Software update versie 5.0.4 | Eneco Community

Software update versie 5.0.4

• 16 januari 2019
  • 89 reacties
  • 4895 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,

Zojuist is softwareversie 5.0 uitgerold. In softwareversie 5.0 heeft het besturingssysteem van Toon een upgrade gekregen. Deze upgrade zorgt voor een makkelijkere en snellere implementatie van nieuwe functionaliteiten en zorgt er voor dat Toon klaar is voor de toekomst. De grootste verbetering die zichtbaar is, is het opstarten van Toon, dit gaat nu een stuk sneller dan voorheen. Deze update wordt in fases uitgerold.

Verbeteringen

• Er kan nu een kinderslot op Toon ingesteld worden, zodat kleine kinderen/onbevoegden je Toon niet kunnen bedienen.
  • De dimstand van de Toon is nu in te stellen op maximaal 50%(dit geldt alleen voor het oudere model)
  • Ook kan Toon nu gekoppeld worden aan Thuiswacht.
Bugfixes

• Klanten met de nieuwe Toon kunnen nu vrienden uitnodigen voor de Vergelijk functie.
  • De warmtewinner foutmelding(A03) wordt niet meer getoond aan klanten zonder Warmtewinner.
  • Ook zit er een fix in voor de WiFi chip voor de nieuwe Toon, dit veroorzaakte diverse herstarts voor sommige gebruikers van de nieuwe Toon.

89 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
Mooi, eindelijk de fix voor de wifi ook! Ohja het is een upgrade naar Qt5.11 (voor toon1 en toon2 gelijk getrokken nu). Qt2 is al bijna 20 jaar oud :D

edit: of staat QT (ook) voor Quby Toon en noemt met de nieuwe release (ivm nieuwe kernel etc) daarom QT2? Lekker verwarrend dan met de grafische schil die dus op Qt5.11 draait 🙂
Reputatie 7
Badge +6
@ThehogNL

Dank voor de correctie, ik heb het maar even weg gelaten😉
Reputatie 6
Badge +3
Ja veel beter zo 🙂
Badge +2
Zit de koppeling van slimme thermostaat kranen al in de pijpleiding?
Reputatie 1
Badge +1
Wannee wordt de 0 uren bug bij warmtewinner tab opgelost die is nog niet opgelost @Folkert

Reputatie 5
Badge
Ik ben (nog) niet thuis. Maar ik heb de thuiswacht. Wat verstaan jullie onder de koppeling van Toon met de thuiswacht?
Reputatie 4
Badge +3
Ook net binnengehaald .
Reputatie 6
Badge +3
Ik ben (nog) niet thuis. Maar ik heb de thuiswacht. Wat verstaan jullie onder de koppeling van Toon met de thuiswacht?

Je kan (daar waar je normaal Hue en de stekkers in de Toon koppelt) nu ook de thuiswacht koppelen. Hiermee kan je dan je thuiswacht op alarm in/uit schakelen etc.
Reputatie 5
Badge

Ik ben (nog) niet thuis. Maar ik heb de thuiswacht. Wat verstaan jullie onder de koppeling van Toon met de thuiswacht?Je kan (daar waar je normaal Hue en de stekkers in de Toon koppelt) nu ook de thuiswacht koppelen. Hiermee kan je dan je thuiswacht op alarm in/uit schakelen etc.

Bedankt voor je reactie!
Ook aan Olisto te koppelen (bijvoorbeeld lampen aan als alarm afgaat)?
Reputatie 6
Badge +3
Dat weet ik niet. Heb zelf geen thuiswacht en geen olisto. @Brandje weet jij dit?
Olisto heeft een kanaal voor somfy echter deze ondersteund de somfy one niet. Dus deze koppeling gaat niet werken
Reputatie 6
Badge +3
@mpleizr de vraag is eerder of nu de thuiswacht (de somfy van toon) dan wellicht wel nu via olisto via de toon thermostaat koppeling is te bedienen (zelf denk ik van niet overigens)
Reputatie 7
Badge +6
[h4]@H. van der Kellen [/h4]
Op dit moment is dit een functie die alleen voor pioniers beschikbaar is, en ik durf niet te zeggen wanneer dit opgelost is, dit heeft niet de allerhoogste prio.
Dat weet ik niet. Heb zelf geen thuiswacht en geen olisto. @Brandje weet jij dit?
Ik heb de Thuiswacht ook niet.
Maar op de Innovationday werd toen al gezegd dat de koppeling slechts zou bestaan aan het Aan/Uit zetten; dus stelt die koppeling niet veel voor. ­čś│
De koppeling via Olisto zoals @RalfR op doelt heb ik bij Olisto niet gezien.
Er bestaat een al wel een aparte app voor de interpolis thuiswacht die door quby is vervaardigd. dus lijkt mij een directe koppeling op toon niet direct prio

Heb je gelijk in Mark!
Vandaar dat ze het dan ook puur bij die Aan/uit koppeling houden.
...
Reputatie 6
Badge +3
Er bestaat een al wel een aparte app voor de interpolis thuiswacht die door quby is vervaardigd. dus lijkt mij een directe koppeling op toon niet direct prio

Nou die directe koppeling is er dus nu wel 🙂 en inderdaad alleen om hem aan/uit te schakelen.
Reputatie 6
Badge +3
@mpleizr zullen we deze topic schoon houden en geen andere info dan de nieuwe functies van 5.0.3 te noemen? Leuk dat je zelf ook een eigen alarm systeem hebt maar niet echt nuttig voor dit topic 🙂
Reputatie 5
Badge
Toon ge├╝pdatet en thuiswacht gekoppeld. Deze is alleen op Toon te bedienen (aan, uit en nachtstand). Verder (nog) niet via de app of via olisto. @Frank van Olisto gaat de koppeling met olisto nu ook komen?
Reputatie 6
Badge +3
Fotootje?
Reputatie 5
Badge
[h4]@H. van der Kellen
[/h4]

Op dit moment is dit een functie die alleen voor pioniers beschikbaar is, en ik durf niet te zeggen wanneer dit opgelost is, dit heeft niet de allerhoogste prio.

@Folkert dit is niet helemaal waar. Ik heb ook een warmtewinner maar ben geen pionier. Echter deze functie is voor mij wel beschikbaar (en werkt gelukkig ook gewoon).
Toon ge├╝pdatet en thuiswacht gekoppeld. Deze is alleen op Toon te bedienen (aan, uit en nachtstand). Verder (nog) niet via de app of via olisto. @Frank van Olisto gaat de koppeling met olisto nu ook komen?
Dat was ook de verwachting qua koppeling met Toon┬«´ŞĆ.
Maar @RalfR ik denk dat je Olisto veel praktischer kan benaderen via de App zelf.
Reputatie 5
Badge
Olisto heeft een kanaal voor somfy echter deze ondersteund de somfy one niet. Dus deze koppeling gaat niet werken

In olisto is wel een kanaal voor somfy project, welke volgens de omschrijving ook de one ondersteund. Echter als ik inlog met mijn thuiswacht gegevens zegt ie na het koppelen: locatie onbekend. En dan is het helaas niet te gebruiken.
Reputatie 5
Badge

Toon ge├╝pdatet en thuiswacht gekoppeld. Deze is alleen op Toon te bedienen (aan, uit en nachtstand). Verder (nog) niet via de app of via olisto. @Frank van Olisto gaat de koppeling met olisto nu ook komen?Dat was ook de verwachting qua koppeling met Toon┬«´ŞĆ.
Maar @RalfR ik denk dat je Olisto veel praktischer kan benaderen via de App zelf.

Hoe bedoel je?

Reageer