Software update 4.15.6 | Eneco Community

Software update 4.15.6

Toon eerste bericht

44 Reacties

Reputatie 4
Badge
en wanneer komt de zwave kwh meter beschikbaar voor de toon op zon ? dan kan deze in de schuur worden geplaatst voor mijn plugin zonnepanelen. dan ben ik bijna compleet 😍 als het dezelfde prijs is als de oude toon op zon plan me dan maar in voor een afspraak als de zwave module in de schuur geplaatst mag worden.
en wanneer komt de zwave kwh meter beschikbaar voor de toon op zon ? dan kan deze in de schuur worden geplaatst voor mijn plugin zonnepanelen. dan ben ik bijna compleet 😍 als het dezelfde prijs is als de oude toon op zon plan me dan maar in voor een afspraak als de zwave module in de schuur geplaatst mag worden.

Idd de aanmelding op Toon door de zWave verbruiksmeter kan nu door jou nu toegepast en aangevraagd worden.
Alleen is de aanbieding van Eneco nog niet beschikbaar.
Maar ik schat in dat je er met €99 niet mee komt.
Ik ieder geval zou jij nu ook gewoon Zon op Toon®️ kunnen nemen. Gaat je Toon®️ eindelijk nu alles goed registreren.
Ik ben benieuwd.
Als de afstand tussen je schuur en Toon®️ te ver is zou een repeater ook nog ondersteuning kunnen bieden.

Mijn advies zou zijn: bel ze even; wellicht is een voorinschrijving mogelijk.
Reputatie 4
Badge

Idd de aanmelding op Toon door de zWave verbruiksmeter kan nu door jou nu toegepast en aangevraagd worden.
Ik ieder geval zou jij nu ook gewoon Zon op Toon®️ kunnen nemen. Gaat je Toon®️ eindelijk nu goed alles registreren.
Ik ben benieuwd.
Als de afstand tussen je schuur en Toon®️ te ver is zou een repeater ook nog ondersteuning kunnen bieden.

Mijn advies zou zijn: bel ze even; wellicht is een voorinschrijving mogelijk.

afstand is niet zo groot, schuur is denk ik +/-4 meter van de toon verwijderd. als het zover is zal ik het melden 🙂 in me andere topic.
Reputatie 4
Badge +2
Eigenlijk zou ik voor een harde reset gaan. Dat is even wat rigoreuzer.
Dus Toon®️ ff stroomloos maken.
Suc6

Hardreset heeft geholpen alles werkt weer ??
Eigenlijk zou ik voor een harde reset gaan. Dat is even wat rigoreuzer.
Dus Toon®️ ff stroomloos maken.
Suc6

Hardreset heeft geholpen alles werkt weer ??

Hoi Pieter,

Kijk, dat moest haast wel.
Bedankt voor de terugmelding.

Het kan ook met een tweede meteradapter en een losse kwh meter. De prijs van de qubino kwh meter zit geloof ik rond de 150 euro (losse prijs). Een tweede hands meteradapter en eigen kwh meter kan de prijs dus drukken.
Reputatie 4
Badge

Het kan ook met een tweede meteradapter en een losse kwh meter. De prijs van de qubino kwh meter zit geloof ik rond de 150 euro (losse prijs). Een tweede hands meteradapter en eigen kwh meter kan de prijs dus drukken.

als je zelf een z-wave kwh meter zou kunnen plaatsen heb je de zon op toon software nog niet dat zal wel een combinatie zijn die je verplicht af moet nemen.

die kwh meter die hier genoemd wordt kost rond de 112 op internet

Zeker dat is de prijs nu met €7 korting of Eneco dat ook doet is de vraag.
Komt nog bij dat bij een din-rail uitvoering er een verdeelkastje ook nog voor rond de €10 bijkomt en dan hebben we het nog niet over de installatie-kosten van de Eneco monteur.
Dus het is afwachten hoe de aanbieding er uit zal komen te zien.
Reputatie 4
Badge

Komt nog bij dat bij een din-rail uitvoering er een verdeelkastje ook nog voor rond de €10 bijkomt en dan hebben we het nog niet over de installatie-kosten van de Eneco monteur.

ik heb een mail gestuurd even afwachten dus, het is ook nog afwachten wat ze met de trage toon kunnen doen 🙂 ze kijken er nog steeds naar wordt schijnbaar een nieuwe display. of wachten op de nieuwe toongeneratie ghehe.😍
Goed zeg, dat je een mail hebt gezonden, dan komt de trein in beweging.
Je weet, ik reageerde nog al sceptisch op je trage Toon®️. Het is een algeheel probleem en ook Quby lost dat niet echt op.
Bijna altijd zijn het tijdelijke tussen oplossingen.
Ik los het op door eigenlijk Toon®️ alleen ‘s-morgens even te checken mbt status gebruik en vergelijk, maar alle andere check cq wijziging doe ik met de 2 App’s.
Wordt het te gek geef ik Toon op afstand even een harde reset. Het verwijderen van Toon®️ van de muur probeer ik zo veel mogelijk te vermijden.
Reputatie 4
Badge
Goed zeg, dat je een mail hebt gezonden, dan komt de trein in beweging.
Je weet, ik reageerde nog al sceptisch op je trage Toon®️. Het is een algeheel probleem en ook Quby lost dat niet echt op.
Bijna altijd zijn het tijdelijke tussen oplossingen.
Ik los het op door eigenlijk Toon®️ alleen ‘s-morgens even te checken mbt status gebruik en vergelijk, maar alle andere check cq wijziging doe ik met de 2 App’s.
Wordt het te gek geef ik Toon op afstand even een harde reset. Het verwijderen van Toon®️ van de muur probeer ik zo veel mogelijk te vermijden.

ik doe de meeste ook via de app maar heb een partner die graag het via de oude manier doet 🙂 via de toon zelf. maar ja de oude toon app op tablet crash iedere keer en zoals gezegt vind ik de nieuwe hybrid nog geen alternatief hiervoor
Aiii nu herinner ik mij de werkwijze die je eerder schetste.
Dan is het idd lastig.
Reputatie 4
Badge
Je verwacht vooruitgang als er iets verdwijnt en er een alternatief komt. Vooral met de laatste prijsverhoging😂 maar als me paneeltjes aangesloten kan worden met een z-wave meter is het weer een kleine vooruitgang. Gaan nu maar weer on topic
Reputatie 6
@m_jong en de rest
Zodra de Qubino beschikbaar is horen jullie dat natuurlijk hier als eerst, daar voor nog even geduld. Jullie enthousiasme doet ons goed ;)

Mochten jullie tegen problemen aanlopen zo net na de 4.15 update, horen we dit graag!
Reputatie 4
Badge

ik heb een mail gestuurd even afwachten dus, het is ook nog afwachten wat ze met de trage toon kunnen doen 🙂 ze kijken er nog steeds naar wordt schijnbaar een nieuwe display. of wachten op de nieuwe toongeneratie ghehe.😍

Net een mail terug gehad, ze hadden geprobeerd om mij te bellen.

Maar er is niks bekend over de kwh meter bij de klanten service van eneco 😲

als je zelf een z-wave kwh meter zou kunnen plaatsen heb je de zon op toon software nog niet dat zal wel een combinatie zijn die je verplicht af moet nemen.

Als je het zelf kan plaatsen zet Eneco zonder kosten de ZonopToon app voor je aan. Dat is al eeder door een ander forumlid succesvol gelukt. Ik kan zo snel even niet meer terug vinden wie/waar maar die weg is zeker te begaan.

Net een mail terug gehad, ze hadden geprobeerd om mij te bellen.

Maar er is niks bekend over de kwh meter bij de klanten service van eneco 😲

Oke duidelijk, dat is wat @Vinny dus bedoelt. Er is dus intern nog niets bekend en dan weet de klantenservice er zeker niets van.
Ik zou dan ook de telefoon gepakt hebben en naar de afd Zon op Toon®️ gevraagd hebben.
Die moeten van de ontwikkelingen op dit gebied vooraf op de hoogte zijn.
Meer mensen problemen met de slimme stekkers van neo coolcam deze zijn niet meer beschikbaar in zowel Toon als de app na de update naar 4.15.6 .
Die werken nog prima hier na deze update!
Bij hem inmiddels ook.
Volgens mij is het echt een uitzondering geweest.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen