Software update 2.9.15 | Eneco Community

Software update 2.9.15

• 26 november 2014
  • 297 reacties
  • 11603 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

297 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@L. Put,

De update staat klaar!

Oké gedaan, bedankt tot zover.
Gr. Leo Put

Hoi Leo,

Graag gedaan, morgen even dit topic controleren of een moderator je reactie heeft gezien.
Laat je even weten of het gelukt is?
Badge
[quote=Brandje][quote=L. Put]

Hallo,
Mijn laatste toonupdate is 2.8.18 ,geen envelopje
Ook geen mails
Heeft iemand de oplossing?
Bedankt

Heb je gekeken bij:

menu/meer/systeem/software/software versie

en staat daar niet achter "update"

Hallo,
Nee staat niks achter.

Oké duidelijk, dan zal je nu moeten wachten tot morgen.
Dan kan een moderator op afstand even kijken of het klopt en alsnog de update toekennen.
Zet voor de zekerheid je externe klantentoegang aan!

Oké gedaan, bedankt tot zover.
Gr. Leo Put
[quote=L. Put][quote=Brandje]

Hallo,
Ook geen mails
Bedankt

Heb je gekeken bij:

Hallo,
Nee staat niks achter.

Oké duidelijk, dan zal je nu moeten wachten tot morgen.
Dan kan een moderator op afstand even kijken of het klopt en alsnog de update toekennen.
Zet voor de zekerheid je externe klantentoegang aan!
Badge
[quote=Brandje][quote=L. Put]

Hallo,
Ook geen mails
Bedankt

Heb je gekeken bij:

Hallo,
Nee staat niks achter.
[quote=L. Put]

Hallo,
Ook geen mails
Bedankt
[quote]

Heb je gekeken bij:

Badge
Hallo,
Ook geen mails

Bedankt

Beste forumleden,

De nieuwe software update van Toon is uitgerold. De totale uitrol duurt ongeveer 2 weken.

Hieronder zijn de Release Notes van versie 2.9.15 te vinden.

Vernieuwd

Toon®️ met Philips Hue
Philips Hue lampen zijn ook via Toon te bedienen. Een primeur, want Toon is de eerste thermostaat in Nederland waarmee persoonlijke lichtinstellingen direct bediend kunnen worden.

Wat maakt de combinatie van Toon®️ en Philips Hue uniek?
De Philips Hue lampen zijn normaal gesproken alléén via een smartphone of tablet te bedienen. Maar hoe zetten je kinderen of andere mensen in huis de verlichting aan, terwijl je aan het werk bent en je smartphone bij je hebt? Of je bent je telefoon even kwijt? Dan is een centraal, vast bedienpunt in huis wel zo handig. Via de Toon aan de muur bedien je je Hue lampen altijd vanaf een centrale plek.

Wat biedt Toon®️ met Philips Hue nog meer?
• Je lampen staan altijd in je eigen favoriete sferen en standen.
• Philips Hue gebruikt LED-lampen, dus werkt energiebesparend.
• In één keer zet je jouw persoonlijke lichtvoorkeuren aan of uit.
• Bedien Philips Hue-lampen ook gewoon op afstand met je smartphone of tablet.

Toon®️ aan de muur
Het bedienen van Hue lampen is mogelijk doordat Toon een draadloze WiFi-verbinding heeft met de Bridge van Philips. De Bridge is aangesloten op uw router en stuurt de Hue lampen aan. Met de bijbehorende apps van Philips kies je de kleuren en scenes van de lampen. Op Toon kun je de lampen aan of uit zetten en scenes kiezen.

Toon®️ op Tablet
Met Toon op Tablet kun je de lampen een naam geven en elke afzonderlijke Hue lamp aan en uit zetten. Waar je ook bent.

Toon®️ op Afstand
Met Toon®️ op Afstand kunnen alle Hue lampen en Slimme Stekkers individueel of allemaal tegelijkertijd aan of uit gezet worden. Waar je ook bent.

Functie-overzicht
In onderstaande tabel zijn de nieuwe Hue functies op een rij gezet voor Toon aan de muur, Toon op Tablet en Toon
op Afstand.

Verbeterd
Met de Vergelijkfunctie kun je je verbruik nu vergelijken met Toon-gebruikers met een vergelijkbaar profiel. Zo zie je hoe je het doet ten opzichte van andere Toon-gebruikers. In 2.9 zitten diverse kleine verbeteringen om deze functie gebruiksvriendelijker te maken.

• De tabs zijn vereenvoudigd.
• Labels A t/m E worden nu in de balk weergegeven.
• De balk van Vergelijk en Vrienden hebben nu hetzelfde design.
• Kenmerken Grootte huishouden en Type woning zijn visueel gemaakt met iconen.
• Je ziet direct met hoeveel vergelijkbare huishoudens je energieverbruik vergeleken wordt.

Overige verbeteringen
• Na een update kunnen de meterstanden van elektriciteit niet meer omgewisseld worden.
• Hetzelfde geldt voor starttijd van het laagtarief: verkeerd invullen is niet meer mogelijk.
• Diverse optimalisaties voor Slimme Stekkers.
• Verbeteringen ten aanzien van stabiliteit.

Ik ben benieuwd wat jullie van de update vinden!
Hoi L.Put,

En wat is nu je bericht?
Waarom heb je het openingsbericht van Folkert ge-quote?
Badge
Beste forumleden,

De nieuwe software update van Toon is uitgerold. De totale uitrol duurt ongeveer 2 weken.

Hieronder zijn de Release Notes van versie 2.9.15 te vinden.

Vernieuwd

Toon®️ met Philips Hue
Philips Hue lampen zijn ook via Toon te bedienen. Een primeur, want Toon is de eerste thermostaat in Nederland waarmee persoonlijke lichtinstellingen direct bediend kunnen worden.

Wat maakt de combinatie van Toon®️ en Philips Hue uniek?
De Philips Hue lampen zijn normaal gesproken alléén via een smartphone of tablet te bedienen. Maar hoe zetten je kinderen of andere mensen in huis de verlichting aan, terwijl je aan het werk bent en je smartphone bij je hebt? Of je bent je telefoon even kwijt? Dan is een centraal, vast bedienpunt in huis wel zo handig. Via de Toon aan de muur bedien je je Hue lampen altijd vanaf een centrale plek.

Wat biedt Toon®️ met Philips Hue nog meer?
• Je lampen staan altijd in je eigen favoriete sferen en standen.
• Philips Hue gebruikt LED-lampen, dus werkt energiebesparend.
• In één keer zet je jouw persoonlijke lichtvoorkeuren aan of uit.
• Bedien Philips Hue-lampen ook gewoon op afstand met je smartphone of tablet.

Toon®️ aan de muur
Het bedienen van Hue lampen is mogelijk doordat Toon een draadloze WiFi-verbinding heeft met de Bridge van Philips. De Bridge is aangesloten op uw router en stuurt de Hue lampen aan. Met de bijbehorende apps van Philips kies je de kleuren en scenes van de lampen. Op Toon kun je de lampen aan of uit zetten en scenes kiezen.

Toon®️ op Tablet
Met Toon op Tablet kun je de lampen een naam geven en elke afzonderlijke Hue lamp aan en uit zetten. Waar je ook bent.

Toon®️ op Afstand
Met Toon®️ op Afstand kunnen alle Hue lampen en Slimme Stekkers individueel of allemaal tegelijkertijd aan of uit gezet worden. Waar je ook bent.

Functie-overzicht
In onderstaande tabel zijn de nieuwe Hue functies op een rij gezet voor Toon aan de muur, Toon op Tablet en Toon
op Afstand.

Verbeterd
Met de Vergelijkfunctie kun je je verbruik nu vergelijken met Toon-gebruikers met een vergelijkbaar profiel. Zo zie je hoe je het doet ten opzichte van andere Toon-gebruikers. In 2.9 zitten diverse kleine verbeteringen om deze functie gebruiksvriendelijker te maken.

• De tabs zijn vereenvoudigd.
• Labels A t/m E worden nu in de balk weergegeven.
• De balk van Vergelijk en Vrienden hebben nu hetzelfde design.
• Kenmerken Grootte huishouden en Type woning zijn visueel gemaakt met iconen.
• Je ziet direct met hoeveel vergelijkbare huishoudens je energieverbruik vergeleken wordt.

Overige verbeteringen
• Na een update kunnen de meterstanden van elektriciteit niet meer omgewisseld worden.
• Hetzelfde geldt voor starttijd van het laagtarief: verkeerd invullen is niet meer mogelijk.
• Diverse optimalisaties voor Slimme Stekkers.
• Verbeteringen ten aanzien van stabiliteit.

Ik ben benieuwd wat jullie van de update vinden!
Dankje wel. Jij ook fijn weekend.
Dank je Do.
Maar de grootste kick zit 'm in weer een forumlid geholpen te hebben, want daar doe ik en anderen het voor!
Heb je ooit nog verdere vragen over Toon dan weet je ons te vinden.
Prettig weekend.
Jij hebt de duim dik verdient.
Hallo ik heb wel gereageerd. Ik ben nieuw en weet niet goed waar ik alles kan vinden. Inmiddels is de storing weg. Hartelijk bedankt voor uw tip om hem even te resetten. Groetjes

Hoi Do,

Ik ben niet boos hoor...... Iedereen is hier ooit nieuw begonnen. Dus dat geeft echt niet.
Samen komen we er meestal wel uit.
Je schreef:

"Oh oke ik heb al reset gedaan gewoon onder het apparaat."

Dan weet ik toch nog niet of het wel of niet gelukt is...........

Dus vandaar, dat ik de volgende tip nog niet afschoot.
Gelukkig is dat nu gelukt. En je hebt er weer wat bijgeleerd, toch......en ik weer een duimpje verdiend!
Veel plezier van je Toon!
Hallo ik heb wel gereageerd. Ik ben nieuw en weet niet goed waar ik alles kan vinden. Inmiddels is de storing weg. Hartelijk bedankt voor uw tip om hem even te resetten. Groetjes
Jammer dat ik op m'n bericht niet terug gemeld kreeg dat de storing wel of niet nog staat.
Dat is lastig communiceren.....:@

Nu dan de volgende tip: er dient nu eerst een harde reset gegeven te worden.
Dat gaat door de module onder je CV een minuutje stroomloos te maken en dan weer aan te sluiten.
Toon start dan opnieuw op.

Laat je nu wel even weten of het wel of niet heeft geholpen????

Overigens wordt je afgerekend op het verbruik/standen van je originele meters in je meterkast.
Toon z'n standen/verbruik is slechts een afgeleide van deze meterstanden.
Staat overigens ook gemeld in je handleiding! Sla 'm er even op na.
Ik heb nu een verbruik van 2500 watt niks staat aan. Ik heb Eneco al gebeld, hun vermoeden dat het idd aan de analoge ligt. Ik wil alleen even weten of ik dan veel moet betalen als niks aanstaat en toch zo hoge watt heb.
Badge +5
Oh oke ik heb al reset gedaan gewoon onder het apparaat.

Heb je analoge of slimme meters en kun je een foto van de meter als bijlage sturen?
Oh oke ik heb al reset gedaan gewoon onder het apparaat.
Hoe moet ik dan resetten brandje???

Dat gaat via menu/meer/systeem/software/Toon herstarten
Hoe moet ik dan resetten brandje???
Hallo ik heb een vraag. Ik heb momenteel een stroom verbruik van 40 watt. Echter slaat de meter helemal naar boven in het rode. Is dat normaal, of zit er een fout in.

Als de balk helemaal in het rode staat dan zou je 3000 watt zeker verbruiken.
Heb je Toon al eens een reset gegeven?
Hallo ik heb een vraag. Ik heb momenteel een stroom verbruik van 40 watt. Echter slaat de meter helemal naar boven in het rode. Is dat normaal, of zit er een fout in.
Ik heb sinds, vandaag 15-01-2015. En de monteur heeft een update gedaan, en ook netjes uitgevoerd. Ik ben super blij met de Toon, wat een uitvinding opeens ga ik bewuster om met energie. Binnen kort ontvang ik de slimme stekker plus de lampen. Ik kan niet wachten, ben al de heledag aan net spelen. Nogmaals ik ben zeeeer tevreden over Eneco.

Ho Do,

Leuk om je enthousiaste ervaring hier te lezen!
Straks met je uitbreidingen zal je ook zeer tevreden zijn, maar een waarschuwing is ook op z'n plaats.
Lees je maar eens in op het forum.
Waarom? Toon heeft de komende dagen tijd nodig op in te leren, zoals ook in de gebruiksaanwijzing wordt gemeld.
Pas dus op met teveel eventueel instellingen te veranderen etc.
Wel belangrijk is het om meteen van meet af aan een programma in te stellen, daar kan Toon meteen op acteren.

Veel plezier met Toon!
Ik heb sinds, vandaag 15-01-2015. En de monteur heeft een update gedaan, en ook netjes uitgevoerd. Ik ben super blij met de Toon, wat een uitvinding opeens ga ik bewuster om met energie. Binnen kort ontvang ik de slimme stekker plus de lampen. Ik kan niet wachten, ben al de heledag aan net spelen. Nogmaals ik ben zeeeer tevreden over Eneco.
Badge +1
De Toon software is nu bijgewerkt naar versie 2.9.15.
De volgende update wacht ik dan nog even af.
Dus zet me maar weer terug naar de groep met Ketelcomfort.

Bedankt.

Gerrit.