Software update 2.9.15 | Eneco Community

Software update 2.9.15

• 26 november 2014
  • 297 reacties
  • 11607 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,

De nieuwe software update van Toon is uitgerold. De totale uitrol duurt ongeveer 2 weken.

Hieronder zijn de Release Notes van versie 2.9.15 te vinden.

Vernieuwd

Toon®️ met Philips Hue
Philips Hue lampen zijn ook via Toon te bedienen. Een primeur, want Toon is de eerste thermostaat in Nederland waarmee persoonlijke lichtinstellingen direct bediend kunnen worden.

Wat maakt de combinatie van Toon®️ en Philips Hue uniek?
De Philips Hue lampen zijn normaal gesproken alléén via een smartphone of tablet te bedienen. Maar hoe zetten je kinderen of andere mensen in huis de verlichting aan, terwijl je aan het werk bent en je smartphone bij je hebt? Of je bent je telefoon even kwijt? Dan is een centraal, vast bedienpunt in huis wel zo handig. Via de Toon aan de muur bedien je je Hue lampen altijd vanaf een centrale plek.

Wat biedt Toon®️ met Philips Hue nog meer?
• Je lampen staan altijd in je eigen favoriete sferen en standen.
• Philips Hue gebruikt LED-lampen, dus werkt energiebesparend.
• In één keer zet je jouw persoonlijke lichtvoorkeuren aan of uit.
• Bedien Philips Hue-lampen ook gewoon op afstand met je smartphone of tablet.

Toon®️ aan de muur
Het bedienen van Hue lampen is mogelijk doordat Toon een draadloze WiFi-verbinding heeft met de Bridge van Philips. De Bridge is aangesloten op uw router en stuurt de Hue lampen aan. Met de bijbehorende apps van Philips kies je de kleuren en scenes van de lampen. Op Toon kun je de lampen aan of uit zetten en scenes kiezen.

Toon®️ op Tablet
Met Toon op Tablet kun je de lampen een naam geven en elke afzonderlijke Hue lamp aan en uit zetten. Waar je ook bent.

Toon®️ op Afstand
Met Toon®️ op Afstand kunnen alle Hue lampen en Slimme Stekkers individueel of allemaal tegelijkertijd aan of uit gezet worden. Waar je ook bent.

Functie-overzicht
In onderstaande tabel zijn de nieuwe Hue functies op een rij gezet voor Toon aan de muur, Toon op Tablet en Toon
op Afstand.

Verbeterd
Met de Vergelijkfunctie kun je je verbruik nu vergelijken met Toon-gebruikers met een vergelijkbaar profiel. Zo zie je hoe je het doet ten opzichte van andere Toon-gebruikers. In 2.9 zitten diverse kleine verbeteringen om deze functie gebruiksvriendelijker te maken.

• De tabs zijn vereenvoudigd.
• Labels A t/m E worden nu in de balk weergegeven.
• De balk van Vergelijk en Vrienden hebben nu hetzelfde design.
• Kenmerken Grootte huishouden en Type woning zijn visueel gemaakt met iconen.
• Je ziet direct met hoeveel vergelijkbare huishoudens je energieverbruik vergeleken wordt.

Overige verbeteringen
• Na een update kunnen de meterstanden van elektriciteit niet meer omgewisseld worden.
• Hetzelfde geldt voor starttijd van het laagtarief: verkeerd invullen is niet meer mogelijk.
• Diverse optimalisaties voor Slimme Stekkers.
• Verbeteringen ten aanzien van stabiliteit.

Ik ben benieuwd wat jullie van de update vinden!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

297 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Marcel B,

Als je nu op Toon kijkt staat er iets moois voor je klaar!
Reputatie 7
Badge +6
@Bergie
@TheVault
@JeromeTV

Welkom op het forum! De update staat voor jullie klaar.
Reputatie 7
Badge +6
@JeromeTV,

Nu zie je de update wel als het goed is. Veel plezier ermee!
Reputatie 7
Badge +6
@Vosje en @Pietvs,

De update kunnen jullie uitvoeren.
Hallo ik heb een vraag. Ik heb momenteel een stroom verbruik van 40 watt. Echter slaat de meter helemal naar boven in het rode. Is dat normaal, of zit er een fout in.

Als de balk helemaal in het rode staat dan zou je 3000 watt zeker verbruiken.
Heb je Toon al eens een reset gegeven?
Jammer dat ik op m'n bericht niet terug gemeld kreeg dat de storing wel of niet nog staat.
Dat is lastig communiceren.....:@

Nu dan de volgende tip: er dient nu eerst een harde reset gegeven te worden.
Dat gaat door de module onder je CV een minuutje stroomloos te maken en dan weer aan te sluiten.
Toon start dan opnieuw op.

Laat je nu wel even weten of het wel of niet heeft geholpen????

Overigens wordt je afgerekend op het verbruik/standen van je originele meters in je meterkast.
Toon z'n standen/verbruik is slechts een afgeleide van deze meterstanden.
Staat overigens ook gemeld in je handleiding! Sla 'm er even op na.
Hallo ik heb wel gereageerd. Ik ben nieuw en weet niet goed waar ik alles kan vinden. Inmiddels is de storing weg. Hartelijk bedankt voor uw tip om hem even te resetten. Groetjes

Hoi Do,

Ik ben niet boos hoor...... Iedereen is hier ooit nieuw begonnen. Dus dat geeft echt niet.
Samen komen we er meestal wel uit.
Je schreef:

"Oh oke ik heb al reset gedaan gewoon onder het apparaat."

Dan weet ik toch nog niet of het wel of niet gelukt is...........

Dus vandaar, dat ik de volgende tip nog niet afschoot.
Gelukkig is dat nu gelukt. En je hebt er weer wat bijgeleerd, toch......en ik weer een duimpje verdiend!
Veel plezier van je Toon!
Dank je Do.
Maar de grootste kick zit 'm in weer een forumlid geholpen te hebben, want daar doe ik en anderen het voor!
Heb je ooit nog verdere vragen over Toon dan weet je ons te vinden.
Prettig weekend.
Reputatie 1
Badge
Ik ben blij met de update.

Maar wat ik erg jammer vind is dat er nog steeds geen mogelijkheid is om automatisch, op in te stellen tijden, de slimme stekkers te schakelen.

Ik heb een aantal situaties hier die ik nu nog met een tijdklok schakel, ik zou dit veel liever via Toon doen met een slimme stekker. Hue is geen optie in deze situaties.

Komt deze functionaliteit nog met een eventuele volgende update?
Ik ben hier: menu-meer-systeem-software. En daarna op herstel of herstart ? :?

Waar gaat dit over????
Het is nog al een verschil zeg wat je van plan bent, dus geef eens nadere info:@
Snelle reactie alvast bedankt. Ik las hier iets een paar regels eerder vóór de nieuwe update om deze te installeren : menu-meer-systeem-software, als je in dat menu bent heb je dus twee opties *herstart of herstel* wat moet je dan kiezen of heb ik de info verkeerd begrepen?

Hoi Andro,

Kijk nu snap ik het!!
Nee daar moet je niet wezen. Je moet eerst een envelopje in je home-scherm krijgen dat de update voor je klaar staat.
Dan ga je naar software en daar staat dan rechts "update"

Dus helaas zal je daar even op moeten wachten.
De uitrol duurt totaal ongeveer 3 weken.
Reputatie 7
Badge +6
@GJW

Je kan hem nu binnenhalen.
Badge +5
Geef toon dat aan wanneer er een update is en waar

Hallo Ria, Toon geeft met een envelopje rechts bovenin aan wanneer er een software update is, vergelijk wel even jouw versie met die van mij onder in de voettekst. Mijn versie is nl up-to-date.
Je kunt ook kijken in menu, meer, systeem, software of daar een update vermeldt staat.
Blijft je update langer weg dan wenselijk dan kun je een moderator vragen om ondersteuning.

Succes, hier moet je het mee kunnen vinden denk ik en anders lees ik het wel weer.
Reputatie 7
Badge +6
@Opaco, Marcel van Asch & Metalface

De update staat ook voor jullie klaar.
Reputatie 7
Badge +6
@Bozz,

Je kunt nu al aan de slag, de update staat klaar. 😉
Beste Daniëlle,
reuze bedankt. Installatie is probleemloos verlopen en de HUE lampen werken prima via Toon. Heel blij mee!
Reputatie 7
Badge +6
Fijn om te vernemen @MPC. Veel plezier verder met de koppeling van de Philips Hue lampen!
Wanneer kan ik mijn update i.v.m. Philips Hue verwachten?
Volgens het bericht van Eneco van enige tijd geleden, had ik al een update moeten hebben op mijn Toon.
@danielle zou je voor mij de update ook klaar kunnen zetten? Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +6
@superthea en @JeroenVr,

Welkom op het forum!
Ook jullie hebben de update gekregen.
Top! Dank je wel!
Beste Eneco... ik heb nog geen software update naar 2.9 gekregen. Als ik het goed begrijp had ik deze inmiddels al wel moeten hebben? Geen email of berichtje op Toon in elk geval en bij de software versie is geen update knop te vinden.

Zouden jullie kunnen kijken wat er aan de hand is?

Groet
Alex
Badge
Mag ik ook een update?:8
Reputatie 7
Badge +6
@ajwkappe & @jwchess

De update staat klaar voor jullie.
Zou graag ook de update willen, heb 3 Lux en 5 Hue lampen.
Kan niet wachten !