Software update 4.10 | Eneco Community

Software update 4.10


Reputatie 7
Badge +4
Daar is hij dan, de aankondiging voor software update 4.10! Gisteren zijn we langzaam begonnen met de uitrol hiervan, wat betekent dat update de komende dagen ook jullie kant op komt. De bijbehorende releasenotes vinden jullie hier. Mocht je nou niet kunnen wachten, geef ons dan een seintje via dit topic. In dat geval zetten we de update handmatig voor je klaar.

Veel plezier ermee!

131 Reacties

Reputatie 7
Badge +3
"Geef het volk brood en spelen" kwam zomaar in mij op .....

Wat hebben we nu eigenlijk gekregen voor die extra euro in de maand sinds versie 4.4:
- een verspilchecker die apparaten detecteert die er niet zijn en apparaten die er wel zijn mogelijk ooit eens in de toekomst gaat detecteren. Deze functionaliteit was er al lang via slimme stekkers die nog veel beter werken ook.
- een ketelmonitoring functie waar volgens mij niemand op zit te wachten. Waar wel behoefte aan is wordt niet opgeleverd: ik denk aan de weergave van de waterdruk in het system bijvoorbeeld.
- significant aantal wifi verbindingsproblemen die bovendien resulteren in een fraaie witte balk als bonus.
- Die balk die je nu met de laatste versie wel kan wegklikken als bonus (een giller om dit als nieuwe functionaliteit te verkopen terwijl het alleen een slechte pleister is op een eerder ongelukkig ontwerp)
- Een aantal kapotte print platen in ketels na de laatste upgrades
- Een bizar hoog aantal adviezen op het forum om routers, cv ketels en Toons stroomloos te maken. Het lijkt wel of dit onderhand normal word gevonden. Ik durf te beweren dat er geen enkele andere thermostaat is die zo vaak gereset wordt als de Toon.

Wat hebben we niet gekregen:
- zo'n beetje alles wat al Jaren op de wensenlijst staat waarvan iedere keer wordt gezegd: 'dat nemen we mee'. Waarschijnlijk werd dus bedoeld dat nemen we mee naar de volgende versie van de lijst. Foutje van mij, dat heb ik dus blijkbaar verkeerd begrepen.

Ik wil weer niet de zeur-Piet uithangen (die zit al in Spanje) maar als ik objectief kijk naar wat er nu aan het eind van het jaar is opgeleverd en dat vergelijk met de beloftes die gemaakt zijn eerder dit jaar dan kan ik het op zijn best naar boven afgerond classificeren als 'teleurstellend'.

Dan heb ik het ook nog niet eens over de apps die nog niets eens half af zijn maar wel al in het veld worden gegooid.

Ik denk dat velen heimwee hebben naar die stabiele versie 4.4 voor EUR 3,50 in de maand 🤔

Wishfull thinking weer van mij waarschijnlijk maar het wordt tijd dat iemand hoog in de boom bij Eneco eens even wat afstand neemt en gaat bekijken of de huidige strategie met Toon wel deugt. De klantenfocus ontbreekt volledig hier. Men bouwt wat men zelf denkt wat goed is voor de klant, zonder enige inbreng van die klant en zonder te luisteren naar de feedback van de klant. Daarnaast moet het hele kwaliteitsproces eens onder de loop worden genomen en zaken pas worden gereleased als ze af zijn en aan alle kwaliteitseisen voldoen. Liever eens per jaar een goed geteste release dan dit drama van de laatste 6 maanden.

Nogmaals, ik geloof in Toon, ik vind het in potentie een heel mooi product. Helaas is Eneco als organisatie nog blijven steken in het ambtenaren tijdperk en hebben ze de boot gemist voor wat betreft klantgerichtheid en digitalisering in vergelijking met moderne retailers.
Je gaat niet met de tijd mee als je apps maakt, je gaat met de tijd mee als je apps maakt die de behoeften van je klant dekken en er ongemerkt altijd zijn en hun werk doen. Alleen Toon klanten maken routers en CV ketels zo vaak stroomloos.......dat moet genoeg zeggen.

Ik hou mijn hart vast als Eneco mogelijk verkocht gaat worden: of de nieuwe eigenaar haalt de bezem er goed doorheen en maakt er wat moois van of de nieuwe eigenaar kapt met die onzin en haalt de stekker eruit. Ik ben er nog niet zo gerust op........

Zo, dit lucht weer op.... Dank voor de aandacht voor diegenen die helemaal tot hier zijn gekomen.
Reputatie 7
Badge +3
Begint het veldtesten pas na de release van een nieuwe versie?
Toonz wrote:

Men bouwt wat men zelf denkt wat goed is voor de klant, zonder enige inbreng van die klant en zonder te luisteren naar de feedback van de klant.


Er is ook nooit een enquête of tevredenheidsonderzoek rondom de Toon geweest.
Reputatie 7
Badge +3
Berny wrote:

Er is ook nooit een enquête of tevredenheidsonderzoek rondom de Toon geweest.



Dat heeft ook alleen maar zin als je bereid bent iets met de resultaten te doen. Dat vergt een cultuuromslag bij Eneco vrees ik.
Sorry, maar voorlopig reset ik ff niks meer.
Gisteravond anderhalf uur bezig geweest om Toon weer gekoppeld te krijgen aan de wifi. Dus je begrijpt dat ik nu ff geniet van een stress loze avond.🙃
Hoi Denise,@Denise

In de releasenotes staat nu:

Toon waarschuwt klanten die gebruik maken van zowel OpenTherm als van Aan/Uit ketels bij een storing door middel van een storingscode.

Tijdens de testperiode begreep ik dat alleen de Toons die OT aangesloten CV’s hebben, deze storingscode doorkrijgen.

Is nu de tekst aangepast of is daadwerkelijk de werking van het cv-profiel gewijzigd?

@mAiden meldde zelfs al dat bij zijn OT CV de codes niet doorkomen.......

Ik heb tijdens de testpetiode ook de gasklep gesloten en bij mij kwam keurig de code 4 plus een SMSje; ook zelfs toen de storing weer verholpen was.
De tekst melding luidde: brander werkt niet; geen gastoevoer of woorden van gelijke strekking. Ik had geen screendump gemaakt.
inmiddels zonder update is t probleem opgelost.
Fijne 2e kerstdag.
Theo
Reputatie 3
Hi @Mtevaarwerk,

Bedankt voor je bericht, goed je ook op het forum te zien. Onder jouw profiel missen we nog het klantnummer, zo kunnen we niet tot je gegevens komen om zo de update voor Toon toe te wijzen. Wil je dit nog aan jouw profiel toevoegen? Het topic welke je zelf gestart bent met deze vraag heb ik gesloten. Alvast bedankt!
Reputatie 1
Dankje wel hij is er mee bezig is dat de alle neiuwste ?
Reputatie 7
Badge +4
@Brandje

Goeie vraag! In het topic van @mAiden heb ik zojuist vanuit Quby gereageerd. Toon herkent niet alle storingscodes, daar zijn simpelweg te veel merken en type CV-ketels voor. In dat geval zie je storingscode 0 waarbij er geadviseerd om zelf de handleiding te raadplegen en/of contact op te nemen met het onderhoudsbedrijf. Dit geldt voor zowel OpenTherm als Aan/Uit aansluitingen.

Groet, Denise
mAiden wrote:

Doe hier ook de test nu.
Stekker uit stopcontact, cv omhoog gegooid. Tot nu toe stook Toon niet. Geen SMS ontvangen van Toon, terwijl mij 06 bekend is. Nieuwe app ziet de storing ook niet.



Hoi Ricardo,

Bedoel je met bekend, dat je na deze update 4.10.6 je 06 nr apart nog een keer hebt opgegeven?
Toonz wrote:

Begint het veldtesten pas na de release van een nieuwe versie?


Whahahaha 😂
mAiden wrote:

Brandje wrote:

Hoi @mAiden,

Net de test gedaan. Stroom van de CV af.
1 Minuut later komt de notificatie balk.
5 minuten gewacht maar in dit geval dus geen SMS gehad.



Dat is minder Ton. Dan SMS Toon dus alleen bij kritieke storingen.



Klopt Ricardo.
Vandaar dat wij ook van Quby puur op die andere storing moesten testen, wat ik je eerder vertelde, om die SMS te genereren.

En daar werkte de SMS ook perfect incl de terugmelding als het weer werkte.
Quby schrijft ook dat als er een SMS wordt gezonden lees je dat in de reactie nav de notificatiebalk.
De storing die jij en ik nu even nabootste heeft die mogelijkheid dus niet.
Neemt niet weg dat ik en ik denk jij ook, die melding via SMS wel zou willen hebben.
Zaak dus om dat warm te houden en aan te kaarten. Ja toch.....?
Reputatie 5
Badge +3
@Ikbenmakkehenkieniet, dankjewel, ik heb de melding gemaakt en informeer je zo snel mogelijk
Reputatie 5
Badge +3
@mpleizr, ik stuur je een pb
Rvdw19 wrote:

Goedendag.

Ik heb een probleem met de toon na de laatste update. Ik heb hem gisteren laat ge-update. En tot mij verbazing. Was het 0:40 vandaag in de nacht. En staat alles niet op 0, nou is het bijna 12 uur smiddag’s en alles telt nog steeds bij elkaar op. Dit had ik nooit voor de nieuwste update. Ik heb al een soft reset gedaan en een harde reset, maar niks werkt. Lijkt mij een bug in de nieuwe software?



Hallo @Rvdw19

Heb dit voorval hier ook eens ondervonden. Dit is geen bug, maar kan voorkomen door een onderbreking van de sw. wellicht dat bij het updaten de data corrupt is geraakt.

Je zal zien dat morgen de data weer correct werkt
Reputatie 5
Badge +3
@ikbenmallehenkieniet en de rest,

Bij de aan/uit aansturing van de ketel wordt er geen sms gestuurd bij een storing. Het enige hoe de foutmelding zichtbaar wordt is via het driehoekje bovenin het scherm en de gebruikelijke plek in het instellingenmenu.

De enige manier om de berichtjes via de mobiele telefoon te ontvangen is met een Opentherm ketel.
Reputatie 4
Badge +2
Ik had gister al de update naar 4.10 .

En vandaag bij thuis komst weer een witte balk boven in met er is een update beschikbaar nu aan het instaleren ben benieuwd wat we nu krijgen .😁


Update: het is versie 4.10.6
Reputatie 4
Badge +2
Brandje wrote:

En wat werd er nu geïnstalleerd?



Versie 4.10.6
Hallo Denise @Denise

Je hebt helemaal gelijk. Als het vakje aanvinkt dan wordt het telefoon nummer idd overgenomen. Het probleem is dat ik het aanvink vakje niet gezien heb. Als ik een beetje door de knieeen zak en de display van het scherm op ooghoogte staat, dan zie ik het aanvink vakje wel en daarmee is het probleem opgelost.
Dank voor de support!!
Reputatie 4
Badge +2
[quote=Brandje]
PieterZ wrote:

Ja zeker mooi .


Maar hoe gaat de storing nu weer weg in Toon .

Gas staat alweer aan maar Toon geeft nog steeds een een gas storing


De balk aan klikken zou voldoende moeten zijn.



@Brandje


De storing stond op de cv die ik moest reseten .


Toen was de storing verholpen 😁
Reputatie 6
Badge +5
@Theos Ik zal je klantnummer maar snel weghalen en in je profiel zetten om privacy redenen ..
Reputatie 5
Heeft de update wel goed kunnen draaien @fam.roetman ?
Reputatie 4
Badge
Vincent wrote:

Heeft de update wel goed kunnen draaien @fam.roetman ?



Jawel de update draait uitstekend 👌🏻
Brandje wrote:

Jhak wrote:

Dat is dus de enige manier?
Proberen ze zeker een abbo te slijten?



Als je alles geregeld wil krijgen; dus activatiecode enz dan is dat de enige manier.
Uiteraard is een abo totaal niet verplicht; je hoort daar vanzelf wat de mogelijkheden zijn.


Ok, bedankt. Ga ze morgen bellen

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen