Software update 4.3.20 | Eneco Community

Software update 4.3.20

• Anonymous
  • 0 reacties
@Allen

Zojuist is de uitrol van update 4.3.20 gestart. Deze update wordt gefaseerd uitgerold. De release notes zijn hier te vinden. Wanneer de update nog niet voor je klaar staat kun je deze aanvragen via dit topic.

162 Reacties

Bij mij staat bij de sensoren na update
Sensoren worden ingeregeld ?

Kan je beter een nieuw topic beginnen.
Je zit nu in een verkeerd topic.
Dan help ik je verder
Reputatie 7
Badge +8
Ziet er strak uit. Hoop alleen dat ze het radiator en kraan symbol van nu ook iets aanpassen. Kan dat het nog moet wennen. Nu vinden wij het nog niks.

Daarover heb ik ook me kritiek geuit.

Warm Water is nu erg onduidelijk. Mooier zou zijn als bij Warm Water alleen Kraantje met Vlammetje zichtbaar is.

Bij CV de radiator met aantal vlammetjes.
Reputatie 3
Badge
Dat is leuk, die Z-wave techniek, maar een slimme stekker kost 64 euro. Laat staan wat Hue kost.

En dat het geen tweeweg communicatie is dat weet ik, maarja, als ik gewoon 10 keer het bericht uitstuur dat lamp x aan moet gaan, dan gaat hij echt wel altijd aan. En ik kan 5 tot 6 lampen schakelen via klikaanklikuit, met ingebouwde schakelaar in de muur, zelfs met mogelijkheid om ook met mijn traditionele schakelaar te blijven schakelen, voor de prijs van 1 'slimme stekker' die uitsteekt uit je muur.

Dus als ik de keuze heb, dan weet ik wel wat ik zou kiezen. Maarja, zulke dingen zitten weer niet in toon...
Hoi @mpleizr,

Morgen misschien beter?
Geef desnoods nog een extra harde reset.

Is al gedaan Ton,

Hopelijk morgen beter. Vandaag was het alles behalve zoef zoef op toon 🐇
Hoi Mark,

Je weet als het bij mij goed liep, moet dat bij jou ook zo zijn.
Ik hoor het morgen wel van je.
Tegen die tijd hebben we Toon®️ 3, denk ik, hoop ik.......😉
Reputatie 7
Badge +8
Wordt dit update 4.4.?

Vlammetje klopt niet. Masr dit word inderdaad 4.4
Deze zou volgens @Marco snel moeten volgen op 4.3
Reputatie 3
Badge
Bedankt voor weer een super goede uitleg Ton 😃 Klopt, Toon staat op A/U Heb hem even op OT gezet en nu was wel kraantje zichtbaar bij warmwater vraag.

HAHA, Bedankt. Foto shoppen blijft leuk 😉
Weer graag gedaan Theo!!👌
Reputatie 4
Badge
Wordt dit update 4.4.?

Deze zou volgens @Marco snel moeten volgen op 4.3

Klopt, wat ik hier nu hoor komt 4.4 in de eerste helft van juli. Fingers crossed! 🤞🏼
Reputatie 7
Badge +8
@Marco,

Je bent een held.. Staat genoteerd in mijn agenda.. Ik kijk er naar uit..
Reputatie 7
Badge +8

Waarschijnlijk laden het Servicecenter het XML file, pushde deze dan door naar Toon.
De reden snap ik wel, sorry ik ben wel een gelukkige Toon bezitter die blij is dat het eruit is.

Ik weet ook wel hoe het werkt. En het is zeker geen zware belasting voor de server danwel Toon zoals wordt aangegeven. Ik vraag me gewoon af wat de echte reden is. Misschien moeten ze licentiekosten gaan betalen voor die gegevens of zo, maar zeg dat dan gewoon..... Toch?

Ik geloof niet in doelbewuste misleiding.
Denk dat dit echt gewoon zo was. Zeker voor Toon.. Toen mij Toon nog op 3.7.9 draaide restarte hij soms spontaan, was erg langzaam.. Na de nieuwe update, geen spontane restarts meer gezien, Toon reageert weer zoals altijd snel.
Reputatie 7
Badge +8

Als ITer durf ik te beweren dat wat Folkert heeft aangegeven toch daadwerkelijk echt wel kan.. Toon was met VI erg traag, reageerde pas naar 3/4 secde... Nu het eruit is, reageert mij Toon direct. Zoals hij dat hoort te doen.. Ik snap je teleurstelling dat VI eruit is. Maar het werd nauwlijks gebruikt, komt zo goed als zeker ook niet meer terug.. Word je smartphone pakken voor de VI..

Sterker nog Ricardo, ik begreep van Quby dat het gewoon over en uit was gezien inderdaad het beperkte gebruik.
Files ontstaan soms binnen enkele seconden; je zit al in de auto of op weg naar OV, dan heb je meer aan je smartphone.

Exact Ton. Precies de spijker op zijn kop, waarom ik die functie in Toon nooit heb gesnapt. Je smartphone is makkelijker erin, die heb je continue bij je.

Hoe dan ook via dit forum kunnen we elkaar mooi informeren.

Als we dan ook af en toe iets mogen vragen misschien? Ik vond de reacties wel een beetje overdreven als ik eerlijk ben.

Volgens mij sla je nu door!
Daar is het forum juist voor. Stel gerust je vragen!
Jij begon met verdachtmakingen zonder enige grond te kennen en verzon toen ook nog een eigen reden.
Kijk dan spring ik en mAiden er even bovenop zonder dat er verder een onvertogen woord valt en zo hoort het!
Reputatie 4
Badge
Logisch!
Die termen kwamen nadat je de toon had gezet!😋

Ik heb het nog eens nagelezen, maar ik stelde wat vragen over de release notes aan Folkert die ze heeft gepost. Vervolgens gaan anderen daar bovenop springen in wat geagiteerde termen, om vervolgens met zijn allen tot de conclusie te komen dat die release notes niet helemaal de lading dekken. Wie heeft hier nu de toon gezet?
Reputatie 3
Badge
Ik vind het ook maar vreemd ingezet in de release notes. Prima als je hem eruit haalt wanneer de app minimaal wordt gebruikt, maar vermeld dan gewoon dat de reden is dat men geen licentiegeld meer wil betalen voor de dienst, of men van het onderhoud af wil wat bij deze app komt kijken.

Kom dan niet aanzetten dat hij er sneller van zou worden, want zelfs zonder de verkeersinfo tegel was hij traag. Dat had niet zoveel te maken met de verkeersinfo tegel zelf...
Reputatie 6
Badge +7
😃 Zo zo wat een gezelligheid. Wat feiten .

De release notes waren niet helemaal duidelijk.

Jullie hebben beide de toon gezet.

En Toon was ook langzaam zonder FI . Ik had hem uit staan. Gebruikte het nooit.

Houd het gezellig
Reputatie 3
Badge
Gaat ook niet om de VI tegel, maar om de VI in ze algemeenheid in Toon.. Sinds deze volledig eruit is, werk Toon weer uitstekend hier! ;)
Je analogie klopt niet helemaal denk ik. Dat is een beetje hetzelfde als zeggen: "Sinds Trump president is is het een stuk warmer geworden buiten, het was voor die tijd immers rond het vriespunt en nu is het 20-30 graden!".
Reputatie 7
Badge +8
Gaat ook niet om de VI tegel, maar om de VI in ze algemeenheid in Toon.. Sinds deze volledig eruit is, werk Toon weer uitstekend hier! ;)
Je analogie klopt niet helemaal denk ik. Dat is een beetje hetzelfde als zeggen: "Sinds Trump president is is het een stuk warmer geworden buiten, het was voor die tijd immers rond het vriespunt en nu is het 20-30 graden!".

VI in zijn algemeenheid op Toon was een zware belasting.. Weer tegeltje op je homescherm vreet ook niet veel, het is simpel weg alleen een informatiebalkje..

Ik ga verder met waarmee ik bezig was, deze discussie kap ik af.. 😉
Goeie keuze Ricardo,@mAiden

Dit is zinloos!
Mijn verwijzing naar zijn 1e toonzetten wordt toch niet begrepen.
Hopelijk leest Folkert ook vandaag mee, kan hij mooi een stukje gummen.
Reputatie 6
Badge +3

Ik hoop toch niet dat het aantal reacties in een topic de maat is in het vervolg.
Mi is dat maar bijzaak. 🤔

... zei de pathologische veelposter.

Brandje, je bent echt grappig 😀
Reputatie 3
Badge
Dit is alleen olie op het vuur gooien mensen.
Maar goed, gummen zei je brandje? Censuur lijkt me niet wenselijk toch? We moeten hier gewoon onze meningen en ervaringen kunnen delen nietwaar?
Reputatie 7
Badge +8
Wij zitten nu aan de 12 Hue lampen en de 13e lightstrip moet ik nog installeren onder het keukenkastje.
Nou ik kan je verzekeren het is een behoorlijke aanslag op je budget.
Jammer dat ik er niet eerder mee begonnen was. Wat een geweldig systeem en dan de koppeling met Toon®️. Lekkerbekken!!!🤑

Hahhaa. Dat kan ik me voorstellen Ton.
Ooit komt het wel hier, voor nu ben ik tevreden met mij led-lampen die geschakeld worden door de Slimme Stekkers.
Reputatie 3
Badge
Naar mijn inzicht mist toon 433mhz antennes. Dat zou het mogelijk maken om gewoon klikaanklikuit te schakelen. Die dingetjes zijn veeeeele malen goedkoper dan Philips Hue met hun overpriced spullen. Tuurlijk is het z-wave protocol beter, maarja, kost ook wel wat meer.

Ik schakel mijn tuinlampjes in met een schakelaar van 12 euro. 🙂
@En sinds je de zWave Plus uitvoering hebt is de versterking van/in de "kring" vele malen groter.

Reageer