensen last van?

Hier werkt de vergelijking gewoon:

Reputatie 2
Badge +1

Hier werkt de vergelijking gewoon:

Hier dus sinds de update niet meer, de rest werkt gewoon en ook geen foutmeldingen. Nou ja de rest werkt gewoon zowel de normale als de test toon app doen het niet, maar daar wordt ook hard aan gewerkt begrijp ik :S
Reputatie 7
Badge +4

Hier dus sinds de update niet meer, de rest werkt gewoon en ook geen foutmeldingen. Nou ja de rest werkt gewoon zowel de normale als de test toon app doen het niet, maar daar wordt ook hard aan gewerkt begrijp ik :S

Er zal best hard gewerkt worden maar niet aan zaken die belangrijk zijn voor de gebruikers vrees ik. Alle updates dit jaar hebben meer problemen gecreeerd dan dat ze hebben opgelost. Als ik kijk naar het filmpje van de Innovation day zijn ze met heel andere dingen bezig. Die ongetwijfeld ook nog niet geheel zijn uit ontwikkeld en ook weer niet volledig doorgetest worden door veldtesters. Om vervolgens te snel weer uitgerold te worden in het veld. Wat zeker gaat resulteren in een aantal nieuwe issues op de bestaande lange lijst. Ik hou mijn hart vast en blijf vrolijk op versie 4.4.21. (Mijn handen jeuken af en toe om de project management functie op een hoger plan te tillen by Quby, maar ja , ik heb al een baan)
Reputatie 4
Badge +1
Woensdag 29/11 is bij mij TOON geïnstalleerd. Installatie verliep als een zonnetje.
Verbinding met WiFi kwam vlot tot stand.
Na vertrek monteur ontdekte ik dat er een update was (versie 4.9)
Deze direct binnengehaald, maar...... eindigde met UPDATE FAILED
Contact gehad met toon-support en TOON weer tot leven kunnen wekken. En ik zag dat 4.9 nu tóch geïnstalleerd stond.
Echter verbinden met WiFi lukt nu voor geen meter meer..!!!
Support heeft dit doorgezet naar de technische afdeling en ik wacht nu op conact met hen.
Tóch hoop ik via dit forum op de ultieme tip om dit WiFi-probleem te kunnen gaan oplossen......?
Omdat er geen WiFi connectie is, is vanaf afstand inloggen door TOON-support natuurlijk niet mogelijk.
Reputatie 7
Badge +4
Join the club. Nieuwe Wifi module is uitgerold met 4.9. We wachten nog steeds op een bevestiging van Eneco dat dit de oorzaak is van de wifi problemen, een simpele rollback kan dit testen maar tot nu toe blijft het akelig stil. Het enige wat je kan proberen is het hele systeem stroomloos maken en weer opnieuw opstarten. Helpt dat niet is het afwachten vrees ik....
Reputatie 4
Badge +1
Nieuwe Wifi module is uitgerold met 4.9.

Ik lees in de releasenotes van v4.9 onderstaande :
Bugfixes
In softwareversie 4.9 zit een security update naar aanleiding van de Krackattack (WPA beveiliging is gehackt) die onlangs wereldwijd heeft plaatsgevonden. Deze fix is van belang om de privacy van onze klanten te kunnen beschermen.

Zou hier de oorzaak liggen v.w.b. de WiFi problemen?

Reageer