Software update 4.3.20 | Eneco Community

Software update 4.3.20

Toon eerste bericht

162 Reacties

Reputatie 3
Badge
Dat is leuk, die Z-wave techniek, maar een slimme stekker kost 64 euro. Laat staan wat Hue kost.

En dat het geen tweeweg communicatie is dat weet ik, maarja, als ik gewoon 10 keer het bericht uitstuur dat lamp x aan moet gaan, dan gaat hij echt wel altijd aan. En ik kan 5 tot 6 lampen schakelen via klikaanklikuit, met ingebouwde schakelaar in de muur, zelfs met mogelijkheid om ook met mijn traditionele schakelaar te blijven schakelen, voor de prijs van 1 'slimme stekker' die uitsteekt uit je muur.

Dus als ik de keuze heb, dan weet ik wel wat ik zou kiezen. Maarja, zulke dingen zitten weer niet in toon...
Reputatie 3
Badge
Ik vind die nieuwe icons niet erg helder. Als er tapwater gevraagd wordt staat er een radiator dan een soort van slash dan een kraan icoon en dan een vlammetje.

Waarom niet alleen een kraan? Er wordt toch niet verwarmd.
Reputatie 6
Badge +7
@Swets Dat is hier al besproken. Er zijn er meer die het verwarrend vinden. We moeten afwachten of er wat mee gedaan word. Ik vind het zelf ook niet duidelijk.
Reputatie 1
Hoe kan ik na de update de OT instellen? Het schuitje (groen) blijft op aan/uit staan. Na verversen veranderd het ook niet. De cv is voor OT geschikt en reeds opnieuw opgestart. Ook Toon is opnieuw opgestart.
Toon stelt zich automatisch in adhv je CV.
Dat kan je zelf op Toon niet kiezen.

Zit Toon op je CV wel op de juiste plaats aangesloten?
Geef je merk en typenr even op dat praat even makkelijker.
Reputatie 1
Agpo econpact 127c ingsteld op comfort.
Volgens mij was dat nodig voor OT...? volgens mij heeft het voor de update wel goed ingesteld gestaan...
@Rycleff, doe opnieuw Toon en cv uit. Eerst CV opstarten en daana Toon. Kijken wat ie doet, anders moet je de aansluiting nakijken.
Hallo Folkert,

Kan ik de update krijgen draai nu op 3.7.9
Reputatie 5
Hallo Rijnberg,

Welkom op de Community!
De laatste versie is al reeds aan je toegekend hoor. Zie je die nog niet?
Je zou dit kunnen installeren nu namelijk.

Groet, Vincent
Nee Vincent, laatste update is van 4 maart. Zie hier niets over bij berichten ✉️
Reputatie 7
Badge +6
@Rijnberg

Kun je eens kijken bij Menu>Instellingen>Software? Ik hoor graag of het zo gelukt is.
Ik heb vandaag de update geïnstalleerd. Nu heb ik het probleem dat mijn toon elke keer de verbinding verliest met mijn Tele2 modem. Ik heb een paar weken geleden express het nieuwe witte modem aangevraagd bij Tele2. Ik heb toen moeiteloos verbinding kunnen maken met m'n nieuwe router. Ik heb zelfs een statisch ip adres gegeven etc. Want er staat genoeg info op het internet over Tele2 modems en Toon. Maar nu sinds de update doet de toon precies hetzelfde als met het oude zwarte modem. Ik heb alles geprobeerd statisch ip adres, modem resetten, toon resetten etc. Maar het werkt niet. Toon maakt voor korte tijd verbinding. Dan werkt ook alles maar na verloop verliest hij weer de verbinding. Ik hoop dat jullie snel met een bug fix kunnen komen want ik heb niet voor niks de andere modem bestelt bij Tele2 en dat heeft netjes gewerkt. Sinds de nieuwe update zijn er weer problemen.
Misschien dat de driver van de software op Toon niet goed geïnstalleerd is na de update.
Geef Toon nog even een harde reset.
Misschien dat de driver van de software op Toon niet goed geïnstalleerd is na de update.
Geef Toon nog even een harde reset.

Harde reset is toch het stroom van de ketel module los te halen? Want dat heb ik ook gedaan.
Ja dat klopt!
Je kan nog proberen een paar dagen Toon via een utp-kabel met je router te verbinden.
Zet in ieder geval via menu/support je externe klanten toegang even aan, zodat Eneco op afstand ook even in je Toon kan kijken.
@Brandje,

Ik ga het in de gaten houden de komende tijd.
Nu wachten op 4.4 voor design en logootje.

Overigens het Warm Water wordt nu ook duidelijker zichtbaar gemaakt.

Dimstand:

Startscherm :

Uiteraard de cv ketel even snel getest. De vlammetjes zien er perfect uit. Mooi duidelijk, wel even wennen.

Ik heb me even geregistreerd om het volgende: "Ik heb geen warm water icoon". (Wel een verwarmingsicoontje) Niet dat het een groot drama is. Maar wat mij betreft was deze update dus overbodig en zouden de icoontjes als 'optie' te kiezen moeten zijn.

Ik vermoed dat ik geen warm water icoon heb, omdat ik geen 3weg klep in mijn CV ketel heb zitten (heb een intergas ketel uit 2016).
Je krijgt het kraantje alleen te zien als Toon OpenTherm is aangesloten op je CV

Ik heb ook een Intergas zonder 3wegklep, maar dat heeft hier niets mee te maken.

Als ik warmwater tap verschijnt gewoon het kraantje.
Reputatie 6
Badge +2

Ik vermoed dat ik geen warm water icoon heb, omdat ik geen 3weg klep in mijn CV ketel heb zitten (heb een intergas ketel uit 2016).

Ik denk dat je het gecombineerde icoontje hebt omdat je ketel tegelijk warmwater en de verwarming verwarmt. Voorziet het OpenTherm protocol netjes in, en als je ketel dat doorgeeft via z'n OT interface (wat-ie kennelijk doet) dan krijg je dit.
Je krijgt het kraantje alleen te zien als Toon OpenTherm is aangesloten op je CV

Ik heb ook een Intergas zonder 3wegklep, maar dat heeft hier niets mee te maken.

Als ik warmwater tap verschijnt gewoon het kraantje.

Thanks ik moest opentherm even refreshen nu doet ie het ook bij mij. 😉 Nog steeds vind ik het niet iets wat bijzonder nuttig is maar het werkt wel .
Fijn dat mijn advies werkte!

Een fijne combinatie Intergas en Toon hè
En nooit last van een kapotte 3wegklep!
Reputatie 7
Badge +8

Ik heb me even geregistreerd om het volgende: "Ik heb geen warm water icoon". (Wel een verwarmingsicoontje) Niet dat het een groot drama is. Maar wat mij betreft was deze update dus overbodig en zouden de icoontjes als 'optie' te kiezen moeten zijn.

Je heb inderdaad geen Warm Water icon, aangezien je ketel niet op OpenTherm aangesloten staat, Toon dus je ketel bedient via Aan/Uit principe..
Jou type ketel werkt uitstekend in combi met Toon als deze OpenTherm geschakeld staat..
Hoi Ricardo,

De ts heeft dit toch al geregeld toen ik daar over begon?
Hij heeft Toon nu op OT staan en het kraantje is zichtbaar.
Reputatie 7
Badge +8
Hoi Ricardo,

De ts heeft dit toch al geregeld toen ik daar over begon?
Hij heeft Toon nu op OT staan en het kraantje is zichtbaar.

Hoi Ton,

Ik zag dat pas toen ik mij reactie al had geplaats.. Mijn excuses.
Hoi Ricardo,

Ik begreep het al niet!
Ook weer opgelost.
Reputatie 1
@Rycleff, doe opnieuw Toon en cv uit. Eerst CV opstarten en daana Toon. Kijken wat ie doet, anders moet je de aansluiting nakijken.

Dank jullie wel voor het meedenken, intussen de draden anders aangesloten op de kroonsteen in de CV. Nu wel OT beschikbaar op Toon (r). Vreemd dat dit nooit eerder is ingesteld tijdens het onderhoud.? Moet er, behalve de draden, nog meer aangepast worden in/op/aan de cv?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen