Software update 4.3.20 | Eneco Community

Software update 4.3.20

Toon eerste bericht

162 Reacties

Als aan de waarheid wordt getwijfeld en ik een andere bron heb tja dan kan je tegen berichten verwachten ook als je het aan Folkert vraagt.
Toon®️ liep al enige tijd volledig op z'n tenen en daar moest capaciteit gecreëerd worden, dus die applicatie daar verwijderen was de grootste drijfveer.

Lijkt me sterk dat een applicatie a "file informatie" er voor gezorgd heeft dat de Toon nu weer sneller reageert. Zo zeg je het nu wel....

Wat mij betreft mag de Z-wave ondersteuning wel uitgebreid worden, kost toch geen "capaciteit" aangezien de functies er nu al in zitten...
Reputatie 4
Badge
Als aan de waarheid wordt getwijfeld en ik een andere bron heb tja dan kan je tegen berichten verwachten ook als je het aan Folkert vraagt.
Toon®️ liep al enige tijd volledig op z'n tenen en daar moest capaciteit gecreëerd worden, dus die applicatie daar verwijderen dat was de grootste drijfveer.

Dat snap ik allemaal maar dat heeft dus niets met server capaciteit te maken. Schrijf dan dat je ruimte op de Toon zelf wilt vrijmaken voor stabiliteitsverbetering. Dat is een heel logische reden. Maar dat is simpelweg niet wat er in de release notes staat.
Reputatie 7
Badge +8
[quote=Brandweercommandant]Ongelofelijk! Dit is pure verdachtmaking............
Niet geloven wat Folkert schrijft en voor reden opgeeft en dan zelf een reden verzinnen.
quote]

Tsjonge, wat een lange tenen zeg. Ik stelde alleen maar dat dit kleine stukje functionaliteit nooit zoveel server capaciteit kan vergen dat dit een zware belasting voor het service centrum zou zijn (als ITer van beroep durf ik dit wel met enige stelligheid te beweren). Vandaar dat ik de vraag stelde.... Maar goed, ik stelde de vraag aan Folkert, dat is de enige denk ik die een zinvol antwoord kan geven

Als ITer durf ik te beweren dat wat Folkert heeft aangegeven toch daadwerkelijk echt wel kan.. Toon was met VI erg traag, reageerde pas naar 3/4 secde... Nu het eruit is, reageert mij Toon direct. Zoals hij dat hoort te doen.. Ik snap je teleurstelling dat VI eruit is. Maar het werd nauwlijks gebruikt, komt zo goed als zeker ook niet meer terug.. Word je smartphone pakken voor de VI..
Toon®️ liep al enige tijd volledig op z'n tenen en daar moest capaciteit gecreëerd worden, dus die applicatie daar verwijderen dat was de grootste drijfveer.

Dat snap ik allemaal maar dat heeft dus niets met server capaciteit te maken. Schrijf dan dat je ruimte op de Toon zelf wilt vrijmaken voor stabiliteitsverbetering. Dat is een heel logische reden. Maar dat is simpelweg niet wat er in de release notes staat.

Zie mijn aanpassing vorige reactie!
De extra reden die ik daar schreef daar doelde Folkert op in z'n release notes.
Ik had te vroeg gepost.

Hoe dan ook via dit forum kunnen we elkaar mooi informeren.

Zie mijn aanpassing vorige reactie!
De extra reden die ik daar schreef daar doelde Folkert op in z'n release notes.
Ik had te vroeg gepost.

Maar dan niet informeren over de verkeersinformatie want die mist tegenwoordig, wist je dat al? 😂

Als ITer durf ik te beweren dat wat Folkert heeft aangegeven toch daadwerkelijk echt wel kan.. Toon was met VI erg traag, reageerde pas naar 3/4 secde... Nu het eruit is, reageert mij Toon direct. Zoals hij dat hoort te doen.. Ik snap je teleurstelling dat VI eruit is. Maar het werd nauwlijks gebruikt, komt zo goed als zeker ook niet meer terug.. Word je smartphone pakken voor de VI..

Sterker nog Ricardo, ik begreep van Quby dat het gewoon over en uit was gezien inderdaad het beperkte gebruik.
Files ontstaan soms binnen enkele seconden; je zit al in de auto of op weg naar OV, dan heb je meer aan je smartphone.

Maar dan niet informeren over de verkeersinformatie want die mist tegenwoordig, wist je dat al? 😂

Ik weet niet wat jij nu bedoelt.
Ik heb het over FI die sinds versie 4.2 die nooit live is gegaan!
Daar werd voor het eerst de FI verwijderd.

De live versie was versie 4.3 dus terecht dat Folkert het dan noemt.............
Reputatie 4
Badge

Als we dan ook af en toe iets mogen vragen misschien? Ik vond de reacties wel een beetje overdreven als ik eerlijk ben. Ik moest wel even denken aan een Apple forum waar iemand een vraag stelde over een Samsung Galaxy telefoon
Reputatie 7
Badge +8

Sterker nog Ricardo, ik begreep van Quby dat het gewoon over en uit was gezien inderdaad het beperkte gebruik.
Files ontstaan soms binnen enkele seconden; je zit al in de auto of op weg naar OV, dan heb je meer aan je smartphone.

Exact Ton. Precies de spijker op zijn kop, waarom ik die functie in Toon nooit heb gesnapt. Je smartphone is makkelijker erin, die heb je continue bij je.
Reputatie 4
Badge +3
Buienradar toch ook?
Reputatie 4
Badge
Buienradar toch ook?
De spijker op zijn kop 🙂

Lijkt me sterk dat een applicatie a "file informatie" er voor gezorgd heeft dat de Toon nu weer sneller reageert. Zo zeg je het nu wel....

Ten 1e ben ik ervaringsdeskundige in de oude situatie en in de nieuwe situatie.
Ten 2e mag ik er van uitgaan dat Quby ons als veldtesters goed informeert...........

Je kan met de zWave verhaal beter een nieuw topic starten zo krijg je wel erg veel "vervuiling" in dit topic............
Reputatie 7
Badge +8
Buienradar toch ook?

Wat denk je wat grotere belasting is.

Buienradar die 1x in uur vernieuwd.

Of de VI die continue vernieuwd.
Buienradar toch ook?
De spijker op zijn kop :-)[/quote]

Met buienradar ligt het uiteraard geheel anders.
Uit tests blijkt dat die applicatie erg veel wordt gebruikt.
Dus die zal niet zo gauw uit Toon verdwijnen.

En qua server is al sinds 13 maart (in the Cloud) bekend dat dat geen storingen verder oplevert.

Is dat zo?
UIt de scripts van @Zuid blijkt dat toch niet?
Reputatie 4
Badge

Hoe kom je erbij dat de verkeersinformatie continue wordt vernieuwd? De gegevens worden opgehaald door Toon als je het scherm opent en daarna alleen maar als je zelf op de ververs knop drukt.
Reputatie 4
Badge +3
OK, ik gebruik hem liever op mijn smartphone.
Maar daar blijken dus veel mensen anders over te denken.

Bedankt voor je info.
Buienradar toch ook?
Buienradar kan gebruikt worden om de buiten temperatuur te verwerken in de grafieken. Die blijft ook altijd zichtbaar zelfs met gedimd scherm, en het bespaart mij ook nog een weerstation in de tuin.

Als we dan ook af en toe iets mogen vragen misschien? Ik vond de reacties wel een beetje overdreven als ik eerlijk ben.

Volgens mij sla je nu door!
Daar is het forum juist voor. Stel gerust je vragen!
Jij begon met verdachtmakingen zonder enige grond te kennen en verzon toen ook nog een eigen reden.
Kijk dan spring ik en mAiden er even bovenop zonder dat er verder een onvertogen woord valt en zo hoort het!
Reputatie 4
Badge +3
Ja ja, ik snap jullie.
Van mij mag hij gerust blijven hoor.
Ik heb nog nooit last gehad van een trage TOON.
Reputatie 4
Badge
Buienradar toch ook?
De spijker op zijn kop :-)

Met buienradar ligt het uiteraard geheel anders.
Uit tests blijkt dat die applicatie erg veel wordt gebruikt.
Dus die zal niet zo gauw uit Toon verdwijnen.

En qua server is al sinds 13 maart (in the Cloud) bekend dat dat geen storingen verder oplevert.[/quote]

Toch is dat raar. Als de veel complexere Buienradar app geen problemen oplevert op de server maar de verkeersinformatie wel, dan lijkt het me dat de verkeersinfo app op de server wellicht geoptimaliseerd had moeten worden of misschien nog bugs bevat. Maar goed, ik begrijp dat men daar niet in wil investeren als de functie niet veel gebruikt wordt. Is op zich ook een goede reden (die ook niet als zodanig in de release notes staat)
Je begint het een beetje te snappen.
Behalve dan het Toon verhaal, want dat is volgens mijn info de belangrijkste drijfveer.
Reputatie 4
Badge
Je begint het een beetje te snappen.
Behalve dan het Toon verhaal, want dat is volgens mijn info de belangrijkste drijfveer.

Dank voor het begrip, ik blijf erbij dat de conclusies waar we het over eens zijn niet als zodanig zijn geformuleerd in de release notes. Het is altijd belangrijk dat die scherp worden geformuleerd om dit soort discussies te voorkomen.
Dat begrijp ik!
Of dat scherp moet betwijfel ik.
Nadere (open) vragen kunnen gewoon hier gesteld worden. De kunst is om een goede toon te kiezen. 😉
Leuke woordspeling hè?
Reputatie 4
Badge
Dat begrijp ik!
Of dat scherp moet betwijfel ik.
Nadere (open) vragen kunnen gewoon hier gesteld worden. De kunst is om een goede toon te kiezen. 😉
Leuke woordspeling hè?

da's waar, het is inderdaad een kunst om de juiste toon (r) te kiezen, teksten als "Ongelofelijk! Dit is pure verdachtmaking..........." vallen daar niet echt onder denk ik. Maar goed, het is al laat. Toch een mijlpaal bereikt met post nummer 100 in dit topic 🙂

Reageer