Software update 2.9.15 | Eneco Community

Software update 2.9.15

• 26 november 2014
  • 297 reacties
  • 11603 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

297 Reacties

Reputatie 3
Badge
Kan iemand ondekken wat de diverse optimalisaties voor Slimme Stekkers zijn ?

ik kan er niet zo snel een vinden?

de screenshot van Folkert in de eerste post van de Toon op afstand ziet er ook iets anders uit dan de mijne .

Het icoon van Stekkers heet daar bedienen.

Ik denk dat de update hiervoor nog uit komt voor Android en IOS
Reputatie 6
Badge +1
@jvp

Bedankt voor je input, ik ga het doorgeven.

Ik heb wel iets anders, wat als fout gezien kan worden. In de app op de telefoon, staat het icoontje van de slimme stekker (rondje met 2 gaatjes) bij alle hue lampen. Bij de slimme stekker staat geen icoontje.

Daarbij heb ik geen problemen met de status verbruik, maar dat zal ik nader onderzoeken. Ben nu niet thuis en zag d daarom het verkeerde icoontje op de app bij de lampen.
Reputatie 3
Badge
update was bij ons ook pas binnen te halen na het terug komen van de verbinding met het Sc na ongeveer 20 min.

update was zo binnen en instaleren ging ook goed.
Hierna was de meteradaptor update gestart en ging ook goed.

Verder nog niet kunnen kijken ( moest naar het werk )

Mooi dat alles goed werkt met de Hue lampen @JVP ziet er leuk uit.

Ben benieuwd waarneer we de aanbieding via de mail krijgen van Eneco.
Badge +5
@JVP.
Jürgen, is bij jou het status verbruik intact gebleven? Niet dezelfde klacht als Ton?
Reputatie 7
Badge +6
@jvp

Bedankt voor je input, ik ga het doorgeven.
Reputatie 6
Badge +1
Ik ben nu met scenes bezig. Wat ik jammer vind is dat ik steeds naar iedere scene die geprogrammeerd word weer naar terug moet, om de volgende scene te kunnen programmeren. Het is geen probleem, maar in het kader van bedieningsgemak zou het prettig zijn, dat na het instellen van de scene, toon terug gaat naar het overzicht waar de 4 scenes geprogrammeerd kunnen worden, zonder steeds de terug gebruikt moet worden.

Gelukkig is dit iets wat niet ieder dag gedaan hoeft te worden.
Reputatie 6
Badge +1
1 ding valt me wel op. De slimme stekkers en de hue lampen staan op 1 blad en dat vind ik minder overzichtelijk. Ik zou ze liever in apparte groepen hebben.

Ook is het nu, dat alles uit, of alles aan nu gecombineerd is met de lampen en stekkers. Ik moet nog kijken hoe ik dit kan wijzigen.

Zet je met een andere applicatie de lampen aan, dan staat dit ook goed op Toon. Al om Al werkt het dus goed.
Nu ik ook instellingen kan opgeven is het best leuk. Wel heb je de hue app nodig, waarin je de scene maakt. Vervolgens kun je dit door toon laten overnemen.
Reputatie 6
Badge +1
Na de eerste opstart ziet Toon meteen dat er een hue aanwezig is en vraagt ofdat ik die wil koppelen.
Natuurlijk! 🙂 knopje van de brigde indrukken en hij is gekoppeld.
Netjes met naam en alles erbij.
Nu ga ik straks even lekker spelen

Update geslaagd, maar de firmware van de meteradapter is bij mij niet gewijzigd en nog steeds 35/37
Reputatie 6
Badge +1
Nadat ik weer verbinding heb met de sc is de update eindelijk gestart. Hier was de update vrij rap binnen en toon is nu aan het opstarten. Voor de veiligheid heb ik de metersdapter bij Toon gehangen, zodat deze de firmware goed kan update.

De eerste opstart duurt erg lang, voor dat hij weer op het hoofdscherm staat. Ondertussen ben ik deze post aan het starten.
Reputatie 7
Badge +6
@Brandje,

De meterwisseling zou er mee te maken kunnen hebben. Is het mogelijk om een foto daarvan te posten? Dan geef ik het door aan de software ontwikkelaars.
Reputatie 6
Badge +1
Hier is ook de update aan het lopen. Ik ben benieuwd hoe het is er uit ziet met de hue inplantatie.
Toch nog een minpuntje.
In de status verbruik weergave is de balk van m'n eigen gebruik van de hele maand oktober weggevallen.
Zowel voor stroom en gas
In deze maand ben ik overgegaan van dom naar slimme meters; heeft dat er mee te maken?
Maar een groot gedeelte was er wel degelijk data in Toon opgebouwd.

Externe toegang staat aan.

Is dit een foutje van de update of iets anders?
@Brandje

Bedankt voor je terugkoppeling. Goed om te horen dat de update prima is verlopen bij je.

Hoi Folkert,

Graag gedaan!!
Ik ben nu nieuwsgierig hoe de koppeling met de bridge voor de Hue lampen eigenaren en bediening op hun Toon en tablet voor hen verloopt en bevalt.
Reputatie 7
Badge +6
@Brandje

Bedankt voor je terugkoppeling. Goed om te horen dat de update prima is verlopen bij je.
Hoi Folkert,

Bedankt voor de nadere info inzake deze uitrol.
Hierboven heb ik mijn ervaringen m.u.v. de Hue lampen al gedeeld.
De uitrol is perfect en ik zie geen enkel probleem in de 15 minuten dat ik Toon nu door gelopen heb.
Het gemiddelde aantal huishoudens wordt nu gesplitst per stroom en gas vermeldt.

Stroom is 1544 huishoudens met een gemiddeld verbruik van 9,2 kWh
Gas is 1515 huishoudens met een gemiddeld verbruik van 5,1 m3

Zo nu mogen de Hue eigenaren hun belevenissen vertellen.
Daar doe ik niet aan mee.
Oké de update voor de meteradapter is ook uitgevoerd, die is nu 35/39

De software update voor Toon is nu 2.9.15

Alles verder oké
De meteradapter is meteen uitgevallen; blijkt dat die nu aan het valideren is.
Dus kennelijk is er voor de adapter ook een update.
Na een aanvankelijk trage gang van zaken(download en installatie); startte Toon na 4 minuten opnieuw op!
Opstarten duurt vrij lang; rond de 3 minuten.

Oke Toon is weer online en werkt prima.

Verbeteringen:

1 toevoeging Hue lamp bediening
2 verbeterde vergelijk mogelijkheid

Ziet er met de 1e indruk allemaal perfect uit!
Mooi hij loopt!
Had nog geen Email/envelopje gehad; ben nieuwsgierig!
Ik zat er toch al op te wachten!
Dus toch vandaag; ik ga meteen kijken!!