Software-update 3.3 | Eneco Community

Software-update 3.3

Reputatie 7
Badge +6
Er komt deze middag een nieuwe software-update voor Toon en de meteradapter beschikbaar!
Per vandaag start de uitrol van versie 3.3. Je ontvangt een bericht op Toon. De uitrol gaat gefaseerd en duurt enkele weken.

Deze updates maken het o.a. mogelijk dat onze klanten die van abonnement wisselen (van Toon met elektriciteit- en gascontracten naar Toon zonder contracten of andersom) geen fabrieksherstel hoeven uit te voeren. Zo gaat de opgebouwde historie aan verbruiksgegevens niet verloren.
De update heeft geen nieuwe functionaliteiten, maar bevat wel veel fixes waardoor het gebruiksgemak van Toon zal toenemen. Onderstaand een greep uit de fixes:

• Omschrijving foutmelding van CV-ketel verbetert
  • Hue lampen en stekkers op alfabetische volgorde in bedien-paneel
  • Foutmelding als software-update mislukt
  • Scherm gaat uit na 1 uur wanneer dit zo ingsteld is
  • Diverse bugfixes

Ook is er een firmware update voor de meteradapter waardoor het koppelen/verwijderen met maar 1 keer op het knopje drukken is geregeld. Dit geldt alleen voor model -0201 en -6000. Na de update is de juiste firmwareversie 0.25/0.13.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

113 Reacties

Hoi Folkert,

Dat wordt vermoedelijk 15:00 uur, want ik zie nog niets verschijnen op de "oude" Toon.
Inmiddels 2 minuten later, loopt de update en wordt er geïnstalleerd!
Het installeren en opnieuw opstarten duurt toch gauw 7 minuten.

De update adapter naar 0.25/0.13 staat ook klaar!
Ben blij dat deze firmware nu gelijk is aan de Toon Zon adapter voor de TestToon, dat maakt omwisselen nog een stukje makkelijker.

Het bijwerken van deze firmware loopt inmiddels.
Nu het valideren. Het gaat goed.
Alles is gelukt; de software versie op Toon®️ is nu 3.3.8
Met een meteradapter (voor Toon Zon) met versie 0.25/0.13
Ook hier alles voorzien van de laatste update in iets minder dan 3 min. De validatie duurde langer dan de update zelf
Ook hier met succes v3.38 met 35/39 op de Toon geinstalleerd.
Badge
Helaas geen contact meer met toon via de app
Helaas geen contact meer met toon via de app

Hier ook met enige regelmaat. Zal vanzelf wel opgelost worden. Zo af en toe gebeurd dit wel vaker.
Reputatie 7
Badge +8
Nog geen melding ontvangen. We wachten geduldig af
Reputatie 7
Badge +8
Inmiddels de update gekregen, door zelf ff naar instellingen / software te gaan. Duurde goed en wel 5min.
mijn rookmelder werkt niet meer na de update. Ook niet in herstelmodus. Iemand tips of hetzelfde?
De beste methode is de rookmelder te verwijderen en opnieuw aan te melden.
Geef vooraf Toon nog even een harde reset; misschien dat Toon dan alsnog de melder oppikt.
Hoe werkt de harde reset
Reputatie 5
Badge +3
Hallo,

Is het mogelijk de update voor mij klaar te zetten?
Alvast bedankt!
Hoe werkt de harde reset

Die verkrijg je door de Toon module bij je CV 1 minuutje stroomloos te maken.
Reputatie 3
Badge +3
Alles is gelukt; de software versie op Toon®️ is nu 3.3.8
Met een meteradapter (voor Toon Zon) met versie 0.25/0.13

Jij bent toch ook tester? En "wij" testers gebruiken toch nog versie 3.3.7?
Hoe kan jij dan al 3.3.8 hebben? Of heb je geen "test-toon"?
Na de update heb ik regelmatig geen verbinding tussen Toon iOS app en Toon zelf. Zelfs toonopafstand website meldt dat toon regelmatig offline is. IP adres staat vast, verbinding opnieuw opgezet, etc. Enig idee wat ik ermee kan doen? Als ik IP adres van toon blijf pingen, dan zie ik geen packetloss, alles lijkt netjes te werken.. Owja, software is 3.3.8 natuurlijk.
Badge
Helaas komt het teveel voor deze makke

IP adres staat vast, verbinding opnieuw opgezet, etc. Enig idee wat ik ermee kan doen? Als ik IP adres van toon blijf pingen, dan zie ik geen packetloss, alles lijkt netjes te werken.. Owja, software is 3.3.8 natuurlijk.

Dan heb je er alles aan gedaan voor een correcte werking.
Is er zoals sinds gister een instabiele verbinding Toon - Service Center - App en vise versa dan wordt het moeilijk. Met alleen pingen kom je er uiteraard niet, dan heb je alleen maar de bevestiging dan het bij je thuis goed zit.

Verder is het gewoon afwachten.

IP adres staat vast, verbinding opnieuw opgezet, etc. Enig idee wat ik ermee kan doen? Als ik IP adres van toon blijf pingen, dan zie ik geen packetloss, alles lijkt netjes te werken.. Owja, software is 3.3.8 natuurlijk.

Is er zoals sinds gister een instabiele verbinding Toon - Service Center - App en vise versa dan wordt het moeilijk. Met alleen pingen kom je er uiteraard niet, dan heb je alleen maar de bevestiging dan het bij je thuis goed zit.

Ja, dat snap ik ook 🙂 Toon zelf heeft ook prima verbinding, dus het lijkt me idd dat het iets bij Eneco is. Achja. Verwarming doet het, is het belangrijkste op moment 😉

Ja, dat snap ik ook 🙂 Toon zelf heeft ook prima verbinding, dus het lijkt me idd dat het iets bij Eneco is. Achja. Verwarming doet het, is het belangrijkste op moment ;)

Gelukkig maar en inderdaad als je thuis bent, doet Toon het gewoon, dus valt het nog wel mee.
Reputatie 1
Badge
Mijn Toon die vorige week geïnstalleerd is heeft software versie 2.10.15 Tot op heden geen enkele bericht gekregen over de update. Kan ik 'm afdwingen?
Mijn Toon die vorige week geïnstalleerd is heeft software versie 2.10.15 Tot op heden geen enkele bericht gekregen over de update. Kan ik 'm afdwingen?

Als je nog op 2.x draait, moet iemand van Eneco je bij de testers van 3.x aanmelden, als ik me niet vergis.
Reputatie 1
Badge
Is 3.x een beta dan en 2.x de laatste stabiele versie?
Reputatie 7
Badge +8

Dit zal morgen gebeuren, als iemand van Eneco het lees. Deze zou de huidige versie naar u Toon pushen dan.
Is 3.x een beta dan en 2.x de laatste stabiele versie?

Mja, geen idee of 3.x nog beta is - ik vind het een stuk prettiger en rapper dan 2.x.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen