Software update versie 5.0.4 | Eneco Community

Software update versie 5.0.4

• 16 januari 2019
  • 89 reacties
  • 5358 Bekeken

Toon eerste bericht

89 Reacties

Badge +2
Ik heb de update nog niet welke reden kan dit hebben?
De uitrol gaat altijd in batches; groepen zeg maar.
Een bijzondere reden is er dus, denk ik, niet.

Dus je komt de komende tijd vanzelf in aanmerking.
Wil je niet wachten kan je altijd melden in het topic:
”Is mijn Toon®️ nog wel up-to-date”?
Reputatie 2
Badge +2
Vanmorgen ook de update ontvangen op Toon2. Mij valt op dat de iconen, of plaatjes op verschillende tegels (b.v. verbruik en de HUE lampen) wat groter zijn dan voorheen, da's wel fijn want het oogt prettiger. De rode/groene indicatie bolletjes bij de HUE lampen zijn nu wel een beetje overbodig geworden want het is nu veel duidelijker of een lamp aan of uit staat. Voor de rest merk ik nog weinig, maar dat is eigenlijk alleen maar goed denk ik dan 👍🏼
Ik heb ook net 5.0.4 geïnstalleerd maar helaas zie ik nog geen optie om z-wave thermostaatkranen te koppelen. Op een slimmethermostaat verwacht ik meer thermostaat functionaliteiten. Thuiswacht, hue lampen, slimmestekkers, zon op toon, ketel monitoring, buienradar, etc. is leuk, maar daarmee kan ik geen temperatuur in huis fijner regelen... of is de thermostaat functie een bijzaak van Toon?
En om het nog sterker te maken Pedro, ook in de volgende sw update zitten geen echte nieuwigheden. 😢
Behalve dan die ik in een ander topic noemde; dat is een door mij heel lang gekoesterde wens.
Nog ff en het stookseizoen is, voor de door jou bedoelde wens, al voorbij.😢
Reputatie 6
Badge +3
Betreft de slimme thermostaat. Ik heb op mijn Toon dat werkend gekregen (ja via de hobby manier.. maar ok). Met een Fibaro thermostaat dan. Echter zit er nog een bug in de firmware van de fibaro waardoor de gemeten temperatuur van de thermostaat niet op de Toon komt. Ik denk dat Eneco/Quby wacht todat dat opgelost is voordat ze uberhaupt denken om het te releasen (als dat uberhaupt voor nederlandse markt komt).
Misschien kunnen de softwareontwikkelaars hier wat inspiratie op doen bij een van de grootste ketels producent van Nederland, Nefit/ Bosch (met Zigbee). Deze is ook inmiddels op de Nederlandse, Belgische, Duitse markt te verkrijgen. Ik heb hem een paar maanden geleden geïnstalleerd (niet bij mij) en het werkt perfect moet ik zeggen.👌🏼
Dat bij Toon het niet lukt kan ik het niet begrijpen. Er zijn steeds meer thermostaat merken met die functionaliteit waar we misschien naar moeten gaan kijken, en zonder abonnement.

Kijk zo hoort het en dan vergelijkbaar op Toon®️.
Ziet er erg mooi uit Pedro!
Reputatie 3
Badge +1
Pedro ?
Reputatie 2
Badge +2
Ik weet niet of dit een bug is of een feature, maar als ik op de Toon een Hue-scene verander dan gebeurt dit maar voor één lamp die ik in de groep heb zitten. Ik zou juist verwachten dat dit op alle lampen in de groep wordt toegepast.
Betreft het soms de White Ambiance?

Kijk eens in dit topic

https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/toon-en-hue-white-ambiance-18414?sort=likes.desc

Deze terugmelding van Quby (uit bovenstaande link) is voor zo ver ik weet nog steeds van toepassing:

https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/toon-en-hue-white-ambiance-18414/index2.html?sort=likes.desc#post184564

Overigens is Olisto geen optie voor je?
Reputatie 2
Badge +2
Nee, het zijn 3 hue kleuren ambiance lampen. Ik heb mij nog niet verdiept in het gebruik van de scene's op de Toon, wellicht zie ik iets over het hoofd want ik heb daar tot nu toe nooit gebruik van gemaakt of iets voor ingesteld. Zal wel user dingetje zijn 😋
Reputatie 4
Badge +2
Ik kan nog steeds geen update doen.
Hij was me in januari beloofd
Reputatie 7
Badge +2
@Bertus1

De update is klaargezet. Kan je kijken of deze te downloaden is ?

Groeten Chantal
Reputatie 4
Badge +2
Yes hij is bezig.
Bedankt
Reputatie 4
Badge +2
Het duurt wel heel erg lang Hij is pas bij 25%😳
Reputatie 4
Badge +2
Ik krijg het niet voor elkaar.
Het duurt enorm lang en dan blijft daarna alles zoals het was.
3 keer geprobeerd.
Dus ook geen 5.0
Reputatie 4
Badge +2
De aanhouder wint.
Hij werkt.
Alleen doet mijn app nu raar.
Ipv 20 kWh gebruikt te hebben staat er nu - 20000.
Uiteindelijk is het de zelfde waarde.
De ervaring leert dat na enige tijd de grafiek de juiste waarde omschrijving kiest.
Dus ik zou het even aanzien.
Reputatie 4
Badge +2
Oké dan wacht ik even.
De kolom is nu wel leeg.
Er staat trouwens meer dan 2000 kWh in de min.

Daarvoor zou ik even wachten tot na vandaag 24:00 uur.
Goede morgen, volgens Brandje kan ik hier de update 5.0.4 aanvragen, verder weet ik niet hoe dit in zijn werk gaat.

Bij voorbaat dank.
kl.nr. *********
Reputatie 6
Badge +2
@autoF

Ik heb jouw topic verplaatst naar dit bestaande topic. Ook heb ik jouw klantnummer weggehaald ivm de privacy. Deze heb ik toegevoegd aan je profiel. De nieuwe softwareversie staat voor je klaar. Via Menu > Instellingen > Software vind je de Update knop terug achter de huidige softwareversie.

Groeten,

Tina
Reputatie 4
Badge +2
Bij mij werkt alles weer oke.
De dimstand is nu met licht weer ook weer te lezen.
Nu de zon in de kamer nog.😉

Ps ik ben niet zo'n zoeker op het forum.
Kan iemand een linkje plaatsen naar een draadje hoe je een slimme radiator thermostaat aan de toon kan koppelen?

Ps ik ben niet zo'n zoeker op het forum.
Kan iemand een linkje plaatsen naar een draadje hoe je een slimme radiator thermostaat aan de toon kan koppelen?

Die bestaat er (nog) niet!
Scheelt zoeken😳

Reageer