Software updates Toon | Eneco Community

Software updates Toon

Reputatie 7
Badge +6
Software update 2.1.0 01-11-2012
Deze update wordt gefaseerd uitgerold, uitrol duurt 2 weken.

Verbeteringen:
    Het boiler communicatie protol is verbeterd hierdoor is het zijn onder andere de relais minder hoorbaar en is er veel meer foutafhandeling aanwezig waardoor doorstoken tijdens communicatie problemen niet meer mogelijk is.

De voortgang van de update van de meteradapter wordt nu weergegeven in de systeem applicatie.

• Als er een firmware upgrade mislukt zal deze update automatisch opnieuw geprobeerd worden.

• De grafieken van gas en elektra worden netter weergegeven.

• Er heeft een kleine wifi improvement plaatsgevonden.

• Toon kan nu omgaan met een 1-letterige netwerknaam

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

144 Reacties

Badge
Vanochtend geinstalleerd en voordat mijn koffie op was draaide deze.
Reputatie 2
Badge
@Folkert Ik zie dat je de verbeteringen in het boiler communicatie protocol hier niet meer noemt. De aanwezigheid van deze fix lijkt me toch wel belangrijk voor een aantal users die problemen met een op hol slaande ketel aangaven.

Zit deze fix er niet in of vergeet je hem op te noemen?
Badge
Software update 2.1.0 01-11-2012
Deze update wordt gefaseerd uitgerold, uitrol duurt 2 weken.

Verbeteringen:

• Als er een firmware upgrade mislukt zal deze update automatisch opnieuw geprobeerd worden.
  • De grafieken van gas en elektra worden netter weergegeven.

• Er heeft een kleine wifi improvement plaatsgevonden.
  • Toon kan nu omgaan met een 1-letterige netwerknaam

Euh. Even serieus ?  Jullie geven prioriteit aan een het verbeteren van grafieken voor gas en elektra dan aan de vastlopers en serieuze miscommunicatie errors met nefit ketels ? 

Het is maar welke prioriteiten je stelt natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +6
@Paul Plevier

Ik vergeet dit op te noemen, ik heb het toegevoegd.

@Michael

Ik ben vergeten de verbetering in het communicatieprotocol op te noemen dit is nu gewijzigd.
Badge
Netjes, de update betreft zowel de TOON software alsmede de Ketel en Meter Adapter, zag dat deze versies ook waren aangepast (had ze even opgeschreven voor de luisteraars onder ons :-) 

In mijn installatie was dat:

Sotware: 2.0.3 naar 2.1.0

Keteladapter: 17 naar 21

Meteradapter: 24/21 naar 24/25
Nou tot op heden niet blij met de update!
2 graden temperatuur afwijking om laag en opentherm functioneerde niet meer met mijn nieuwe vaillant ecotec
Wat hij voordat geüpdatet was wel deed

meer mensen hier last van?

zie ook dat je lokale toegang kan hebben tot de toon via http://toon/
iemand ervaring hoe dat werkt??
mgraag reactie op het disfunctioneren van de toon!!

gr kevin
Reputatie 3
Badge
De software update ging goed.

Na de reboot van Toon werd de CV ketel direct weer aangezet ondanks dat de thermostaat op 16 graden stond en het in de kamer 20 graden was.
Vervolgens heb ik Toon (en de ketelmodule) spanningloos gemaakt en weer opnieuw laten opstarten.
Hierna bleef mijn ketel uit.
@Kevin, misschien is dit bij jou ook de oplossing?

Ik heb het programma weer aangezet.
Ik ben benieuwd of Toon mijn verwarming nu op het gewenste tijdstip aanzet in plaats van 6 uur 's ochtends.....
Reputatie 3
Badge
Update vandaag ook geinstalleerd 
volgens mij werkt hij wel een stuk soepeler en sneller 

de lokale toegang werkt aleen met een settings app of iets dergelijks  verder kom ik er ook nog niet uit.
Na een harde reset van de de toon functioneerd hij weer 
pakt het moduleren weer op en de temperatuur word juist aangegeven gelukkig!

gr kevin
Reputatie 3
Badge +4
Hier ook foutloze installatie. Zitten nog wel een paar spellings fouten in.
Badge
Installatie van de nieuwe update is goed gegaan. Helaas moet ik opmerken dat ik nu wel het symbooltje mis van tapwater en als de CV gaat draaien. Normaal zag je een klein symbooltje rechtsboven de actuele kamer temperatuur. Dit is jammer want nu kan ik bij het gasverbruik niet meer zien wat de reden hiervan is. Andere hier ook last van?

Tevens valt het mij op dat bij de instellingen 'aansturing ketel' waar je instelt of je een opentherm of aan/uit hebt je na het controleren indrukken uit komt op een aan/uit model terwijl ik hier gebruik maak van het opentherm systeem. Daarna kan ik hem niet meer op opentherm krijgen. Na een stapje terug te doen in het menu en weer opnieuw naar de aansturing ketel te gaan staat hij weer goed. Vaag allemaal....

Gr.
Thierry
Reputatie 2
Badge
@twijland 
Bij mij verschenen deze icoonjes ook niet meer. Ik heb de keteladaptor  gereset (stekker er even uit en weer in) hierna start Toon opnieuw op en waren de icoonjes weer terug. 
Badge
@Paul,

Bedankt voor de tip...ik ga het gelijk even uitproberen!
Badge
Op dit moment lijkt alles vrij goed te werken. Ik ben benieuwd of dat ook zichtbaar zal zijn in het gas verbruik, zo ja, dan foei eneco.
Badge
@Paul,

Het werkt! Bedankt hoor!

Ook mijn tweede opmerking hierboven over de aansturing ketel zijn hiermee opgelost. Hopelijk blijven nu ook mijn dagelijkse minimaal 20 foutmelding in de communicatie met de CV weg. 
Badge
Bedankt Paul,

Ik had hetzelfde probleem, is nu opgelost door jouw tip.

Alleen heb ik nu het idee dat Toon 1 graad hoger aangeeft qua kamertemperatuur, stond op 21,5
en na de keteladapter eruit gehaald te hebben geeft hij nu 22,5 als kamertemperatuur aan.

Zal ik even in de gaten blijven houden.
Nou tot op heden niet blij met de update!
2 graden temperatuur afwijking om laag en opentherm functioneerde niet meer met mijn nieuwe vaillant ecotec
Wat hij voordat geüpdatet was wel deed

meer mensen hier last van?

zie ook dat je lokale toegang kan hebben tot de toon via http://toon/
iemand ervaring hoe dat werkt??
mgraag reactie op het disfunctioneren van de toon!!

gr kevin

hoi kevin,

deze kan je aanzetten samen met zwave beheer, je hebt dan lokale toegang via http://toon, echter probeer maar gewoon het ipadress, werkt beter. Dit menu ( webui) is momenteel voor geavanceerde zwave configuraties.
Reputatie 3
Badge +2
ook geinstalleerd en geen enkel probleem geconstateerd. Ik zie iig de connectie verbetering van WIFI.
Reputatie 3
Badge
Hier zijn de problemen ook opgelost.
Toon volgt nu het ingestelde programma met voorspelbaar gedrag. In de ochtend schakelt Toon ongeveer een half uur van te voren de CV in bij een gewenste temperatuur van 21 graden om 9:00 uur.
Badge
Bij ons begint het opwarmproces ongeveer 25 minuten voor de geplande tijd op eind temperatuur. Tijdens het opwarmen staat hij nog wel op "Slapen".
Dus alles loopt volgens planning.
nadat de vrouw een dag thuis heeft gezeten en de kachel gewoon op 20- 21 graden staat heb ik bijna 2 kuub meer gas verbruikt dan voor de update,
lijkt nog steeds dat de ketel niet moduleerd de kamer is op temperatuur en als hij weer even aangaat deed hij eerst rond de 500liter
nu ruim 1300liter, en in de trend van de dagen er voor is het verbruik heel anders over de dag dan vandaag en qwa temperatuur verschild er niks.

hoop dat dit gauw word opgelost!

gr kevin
Reputatie 3
Badge +4
Net even zitten spelen met de Toon wat me opviel was dat onder meteradapter in het menu systeem dat er alleen meteradapter voor stoom staat en niet met meteradapter stroom / gas (was voorheen wel) . En wat wat mee ook opvalt is dat de ketel steeds aanspringt om de 10 minuten dan gaat het vlammetje aan en het gas verbruik gaat naar +/_ 1100 liter  was ook nooit zoveel  het is en blijft 20 graden?
Badge
Helaas....ik ben slechts één dag verlost geweest van de vele dagelijke foutmeldingen. Vandaag weer 20 foutmeldingen over het geen verbinding hebben met de ketelmodule ondanks dat een medewerker had beloofd dat dit probleem voorbij zou zijn met de update. Er heb er maar weinig vertrouwen in dat dit zo goed blijft werken.
Zojuist gaf de toon  een - aan voor gas ipv 0 liter ook dat hoort niet neem ik aan??
kraan open en hij schoot naar 3000liter erg veel hoor!!! En ook viel even de watt meter weg.
heb niet het idee dat deze update een super verbetering is???

kevin
Reputatie 3
Badge
Ik heb erg veel geluk met toon. Ik begrijp niet dat er een bepaalde groep is die last heeft terwijl iedereen nu dezelfde software draaid. Zou de ketel 1 van de problemen zijn? Jullie werken allemaal met een module?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen