Software updates Toon | Eneco Community

Software updates Toon

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

144 Reacties

Maar ja, dan moet je dus wel eerst de update binnen hebben! Geduld is een schone zaak dus, moet wel.

tursiops wrote:

Feedback sofar:

TOON Update:

Installatie verliep vlot, automatische re-start verliep goed en programma wat draaide werd netjes voortgezet.
Geen spookverhalen van spook ketels alles loopt zoals het lopen moet tot dusver.

Kleine observatie is dat het scherm slecht reageerd op mijn vingers, dat is nieuw en niet eerder gezien bij vorige versie

TOON App:

De TOON App bevat duidelijk bugs (ik ben software developer dus mag deze term bezigen):
- Inloggen blijft vreemd met de App, hij laat steeds de melding zien dat TOON de 2.2.0 versie nodig heeft, herhaaldelijk als je de App opstart, na de inlog zie je dat nog 1x en dan ben je ingelogged.
- Je moet tevens 2x op Inloggen klikken maar dat kan mogelijk ook een vertraging zijn zodra ik 1x op inloggen heb geklikt.?
- Pincode optie aangezet maar kan zonder pincode gewoon de App opnieuw openen? Dit kan een gebruikers issue zijn en mogelijk geen bug?
- Een aantal keren gezien dat de er vreemde temperaturen vermeld stonden onder de kopjes Weg, Thuis, Slapen en Comfort die niet overeenkwamen met de waarden op TOON (dit gaf verwarring). Lijk me goed zodra er totaal geen connectie is en er dus geen gegevens zijn om er dan een streepje of vraagteken neer te zetten maar niet zomaar een waarde.

Extra funktie:

Extra functionaliteit: Ik gebruik de optie om de temperatuur aan te passen voor Weg, Thuis, Slapen en Weg vaak zodra programma loopt, graag deze funktie ook op TOON op afstand.

TOON op afstand:

De http://toonopafstand.eneco.nl link werkt niet voor een IE8 browser maar wie wil deze browser nog gebruiken:-)

Behoudens de bovenstaande zaken die volgens mij oplosbaar zijn toch een positief beeld van het geheel, zelfs zo positief dat ik mijn zoon moest vertellen van de thermostaat af te blijven als ik thuis ben :-) 

Opnieuw instaleren van de app (IOS) werkte bij mij om het probleem met inloggen op te lossen. Heb dit ook eerder al vermeld.

Reputatie 3
Badge
Ik reageerde op onderstaand bericht

De TOON App bevat duidelijk bugs (ik ben software developer dus mag deze term bezigen):
- Inloggen blijft vreemd met de App, hij laat steeds de melding zien dat TOON de 2.2.0 versie nodig heeft, herhaaldelijk als je de App opstart, na de inlog zie je dat nog 1x en dan ben je ingelogged.
- Je moet tevens 2x op Inloggen klikken maar dat kan mogelijk ook een vertraging zijn zodra ik 1x op inloggen heb geklikt.?
Reputatie 3
Badge +1

Dat kan kloppen Dick, ze zijn de roll-out gefaseerd aan het uitvoeren, dus geduld hebben :-)

Klopt.. Maar dat zou vandaag gereed moeten zijn, was de belofte!!
Reputatie 3
Badge
Iemand anders kwam later met WOENSDAG... zolang Eneco niets zegt moeten we afwachten. Ik ben vooral benieuwd waarom er inverschillende fases besloten is te gaan updaten.
Badge
@Jeroen, zojuist app opnieuw geinstalleerd op iPod maar de veiligheidscode om te unlocken werkt niet, of ik doe iets fout :p
Reputatie 3
Badge
Weer even opnieuw instaleren denk ik dan maar. Ik kan me niet voorstellen dat het aan de app ligt. Misschien toch verkeerde pincode 2x opgegeven bij het instellen.
:oVandaag dan eindelijk ook de beloofde TOON-update gehad. Werd er op geattendeerd door een mailtje van Eneco.
Eerst nog de TOON-app van mijn Iphone verwijderd en opnieuw van de Appstore gedownload en geinstalleerd. Alles werkt prima!!
😮
Na de software update van vandaag 14-01-2014 heb ik een foutmelding. TOON kan mijn meteradapter niet meer vinden waardoor ik geen energie en gasgebruik meer kan aflezen.
Natuurlijk deze meteradapter al gereset en opnieuw ingeleerd. Dat lukt volgens TOOn allemaal maar ziet hem toch niet .

Zijn er oplossingen hiervoor? Meerdere die daar last van hebben?
Software versie is 2.6.24

Paul.
Reputatie 7
Badge +7
pfalcon wrote:

Na de software update van vandaag 14-01-2014 heb ik een foutmelding. TOON kan mijn meteradapter niet meer vinden waardoor ik geen energie en gasgebruik meer kan aflezen.
Natuurlijk deze meteradapter al gereset en opnieuw ingeleerd. Dat lukt volgens TOOn allemaal maar ziet hem toch niet .

Zijn er oplossingen hiervoor? Meerdere die daar last van hebben?
Software versie is 2.6.24

Paul.

ff verder kijken dan dat je neus lang is , op het forum
mss dat in 1 van de ander topic,s de oplossing staat.
succes.
Reputatie 7
Badge +6
Beste pfalcon,

Welkom op het forum! Als je nog steeds geen verbruik ziet dan wil ik je vragen om de toegang klantenservice aan te zetten dan gaan we er naar kijken!

Groet,

Folkert
Badge
Gisteravond vrienden verzameld, rond 00:00 gaf TOON aan dat er nog geen informatie beschikbaar was en hij ermee bezig was dit op te halen. Dit heeft de hele nacht geduurd met als resultaat vanmorgen geen data ?

Moet dit als een storing worden aangemeld ?

Wanneer wordt de informatie opgehaald ? Is dat in de nacht ?
Folkert wrote:

Beste pfalcon,

Welkom op het forum! Als je nog steeds geen verbruik ziet dan wil ik je vragen om de toegang klantenservice aan te zetten dan gaan we er naar kijken!

Groet,

Folkert

Hallo Folkert, zowel gas als electra is er niets te zien, ben op mijn werk nu maar hij staat ingesteld dat je kan inloggen.
Gr Paul.
Reputatie 7
Badge +6
@pfalcon

Bedankt! Ik heb het doorgegeven aan de software beheerders.
Ik kom thuis en kan de energiemeters weer uitlezen. Werkt weer prima! 
Weet niet of er al aan gewerkt was? Maar is nu dus weer top!

Dank voor de steun!
Vrgr Paul.
Vandaag update naar versie 2.6.33 maar wat zijn de verbeteringen ? als een app op de iphone een update heeft staat er altijd bij waarom er een update is en wat er dan ,na de update , beter werkt of nieuw is . 
Badge
Zie : https://forum.eneco.nl/software-releases-bug-fixes-111/software-update-2-6-33-a-7079/

Op dit Forum in de sektie Release notes en Bugs 

2.6.33

Release notes versie 2.6.33 (met MA firmware)

Oplossingen voor problemen:

- Stabiliteitsverbetering ter voorkoming van scherm op Toon dat even niet reageert

- Verbetering van communicatie met de meteradapter en uitlezen van de meters

- Nieuwe firmware voor meteradapter met productnummer 4700 (DSMR 4.0 compatible)

Gr Jaap
Reputatie 3
Badge +1
En als het goed is heb je ook een e-mail ontvangen met informatie over de update 🙂
Ik vind het vreemd dat ik een half uur in de wacht moet bij Eneco om telefonisch om een update van mijn Toon software te kunnen vragen. Als je product (uitbreiding) zoals Hue, rookmelder of slimme stekker besteld in de bespaarshop zou je toch automatisch de juiste softwareversie moeten kunnen ontvangen?
L.A. Butter wrote:

Ik vind het vreemd dat ik een half uur in de wacht moet bij Eneco om telefonisch om een update van mijn Toon software te kunnen vragen. Als je product (uitbreiding) zoals Hue, rookmelder of slimme stekker besteld in de bespaarshop zou je toch automatisch de juiste softwareversie moeten kunnen ontvangen?

Was het maar zo makkelijk.
Je bent hier nu net op het forum gearriveerd.
Ik zou zeggen lees je daar maar eens in en je begrijpt wat ik bedoel, waarom dat niet kan!

Gewoon voor de toekomst dit forum onthouden en daar je vragen stellen inzake Eneco en je zal zien dat dat perfect werkt en toepasbaar is op de tijd, die jou uitkomt.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen