Software update 2.9.15 | Eneco Community

Software update 2.9.15

• 26 november 2014
  • 297 reacties
  • 11602 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

297 Reacties

Badge
@Johnths2,

Bedoel je het ingeschatte jaarverbruik door ons in de Status Verbruikfunctie? Of de verkeerde meting op een bepaald moment op Toon?

Wanneer ik naar de grafiek ga en ik kies stroom of gasverbruik over de jaren, dan is het gepresenteerde verbruik van stroom en gas veel te hoog.

Voorbeeld,
Mijn maandelijks gepresenteerde gasverbruik in Toon is opgeteld t.n.t. 261,26 M3
Als jaarverbruik over 2014 t.n.t. geeft toon 597 M3 aan.
Badge +5
Kun je met Toon de Hue lampen uitsluitend schakelen of ook dimmen?
Of wordt die dim-mogelijkheid uitsluitend in de app geboden?
Reputatie 1
Badge +1
@Brandje

Bedankt voor je terugkoppeling. Goed om te horen dat de update prima is verlopen bij je.

Hoi Folkert,

Graag gedaan!!
Ik ben nu nieuwsgierig hoe de koppeling met de bridge voor de Hue lampen eigenaren en bediening op hun Toon en tablet voor hen verloopt en bevalt.

Allereerst is de update prima verlopen. Eindelijk kon ik mijn hue systeem aan toon koppelen, dat gaat zeer eenvoudig, je legt de bridge bedraad aan je router (let op..de bridge ondersteund géén wifi!!) Dan ga je naar toon> hue>》bridge koppelen dan de lampen erin en je bent klaar.

Wij hebben boven de bank twee lampen waar de hue lampen nu inzitten, als we weg zijn en het is donker klik je ze aan en je komt thuis in een verlicht huis.

Met de stekkers hadden wij eigenlijk niets maar de hue is super!
Kun je met Toon de Hue lampen uitsluitend schakelen of ook dimmen?
Of wordt die dim-mogelijkheid uitsluitend in de app geboden?

Je kan de lampen niet dimmen, je kan wel 4 scenes voor programmeren. Je stelt via de Hue app je lampen in zoals je het wilt hebben en je slaat de scene op in je Toon.
Reputatie 7
Badge +6
@Johnths2,

Dat ga ik voor je na. Kun je de klantenservice toegang op Toon aanzetten? Dat kan bij Menu > Klantenservice. Dan zoeken we het uit voor je wat de reden is dat dat niet is aangepast.
Badge
@Johnths2,

Dat ga ik voor je na. Kun je de klantenservice toegang op Toon aanzetten? Dat kan bij Menu > Klantenservice. Dan zoeken we het uit voor je wat de reden is dat dat niet is aangepast.

Toegang klantenservice staat nu aan!
Reputatie 7
Badge +6
Dankjewel!
Gebruik je de TabletApp? Zo ja, kun je nakijken of daar het jaarverbruik anders staat?
En zou je een foto van die jaargrafiek kunnen uploaden? Dan hebben we precies in beeld hoe jij het ziet.
Alvast bedankt!
Badge
Dankjewel!
Gebruik je de TabletApp? Zo ja, kun je nakijken of daar het jaarverbruik anders staat?
En zou je een foto van die jaargrafiek kunnen uploaden? Dan hebben we precies in beeld hoe jij het ziet.
Alvast bedankt!

Hierbij een aantal foto's van de verschillen tussen de weergave op de Toon en de weergave via de App.
Het jaarverbruik via de App correspondeert met het werkelijke verbruik, maar op de Toon is het te hoog.
Hallo Folkert, Ik ben zeker tevreden met Eneco en Toon. Maar het is mij vaker opgevallen dat Eneco acties heeft, die voor sommige klanten, die hun best willen doen te besparen, weinig to geen waarde hebben. Zo Konden wij kiezen bv voor de Toon. ipv ander 'binnenkomst geschenken'. Een week of drie later krijgt iedere klant deze Toon. "Weg voordeel" Nu komt Eneco met Philips Hue Lights. Mooie actie. Maar ook hier vergeet Eneco dat er ook klanten zijn die deze starters set al een tijd in huis hebben. De 29,95 die de lux-lamp kost is minder waard dan de zender die in het starters pakket wordt geleverd.

Koop ik drie losse lampen in de winkel, ben ik goedkoper uit dan de starters-set met de lux-lamp.

Het zou wel erg vriendelijk zijn als Eneco klanten die al in het bezit zijn van Hue bijvoorbeeld tegen een voordelig tarief losse Hue- en/of lux lampen zou aanbieden. Dan heeft iedere klant voordeel...

Is dat een optie die we nog kunnen gaan verwachten?

Met vriendelijke groet,
Reputatie 7
Badge +6
@AF van der Kolk,

Leuk je te verwelkomen op het forum!
Toon geven we niet zomaar weg. Toon is, wat ook bij jou het geval was, een cadeau bij een 4-jarig contract voor stroom en gas.
Maar leuk dat jij de Hue lampen al hebt. In dit topic word je vraag beantwoord.

Mocht je verdere vragen hebben, dan vernemen we het hier graag!
Reputatie 7
Badge +6
@Johnths2,

Het probleem zou inderdaad opgelost moeten zijn, maar helaas is dat niet het geval.
Er is nog geen indicatie bekend wanneer dit wel het geval is. Onze excuses voor het ongemak.
Inmiddels 3 Hue Lux lampen gekoppeld en een Philips Living Colors Iris Gen3, vandaag komen er nog 3 Hue Lux lampen en Hue lamp bij.

Kort opsomming van mijn bevindingen tot nu toe:

- Gemakkelijk kunnen in/uitschakelen van de lampen met één druk op de knop of lamp voor lamp.

- Scene's programmeren moet je via de Hue app aanpassen naar je smaak en bij de Toon je actuele scene opslaan. Het jammere is dat de Scene's alleen worden weergeven als Scene 1, 2, 3, 4. Terwijl je via de Hue App / Website een benaming aan kan geven. Hopelijk iets voor de volgende update?

- Op de Toon wordt zelfs weergeven in welke kleur de Iris brand, leuke feature!

- Alle lampen worden op rij weergeven, minpunt is dat ik geen groepen kan maken zoals Woonkamer, Keuken, Gang, Slaapkamer 1, etc.
Reputatie 2
Badge
Wanneer kunnen we 3.0 verwachten?

Zit daar dan ook de api in?
Reputatie 7
Badge +6
@JSE,

Software-update 3.0 wordt over een paar maanden uitgerold. Toon 3.0 Zorgeloos Wonen is een project geweest. Misschien verwacht je dat toegepast gaan worden in een toekomstige update en dat is ook aannemelijk maar het is nog niet de verwachting dat deze meegaan met softwarerelease 3.0.
Reputatie 6
Badge +1
Na iedere aankondiging van een nieuwe software update, voel ik me net een kleuter die weer een nieuwe rammelaar krijgt. En zodra de rammelaar (update) is geinstaleerd, ben ik happy en kan ik weer niet wachten op de volgende update.
Raar dat Toon dit gevoel in me los kan maken 🙂 haha

We weten wat toon in staat is om te kunnen omdat we al (bij toeval) een prievew gehad hebben. Daarom willen wij sneller.....
Na iedere aankondiging van een nieuwe software update, voel ik me net een kleuter die weer een nieuwe rammelaar krijgt. En zodra de rammelaar (update) is geinstaleerd, ben ik happy en kan ik weer niet wachten op de volgende update.
Raar dat Toon dit gevoel in me los kan maken 🙂 haha

We weten wat toon in staat is om te kunnen omdat we al (bij toeval) een prievew gehad hebben. Daarom willen wij sneller.....

Hoi Jürgen,

Ja ik ken dat gevoel, maar nu heb jij en ik toch pech want de volgende grote update komt pas over enkele maanden. Hopelijk met meer bediening zoals we al een keer in de keuken hebben kunnen kijken. Daarvoor zullen er wel wat kleinere update's komen 2.9.xx, met hopelijk bv programma-mogelijkheden slimme stekker.

En dan hebben we het nog maar niet eens over Zon op Toon; wat inmiddels al bijna 1,5 jaar is beloofd.
Reputatie 6
Badge +1

En dan hebben we het nog maar niet eens over Zon op Toon; wat inmiddels al bijna 1,5 jaar is beloofd.

Sorry, nu ga ik even lomp doen 🆒

Begin jij nu ook al te piepen 😉 je wist, toen je zonnepanelen op je dak ging leggen, dat atoon daar nog niks mee kon. Je wist ook dat dit eind deze zomer zou worden geinplanteerd, maar dat dit is uitgesteld.
Toch leg je zonnepanelen op het dak. (Terecht met het rendement deze tijd)
Dus .......... niet piepen Ton en gewoon wachten totdat Toon ook bruin wil worden :)

P.s. Gelukkig weet je wie het zegt haha maar ik moest even mijn hart luchten en dat lucht op. Ramen dicht en verwarming aan.
Ik heb een probleempje met het dimmen van het display en weet niet of het aan deze software update ligt en of het eventueel al bekend is.

Als het Weekprogramma is geactiveerd dimt het Toon-display niet meer in 'Slaapstand' terwijl dat volgens de instellingen 'weg/slapen dimmen aan' wel zou moeten gebeuren. Dimmen in de 'wegstand' doet hij wel.
Ik heb een probleempje met het dimmen van het display en weet niet of het aan deze software update ligt en of het eventueel al bekend is.

Als het Weekprogramma is geactiveerd dimt het Toon-display niet meer in 'Slaapstand' terwijl dat volgens de instellingen 'weg/slapen dimmen aan' wel zou moeten gebeuren. Dimmen in de 'wegstand' doet hij wel.

Ben je niet in de war dat bij het slapen na de laatste handeling het 60 minuten duurt voordat volledig zwart intreedt??

Ook logisch gezien dat bij een juiste besparing je 60 minuten voor het naar bed gaan Slapen laat intreden.
Badge
@Brandje
Begrijp ik nou goed dat jij de nieuwe update hebt geïnstalleerd zonder dat je een 'envelopje' hebt gekregen? Zo ja, hoe dan ?
@Brandje
Begrijp ik nou goed dat jij de nieuwe update hebt geïnstalleerd zonder dat je een 'envelopje' hebt gekregen? Zo ja, hoe dan ?

Zoals je dat schrijft is dat te kort door de bocht.

Toen op een x-moment de melding van de update kwam, ging ik 1 minuut later dat op Toon controleren en toen was er nog geen enveloppe in beeld, maar de update stond al klaar op de plek waar je de update start! Zoals ik in dit topic schreef kwam de enveloppe melding later alsnog.
Ik zit namelijk altijd in de allereerste groep als de update wordt uitgerold.

Ik neem aan dat je gelezen hebt dat de uitrol tot 3 weken kan duren; dus nog even geduld; iedereen komt aan de beurt.
Badge
Geduld, een schone zaak. Maar soms probeer je wel eens wat..
Dank
Reputatie 7
Badge +6
@Hazet

Je kan de update nu binnenhalen via menu-meer-systeem-software, het envelopje komt iets later.
Badge
@Folkert
Zeer bedankt voor deze mooie service ! Eneco's lange arm..
Inmiddels geïnstalleerd en draait als een zonnetje.
Wat is jullie ervaring tot nu met de update en het gebruik in combinatie met Philips Hue?